A chiar şi la o viteză de coliziune de aproximativ 20 km/h, există riscul unei accidentări;
B pericolele pot apărea la o viteză de peste 60 km/h;
C pericolul de accidentare este exclus.
Explicație:
Centura de siguranță are rolul esențial de a proteja șoferul și pasagerii în timpul deplasării cu mașina. Neutilizarea centurii mărește riscul de rănire gravă sau chiar deces în cazul unui accident, deoarece corpul nu mai este fixat pe scaun și poate fi proiectat cu violență înainte, atât în interiorul cât și în afara vehiculului. Chiar și la viteze mici, impactul fără centură poate provoca traumatisme severe la cap, gât, piept și abdomen. Legea rutieră din România prevede că purtarea centurii este obligatorie pentru că protejează viața, reduce efectele forței generate la impact și previne aruncarea persoane din mașină. În plus, absența centurii crește riscul rănirii celorlalți ocupanți, deoarece poți fi proiectat peste ei. Deci, centura nu este doar o obligație legală, ci un mijloc esențial de siguranță care salvează vieți.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
4%
A când inspecţia tehnică periodică a expirat;
B când claxonul nu funcţionează la parametri optimi;
C când motorul emite diverse zgomote.
Explicație:
Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare se reține de către poliție atunci când există probleme grave legate de siguranța circulației sau de legalitatea autoturismului. De exemplu, certificatul este reținut dacă autovehiculul are defecțiuni tehnice majore care pun în pericol siguranța rutieră, cum ar fi sistemul de frânare sau de direcție necorespunzător, sau dacă inspecția tehnică periodică a expirat. De asemenea, se reține certificatul dacă datele din certificatul de înmatriculare nu corespund cu realitatea – de exemplu, dacă s-au făcut modificări neomologate la mașină. Un alt caz este atunci când montarea anumitor sisteme – cum ar fi folii pe geamuri sau alte accesorii – nu este autorizată și influențează siguranța circulației. Polițistul poate reține certificatul și atunci când posesorul nu are asigurare obligatorie valabilă. Reținerea certificatului în aceste situații are rolul de a proteja toți participanții la trafic, pentru că mașinile necorespunzătoare sau nereglementate prezintă riscuri majore pentru siguranță. Este esențial ca orice conducător auto să mențină autovehiculul în stare tehnică bună, să efectueze la timp inspecțiile și să respecte omologările prevăzute de lege.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.112.
(1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se retine de catre politia rutiera în urmatoarele cazuri:
    a) vehiculul nu are efectuata inspectia tehnica periodica valabila;
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
23%
A într-un document eliberat de service;
B în anexa certificatului de înmatriculare al autovehiculului;
C în manualul tehnic al autovehiculului sau al remorcii.
Explicație:
Termenul de valabilitate al inspecției tehnice periodice, pe scurt ITP, este data până la care mașina are dreptul să circule legal, demonstrând că respectă normele tehnice de siguranță și mediu. Această dată poate fi verificată în certificatul de înmatriculare, la rubrica special destinată inspecției tehnice, unde este trecută clar data expirării ITP-ului. De asemenea, termenul mai poate fi găsit și într-un autocolant aplicat pe parbriz, dar documentul oficial este certificatul de înmatriculare. Legea obligă șoferul să se asigure că ITP-ul este valabil, iar circulația cu o inspecție expirată poate duce la amenzi sau chiar la reținerea certificatului de înmatriculare. Practic, de fiecare dată când te urci la volan, trebuie să ai certitudinea că termenul înscris în certificatul de înmatriculare nu a fost depășit. Astfel, pentru a ști cu exactitate când expiră ITP-ul, consultă întotdeauna înscrisul din certificatul de înmatriculare.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
22%
A da, dar numai dacă sunteţi vinovat de producerea accidentului;
B nu, dacă aţi fost testat cu un aparat autorizat;
C da.
