A pe platforma căii ferate sau de tramvai, dacă prin aceasta este stânjenită circulaţia vehiculelor pe şine;
B la mai puţin de 50 m de trecerile pentru pietoni;
C la o distanţă mai mică de 150 m de trecerea la nivel cu calea ferată.
Explicație:
Oprirea voluntară a vehiculului este interzisă pe platforma căii ferate sau a tramvaiului dacă această oprire împiedică circulația vehiculelor care circulă pe șine. Aceasta este o regulă esențială pentru siguranța traficului și prevenirea blocajelor care pot duce la accidente grave. Platforma căii ferate și cea a tramvaiului sunt spații dedicate circulației acestor vehicule, iar oprirea altor autovehicule pe aceste zone poate bloca trenul sau tramvaiul, provocând întârzieri și situații periculoase. Interdicția nu se aplică automat la o distanță fixă de la trecerile pentru pietoni sau trecerile la nivel cu calea ferată, ci se bazează pe faptul că oprirea să nu stânjenească circulația vehiculelor pe șine. Astfel, este important să nu oprești niciodată pe aceste platforme și să acorzi prioritate trenurilor și tramvaielor pentru a asigura un trafic sigur și fluid. Respectând această regulă, previi accidentele și contribuie la un trafic organizat și eficient.
Regulamentul Rutier
Art. 142 - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
l) pe platforma caii ferate industriale sau de tramvai ori la mai putin de 50 m de acestea, daca circulatia vehiculelor pe sine ar putea fi stânjenita sau împiedicata;
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
A conducătorul acestuia nu are asupra sa permisul de conducere;
B starea tehnică a vehiculului deteriorează drumul public sau afectează mediul;
C conducătorul autovehiculului nu are asupra sa certificatul de înmatriculare.
Explicație:
Imobilizarea unui vehicul se dispune atunci când starea tehnică a acestuia este atât de proastă încât deteriorează drumul public sau afectează mediul înconjurător. Aceasta înseamnă că mașina poate provoca pagube fizice carosabilului, cum ar fi gropi sau crăpături, sau poate emite noxe poluante peste limitele admise, punând în pericol sănătatea oamenilor și mediul. Imobilizarea are rolul de a preveni utilizarea unui vehicul periculos, care ar putea crea accidente sau daune semnificative infrastructurii și mediului. Faptul că un conducător nu are asupra sa permisul de conducere sau certificatul de înmatriculare poate atrage alte sancțiuni, cum ar fi amenzi sau reținerea documentelor, dar nu duce automat la imobilizarea vehiculului. Aceasta măsură este strict legată de siguranța rutieră și protecția mediului, pentru a evita riscurile generate de vehiculele necorespunzătoare. Respectând această regulă, se asigură un trafic mai sigur și un mediu mai curat.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
A amortizarea rapidă a trepidaţiilor datorate denivelărilor existente pe drumul public;
B protecţia suplimentară a persoanelor în cazul unui impact puternic al autovehiculului;
C posibilitatea conducerii relaxate, cu capul sprijinit de aceasta.
Explicație:
Perna de aer sau airbag-ul este un dispozitiv de siguranță care oferă o protecție suplimentară pasagerilor în cazul unui impact puternic sau accident. La o coliziune, airbag-ul se umflă rapid și formează o pernă moale între corpul ocupanților și părțile dure ale vehiculului, cum ar fi volanul, bordul sau ușile, reducând astfel riscul de rănire gravă. Nu are rol în amortizarea denivelărilor sau a trepidațiilor drumului, deoarece acestea sunt gestionate de sistemul de suspensie al mașinii. De asemenea, airbag-ul nu este făcut pentru a sprijini capul în timpul condusului, iar a te sprijini pe el în mod repetat poate duce la deteriorarea sau activarea accidentală, ceea ce este periculos. Rolul său esențial este să salveze vieți prin reducerea traumatismelor în accidentele grave. Prin urmare, airbag-ul este o componentă vitală a sistemului de siguranță pasivă al autovehiculului.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%
A dacă sistemul de alimentare cu apă al rulotei funcţionează;
B dacă vizibilitatea în spate, prin oglinzile retrovizoare, este asigurată;
C dacă persoanele transportate în rulotă poartă centura de siguranţă.
