A în curbele deosebit de periculoase, semnalizate ca atare;
B în curbele în care vizibilitatea este sub 50 m;
C în zonele în care este interzisă depăşirea.
Regulamentul Rutier
Art. 123 - Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h în localitati sau 50 km/h în afara localitatilor, în urmatoarele situatii:
b) în curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau în care vizibilitatea este mai mica de 50 m;
Art. 123 - Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h în localitati sau 50 km/h în afara localitatilor, în urmatoarele situatii:
b) în curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau în care vizibilitatea este mai mica de 50 m;
Dificultate Întrebare: MEDIE
65%
A în toate direcţiile, deoarece semnalele luminoase primează asupra semnalizării rutiere;
B numai la stânga;
C numai înainte sau la dreapta.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
13%
A trecere cu bacul peste o apă;
B drum denivelat;
C accesul interzis vehiculelor care transportă substanţe de natură să polueze apele.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
19%
A nu;
B da, în staţiile fără refugiu, pentru protejarea călătorilor care urcă sau coboară;
C da, atunci când între şina din dreapta şi bordură nu există spaţiu suficient pentru depăşire.
Dificultate Întrebare: MEDIE
35%
A da, deoarece semaforul suspendat are semnalul verde în funcţiune;
B nu, deoarece semaforul de pe trotuar, care i se adresează, are semnalul roşu în funcţiune;
C nu, deoarece deplasarea pe direcţia înainte este permisă numai atunci când semnalul verde este în funcţiune la ambele semafoare.
Explicație:
Atunci cand semaforul instalat pe trotuar are in functiune semnalul rosu iar cel suspendat, pentru directia de mers la stanga, semnalul verde. Conducatorii de vehicule care doresc sa circule pe directia inainte sau sa vireze catre dreapta trebuie sa respecte semnificatia semaforului instalat pe trotuar, iar cei care doresc sa schimbe directia de mers catre stanga trebuie sa respecte semnificatia semaforului pentru virajul catre stanga, adica semaforul suspendat.
Atunci cand semaforul instalat pe trotuar are in functiune semnalul rosu iar cel suspendat, pentru directia de mers la stanga, semnalul verde. Conducatorii de vehicule care doresc sa circule pe directia inainte sau sa vireze catre dreapta trebuie sa respecte semnificatia semaforului instalat pe trotuar, iar cei care doresc sa schimbe directia de mers catre stanga trebuie sa respecte semnificatia semaforului pentru virajul catre stanga, adica semaforul suspendat.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
22%
A da, dacă prin depăşire se trece peste axa drumului;
B da, dacă drumul are o lăţime suficientă, iar prin depăşire nu se trece peste axa drumului;
C da, dacă nu există interdicţia de a depăşi.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
7%
A pe oricare direcţie, dacă printr-un mijloc de semnalizare nu se dispune altfel;
B numai pe direcţia înainte;
C pe oricare direcţie, dacă vehiculul se află pe banda din mijloc.
Regulamentul Rutier
Art. 51
(1) Semnalul de culoare verde permite trecerea.
(2) Când semaforul este însotit de una sau mai multe lampi care emit lumina intermitenta de culoare verde sub forma uneia sau unor sageti pe fond negru catre dreapta, acestea permit trecerea numai în directia indicata, oricare ar fi în acel moment semnalul în functiune al semaforului.
Art. 57 - Conducatorul vehiculului care intra într-o intersectie la culoarea verde a semaforului este obligat sa respecte si semnificatia indicatoarelor instalate în interiorul acesteia.
Art. 51
(1) Semnalul de culoare verde permite trecerea.
(2) Când semaforul este însotit de una sau mai multe lampi care emit lumina intermitenta de culoare verde sub forma uneia sau unor sageti pe fond negru catre dreapta, acestea permit trecerea numai în directia indicata, oricare ar fi în acel moment semnalul în functiune al semaforului.