Explicație:
Legea spune clar că atunci când are loc un accident rutier grav, adică atunci când cineva moare sau este rănit, toți conducătorii auto implicați sunt obligați să se supună recoltării probelor biologice pentru a se verifica dacă au consumat alcool sau alte substanțe interzise. Refuzul de a da aceste probe este considerat infracțiune și se pedepsește conform legii. Scopul acestei proceduri este să ajute poliția să stabilească dacă accidentul a fost cauzat de consumul de alcool sau droguri, pentru a se putea face dreptate persoanelor vătămate și a se preveni tragedii viitoare. Din punct de vedere practic, chiar dacă te simți nevinovat sau nu crezi că ai consumat ceva interzis, legea te obligă să te supui recoltării, iar nerespectarea acestei obligații duce la consecințe foarte grave, cum ar fi suspendarea dreptului de a conduce și chiar închisoarea. Deci, este absolut necesar ca în astfel de situații să cooperezi cu autoritățile și să permiți recoltarea probelor biologice.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
14%
A încetaţi compresiile exterioare ale pieptului;
B continuaţi compresiile exterioare ale pieptului;
C aplicaţi un bandaj toracic.
Explicație:
Dacă după resuscitarea cardio-respiratorie persoana își recapătă pulsul, dar este inconștientă, trebuie să o așezi imediat în poziție laterală de siguranță și să o supraveghezi permanent până la sosirea echipajelor medicale. Poziția laterală de siguranță are rolul de a preveni sufocarea în cazul în care accidentatul vomită sau are secreții, asigurând căile respiratorii libere și reducând riscul ca limba să îi blocheze respirația. Nu trebuie să părăsești accidentatul și să eviți orice manevră suplimentară care i-ar putea afecta starea, decât dacă apar alte complicații. E important să continui să verifici respirația și pulsul, fiind pregătit să reiei manevrele de resuscitare dacă acestea se opresc din nou. Aceste acțiuni conforme cu legislația rutieră română protejează viața victimei până la sosirea ajutorului specializat.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
17%
A se va urmări întotdeauna nivelul optim al lichidului din vasul de expansiune;
B după cel mult 3 ani soluţia antigel va fi complet înlocuită, chiar dacă densitatea acesteia corespunde cerinţelor;
C se va urmări culoarea lichidului din vasul de expansiune.
Explicație:
Antigelul joacă un rol esențial în protecția motorului pe timp de iarnă, dar și vara, împiedicând înghețarea sau supraîncălzirea lichidului de răcire. Pentru a asigura buna funcționare a motorului și a instalației de răcire, este important să respecți câteva reguli simple atunci când folosești antigelul pe termen lung. Astfel, trebuie să te asiguri că folosești numai tipul de antigel recomandat de producătorul autovehiculului, deoarece compoziția chimică poate să difere și amestecarea lor poate provoca depuneri sau chiar deteriorări ale componentelor sistemului de răcire. De asemenea, concentrația antigelului trebuie verificată periodic, deoarece în timp își poate pierde proprietățile și nu va mai proteja corespunzător instalația. În plus, antigelul trebuie schimbat la intervalele menționate în cartea tehnică a mașinii, pentru a evita coroziunea sau colmatarea radiatorului și a canalelor de răcire. Prin respectarea acestor reguli, previi defecțiunile costisitoare și asiguri o funcționare sigură și economică a motorului, respectând totodată normele tehnice și de siguranță prevăzute de legislația rutieră.
Dificultate Întrebare: MEDIE
41%
Auto DRPCIV
A să circulaţi cu atenţie mărită, pentru a evita pericolele asupra cărora sunteţi avertizat;
B să circulaţi cu viteză redusă, deoarece urmează o intersecţie periculoasă;
C să circulaţi cu lanţuri antiderapante, în condiţii meteo nefavorabile.
