A aşteptaţi să treceţi de respectiva intersecţie, chiar dacă pierdeţi din timpul planificat al călătoriei;
B vă angajaţi în depăşire, întrucât autovehiculul dvs. vă permite să rulaţi, în mod legal, cu o viteză mai mare;
C semnalizaţi efectuarea depăşirii şi acceleraţi, pentru ca manevra să dureze cât mai puţin.
A amenda penală;
B amenda, şi după caz, atenţionarea;
C amendă, puncte de penalizare, precum şi suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule.
Codul Rutier (OUG 195/2002)

Articolul 95
(1) Încălcarea dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţă, altele decât cele care întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni, constituie contravenţie şi se sancţionează cu avertisment ori cu amenda ca sancţiune principală şi, după caz, cu una dintre sancţiunile contravenţionale complementare prevăzute la art. 96 alin. (2).
(2) Avertismentul consta în atenţionarea verbală sau scrisă a contravenientului, însoţită de recomandarea de a respecta dispoziţiile legale.

Articolul 96
(1) Sancţiunile contravenţionale complementare au ca scop înlăturarea unei stări de pericol şi preîntâmpinarea săvârşirii altor fapte interzise de lege şi se aplică prin acelaşi proces-verbal prin care se aplică şi sancţiunea principală a amenzii sau avertismentului.
(2) Sancţiunile contravenţionale complementare sunt următoarele:
    a) aplicarea punctelor de penalizare;
    b) suspendarea exercitării dreptului de a conduce, pe timp limitat;
    c) confiscarea bunurilor destinate săvârşirii contravenţiilor prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă ori folosite în acest scop;
    d) imobilizarea vehiculului;
    e) radierea din oficiu a înmatriculării sau înregistrării vehiculului, în cazurile prevăzute la art. 17 alin. (4);
A dereglării geometriei direcţiei;
B circulaţiei frecvente cu viteză redusă;
C fenomenul este specific autovehiculelor care au tracţiunea pe puntea din spate.
Auto DRPCIV
A luminile de ceaţă;
B luminile de drum;
C semnalizatoarele în funcţiune.
Regulamentul Rutier
Art. 114
(1) Conducatorii de autovehicule, tramvaie si mopede sunt obligati sa foloseasca instalatiile de iluminare si/sau semnalizare a acestora, dupa cum urmeaza:
    c) luminile de întâlnire si cele de ceata pe timp de ceata densa;
Auto DRPCIV
A opriţi, vă asiguraţi, apoi schimbaţi direcţia de mers spre dreapta;
B ocoliţi sensul giratoriu, apoi schimbaţi direcţia de mers spre dreapta;
C semnalizaţi intenţia de a executa manevra, vă asiguraţi, vă angajaţi cât mai aproape de marginea din dreapta, apoi viraţi la dreapta.
Auto DRPCIV
A nu, deoarece tramvaiul se depăşeşte prin partea stângă;
B nu, deoarece în staţie nu există refugiu pentru pietoni;
C da, deoarece între şina de tramvai şi trotuar există spaţiu suficient pentru depăşire.
Regulamentul Rutier
Articolul 107