Explicație:
Înainte de a porni la drum cu un autoturism care tractează o rulotă, trebuie să verifici obligatoriu dacă vizibilitatea în spate este asigurată prin oglinzile retrovizoare. Acest lucru este esențial pentru a putea vedea în condiții optime traficul din spate și pentru a efectua manevre în siguranță, cum ar fi schimbarea benzii sau depășirea. Oglinzile retrovizoare trebuie să fie reglate corect și să ofere un câmp vizual suficient, deoarece rulota blochează vizibilitatea pe care ai avea-o în mod normal. Verificarea sistemului de alimentare cu apă al rulotei sau dacă persoanele transportate poartă centura de siguranță nu sunt condiții esențiale pentru plecarea în siguranță pe drum, acestea țin mai mult de confort și reguli interne, nu de siguranța traficului. Dacă nu asiguri o bună vizibilitate în spate, riști să produci accidente din cauza lipsei de informații corecte despre vehiculele din trafic. Așadar, verificarea oglinzilor este o măsură obligatorie și vitală pentru conducerea în siguranță cu rulota.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
10%
Auto DRPCIV
A ocoliţi centrul intersecţiei prin stânga;
B circulaţi cu o viteză maximă de 40 km/h;
C acordaţi prioritate vehiculelor care circulă în interiorul intersecţiei.
Explicație:
La întâlnirea indicatorului de „Intersecție cu sens giratoriu” trebuie să acorzi prioritate tuturor vehiculelor care circulă deja în interiorul sensului giratoriu. Asta înseamnă că nu poți intra în sens dacă există mașini care îl traversează, iar manevra de ocolire a centrului intersecției se face obligatoriu prin partea dreaptă, conform săgeților indicatoare. Circulația pe sens giratoriu are reguli clare pentru a fluidiza traficul și a evita accidentele: prioritatea este pentru cei din interiorul cercului, iar cei care vor să intre trebuie să aștepte un moment liber și sigur. Nu trebuie să circuli cu o viteză maximă fixă impusă aici, ci să adaptezi viteza la condițiile de trafic și să fii atent la ceilalți participanți. Dacă nu respecți această regulă și intri fără să acorzi prioritate, poți provoca coliziuni și blocaje. În concluzie, prioritatea în sensul giratoriu este o regulă esențială pentru siguranța și fluența circulației, iar ocolirea centrului trebuie făcută doar pe dreapta, nu pe stânga.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 57
(4) În intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie.

Regulamentul Rutier
Articolul 135
Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:
d) când urmează să pătrundă într-o intersecţie cu circulaţie în sens giratoriu faţă de cel care circulă în interiorul acesteia;
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
11%
Auto DRPCIV
A să circulaţi înainte sau la dreapta;
B să viraţi numai la dreapta;
C să circulaţi numai înainte.
Explicație:
Dacă te afli pe banda din dreapta a drumului, trebuie să urmezi indicațiile marcajelor și ale indicatorului care impun să circuli fie înainte, fie la dreapta. Aceasta înseamnă că ai voie să mergi drept înainte sau să faci viraj la dreapta, dar virajul la stânga este interzis. Marcajele pe bandă și indicatorul „Înainte sau la dreapta” au rolul de a organiza traficul și de a evita conflictele între vehicule în intersecție. Dacă ai fi fost pe banda din stânga, regulile ar fi fost diferite și ți s-ar fi permis doar să continui înainte. Respectarea acestor reguli este esențială pentru a circula corect și în siguranță, evitând astfel accidentele și sancțiunile. În concluzie, banda pe care te afli determină direcțiile pe care le poți urma, iar în cazul de față sunt permise înainte și virajul la dreapta.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
5%
Auto DRPCIV
A niciunui autoturism;
B autoturismului roşu;
C autoturismului verde.