Explicație:
La întâlnirea indicatorului de „Pericol de avalanșă”, ai obligația să circuli cu atenție mărită pe sectorul de drum respectiv, pentru a putea reacționa rapid în cazul în care observi zăpadă, pietre sau alte obstacole căzute pe carosabil. În astfel de zone, există riscul ca porțiuni de zăpadă să se desprindă de pe versanți și să ajungă pe șosea, așa că trebuie să adaptezi viteza, să nu te oprești inutil și să fii pregătit să oprești în siguranță la nevoie. Nu e obligatoriu să folosești lanțuri antiderapante decât dacă drumul este acoperit cu zăpadă și acest lucru este semnalizat separat. Principalul scop al indicatorului este să te avertizeze că trebuie să fii mult mai atent decât de obicei pentru a evita accidentele provocate de avalanșe.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
8%
Auto DRPCIV
A motocicletelor;
B mopedelor;
C bicicletelor.
Explicație:
Indicatorul interzice accesul mopedelor pe sectorul de drum unde este amplasat. Asta înseamnă că, indiferent dacă mopedul are sau nu permis, nu ai voie să circuli cu el pe acel drum. Restricția nu se aplică motocicletelor sau bicicletelor, ci strict mopedelor, pentru că acestea sunt considerate vehicule lente sau vulnerabile în anumite zone, cum ar fi drumuri naționale, autostrăzi sau alte artere unde viteza și traficul sunt ridicate. Dacă mergi cu mopedul pe un astfel de drum, riști amendă și pui în pericol atât siguranța ta, cât și a celorlalți participanți la trafic.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art. 6
10. bicicleta – vehiculul prevazut cu doua roti, propulsat exclusiv prin forta musculara, cu ajutorul pedalelor sau manivelelor;
21. moped - vehicul, cu doua sau trei roti, a carui viteza maxima prin constructie este mai mare de 25 km/h, dar nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depaseste 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere interna ori, dupa caz, electric, a carui putere nominala continua maxima nu depaseste 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depaseste 350 kg, neincluzand masa bateriilor in cazul vehiculului electric;
22. motocicleta – autovehiculul cu doua roti, cu sau fara atas, echipat cu un motor care are o capacitate cilindrica mai mare de 50 cm3 si/sau a carui viteza maxima, prin constructie, depaseste 45 km/h;
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
17%
Auto DRPCIV
A niciunul;
B autoturismul 3;
C autoturismele 1 şi 2.
Explicație:
Niciuna dintre cele trei mașini nu a parcat corect. Indicatorul arată că parcarea trebuie făcută cu o parte a mașinii pe carosabil și cealaltă parte pe trotuar. Mașina verde și cea roșie sunt parcate complet pe trotuar, blocând trecerea pietonilor, iar mașina albastră este parcată complet pe carosabil, ocupând inutil banda de circulație. Parcarea regulamentară ar presupune ca fiecare mașină să fie poziționată astfel încât să nu încurce nici pietonii, nici traficul rutier, așa cum indică semnul.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
37%
Auto DRPCIV
A toate trei;
B autobuzul şi autocamionul;
C autoturismul.
Explicație:
Autobuzul și autocamionul pot pleca din intersecție deoarece au verde la semafor pentru direcțiile lor de mers. Autobuzul se află pe banda destinată virajului la dreapta și are semafor verde cu săgeată spre dreapta, iar autocamionul are semafor verde pentru înainte. Autoturismul, în schimb, are roșu la semaforul de pe banda sa și trebuie să aștepte până când semaforul îi va permite să plece. Fiecare vehicul trebuie să urmeze strict indicațiile semaforului care se aplică benzii pe care se află, chiar dacă celelalte vehicule de lângă el au verde și pot pleca. Respectarea acestor reguli previne accidentele și asigură o circulație ordonată în intersecție.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
6%
Auto DRPCIV
A da, deoarece axul drumului este marcat cu linie continuă;
B da, deoarece linia discontinuă vă este cea mai apropiată de direcţia de mers;
C nu, deoarece autovehiculul din faţă nu vă permite depăşirea.
