690. Dacă efortul depus pentru acţionarea volanului este mai mare decât în mod obişnuit, trebuie să verificăm, în primul rând:
A starea de prindere a volanului pe axul său;
B presiunea în pneurile punţii din spate;
C presiunea în pneurile punţii din faţă.
Explicație: Dacă observi că volanul se manevrează mai greu decât de obicei, primul lucru pe care trebuie să îl verifici este presiunea în pneurile punții din față, deoarece acestea suportă greutatea motorului și asigură direcția vehiculului. Anvelopele cu presiune scăzută măresc rezistența la rulare, iar volanul devine dificil de acționat, mai ales la viteze mici sau la manevre de parcare. O presiune incorectă în pneurile din față nu doar că îngreunează controlul asupra direcției, dar duce și la uzura prematură a anvelopelor și la creșterea consumului de carburant. Presiunea în pneurile din spate sunt importante, dar nu sunt cauza principală a efortului crescut la volan iar starea de prindere a volanului pe axul său nu prea are nici o relevanță. În primul rând, trebuie verificate roțile din față. Dacă aceasta este corectă, alte cauze posibile pot fi: defecțiuni la sistemul de direcție asistată, cum ar fi lipsa lichidului de servodirecție sau pompă de servodirecție defectă, articulații sau bielete uzate sau blocate, rulmenți sau bucșe gripate, alinierea incorectă a direcției, componente ale coloanei de direcție grippate sau blocate, probleme la caseta de direcție sau la axul volanului, sau chiar blocaje mecanice cauzate de impurități sau rugina depusă în sistemul de direcție. Toate aceste probleme pot face volanul să se miște greu și trebuie verificate la un service auto pentru diagnosticare și remediere rapidă.