Art. 57 - Conducatorul vehiculului care intra într-o intersectie la culoarea verde a semaforului este obligat sa respecte si semnificatia indicatoarelor instalate în interiorul acesteia.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
22%
A da, dacă vehiculul din faţă s-a angajat corespunzător părăsirii sensului de mers;
B da, dacă s-a creat spaţiu suficient pentru această manevră;
C nu.
Explicație:
Vehiculele se vor depasii numai pe partea stinga a vehiculuilui depasit. in cazul in care un conducator a semnalizat intentia si s-a incadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stinga, depasirea va fi facuta prin partea dreapta. Asadar depasirea vehiculului pe partea dreapta poate fi efectuata in acest caz daca vehiculul s-a incadrat corespunzator si daca exista loc pentru efectuarea manevrei.
Vehiculele se vor depasii numai pe partea stinga a vehiculuilui depasit. in cazul in care un conducator a semnalizat intentia si s-a incadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stinga, depasirea va fi facuta prin partea dreapta. Asadar depasirea vehiculului pe partea dreapta poate fi efectuata in acest caz daca vehiculul s-a incadrat corespunzator si daca exista loc pentru efectuarea manevrei.
Codul Rutier
Art. 45
(5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stânga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se depaseste prin partea dreapta.
Art. 45
(5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stânga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se depaseste prin partea dreapta.
Dificultate Întrebare: GREA
76%
A viteza minimă obligatorie de 20 km/h;
B viteza maximă de 20 km/h;
C viteza maximă de 30 km/h.
Regulamentul Rutier
Art. 158.
(2) Conducatorii de vehicule sunt obligati sa circule cu o viteza de cel mult 20 km/h, sa nu stationeze sau sa parcheze vehiculul în afara spatiilor anume destinate si semnalizate ca atare, sa nu stânjeneasca sau sa împiedice circulatia pietonilor chiar daca, în acest scop, trebuie sa opreasca.
Art. 158.
(2) Conducatorii de vehicule sunt obligati sa circule cu o viteza de cel mult 20 km/h, sa nu stationeze sau sa parcheze vehiculul în afara spatiilor anume destinate si semnalizate ca atare, sa nu stânjeneasca sau sa împiedice circulatia pietonilor chiar daca, în acest scop, trebuie sa opreasca.
Dificultate Întrebare: MEDIE
46%
A nu, întrucât trotuarul este rezervat în exclusivitate deplasării pietonilor;
B da, dar numai în acele zone unde există reglementări în acest sens;
C da, când vehiculul trebuie scos de pe partea carosabilă pentru a nu stânjeni autovehiculele aflate în mişcare.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
28%
A pe toate categoriile de drumuri;
B pe drumurile judeţene, comunale şi locale;
C pe autostrăzi, drumuri expres şi naţionale europene.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.44.
(1) În circulatia pe drumurile publice conducatorii de vehicule pot folosi, în conditiile prevazute de regulament, mijloacele de avertizare sonora si luminoasa aflate în dotare si omologate.
(2) În circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si în timpul zilei luminile de întâlnire.
(3) Conducatorii motocicletelor si mopedelor sunt obligati sa foloseasca luminile de întâlnire pe toata durata deplasarii acestora pe drumurile publice.
Art.44.
(1) În circulatia pe drumurile publice conducatorii de vehicule pot folosi, în conditiile prevazute de regulament, mijloacele de avertizare sonora si luminoasa aflate în dotare si omologate.
(2) În circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si în timpul zilei luminile de întâlnire.
(3) Conducatorii motocicletelor si mopedelor sunt obligati sa foloseasca luminile de întâlnire pe toata durata deplasarii acestora pe drumurile publice.
Dificultate Întrebare: MEDIE
59%
A în zona de acţiune a indicatorului „Alte pericole”;
B la mai puţin de 50 m de o intersecţie;
C în curbe, unde vizibilitatea este redusă sub 50 m.
