A nu;
B da, numai de către conducătorul autovehiculului;
C da, de către cel de la volan şi de către pasagerii care ocupă locurile prevăzute cu asemenea dispozitive.
Auto DRPCIV
A autoturismul, deoarece circulă în dreapta autobuzului;
B autobuzul, deoarece nu-şi schimbă poziţia de mers;
C autoturismul, deoarece are o viteză de deplasare mai mare.
Auto DRPCIV
A da, procedează corect;
B nu, deoarece din sens opus circulă alt vehicul;
C nu, deoarece indicatorul din imagine interzice acest lucru.
Indicatoare
Indicatoare rutiere
B. Indicatoare de reglementare
B2. Indicatoare de interzicere sau restrictie
Depasirea autovehiculelor, cu exceptia motocicletelor fara atas, intezisa

La intalnirea acestui indicator depasirea autovehiculelor, cu exceptia motocicletelor fara atas, este interzisa. Conducatorul auto care intalneste acest indicator nu are voie sa depaseasca niciun vehicul cu motor, cu exceptia motocicletelor fara atas, insa are voie sa depaseasca vehicule simple (biciclete, vehicule cu tractiune animala, vehicule impinse sau trase cu bratul). Raza de actiune a indicatorului se termina la intalnirea indicatorului Sfarsitul interzicerii de a depasi sau Sfarsitul tuturor restrictiilor, daca pe acel sector de drum a mai fost stabilita vreo restrictie. De asemenea, zona de actiune a indicatorului Depasirea autovehiculelor, cu exceptia motocicletelor fara atas, intezisa mai poate fi limitata si de coltul primei intersectii pe sensul de mers (unde ii inceteaza practic actiunea).
A să aibă bateria de acumulatori în stare bună de funcţionare;
B să evite, pe cât posibil, deplasarea, dacă trebuie să parcurgă un traseu lung, care cuprinde drumuri intens circulate;
C să aibă în dotare setul de triunghiuri reflectorizante, precum şi becuri de rezervă, pentru a asigura funcţionarea ireproşabilă a farurilor.
A oricărui accidentat;
B accidentaţilor aflaţi în stare de inconştienţă, care nu respiră şi nu au puls;
C numai accidentaţilor care au suferit fracturi uşoare.
Explicație:
Resuscitarea cardio-respiratorie trebuie efectuată accidentaţilor aflaţi în stare de inconştienţă, care nu respiră şi nu au puls, situație în care atât inima cât şi plămânii încetează să mai funcţioneze. Această manevră se efectuează doar accidentaților care se află în stop cardio-respirator.
A oprire pentru toţi participanţii la trafic care, indiferent de sensul lor de mers, circulă din direcţia sau direcţiile intersectate de braţele întinse ale acestuia;
B oprire pentru toţi participanţii la trafic care circulă numai din spatele acestuia;
C oprire pentru toţi participanţii la trafic care circulă numai din faţa acestuia.
Auto DRPCIV
A da;
B nu, pentru că astfel blocaţi intersecţia;
C legea nu prevede obligaţii în această situaţie.
OUG - Articolul 57

(1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreapta, în condiţiile stabilite prin regulament.
(2) La intersecţiile cu circulaţie dirijată, conducătorul de vehicul este obligat să respecte semnificaţia indicatoarelor, culoarea semaforului sau indicaţiile ori semnalele poliţistului rutier.
(3) Pătrunderea unui vehicul într-o intersecţie este interzisă dacă prin aceasta se produce blocarea intersecţiei.
 

OUG - Articolul 102
(1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
(2) Amenda contravenţională prevăzută la alin. (1) se aplică şi conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai care săvârşeşte o faptă pentru care se aplică 6 puncte de penalizare, conform art. 108 alin. (1) lit. d).
(3) ...

OUG - Articolul 108
(1) Săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe lângă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:
d) 6 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:
1. refuzul de a permite imobilizarea vehiculului sau verificarea tehnică a acestuia;
2. nerespectarea semnificaţiei semnalelor regulamentare ale agenţilor de cale ferată care dirijează circulaţia la trecerile la nivel cu calea ferată;
3. depăşirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic;
4. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul fără a avea montată una dintre plăcuţele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare ori dacă plăcuţele cu numărul de înmatriculare ori de înregistrare nu sunt fixate în locurile special destinate;
5. circulaţia sau staţionarea pe spaţiul interzis care separa sensurile de circulaţie pe autostrada;
6. staţionarea ori parcarea autovehiculelor pe autostrada în alte locuri decât cele special amenajate şi semnalizate;
7. executarea pe autostrada a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulaţia sau traversarea de pe un sens de circulaţie pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părţi carosabile;
8. nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor Trecere la nivel cu o cale ferată simplă, fără bariere; Trecere la nivel cu o cale ferată dubla, fără bariere sau Oprire, instalate la trecerea la nivel cu o cale ferată;
9. schimbarea direcţiei de mers prin viraj spre stânga, dacă prin aceasta se încalcă marcajul longitudinal continuu care separa sensurile de circulaţie;
10. pătrunderea într-o intersecţie dirijată prin semafoare, dacă prin aceasta se produce blocarea circulaţiei în interiorul intersecţiei.
A când tractează alte vehicule;
B când circulă pe drumurile judeţene;
C când circulă cu viteză redusă.
Regulament - Articolul 114