Explicație:
Depășirea este permisă în această situație pentru că linia discontinuă se află pe partea ta, ceea ce înseamnă că ai voie să treci peste ea pentru a depăși, chiar dacă pe sensul opus există o linie continuă. Linia discontinuă permite depășirea doar vehiculelor care circulă pe sensul unde ea este poziționată. Trebuie totuși să te asiguri că ai vizibilitate bună, că nu există alte restricții sau pericole, și să revii cât mai repede pe banda ta după efectuarea manevrei, fără să încurci circulația. Pe scurt, regula spune că te poți angaja în depășire doar dacă linia de lângă tine este discontinuă, indiferent de linia de pe sensul opus.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
14%
Auto DRPCIV
A opriţi în locul în care aveţi vizibilitatea cea mai bună pentru a vă asigura şi vă continuaţi deplasarea numai dacă pe drumul transversal nu circulă alt vehicul;
B reduceţi viteza până la limita evitării oricărui pericol, după care traversaţi intersecţia;
C reduceţi viteza şi pătrundeţi în intersecţie dacă nu circulă alt vehicul din partea dreaptă.
Explicație:
În prezența indicatorului „STOP”, legea obligă conducătorul auto să oprească complet înainte de marcajul de oprire sau, dacă acesta lipsește, înainte de colțul intersecției. Oprirea trebuie făcută astfel încât să te asiguri că poți observa în siguranță traficul de pe drumul cu prioritate. În această situație, drumul principal este cel pe care circulă celelalte vehicule, iar tu trebuie să le acorzi prioritate. În plus, dacă pe trecerea de pietoni din fața ta se află persoane care intenționează să traverseze sau deja traversează, trebuie să le acorzi prioritate, conform articolului care reglementează protecția pietonilor. Concret, ordinea corectă este: oprești la „STOP”, te asiguri și acorzi prioritate atât vehiculelor de pe drumul principal, cât și pietonilor de pe trecerea marcată. Doar după ce te-ai asigurat că aceste obligații au fost îndeplinite poți intra sau traversa intersecția, semnalizând manevra dacă este cazul. Acest comportament nu doar că respectă legea, ci asigură și siguranța tuturor participanților la trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
6%
Auto DRPCIV
A pietonii vor acorda prioritate necondiţionat;
B să acordaţi prioritate pietonilor aflaţi pe sensul dumneavoastră de mers;
C pietonii nu au voie să traverseze în acest loc.
Explicație:
Dacă intenționezi să virezi la dreapta după taxi, trebuie să fii atent la pietonii care traversează pe trecerea de pietoni de pe sensul tău de mers. Chiar dacă taxiul a trecut deja, tu ai obligația să oprești și să le acorzi prioritate pietonilor care sunt pe trecere sau intenționează să traverseze. Această regulă este importantă pentru siguranța pietonilor, mai ales că aceștia pot fi ascunși de taxiul din față și nu îi vezi la timp. În concluzie, reducerea vitezei și acordarea de prioritate pietonilor sunt obligatorii la orice viraj la dreapta, indiferent dacă alte mașini din fața ta au trecut deja.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
5%
Auto DRPCIV
A tramvaiul, deoarece are prioritate în mers;
B autoturismul galben, deoarece îşi schimbă direcţia de mers;
C autoturismul roşu, deoarece vine din dreapta celorlalte două vehicule.
Explicație:
Tramvaiul trece primul prin intersecție, pentru că are prioritate față de toate celelalte vehicule când se află pe drumuri cu același regim de prioritate, indiferent dacă merge înainte sau virează. Această regulă este valabilă atât în intersecțiile fără semafoare, cât și în cele cu indicatoare de prioritate, cu excepția cazului în care există un indicator special care îl obligă să cedeze trecerea. Chiar dacă autoturismul galben virează sau cel roșu vine din dreapta, prioritatea tramvaiului este clar stabilită de lege pentru a evita orice risc de accident la trecerea intersecției.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.59.
(1) În intersectiile cu circulatie nedirijata, conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere vehiculelor care circula pe sine. Acestea pierd prioritatea de trecere când efectueaza virajul spre stânga sau când semnalizarea rutiera din acea zona stabileste o alta regula de circulatie.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
37%
A 10 secunde de la începerea manevrei;
B pe întreaga durată a executării manevrei;
C legea nu prevede nimic cu privire la acest aspect.