Explicație:
În această intersecție nu există semne de prioritate sau alte indicatoare care să dirijeze circulația, deci se aplică regula priorității de dreapta. Asta înseamnă că fiecare șofer trebuie să cedeze trecerea vehiculului care vine din dreapta lui. Dacă vei circula pe directia înainte, autoturismul roșu din față trebuie să îți acorde prioritate, pentru că tu ești pe dreapta lui în momentul în care el virează. În schimb, autoturismul verde îți vine din dreapta, deci tu ești obligat să îi acorzi prioritate acestuia. Situația e tipică pentru multe intersecții din orașe unde nu sunt semne și e esențial să fii atent la cine vine din dreapta ta, pentru că tu îi cedezi. Astfel, poți să treci doar după ce autoturismul verde a trecut, iar autoturismul roșu te va lăsa să treci pentru că el trebuie să îți cedeze ție. Regula se aplică indiferent dacă ești pe drumul principal sau pe o stradă secundară, cât timp nu există alte semne. Reține: la intersecțiile nedirijate, prioritatea de dreapta decide ordinea de trecere.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
21%
Auto DRPCIV
A da;
B nu;
C indicatorul nu vi se adresează.
Explicație:
Indicatorul din imagine interzice depășirea tuturor autovehiculelor pe sectorul de drum unde este amplasat, cu excepția motocicletelor fără ataș și a mopedelor. Aceasta înseamnă că nu ai voie să depășești mașini, camioane sau alte vehicule cu motor, dar poți depăși motocicletele fără ataș și mopedele deoarece acestea sunt exceptate de la această regulă. Scopul acestui indicator este să asigure siguranța pe porțiuni de drum unde depășirea este periculoasă, cum ar fi curbele sau zonele cu vizibilitate redusă. Nerespectarea acestei interdicții poate duce la accidente grave și sancțiuni legale. Este important să cunoști și să respecți excepțiile, dar în general regula este să nu depășești autovehiculele în prezența acestui indicator. Prin urmare, trebuie să fii foarte atent la semnalizarea rutieră și să adaptezi conduita pentru a conduce în siguranță și legal.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
9%
A da, dacă aceasta nu a ajuns încă la linia de tren;
B da, întrucât căruţa este un vehicul lent;
C nu.
Explicație:
Depășirea este interzisă în apropierea și pe trecerile la nivel cu calea ferată, indiferent dacă vehiculul din față este lent sau nu a ajuns încă la linia de tren. Codul Rutier prevede clar că înainte de o trecere la nivel cu calea ferată fără bariere nu ai voie să depășești niciun vehicul, pentru că manevra poate fi foarte periculoasă. O căruță, chiar dacă merge încet, poate să oprească sau să încetinească brusc pe șine, iar tu riști să rămâi blocat pe calea ferată sau să nu vezi la timp un tren care se apropie. Scopul acestei reguli este să prevină accidente grave la trecerile peste calea ferată. Chiar dacă ai impresia că poți depăși repede, legea interzice această manevră pentru siguranța tuturor participanților la trafic. Prin urmare, nu ai voie să depășești căruța sau orice alt vehicul în această situație, aștepți ca trecerea să fie trecută în siguranță.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
5%
A la o distanţă mai mică de 25 m de colţul intersecţiei;
B pe drumul cu sens unic;
C la o distanţă de 5 m în spatele ultimului vagon de tramvai oprit în staţia fără refugiu pentru pietoni.
Explicație:
Oprirea este interzisă la mai puțin de 25 de metri de colțul intersecției pentru că un autovehicul oprit prea aproape de intersecție reduce vizibilitatea pentru ceilalți șoferi și poate bloca manevrele de viraj sau de traversare a intersecției. Dacă lași mașina oprită aproape de colț, ceilalți participanți la trafic nu văd clar cine vine din lateral, există risc crescut de accidente și de ambuteiaje, mai ales pe străzile înguste. Regulamentul impune această distanță ca să asigure vizibilitate și spațiu de manevră în orice intersecție. Pe drumurile cu sens unic oprirea este permisă, dacă nu există alte restricții, iar în spatele tramvaiului oprit fără refugiu pentru pietoni, legea impune o distanță mai mare pentru staționare, nu doar 5 metri, tocmai pentru siguranța pietonilor care urcă sau coboară din tramvai. Reține că oprirea la mai puțin de 25 de metri de colțul intersecției blochează traficul și crește riscul de accidente, de aceea este interzisă.
