A asigură roţile directoare contra blocării, în cazul lovirii unor obstacole;
B previn blocarea roţilor în timpul frânării, indiferent de starea părţii carosabile;
C prin montarea la fiecare roată, previn deplasarea accidentală a vehiculului parcat.
Explicație: Sistemul antiblocare a roților, cunoscut ca ABS, a fost creat pentru a preveni blocarea roților în timpul frânării bruște. Fără acest sistem, atunci când apăsăm puternic frâna, roțile pot aluneca și mașina poate derapa necontrolat, pierzându-se direcția. ABS funcționează astfel încât permite roților să se rotească ușor chiar și când frânăm energic, lucru care ne oferă posibilitatea să păstrăm controlul direcției mașinii și să evităm obstacolele. În plus, distanța de frânare poate fi redusă pe anumite suprafețe. Conform normelor din Codul Rutier actual, utilizarea ABS crește siguranța rutieră, deoarece ne ajută să menținem stabilitatea vehiculului în situații de urgență, atât pentru noi cât și pentru ceilalți participanți la trafic. Prin urmare, rolul principal al dispozitivelor ABS este să împiedice blocarea roților la frânare și să permită șoferului să păstreze controlul direcției mașinii.