A chiar şi la o viteză de coliziune de aproximativ 20 km/h, există riscul unei accidentări;
B pericolele pot apărea la o viteză de peste 60 km/h;
C pericolul de accidentare este exclus.
A când inspecţia tehnică periodică a expirat;
B când claxonul nu funcţionează la parametri optimi;
C când motorul emite diverse zgomote.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.112.
(1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se retine de catre politia rutiera în urmatoarele cazuri:
    a) vehiculul nu are efectuata inspectia tehnica periodica valabila;
A într-un document eliberat de service;
B în anexa certificatului de înmatriculare al autovehiculului;
C în manualul tehnic al autovehiculului sau al remorcii.
A încetaţi compresiile exterioare ale pieptului;
B continuaţi compresiile exterioare ale pieptului;
C aplicaţi un bandaj toracic.
A se va urmări întotdeauna nivelul optim al lichidului din vasul de expansiune;
B după cel mult 3 ani soluţia antigel va fi complet înlocuită, chiar dacă densitatea acesteia corespunde cerinţelor;
C se va urmări culoarea lichidului din vasul de expansiune.
Auto DRPCIV
A motocicletelor;
B mopedelor;
C bicicletelor.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art. 6
10. bicicleta – vehiculul prevazut cu doua roti, propulsat exclusiv prin forta musculara, cu ajutorul pedalelor sau manivelelor;
21. moped - vehicul, cu doua sau trei roti, a carui viteza maxima prin constructie este mai mare de 25 km/h, dar nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depaseste 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere interna ori, dupa caz, electric, a carui putere nominala continua maxima nu depaseste 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depaseste 350 kg, neincluzand masa bateriilor in cazul vehiculului electric;
22. motocicleta – autovehiculul cu doua roti, cu sau fara atas, echipat cu un motor care are o capacitate cilindrica mai mare de 50 cm3 si/sau a carui viteza maxima, prin constructie, depaseste 45 km/h;
Auto DRPCIV
A să circulaţi cu atenţie mărită, pentru a evita pericolele asupra cărora sunteţi avertizat;
B să circulaţi cu viteză redusă, deoarece urmează o intersecţie periculoasă;
C să circulaţi cu lanţuri antiderapante, în condiţii meteo nefavorabile.
Auto DRPCIV
A niciunul;
B autoturismul 3;
C autoturismele 1 şi 2.
Auto DRPCIV
A toate trei;
B autobuzul şi autocamionul;
C autoturismul.
Auto DRPCIV
A da, deoarece axul drumului este marcat cu linie continuă;
B da, deoarece linia discontinuă vă este cea mai apropiată de direcţia de mers;
C nu, deoarece autovehiculul din faţă nu vă permite depăşirea.
Auto DRPCIV
A opriţi în locul în care aveţi vizibilitatea cea mai bună pentru a vă asigura şi vă continuaţi deplasarea numai dacă pe drumul transversal nu circulă alt vehicul;
B reduceţi viteza până la limita evitării oricărui pericol, după care traversaţi intersecţia;
C reduceţi viteza şi pătrundeţi în intersecţie dacă nu circulă alt vehicul din partea dreaptă.
Auto DRPCIV
A pietonii vor acorda prioritate necondiţionat;
B să acordaţi prioritate pietonilor aflaţi pe sensul dumneavoastră de mers;
C pietonii nu au voie să traverseze în acest loc.
Auto DRPCIV
A tramvaiul, deoarece are prioritate în mers;
B autoturismul galben, deoarece îşi schimbă direcţia de mers;
C autoturismul roşu, deoarece vine din dreapta celorlalte două vehicule.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.59.
(1) În intersectiile cu circulatie nedirijata, conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere vehiculelor care circula pe sine. Acestea pierd prioritatea de trecere când efectueaza virajul spre stânga sau când semnalizarea rutiera din acea zona stabileste o alta regula de circulatie.
A 10 secunde de la începerea manevrei;
B pe întreaga durată a executării manevrei;
C legea nu prevede nimic cu privire la acest aspect.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.54.
(2) Semnalizarea schimbarii directiei de mers trebuie sa fie mentinuta pe întreaga durata a manevrei.
A la hotărârea agentului de circulaţie;
B la expirarea termenului de suspendare, dacă a fost promovat testul de verificare a cunoştinţelor, în situaţiile prevăzute de lege;
C atunci când procesul verbal de contravenţie a fost anulat printr-o hotărâre judecătorească definitivă.
A acordaţi prioritate de trecere biciclistului;
B nu acordaţi prioritate de trecere biciclistului;
C adaptaţi viteza, astfel încât să nu vă intersectaţi cu acesta în timpul manevrelor.
A depăşiţi coloana, pe cât posibil printr-o singură manevră;
B păstraţi o distanţă corespunzătoare faţă de cel care circulă în faţă şi urmăriţi comportamentul celorlalţi participanţi la trafic;
C circulaţi foarte aproape de vehiculul din faţă, pentru a nu rămâne în urmă.
A durează cel mult 5 minute;
B vehiculul a fost oprit pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, fără ca prin aceasta să fie perturbată circulaţia;
C vehiculele de până la 3,5 tone execută operaţiunea de aprovizionare cu mărfuri alimentare.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.63.
(1) Se considera oprire imobilizarea voluntara a unui vehicul pe drumul public, pe o durata de cel mult 5 minute. Peste aceasta durata, imobilizarea se considera stationare.
(2) Nu se considera oprire:
    a) imobilizarea vehiculului atât timp cât este necesara pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, daca prin aceasta manevra nu a fost perturbata circulatia pe drumul public respectiv;
A conducătorii de autovehicule vor da dovadă de prudenţă sporită;
B conducătorii de autovehicule nu au nicio obligaţie, dacă nu există un agent de cale ferată;
C se va respecta semnificaţia semaforului electric.
Explicație:
Semafoarele electrice nu se întalnesc la trecerile la nivel cu calea ferată industrială.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 60
(1) Participanţii la trafic trebuie să dea dovada de prudenţă sporită la apropierea şi traversarea liniilor de cale ferată curentă sau industrială, după caz.