(1) Conducătorii de autovehicule şi tramvaie sunt obligaţi să folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează:
a) luminile de poziţie sau de staţionare pe timpul imobilizării vehiculului pe partea carosabilă în afara localităţilor, de la lăsarea serii şi până în zorii zilei, ziua când plouă torenţial, ninge abundent sau este ceaţă densă ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drumul public;
b) luminile de întâlnire sau de drum, în mers, atât în localităţi, cât şi în afara acestora, după gradul de iluminare a drumului public;
c) luminile de întâlnire şi cele de ceaţă pe timp de ceaţă densă;
d) luminile de întâlnire ale autovehiculelor care însoţesc coloane militare sau cortegii, transporta grupuri organizate de persoane şi cele care tractează alte vehicule sau care transporta mărfuri ori produse periculoase, în timpul zilei;
e) luminile de întâlnire atunci când plouă torenţial, ninge abundent ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drum;
f) luminile pentru mersul înapoi atunci când vehiculul este manevrat către înapoi;
g) luminile indicatoare de direcţie pentru semnalizarea schimbării direcţiei de mers, inclusiv la punerea în mişcare a vehiculului de pe loc.

(2) Pe timpul nopţii, la apropierea a două vehicule care circulă din sensuri opuse, conducătorii acestora sunt obligaţi ca de la o distanţă de cel puţin 200 m să folosească luminile de întâlnire concomitent cu reducerea vitezei. Când conducătorul de autovehicul se apropie de un autovehicul care circulă în faţă să, acesta este obligat să folosească luminile de întâlnire de la o distanţă de cel puţin 100 m.

(3) Pe timpul nopţii sau în condiţii de vizibilitate redusă conducătorii de autovehicule şi tramvaie care se apropie de o intersecţie nedirijată prin semnale luminoase sau de către poliţişti sunt obligaţi să semnalizeze prin folosirea alternantă a luminilor de întâlnire cu cele de drum dacă nu încalcă astfel prevederile alin. (2).

(4) Pe timpul nopţii sau în condiţii de vizibilitate redusă autovehiculele sau remorcile cu defecţiuni la sistemul de iluminare şi semnalizare luminoasă nu pot fi conduse sau remorcate fără a avea în funcţiune pe partea stânga, în faţă o lumină de întâlnire şi în spate una de poziţie.

(5) Luminile de avarie se folosesc în următoarele situaţii:
a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabilă;
b) când vehiculul se deplasează foarte lent şi/sau constituie el însuşi un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic;
c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.

(6) În situaţiile prevăzute la alin. (5), conducătorii de autovehicule şi tramvaie trebuie să pună în funcţiune luminile de avarie, în mod succesiv, în ordinea opririi şi în cazul în care această manevră este impusă de blocarea circulaţiei pe sensul de mers.

(7) Când circulă prin tunel conducătorul de vehicul este obligat să folosească luminile de întâlnire.

OUG - Articolul 44

(2) În circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres şi pe cele naţionale europene (E) conducătorii de autovehicule şi tractoare agricole sau forestiere sunt obligaţi să folosească şi în timpul zilei luminile de întâlnire.

(3) Conducătorii motocicletelor şi mopedelor sunt obligaţi să folosească luminile de întâlnire pe toată durata deplasării acestora pe drumurile publice.
A dezinfectarea rănilor;
B calmarea durerilor;
C oprirea hemoragiei.
A instalaţia de închidere şi deschidere a barierelor nu funcţionează normal;
B trenul se apropie, urmând ca barierele să se închidă automat;
C trebuie să traversaţi de urgenţă calea ferată.
Regulament - Articolul 138

(1) Conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când:
a) barierele sau semibarierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau de ridicare;
b) semnalul cu lumini roşii şi/sau semnalul sonor sunt în funcţiune;
c) întâlneşte indicatorul "Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere", "Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere" sau "Oprire".
(2) Vehiculele trebuie să oprească, în ordinea sosirii, în locul în care există vizibilitate maxima asupra caii ferate fără a trece de indicatoarele prevăzute la alin. (1) lit. c) sau, după caz, înaintea marcajului pentru oprire ori înaintea barierelor sau semibarierelor, când acestea sunt închise, în curs de coborâre sau de ridicare.

