A înaintea plecării în cursă, când pneurile sunt reci;
B după parcurgerea a cel puţin 400-500 km, când pneurile sunt calde;
C doar atunci când observăm că autovehiculul este înclinat într-o parte.
Explicație: Presiunea din pneuri trebuie măsurată înainte de plecarea în cursă, atunci când anvelopele sunt reci. Doar în acest moment valoarea este corectă, pentru că presiunea din pneuri crește pe măsură ce rulezi și cauciucurile se încălzesc. Dacă verifici presiunea după ce ai mers mai mulți kilometri, citirea nu va fi reală și poți fi tentat să scoți aer, ceea ce poate duce la presiune prea mică ulterior. Nu aștepți ca mașina să fie vizibil înclinată, pentru că atunci ai deja o problemă serioasă. O presiune corectă previne uzura neuniformă a cauciucurilor, reduce riscul de explozie și asigură aderență și consum optim de carburant. Controlul se face periodic și obligatoriu înaintea drumurilor lungi, nu doar atunci când observi probleme vizibile.