Explicație:
Semnalizarea schimbării direcției de mers trebuie menținută pe tot parcursul manevrei, adică din momentul în care începi să te pregătești pentru schimbare și până când ai terminat efectiv manevra și ai revenit complet pe noua traiectorie sau bandă. Legea obligă șoferii să folosească semnalizarea pentru a-i avertiza pe ceilalți participanți la trafic cu privire la intențiile lor, astfel încât aceștia să poată lua măsuri de siguranță. Dacă semnalizarea este oprită prea devreme, ceilalți pot interpreta greșit acțiunea ta și se pot crea situații periculoase. De asemenea, dacă nu semnalizezi deloc sau nu menții semnalizarea suficient, poți fi sancționat conform Codului Rutier. Practic, indicatorul trebuie să rămână aprins de la începutul pregătirii manevrei până la finalizarea acesteia, iar abia apoi poate fi oprit semnalul. Acesta este cel mai sigur mod de a proceda și singurul acceptat de legislația rutieră din România.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.54.
(2) Semnalizarea schimbarii directiei de mers trebuie sa fie mentinuta pe întreaga durata a manevrei.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
5%
A la hotărârea agentului de circulaţie;
B la expirarea termenului de suspendare, dacă a fost promovat testul de verificare a cunoştinţelor, în situaţiile prevăzute de lege;
C atunci când procesul verbal de contravenţie a fost anulat printr-o hotărâre judecătorească definitivă.
Explicație:
Atunci când permisul de conducere a fost reținut de poliție pentru suspendarea dreptului de a conduce, documentul poate fi restituit doar după ce perioada de suspendare stabilită prin procesul-verbal s-a încheiat, iar titularul prezintă dovada că a îndeplinit toate condițiile cerute de lege. De exemplu, în anumite cazuri, este obligatoriu ca șoferul să susțină și să promoveze un test de verificare a cunoașterii regulilor de circulație. Permisul nu se restituie automat la expirarea suspendării dacă această probă nu a fost promovată sau dacă există alte sancțiuni complementare. Așadar, șoferul primește permisul doar după ce a trecut perioada de suspendare, a îndeplinit, unde este cazul, testul de verificare, și nu mai există alte restricții legale. Acest lucru ajută la creșterea siguranței pe drumuri, deoarece astfel șoferii sancționați dovedesc că și-au însușit din nou regulile de circulație înainte de a reveni la volan.
Dificultate Întrebare: GREA
67%
A acordaţi prioritate de trecere biciclistului;
B nu acordaţi prioritate de trecere biciclistului;
C adaptaţi viteza, astfel încât să nu vă intersectaţi cu acesta în timpul manevrelor.
Explicație:
Atunci când dorești să virezi la stânga sau la dreapta și întâlnești un biciclist care circulă pe o pistă pentru biciclete marcată corespunzător, ai obligația legală să acorzi prioritate biciclistului. Codul Rutier prevede clar că bicicliștii aflați pe pista special destinată au prioritate față de orice autovehicul care pătrunde sau traversează acea pistă, inclusiv la viraje. Practic, înainte de a efectua virajul, trebuie să te asiguri că nu se apropie un biciclist pe pistă sau să-l lași să treacă în siguranță. Astfel previi orice accident și respecți drepturile bicicliștilor, care prin infrastructura dedicată lor beneficiază de un regim prioritar. Lipsa de atenție sau neacordarea priorității în această situație poate duce nu doar la sancțiuni, ci și la accidente. De aceea, este esențial să reduci viteza, să te asiguri temeinic și să lași biciclistul să treacă atunci când virezi peste pista de biciclete.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
17%
A depăşiţi coloana, pe cât posibil printr-o singură manevră;
B păstraţi o distanţă corespunzătoare faţă de cel care circulă în faţă şi urmăriţi comportamentul celorlalţi participanţi la trafic;
C circulaţi foarte aproape de vehiculul din faţă, pentru a nu rămâne în urmă.
