Auto DRPCIV

fig.1 AUTOSTRADA

  •  1 și 2  – sensuri de circulație
  •  3  – zona mediană
  •  4  – betea de intrare pe autostradă
  •  5  – betea de ieșire de pe autostradă
  •  6  – bandă de accelerare
  •  7  – bandă de decelerare
  •  8  – bandă de urgență

Autostrada este concepută pentru circulație rapidă si nu deservește proprietăți alăturate și se desfășoară pe cele 2 sensuri de circulatie (1 si 2), separate printr-o zonă mediană (3) care nu deservește circulției.

Nu intersecteaza drumuri, căi ferate sau lini de tramvai.
Accesul se face pe o betea de acces (4) prelungita cu o bandă de accelerare (6).
Ieșirea se face pe o banda de decelerare (7) prelungită cu o betea de ieșire (5).
Banda de oprire de urgență (8) se folosește numai in situații speciale (pană, accident, defecte)

Se interzice circulaţia pietonilor, autovehiculelor cu gabarite depăşite (fără autorizaţie specială de la administratorul drumului), a vehiculelor cu tracţiune animală, vehiculelor trase sau împinse cu mâna, bicicletelor, mopedelor (ciclomotoarelor), tractoarelor şi maşinilor autopropulsate, precum şi a vehiculelor care nu pot depăşi viteza de 50 km/h. 

Sunt interzise şi: învăţarea conducerii unui vehicul, încercările prototipurilor, manifestaţiile, defilările, caravanele publicitare, antrenamentele şi competiţiile sportive, precum şi cortegiile

Autovehiculele de transport public de persoane sau de mărfuri vor circula numai pe banda din partea dreapta a autostrăzii.

Pe autostradă este interzis:

  • circulaţia şi imobilizarea voluntară (oprirea sau staţionarea) pe banda de urgenţă; pe banda de urgenţă pot circula autovehiculele cu regim prioritar aflate în misiuni urgente. 
  •  efectuarea manevrei de întoarcere sau mers înapoi ori intrarea în zona mediană (pe racordurile dintre cele 2 părţi carosabile); 
  •  stationarea ori parcarea în alte locuri decât cele special amenajate.