A să semnalizaţi din timp şi să vă asiguraţi că puteţi efectua manevra fără a perturba circulaţia sau fără a pune în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic;
B să vă asiguraţi din spate;
C să vă asiguraţi din faţă şi din spate.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 54
(1) Conducătorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

Regulamentul Rutier
Articolul 116
(2) Intenţia conducătorilor de autovehicule şi tramvaie de a schimba direcţia de mers, de a ieşi dintr-un rând de vehicule staţionate ori de a intra într-un asemenea rând, de a trece pe o altă bandă de circulaţie sau de a vira spre dreapta ori spre stânga sau a celor care urmează să efectueze întoarcere, depăşire ori oprire se semnalizează prin punerea în funcţiune a luminilor indicatoare de direcţie cu cel puţin 50 m în localităţi şi 100 m în afara localităţilor înainte de începerea efectuării manevrelor.
A da, dacă marcajul nu este într-o curbă;
B da, dacă linia discontinuă este cea mai apropiată de vehicul în direcţia de mers;
C nu, chiar în cazul în care linia discontinuă este cea mai apropiată de vehicul.
A să circule pe banda situată lângă acostament;
B să nu circule pe liniile de tramvai;
C să circule pe banda a doua, respectiv a treia, cu o viteză mai mică de 100 km/h.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 42 - Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.

Regulamentul Rutier
Articolul 101 - Când drumul are două sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele se conduc pe banda situată lângă acostament sau bordura. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stânga, dacă banda de circulaţie utilizată este ocupată, cu obligaţia de a reveni pe banda din dreapta atunci când acest lucru este posibil.
A îl semnalizaţi pe cel de la volan prin mijloacele de avertizare sonoră şi luminoasă;
B opriţi şi lăsaţi vehiculul respectiv să se îndepărteze;
C vă deplasaţi în urma acestuia, până când manevra de depăşire se poate efectua.
A pe poduri şi sub poduri;
B pe drumurile naţionale;
C la mai puţin de 50 m de intrarea în sediile instituţiilor.
Regulamentul Rutier

Articolul 126
Se interzice întoarcerea vehiculului:
a) în locurile în care este interzisă oprirea voluntară a vehiculelor, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 142 lit. f);

Articolul 142
Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
c) pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte;
A la întâlnirea indicatorului „Prioritate pentru circulaţia din sens invers”;
B la întâlnirea indicatorului „Intersecţie cu un drum fără prioritate”;
C la întâlnirea indicatorului „Sfârşitul drumului cu prioritate”.
A la mai puţin de 25 m de colţul unei intersecţii;
B în zona de acţiune a indicatorului „Staţionarea interzisă”;
C în curbe şi pe sectoarele de drum cu vizibilitate redusă sub 50 m.
Explicație:
În zona de acțiune a indicatorului “Staționarea interzisă” se interzice staționarea vehiculelor, oprirea fiind permisă.
Regulamentul Rutier
Art. 142 - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
   d) în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m;
   f) în intersectii, inclusiv cele cu circulatie în sens giratoriu, precum si în zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanta mai mica de 25 m de coltul intersectiei;

Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art. 63
(1) Se consideră oprire imobilizarea voluntară a unui vehicul pe drumul public, pe o durată de cel mult 5 minute. Peste aceasta durată, imobilizarea se consideră staţionare.
(5) Vehiculul oprit sau staţionat pe partea carosabilă trebuie aşezat lângă şi în paralel cu marginea acesteia, pe un singur rând, dacă printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel. Motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele pot fi oprite sau staţionate şi câte două, una lângă alta.
A atunci când drumul public este cu sens unic;
B când între şina de tramvai din dreapta şi marginea trotuarului nu există suficient spaţiu pentru depăşire;
C în nicio situaţie.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 45
(6) Tramvaiul aflat în mers poate fi depăşit şi pe partea stângă atunci când drumul este cu sens unic sau când între şina din dreapta şi marginea trotuarului nu există spaţiu suficient.
Auto DRPCIV
A regula priorităţii de stânga;
B regula primului ajuns în intersecţie;
C regula priorităţii de dreapta.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 57
(1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreapta, în condiţiile stabilite prin regulament.
A anunţă apariţia semnalului roşu;
B obligă conducătorii vehiculelor să reducă viteza şi să circule respectând regulile de circulaţie aplicabile în acea intersecţie;
C interzice intrarea în intersecţie.
A nu, în nicio situaţie;
B da, dacă spaţiul lateral dintre vehicule permite acest lucru;
C da, în cazul vehiculelor care urmează să vireze la stânga, iar spaţiul rămas permite depăşirea prin dreapta.
A nu;
B da, în cazul autovehiculului care intenţionează să vireze spre stânga, şi în cazul tramvaiului;
C da, numai în cazul în care depăşirea se face pe o stradă semnalizată cu indicatorul „Drum fără ieşire”.
A da, numai la autovehiculele cu o greutate mai mare de 3,5 t;
B nu, fiind doar o recomandare legală;
C da, pentru toate autovehiculele care circulă pe drumurile publice.
A vă continuaţi drumul, deoarece degajarea căii ferate se va face de către personalul calificat;
B opriţi şi anunţaţi telefonic poliţia despre acest incident;
C acordaţi sprijin pentru scoaterea vehiculului de pe calea ferată sau, dacă nu este posibil, semnalaţi prezenţa acestuia.
Regulamentul Rutier
Art. 139
(2) Participanţii la trafic, care se găsesc în apropierea locului unde un vehicul a rămas imobilizat pe calea ferată, sunt obligaţi să acorde sprijin pentru scoaterea acestuia sau, când nu este posibil, pentru semnalizarea prezentei lui.
A nu;
B nu, dacă se circulă pe banda din stânga;
C da, dacă se circulă pe banda din dreapta.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.45.
(1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial.
(4) Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda în acelasi sens de circulatie.
A niciun vehicul, cu excepţia celor destinate stingerii incendiilor, ale ambulanţei şi ale poliţiei, când se deplasează în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care impun urgenţă;
B autovehiculele care virează la stânga;
C autovehiculele poliţiei şi cele care execută virajul la stânga.
Regulamentul Rutier
Articolul 52
(1) Semnalul de culoare roşie interzice trecerea.

Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 61
(1) Au regim de circulaţie prioritară numai autovehiculele prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) şi b), atunci când se deplasează în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă. Pentru a avea prioritate de trecere, aceste autovehicule trebuie să aibă în funcţiune semnalele luminoase şi sonore.
(2) Conducătorii autovehiculelor aparţinând instituţiilor prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) şi b) pot încălca regimul legal de viteză sau alte reguli de circulaţie, cu excepţia celor care reglementează trecerea la nivel cu calea ferată, atunci când se deplasează în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă.

Articolul 32
(2) Sunt autorizate să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase:
    a) pentru lumina roşie - autovehiculele aparţinând poliţiei şi pompierilor;
    b) pentru lumina albastră - autovehiculele aparţinând poliţiei, jandarmeriei, poliţiei de frontieră, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanţă sau medicină legală, protecţiei civile, Ministerului Apărării Naţionale, unităţilor speciale ale Serviciului Român de Informaţii şi ale Serviciului de Protecţie şi Pază, Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public, atunci când se deplasează în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă;
A în dreptul rănii;
B deasupra rănii;
C sub rană.
A ajută conducătorii auto să se orienteze pe timp de noapte;
B nu permite încălcarea lui de către conducătorii de vehicule;
C permite depăşirea vehiculelor.
A numai dacă sunt vehicule care vă urmează;
B numai în localităţi;
C da.
A rândul de lângă axa drumului, de la o distanţă de cel puţin 50 m;
B rândul din mijloc, de la o distanţă de cel puţin 100 m;
C rândul de lângă bordură, de la o distanţă de cel puţin 50 m.