B motorul trebuie să funcţioneze, pentru a putea folosi luminile de avarie;
C închideţi autovehiculul şi vă îndepărtaţi de acesta.
Explicație: Dacă rămâi în pană într-un tunel, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să oprești funcționarea motorului. Este o măsură de siguranță pentru a evita acumularea de gaze toxice și pentru a preveni orice risc de incendiu. Luminile de avarie vor funcționa o perioadă și cu motorul oprit, iar dacă trebuie să aștepți ajutor, este mai sigur să nu lași motorul pornit în spațiul închis al tunelului. În niciun caz nu trebuie să părăsești mașina și să o lași blocată în tunel fără să iei măsuri de avertizare a celorlalți șoferi. În primul rând, trebuie să aprinzi imediat luminile de avarie, pentru ca ceilalți șoferi să te observe din timp. Apoi, dacă este posibil și nu creezi un pericol, trebuie să muți vehiculul cât mai aproape de marginea părții carosabile ca să nu blochezi circulația. De asemenea, ești obligat să așezi triunghiurile reflectorizante la o distanță de cel puțin 30 de metri în spatele mașinii, pentru ca ceilalți participanți la trafic să fie avertizați eficient. Din punct de vedere legal, Codul Rutier prevede că pe timp de noapte sau în locuri cu vizibilitate redusă – inclusiv în tuneluri – trebuie să semnalizezi imediat orice oprire neașteptată, iar nerespectarea acestor reguli poate duce la amenzi sau chiar la accidente grave. Este foarte important să nu rămâi în autoturism dacă nu este sigur, să te asiguri că ieși pe partea unde nu te expui la trafic și să aștepți ajutor în zona sigură a tunelului, respectând instrucțiunile. Toate aceste măsuri sunt esențiale pentru siguranța ta și a celorlalți, deoarece vizibilitatea și spațiul de reacție din tuneluri sunt mult reduse față de drumurile obișnuite.
Regulamentul Rutier Art. 141
(3) În cazul imobilizarii involuntare a autovehiculului în pasaje subterane sau în tuneluri, conducatorul acestuia este obligat sa opreasca functionarea motorului.