Regulamentul Rutier
Art. 142
Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
f) în intersectii, inclusiv cele cu circulatie în sens giratoriu, precum si în zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanta mai mica de 25 m de coltul intersectiei;
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
35%
A încălcarea dispoziţiilor legale cu privire la semnalizarea schimbării direcţiei de mers;
B încălcarea dispoziţiilor legale cu privire la folosirea luminilor din dotare pe timp de noapte;
C acumularea din nou a cel puţin 15 puncte de penalizare.
Explicație:
Dacă permisul de conducere a fost restituit după o suspendare, iar în următoarele 12 luni acumulezi din nou cel puțin 15 puncte de penalizare, ți se va suspenda din nou dreptul de a conduce pentru 60 de zile. Acest lucru nu se întâmplă pentru încălcări izolate, cum ar fi lipsa semnalizării sau folosirea incorectă a luminilor, ci doar dacă aduni din nou puncte multe din mai multe abateri. Regula este menită să descurajeze repetarea comportamentului greșit după ce ai primit deja o sancțiune și ai avut permisul suspendat. Practic, dacă după ce ai rămas fără permis și l-ai recuperat, nu respecți regulile și faci din nou greșeli care adună puncte, autoritățile consideră că reprezinți un pericol în trafic și te sancționează mai aspru. Ai grijă să nu repeți greșelile, pentru că riscul de a pierde permisul din nou este mult mai mare în primul an după restituire.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
10%
A să se asigure că administrarea acestuia nu-i va afecta capacitatea de a conduce;
B să nu îşi administreze medicamentele înainte de a se urca la volan;
C să se informeze care este doza minimă care poate fi administrată pe perioada cât se află la volan.
Explicație:
Orice tratament medicamentos poate influența capacitatea de a conduce, chiar dacă nu simți efectele imediat. Unele medicamente pot provoca somnolență, scăderea atenției sau reflexe mai lente, ceea ce crește riscul de accident. De aceea, înainte să conduci, trebuie să te asiguri că medicamentele pe care le iei nu îți afectează în niciun fel starea de vigilență sau reacțiile. Aceasta nu înseamnă să eviți tratamentul sau să reduci doza fără acordul medicului, ci să citești prospectul, să întrebi medicul sau farmacistul și să fii sigur că ești în siguranță la volan. Dacă medicamentul are avertizări legate de condus, cel mai bine e să nu urci la volan. Responsabilitatea este a ta să te informezi și să conduci doar dacă tratamentul nu îți afectează capacitatea de a conduce.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
19%
A nu;
B da, dacă ansamblul respectiv poate depăşi viteza de 50 km/h;
C da, dacă aţi obţinut autorizaţie de la poliţia rutieră.
Explicație:
Autoturismul cu remorcă are voie să circule pe autostradă doar dacă ansamblul poate depăși viteza de 50 de kilometri pe oră. Motivul este că pe autostradă circulația se desfășoară cu viteză mare, iar vehiculele care nu pot atinge o viteză minimă pun în pericol siguranța traficului. O remorcă încetinește autoturismul, iar dacă ansamblul nu poate merge suficient de repede, se pot crea blocaje sau situații periculoase pentru ceilalți participanți la trafic. Legea nu cere o autorizație specială de la poliție, ci doar ca autoturismul cu remorcă să fie capabil să circule cu cel puțin 50 de kilometri pe oră. Dacă nu poate, accesul pe autostradă este interzis. Scopul acestei reguli este să mențină fluența și siguranța pe drumurile de mare viteză.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 74
(1) Pe autostrăzi este interzisă circulaţia pietonilor, a autovehiculelor cu gabarite sau mase depăşite, fără autorizaţie specială de transport eliberată de administratorul drumului public, conform reglementarilor în vigoare, a vehiculelor cu tracţiune animala, a animalelor, a vehiculelor trase sau împinse cu mana, a bicicletelor şi mopedelor, a tractoarelor şi maşinilor autopropulsate pentru lucrări agricole, precum şi a vehiculelor care, prin construcţie sau din alte cauze, nu pot depăşi viteza de 50 km/h.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
15%
A rularea cu viteză redusă, fără motiv;
B arderea incompletă şi defectuoasă a combustibilului;
C defectarea filtrului de benzină sau motorină.