(3) Dacă în intersecţie circulă şi tramvaie, iar spaţiul dintre şina din dreapta şi trotuar nu permite circulaţia pe două sau mai multe rânduri, toţi conducătorii de vehicule, indiferent de direcţia de deplasare, vor circula pe un singur rând, lăsând liber traseul tramvaiului.
(4) În cazul în care tramvaiul este oprit într-o staţie fără refugiu pentru pietoni, vehiculele trebuie să oprească în ordinea sosirii, în spatele acestuia, şi să îşi reia deplasarea numai după ce uşile tramvaiului au fost închise şi s-au asigurat că nu pun în pericol siguranţa pietonilor angajaţi în traversarea drumului public.
Auto DRPCIV
A albastru, roşu, galben;
B roşu, albastru, galben;
C galben, roşu, albastru.
A autovehiculelor;
B pietonilor de pe sensul opus de circulaţie;
C tuturor vehiculelor cu care vă intersectaţi.
A când autobuzul se află oprit în staţie;
B în apropierea vârfurilor de rampă, când vizibilitatea este sub 50 m;
C într-o intersecţie nedirijată.
Regulamentul Rutier
Art. 120
(1) Se interzice depasirea vehiculelor:
    a) în intersectii cu circulatia nedirijata;
    b) în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusa sub 50 m;
    c) în curbe si în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusa sub 50 m;
    d) pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri si în tuneluri. Prin exceptie, pot fi depasite în aceste locuri vehiculele cu tractiune animala, motocicletele fara atas, mopedele si bicicletele, daca vizibilitatea asupra drumului este asigurata pe o distanta mai mare de 20 m, iar latimea drumului este de cel putin 7 m;
    e) pe trecerile pentru pietoni semnalizate prin indicatoare si marcaje;
    f) pe trecerile la nivel cu calea ferata curenta si la mai putin de 50 m înainte de acestea;
    g) în dreptul statiei pentru tramvai, atunci când acesta este oprit, iar statia nu este prevazuta cu refugiu pentru pietoni;
    h) în zona de actiune a indicatorului "Depasirea interzisa";
    i) când pentru efectuarea manevrei se încalca marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circula, chiar si partial, pe sensul opus, ori se încalca marcajul care delimiteaza spatiul de interzicere;
    j) când din sens opus se apropie un alt vehicul, iar conducatorul acestuia este obligat sa efectueze manevre de evitare a coliziunii;
    k) pe sectorul de drum unde s-a format o coloana de vehicule în asteptare, daca prin aceasta se intra pe sensul opus de circulatie.
A nicio obligaţie, deoarece agenţii căilor ferate dirijează garniturile de tren;
B să vă conformaţi semnificaţiei semnalelor acestora;
C să reduceţi viteza, să vă asiguraţi, iar, dacă trenul nu este în mişcare, puteţi să continuaţi traversarea căii ferate cu atenţie.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.60.
(3) La trecerea la nivel cu o cale ferata industriala, semnalizata corespunzator, conducatorii de vehicule sunt obligati sa se conformeze semnificatiei semnalelor agentului de cale ferata.