Explicație:
Când conduci într-o coloană, este esențial să menții o distanță corespunzătoare față de vehiculul din față, astfel încât să ai timp să reacționezi în siguranță dacă acesta frânează brusc. Codul Rutier stipulează clar că distanța dintre mașini trebuie să permită evitarea coliziunii în orice situație neprevăzută. Nu încerca să depășești întreaga coloană, deoarece acest lucru este interzis și periculos, mai ales dacă te afli în apropierea intersecțiilor, trecerilor pentru pietoni sau când vizibilitatea este redusă. În plus, nu accelera brusc și nu face manevre bruște; mersul constant, calm, fără să grăbești coloana, contribuie la siguranța tuturor participanților la trafic. Scopul este să circuli disciplinat, să nu creezi situații de risc și să respecți regulile de circulație privind depășirea și păstrarea distanței. Astfel, vei preveni accidente și vei contribui la o circulație fluidă și sigură pentru toți.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
1%
A durează cel mult 5 minute;
B vehiculul a fost oprit pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, fără ca prin aceasta să fie perturbată circulaţia;
C vehiculele de până la 3,5 tone execută operaţiunea de aprovizionare cu mărfuri alimentare.
Explicație:
Oprirea reprezintă imobilizarea voluntară a vehiculului pe drumul public pentru cel mult 5 minute, indiferent dacă aceasta are loc pe banda de circulație sau pe acostament, cu condiția să nu fie determinată de necesități legate de circulație, cum ar fi respectarea semnelor de circulație sau evitarea unui pericol. Dacă șoferul alege să oprească din proprie inițiativă și nu depășește 5 minute, această situație se numește oprire. Dacă imobilizarea durează mai mult de 5 minute, atunci devine staționare. Este important să reții această diferență, pentru că legea tratează diferit oprirea față de staționare, atât în ceea ce privește regulile, cât și sancțiunile aplicate. Deci, orice imobilizare voluntară a vehiculului pentru maximum 5 minute, fără un alt motiv impus de trafic sau de regulament, se consideră oprire conform Codului Rutier.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.63.
(1) Se considera oprire imobilizarea voluntara a unui vehicul pe drumul public, pe o durata de cel mult 5 minute. Peste aceasta durata, imobilizarea se considera stationare.
(2) Nu se considera oprire:
    a) imobilizarea vehiculului atât timp cât este necesara pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, daca prin aceasta manevra nu a fost perturbata circulatia pe drumul public respectiv;
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
22%
A conducătorii de autovehicule vor da dovadă de prudenţă sporită;
B conducătorii de autovehicule nu au nicio obligaţie, dacă nu există un agent de cale ferată;
C se va respecta semnificaţia semaforului electric.
Explicație:
La întâlnirea cu o cale ferată industrială, trebuie să fii atent pentru că, deși nu este o trecere de cale ferată principală, tot există riscuri. Codul Rutier spune clar că ai obligația să reduci viteza și să te asiguri foarte bine. Trenurile industriale sau utilajele feroviare pot să apară brusc, sunt mai lente și, de multe ori, nu semnalizează la fel de vizibil ca trenurile obișnuite. De aceea, nu oprești în mod obligatoriu la toate căile ferate industriale, dar trebuie să reduci viteza până la limita la care, dacă apare vreun pericol, să poți opri imediat. Prioritatea o are vehiculul care circulă pe calea ferată, adică trebuie să te asiguri că nu vine un tren sau vreo locomotivă industrială înainte să traversezi. Practic, comparativ cu barierele sau semnalele automate de la trecerile principale, la cele industriale ești responsabil direct pentru siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic. Scopul acestor reguli este să previi accidentele, pentru că vehiculele feroviare mari nu pot opri rapid; chiar dacă viteza lor nu e mare, masa e foarte mare și distanța de frânare e lungă. Prin urmare, încetinește, asigură-te din ambele părți și traversează numai când ești sigur că nu există niciun pericol. Astfel, respecți legea și circuli în siguranță.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 60
(1) Participanţii la trafic trebuie să dea dovada de prudenţă sporită la apropierea şi traversarea liniilor de cale ferată curentă sau industrială, după caz.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
40%