Explicație:
Poluarea mediului de către autovehicule este cauzată în principal de arderea incompletă și defectuoasă a combustibilului în motor. Când motorul nu arde complet benzina sau motorina, se formează substanțe toxice precum monoxidul de carbon, hidrocarburi sau particule fine care ajung în aer și afectează sănătatea oamenilor și mediul. Această ardere incompletă apare din cauza unor reglaje incorecte ale motorului, a filtrului de aer murdar, a injectoarelor defecte sau a utilizării unui combustibil de proastă calitate. Defectarea filtrului de benzină nu provoacă poluare direct, ci poate duce la oprirea motorului sau la alte probleme tehnice, iar mersul cu viteză redusă fără motiv nu influențează emisiile poluante. Pentru a reduce poluarea, autovehiculul trebuie să aibă motorul reglat corect, filtrele schimbate la timp și să folosească combustibil de calitate. Astfel scad emisiile de gaze nocive și mediul este mai protejat.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
23%
A de a opri hemoragia;
B de a preveni murdărirea hainelor;
C de a acoperi aspectul neplăcut al rănii.
Explicație:
Bandajul este folosit în primul rând pentru a opri o hemoragie, adică pentru a limita sau a opri scurgerea de sânge dintr-o rană. Presiunea aplicată prin bandaj pe locul rănit ajută la închiderea vaselor de sânge și previne pierderile mari de sânge, care pot fi periculoase pentru viață. Pe lângă oprirea hemoragiei, bandajul mai poate proteja rana de infecții sau murdărie, dar funcția principală rămâne oprirea sângerării. Dacă nu oprești hemoragia la timp, victima poate intra în șoc și chiar își poate pierde viața. De aceea, când acorzi primul ajutor, primul gest pentru o rană care sângerează este să aplici un bandaj pentru a opri sângele. Acoperirea aspectului rănii sau murdărirea hainelor nu sunt scopuri medicale ale bandajului, ci doar consecințe secundare.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
6%
A vehiculelor care circulă pe drumul comunal;
B vehiculelor care circulă pe drumul local;
C vehiculelor care vin din dreapta.
Explicație:
La intersecția dintre un drum comunal și un drum local, dacă nu există semne de prioritate, legea stabilește o ordine clară de prioritate a drumurilor. Drumul comunal este considerat mai important decât drumul local, de aceea toate vehiculele care circulă pe drumul local sunt obligate să cedeze trecerea celor care circulă pe drumul comunal. Nu se aplică regula priorității de dreapta în acest caz, pentru că legislația stabilește explicit această ierarhie între categorii de drumuri. Dacă te afli pe drumul local și ajungi într-o intersecție cu un drum comunal fără semne de prioritate, trebuie să oprești și să acorzi prioritate tuturor vehiculelor care circulă pe drumul comunal, indiferent din ce direcție vin acestea. Această regulă previne confuziile și accidentele în zonele rurale sau la marginea localităților, unde multe drumuri nu sunt semnalizate cu indicatoare de prioritate.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
40%
Auto DRPCIV
A da, deoarece conducătorul autoturismului a semnalizat intenţia de a vira la stânga, iar spaţiul rămas liber permite trecerea camionului prin partea dreaptă;
B nu, deoarece în intersecţii depăşirea este interzisă;
C nu, deoarece depăşirea se execută numai pe partea stângă.