Regulamentul Rutier
Art. 89
(1) Oprirea participantilor la trafic este obligatorie si la semnalele date de:
    c) agentii de cale ferata, la trecerile la nivel;
(2) Persoanele prevazute la alin. (1) lit. a)-d) pot efectua si urmatoarele semnale:
    a) balansarea bratului în plan vertical, cu palma mâinii orientata catre sol sau cu un mijloc de semnalizare, care semnifica reducerea vitezei;
    b) rotirea vioaie a bratului, care semnifica marirea vitezei de deplasare a vehiculelor, inclusiv grabirea traversarii drumului de catre pietoni.
A cu o viteză care să nu depăşească 50 km/h;
B cu o viteză care să permită efectuarea oricărei manevre în condiţii de siguranţă;
C cu o viteză care să nu depăşească limita maximă de 90 km/h.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art. 48 - Conducatorul de vehicul trebuie sa respecte regimul legal de viteza si sa o adapteze în functie de conditiile de drum, astfel încât sa poata efectua orice manevra în conditii de siguranta.

Regulamentul Rutier
Art. 123 - Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h în localitati sau 50 km/h în afara localitatilor, în urmatoarele situatii:
    f) când partea carosabila este acoperita cu polei, gheata, zapada batatorita, mâzga sau piatra cubica umeda;
A toţi cei care au ceva urgent de rezolvat;
B taximetrele, la urcarea sau coborârea pasagerilor, atunci când circulaţia permite acest lucru;
C orice autoturism.
A nu, dacă se consumă şi o ceaşcă de cafea;
B chiar şi cantităţile mici de alcool pot reduce capacitatea de conducere;
C nu, cantităţile mici nu dăunează.
A nu, legea interzice în mod expres acest lucru;
B da, dacă ansamblul astfel format poate depăşi viteza de 50 km/h;
C da, dacă autovehiculul remorcat este un autoturism.
Explicație:
Legea nu interzice remorcarea pe autostrada.
Regulamentul Rutier
Art. 157
(1) Remorcarea unui autovehicul se face cu respectarea urmatoarelor reguli:
    a) conducatorii autovehiculelor tragator si, respectiv, remorcat trebuie sa posede permise de conducere valabile pentru categoriile din care face parte fiecare dintre autovehicule;
    b) autovehiculul tragator sa nu remorcheze un autovehicul mai greu decât masa lui proprie, cu exceptia cazului când remorcarea se efectueaza de catre un autovehicul destinat special depanarii;
    c) remorcarea trebuie sa se realizeze prin intermediul unei bare metalice în lungime de cel mult 4 m. Autoturismul ale carui mecanism de directie si sistem de frânare nu sunt defecte poate fi remorcat cu o legatura flexibila omologata, în lungime de 3-5 m. Bara sau legatura flexibila trebuie fixata la elementele de remorcare cu care sunt prevazute autovehiculele;
    d) conducatorul autovehiculului remorcat este obligat sa semnalizeze corespunzator semnalelor efectuate de conducatorul autovehiculului tragator. Atunci când sistemul de iluminare si semnalizare nu functioneaza, este interzisa remorcarea acestuia pe timpul noptii si în conditii de vizibilitate redusa, iar ziua poate fi remorcat daca pe partea din spate are aplicate inscriptia "Fara semnalizare", precum si indicatorul "Alte pericole".
(2) Daca remorcarea se realizeaza prin suspendarea cu o macara sau sprijinirea pe o platforma de remorcare a partii din fata a autovehiculului remorcat, atunci în acesta nu trebuie sa se afle nicio persoana.
(3) Se interzice remorcarea unui autovehicul cu doua roti, cu sau fara atas, a autovehiculului al carui sistem de directie nu functioneaza sau care nu este înmatriculat ori înregistrat sau când drumul este acoperit cu polei, gheata ori zapada. Se interzice si remorcarea a doua sau mai multe autovehicule, a carutelor, a vehiculelor care în mod normal sunt trase sau împinse cu mâna ori a utilajelor agricole.
(4) Prin exceptie de la prevederile alin. (3), se permite remorcarea unui autovehicul al carui sistem de directie nu functioneaza numai în cazul când remorcarea se realizeaza prin suspendarea rotilor directoare ale autovehiculului remorcat cu o macara sau sprijinirea rotilor directoare ale autovehiculului remorcat pe o platforma de remorcare.
(5) Conducatorul poate împinge sau tracta, cu propriul autovehicul, în situatii deosebite, pe distante scurte, un alt automobil pentru a-i pune motorul în functiune sau pentru a efectua scurte manevre, fara a pune în pericol siguranta deplasarii celorlalti participanti la trafic.
A nu se pot executa viraje;
B creşte instabilitatea vehiculului la vânt lateral;
C se reduce distanţa de frânare.
A atunci când plăcuţele cu numărul de înmatriculare nu sunt conforme cu standardele în vigoare;
B atunci când certificatul de înmatriculare este pierdut;
C atunci când conducătorul autovehiculului nu poate prezenta cartea de identitate şi carnetul de conducere.
A pentru conducerea autovehiculului de către o altă persoană decât proprietarul;
B pentru conducerea autovehiculului fără una dintre plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
C noxele motorului ating limita legală admisă.
Codul Rutier (OUG 195/2002)

Articolul 102
(1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
(2) Amenda contravenţională prevăzută la alin. (1) se aplică şi conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai care săvârşeşte o faptă pentru care se aplică 6 puncte de penalizare, conform art. 108 alin. (1) lit. d).

Articolul 108
(1) Săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe lângă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:
    d) 6 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:
        4. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul fără a avea montată una dintre plăcuţele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare ori dacă plăcuţele cu numărul de înmatriculare ori de înregistrare nu sunt fixate în locurile special destinate;
A se suspendă piciorul într-o chingă rigidă;
B cu atele sau cu un bandaj gros, de la degete până la genunchi;
C cu o faşă de la gleznă până la şold.
A circulaţia frecventă pe drumuri neasfaltate;
B pătrunderea apei sau a combustibilului în baia de ulei;
C defectarea pompei de ulei.