951. Aprinderea luminii „martor” de la bord, care semnalizează funcţionarea generatorului de curent, poate indica:
A griparea rotorului pompei de apă;
B ruperea curelei de antrenare a pompei de apă, a ventilatorului şi a alternatorului;
C scurgeri de electrolit din acumulatori.
Explicație: Lumina „martor” de la bord care semnalează funcționarea generatorului de curent (alternatorului) aprinsă indică o problemă legată de generarea energiei electrice pentru autovehicul. Alternatorul funcționează prin rotația sa, transmisă de motor printr-o curea. Dacă această curea se rupe sau se slăbește, alternatorul nu mai produce curent, iar bateria nu mai este încărcată corespunzător, ceea ce poate duce la defectarea sistemelor electrice ale mașinii și, în final, la oprirea motorului. La mașinile mai vechi, această curea mai antrena și pompa de apă, care asigură răcirea motorului, și ventilatorul radiatorului. Dacă se rupe curea, toate aceste componente se opresc, ceea ce poate provoca supraîncălzirea motorului. La mașinile noi, aceste componente pot funcționa independent, cu curele sau sisteme separate. Aprinderea martorului nu are legătură cu griparea rotorului pompei de apă sau scurgeri de electrolit din baterie, ci semnalează clar probleme cu antrenarea curelei care pune în funcțiune alternatorul, pompa de apă și ventilatorul radiatorului. Ignorarea acestei lumini poate duce la defectarea motorului și la blocarea mașinii în trafic.