Explicație:
Depășirea unui autoturism pe partea dreaptă este permisă atunci când acesta semnalizează și s-a încadrat pentru a vira la stânga, exact cum se vede în această situație. Camionul profită de banda liberă din dreapta și poate trece regulamentar, pentru că legea permite această manevră dacă autoturismul care urmează să fie depășit a semnalizat clar și s-a angajat pe direcția stânga. Depășirea prin dreapta nu este considerată o încălcare în acest caz, indiferent că este sau nu intersecție, cât timp există spațiu suficient și manevra nu pune în pericol pe nimeni. Dacă autoturismul ar fi rămas pe direcția înainte sau nu ar fi semnalizat stânga, camionul nu ar fi avut voie să depășească prin dreapta. Totodată, regula spune că depășirea prin dreapta este permisă doar când vehiculul depășit a semnalizat și s-a poziționat pentru stânga, iar manevra se face pe o bandă destinată mersului înainte sau la dreapta, ca în acest exemplu. Concluzie: manevra camionului este corectă și legală, pentru că autoturismul a semnalizat virajul la stânga și banda din dreapta este liberă pentru depășire.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%
A numai atunci când nu aveţi experienţă în conducere;
B numai dacă autovehiculul pe care îl conduceţi nu are frânele eficiente;
C în orice situaţie.
Explicație:
Distanța față de vehiculul din față trebuie păstrată întotdeauna, indiferent de experiență, starea mașinii sau tipul drumului. Această distanță îți oferă timp de reacție ca să poți opri în siguranță dacă cel din față frânează brusc sau apar obstacole neașteptate. Chiar dacă ai frâne bune și conduci de mulți ani, riscul nu dispare, pentru că poți întâlni oricând situații neprevăzute în trafic. Distanța corespunzătoare se adaptează în funcție de viteză, starea carosabilului și condițiile meteo. Dacă circuli prea aproape, nu ai timp să reacționezi și riști să provoci un accident, mai ales la viteze mari sau pe ploaie. Legea și regulile de siguranță cer să păstrezi mereu spațiu suficient pentru a putea opri în condiții de siguranță. O distanță minimă de siguranță ar fi cea de 2 secunde. Adică iați un reper când circuli în spatele altui autovehicul și numără 2 secunde până ajungi și tu la acel reper. Aceasta este o metodă practică de a adapta o distanță de siguranță față de autovehicului din față.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 51 - Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligaţia de a păstra o distanţă suficientă faţă de acesta, pentru evitarea coliziunii.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%
A înainte de a vira, camionul se opreşte;
B înainte de a vira, camionul se angajează iniţial spre stânga, din cauza gabaritului;
C camionul se comportă ca orice autoturism.
Explicație:
Un camion cu remorcă are nevoie de mai mult spațiu pentru a vira la dreapta, mai ales pe o stradă îngustă. Înainte să facă virajul, șoferul camionului poate să tragă inițial spre stânga pentru a avea loc să întoarcă toată lungimea ansamblului fără să lovească bordura sau obstacolele din dreapta. Acest lucru este necesar din cauza gabaritului mare al camionului cu remorcă, iar dacă circuli în spatele lui trebuie să fii foarte atent și să nu te angajezi în depășire sau să te apropii prea mult. Spre deosebire de un autoturism, care poate vira direct, camionul nu poate face manevra strânsă fără această manevră de „deschidere” spre stânga. Astfel, când vezi un camion care semnalizează dreapta pe o stradă îngustă, anticipează că va merge puțin spre stânga înainte de a vira efectiv la dreapta, iar tu trebuie să păstrezi distanță și să nu încerci să îl depășești.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
10%
A dezbrăcate rapid de haine, după stingerea flăcărilor;
B transportate urgent la o unitate medicală;
C spălate, bandajate şi apoi transportate la cea mai apropiată unitate sanitară.
Explicație:
Persoanele cu arsuri multiple pe corp și membre trebuie transportate cât mai rapid la o unitate medicală, fără a pierde timp cu alte manevre la locul accidentului. În cazul arsurilor extinse, orice întârziere poate agrava starea victimei, deoarece pielea nu mai protejează organismul împotriva pierderii de lichide și infecțiilor. Nu trebuie să dezbraci persoana, pentru că hainele pot fi lipite de rană și orice încercare de a le îndepărta poate provoca leziuni suplimentare. Nici spălarea sau bandajarea la locul accidentului nu este recomandată, pentru că nu poți asigura condiții sterile și poți introduce infecții. Cea mai corectă și sigură procedură este transportul urgent la spital, unde echipa medicală are tot ce trebuie pentru tratarea arsurilor. Rolul tău este să chemi ajutor specializat și să eviți orice acțiune care ar putea înrăutăți situația victimei.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%