3716. După o pană de cauciuc, ai fost nevoit să montezi roata de rezervă. Ce trebuie să ai în vedere la continuarea drumului?
A să nu conduci cu o viteză mai mare de 80 km/h;
B să nu conduci cu roata de rezervă mai mult decât este necesar;
C să nu iei persoane de ocazie în autovehicul.
Explicație: Când ai montat roata de rezervă după o pană, este esențial să știi că aceasta nu are întotdeauna aceleași caracteristici ca roata obișnuită de pe mașină. De multe ori, roata de rezervă este una de dimensiuni mai mici, numită și roată de "rezervă temporară" sau "roată de avarie", destinată doar utilizării pe distanțe scurte și cu o viteză redusă, de obicei maxim 80 km/h, așa cum specifică producătorul sau instrucțiunile de pe acea roată. Conducerea cu această roată nu asigură aceeași stabilitate, aderență și siguranță ca roțile normale. Din punct de vedere legal și practic, trebuie să schimbi cât mai repede această roată cu una completă, la un service, pentru a nu pune în pericol siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic. În concluzie, când circuli cu roata de rezervă, adaptează viteza la recomandările producătorului, evită drumurile lungi și schimbă roata cu una corectă cât de curând posibil. Astfel respecți regulile și conduci în siguranță.