Regulamentul Rutier
Articolul 120
(1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
a) în intersecţii cu circulaţia nedirijată;
b) în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusă sub 50 m;
c) în curbe şi în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusă sub 50 m;
d) pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri şi în tuneluri. Prin excepţie, pot fi depăşite în aceste locuri vehiculele cu tracţiune animală, motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m;
Articolul 120
(1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
a) în intersecţii cu circulaţia nedirijată;
b) în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusă sub 50 m;
c) în curbe şi în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusă sub 50 m;
d) pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri şi în tuneluri. Prin excepţie, pot fi depăşite în aceste locuri vehiculele cu tracţiune animală, motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m;
Dificultate Întrebare: MEDIE
56%
A da, dacă circulaţi pe autostradă;
B da, dacă vă asiguraţi că din sens opus nu circulă niciun alt vehicul;
C nu.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
29%
A „Circulaţie în ambele sensuri”;
B „Prioritate faţă de circulaţia din sens invers”;
C „Prioritate pentru circulaţia din sens invers”.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
A nicio obligaţie, deoarece semnalul albastru se adresează coloanelor în mişcare;
B opriţi cât mai aproape de marginea drumului;
C acordaţi prioritate vehiculului de mai sus.
Codul Rutier
Art.37.
(2) Conducatorii de vehicule sunt obligati sa reduca viteza, sa circule cât mai aproape de marginea drumului în sensul de deplasare si sa acorde prioritate la trecerea autovehiculelor cu regim de circulatie prioritara care au în functiune mijloacele speciale de avertizare luminoasa de culoare albastra si sonore.
Art.37.
(2) Conducatorii de vehicule sunt obligati sa reduca viteza, sa circule cât mai aproape de marginea drumului în sensul de deplasare si sa acorde prioritate la trecerea autovehiculelor cu regim de circulatie prioritara care au în functiune mijloacele speciale de avertizare luminoasa de culoare albastra si sonore.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
29%
A când vizibilitatea în spate nu este asigurată;
B nu există prevedere legală în acest sens;
C la mai puţin de 50 m de staţiile de autobuz şi tramvai.
Regulamentul Rutier
Articolul 128
(1) Se interzice mersul înapoi cu vehiculul:
a) în cazurile prevăzute la art. 126, cu excepţia lit. d);
b) pe o distanţă mai mare de 50 m;
c) la ieşirea de pe proprietăţi alăturate drumurilor publice.
(2) În locurile în care mersul înapoi este permis, dar vizibilitatea în spate este împiedicată, vehiculul poate fi manevrat înapoi numai atunci când conducătorul acestuia este dirijat de cel puţin o persoană aflată în afara vehiculului.
(3) Persoana care dirijează manevrarea cu spatele a unui vehicul este obligată să se asigure că manevra se efectuează fără a pune în pericol siguranţa participanţilor la trafic.
Articolul 128
(1) Se interzice mersul înapoi cu vehiculul:
a) în cazurile prevăzute la art. 126, cu excepţia lit. d);
b) pe o distanţă mai mare de 50 m;
c) la ieşirea de pe proprietăţi alăturate drumurilor publice.
(2) În locurile în care mersul înapoi este permis, dar vizibilitatea în spate este împiedicată, vehiculul poate fi manevrat înapoi numai atunci când conducătorul acestuia este dirijat de cel puţin o persoană aflată în afara vehiculului.
(3) Persoana care dirijează manevrarea cu spatele a unui vehicul este obligată să se asigure că manevra se efectuează fără a pune în pericol siguranţa participanţilor la trafic.
Dificultate Întrebare: MEDIE
36%
A da, deoarece semnalul care i se adresează este verde;
B nu, deoarece unul dintre semnale este roşu;
C nu, deoarece semafoarele sunt defazate.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
16%
A 10 km/h;
B 20 km/h;
C 25 km/h.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
23%
A să reducă viteza;
B să oprească imediat;
C să continue deplasarea.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
24%
A creşterea consumului de combustibil;
B reducerea consumului de combustibil;
C scăderea puternică a gradului de confort.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
6%