Regulament - Articolul 70

(4) La trecerea la nivel cu calea ferată prevăzută cu instalaţii de semnalizare automată cu bariere, semnalizarea de interzicere a circulaţiei rutiere se realizează în condiţiile prevăzute la art. 69 alin. (2), precum şi prin coborârea în poziţie orizontala a semibarierelor.

Regulament - Articolul 69

(1) Trecerea la nivel cu calea ferată curentă fără bariere sau semibariere se semnalizează, după caz, cu indicatoarele "Trecere la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere" sau "Trecere la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere", însoţite de indicatorul "Oprire".
(2) La trecerea la nivel cu calea ferată curentă prevăzută cu instalaţii de semnalizare automată fără bariere, interzicerea circulaţiei rutiere se realizează, optic, prin funcţionarea dispozitivelor cu lumini intermitent-alternative roşii şi stingerea semnalizării de control reprezentate de lumină intermitentă albă şi, acustic, prin emiterea de semnale sonore intermitente.

Regulament - Articolul 71

(1) Semnalizarea de interzicere a circulaţiei rutiere se considera realizata chiar şi numai în una din următoarele situaţii:
a) prin aprinderea unei singure unităţi luminoase a dispozitivului cu lumină intermitent-alternativa roşie;
b) prin funcţionarea sistemului sonor;
c) prin poziţia orizontala a unei singure semibariere.
A pe străzile cu sens unic;
B în nicio situaţie;
C pe şoselele cu bandă laterală consolidată.
A nerespectarea semnificaţiei indicatorului „Oprire”, instalat la trecerea la nivel cu o cale ferată;
B depăşirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus;
C depăşirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus.
A prin alternarea stării de vigilenţă cu cea de relaxare la volan, îndeosebi pe sectoarele de drum în aliniament;
B prin concentrarea permanentă doar asupra activităţilor pe care trebuie să le efectuaţi pentru conducerea autovehiculului în condiţii de siguranţă;
C prin punerea în funcţiune a unor surse de muzică cu intensitate sonoră mare, pentru stimularea vigilenţei în conducere.
Auto DRPCIV
A o trecere la nivel cu calea ferată cu bariere, prevăzută cu instalaţie de semnalizare luminoasă automată;
B urmează un sector de drum îngustat;
C prioritate pentru circulaţia din sens invers.
Regulament - Articolul 138
(1) Conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când:
a) barierele sau semibarierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau de ridicare;
b) semnalul cu lumini roşii şi/sau semnalul sonor sunt în funcţiune;
c) ...
A culoarea şi consistenţa;
B cifra octanică (CO);
C cifra cetanică (CC).
Auto DRPCIV
A nu aveţi nicio obligaţie;
B oprire;
C drum blocat.
A într-o intersecţie nedirijată, atunci când pătrundeţi pe un drum naţional, venind de pe un drum judeţean;
B la întâlnirea indicatorului „Drum cu prioritate”;
C la întâlnirea pietonilor aflaţi pe sensul de mers opus.
A semnalizarea şi asigurarea din faţă, din spate şi din lateral;
B oprirea şi semnalizarea intenţiei de a întoarce;
C asigurarea şi încadrarea pe banda de lângă axul drumului.
A atunci când zgomotul în mers sau în staţionare depăşeşte limita legală admisă pentru tipul respectiv de vehicul;
B atunci când nu se respectă regulile referitoare la transportul produselor periculoase;
C atunci când sunt montate alte dispozitive de avertizare sonoră decât cele omologate de autoritatea competentă.
Regulament - Articolul 148
Se interzice conducătorului de autovehicul sau de tramvai:
17. să conducă un autovehicul care emană noxe peste limita legala admisă ori al cărui zgomot în mers sau staţionare depăşeşte pragul fonic prevăzut de lege ori care are montat pe sistemul de evacuare a gazelor dispozitive neomologate;

OUG - Articolul 67
Se interzice transportul pe drumurile publice al mărfurilor şi produselor periculoase în vehicule care nu au dotările şi echipamentele necesare sau care nu îndeplinesc condiţiile tehnice şi de agreere prevăzute în Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase (A.D.R.), încheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, la care România a aderat prin Legea nr. 31/1994, ori pentru care conducătorul vehiculului nu deţine certificat A.D.R. corespunzător.

Regulament - Articolul 13
Se interzice montarea la autovehicul, tractor folosit în exploatări agricole şi forestiere şi vehicul pentru efectuarea de servicii sau lucrări, tramvai ori remorca a luminilor de altă culoare sau intensitate, a altor lumini, dispozitive ori accesorii de avertizare decât cele omologate.