A să nu conduceţi autoturismul decât atunci când probleme grave impun acest lucru;
B să vă asiguraţi întotdeauna un partener care să cunoască bine traseul parcurs;
C să anticipaţi şi să contracaraţi la timp manevrele imprudente ale partenerilor de drum şi să respectaţi permanent regulile de circulaţie.
Explicație:
Pentru a evita un accident de circulație, este esențial să reduci viteza, să mărești distanța față de vehiculul din față și să fii permanent atent la tot ce se întâmplă în trafic. Conform Codului Rutier, adaptarea vitezei la condițiile de drum și trafic este obligatorie. Oricând observi un posibil pericol sau o situație imprevizibilă, reacționezi mai eficient dacă nu mergi cu viteză mare și dacă păstrezi suficient spațiu față de celălalt vehicul, astfel încât să poți frâna sau devia la nevoie fără riscuri. De asemenea, trebuie să anticipezi acțiunile celorlalți participanți la trafic și să fii pregătit să intervii la timp. Atenția distributivă și reglarea comportamentului la volan nu doar previn accidentele, ci demonstrează și respectarea regulilor de circulație care au ca scop siguranța rutieră.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%
A sustragerea de la obligaţia de a supune autovehiculul inspecţiei tehnice periodice;
B părăsirea locului accidentului care a avut ca urmare avarii;
C repararea autovehicului ce prezintă urme de accident, fără autorizaţia poliţiei.
Explicație:
Repararea unui autovehicul implicat într-un accident, fără autorizația poliției, este considerată infracțiune și se pedepsește conform legii. Această regulă există pentru a permite poliției să investigheze corect accidentul, să stabilească vinovăția și să documenteze daunele. Dacă repari mașina fără această autorizație, riști dosar penal, chiar dacă accidentul nu a avut victime. În practică, după un accident cu avarii, trebuie să aștepți autorizația poliției pentru reparație, altfel poți avea probleme atât cu legea, cât și cu firma de asigurări. Celelalte fapte enumerate sunt contravenții și se sancționează cu amendă, nu ca infracțiune penală.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.93.
(2) Repararea autovehiculelor având urme de accident, fara autorizatia eliberata de politie, se pedepseste cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda.
(3) Nu constituie infractiunea prevazuta la alin. (2) repararea autovehiculelor având urme de accident, în baza atestarii validitatii constatarii amiabile de accident.
Dificultate Întrebare: MEDIE
49%
A zona fracturată este tumefiată;
B pielea este străpunsă în zona fracturii;
C accidentatul nu se poate mişca.
Explicație:
O fractură deschisă la unul dintre membre se recunoaște prin faptul că osul fracturat a străpuns pielea și este vizibil sau există o rană prin care se vede osul sau chiar fragmentele osoase. Acest tip de fractură este deosebit de grav, pentru că riscul de infectare este foarte mare. Din punct de vedere legal, Codul Rutier pune accentul pe recunoașterea rapidă a acestui tip de leziune în cazul unui accident rutier, pentru a se interveni corect la acordarea primului ajutor. Un semn clar al fracturii deschise este prezența sângerării la locul rănii, asociată cu deformarea membrului. Recunoașterea corectă ajută șoferul să știe că victima nu trebuie mobilizată, iar zona trebuie imobilizată cât se poate până la venirea personalului medical. Astfel, reții că fractura deschisă presupune ruperea pielii și contactul dintre os și mediul exterior.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
22%
A la unitatea emitentă;
B la poliţia de care aparţineţi cu domiciliul;
C la cea mai apropiată secţie de poliţie.
Explicație:
Atunci când pierzi, îți este furat sau îți distrugi permisul de conducere, primul pas legal este să anunți acest lucru la poliția rutieră sau la autoritatea emitentă a documentului, adică la serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor. Acest lucru este foarte important pentru a te proteja, deoarece dacă permisul a fost furat sau găsit de altcineva, să nu fie folosit în mod ilegal în numele tău. De asemenea, autoritățile vor anula vechiul permis și îți pot elibera unul nou, pe baza declarației tale. În concluzie, trebuie să declari pierderea, furtul sau distrugerea permisului la poliție sau la serviciul de permise, pentru a respecta legea și pentru a te asigura că poți obține, în siguranță, un duplicat al documentului.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
32%
A blocarea pedalei de frână;
B un joc insuficient între saboţi şi tamburi;
C pierderi de lichid pe la garnituri.
Explicație:
Dacă observi că pedala de frână are o cursă liberă mai mică decât în mod obișnuit, asta indică faptul că există un joc prea mic între saboți și tamburi. Practic, deoarece sistemul de frânare funcționează cu toleranțe precise, orice modificare a cursei libere poate duce la blocarea parțială a frânelor, supraîncălzirea lor sau chiar la reducerea eficienței frânării. Asta înseamnă că saboții stau prea aproape de tambur și acționează frâna mai repede decât ar trebui, ceea ce poate duce la supraîncălzirea sistemului de frânare sau chiar la blocarea accidentală a roților. În astfel de situații, sistemul de frânare nu mai funcționează corect și trebuie verificat și ajustat într-un service, pentru a nu pune în pericol siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
23%
Auto DRPCIV
A accesul interzis vehiculelor cu o înălţime mai mare de 3,5 m;
B accesul permis numai vehiculelor cu o lăţime mai mică de 3,5 m;
C distanţa minimă obligatorie dintre două vehicule.
Explicație:
Semnul care limitează înălțimea maximă la 3,5 metri este adresat tuturor vehiculelor al căror gabarit depășește această valoare, în special autocamioanelor, autobuzelor sau altor autovehicule înalte. Respectarea acestui indicator este esențială pentru siguranța rutieră, deoarece depășirea înălțimii poate duce la lovirea structurii podului sau a pasajului, provocând daune grave atât vehiculului, cât și infrastructurii rutiere. Chiar dacă te afli la volanul unei mașini mici, prezența acestui semn te obligă să te asiguri că nici vehiculul tău, nici încărcătura pe care o transporți nu depășesc limita impusă. De asemenea, într-o astfel de zonă este necesar să încetinești și să fii atent la curbură și la ceilalți participanți la trafic, mai ales dacă în față se află o mașină care poate frâna brusc la apropierea de pasaj. Legal, Codul Rutier prevede obligația conducătorilor de a respecta toate restricțiile de gabarit, inclusiv înălțimea și lățimea indicate de semnele de circulație, sub sancțiunea amenzii și chiar a interzicerii circulației pe respectivul sector de drum. În rezumat, observarea semnului de limitare a înălțimii impune o atenție suplimentară, o verificare a dimensiunilor vehiculului și menținerea vitezei reduse, cu respectarea strictă a semnului, pentru a evita accidentele sau blocarea circulației.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
8%
Auto DRPCIV
A indică un traseu de drum deschis traficului internaţional;
B interzice accesul autoturismelor în oraş şi indică traseul de urmat pentru ocolirea acestuia;
C indică traseul de ocolire a localităţii.
Explicație:
Indicatorul oferă informația că pentru a ajunge spre Constanța pe drumul E60 trebuie să urmezi ruta de ocolire a localității Slobozia, adică să nu intri prin oraș, ci să folosești varianta de centură. Astfel de indicatoare sunt montate la intrările în orașe pentru a direcționa traficul de tranzit pe drumurile de ocolire, reducând aglomerația și evitând blocajele din interiorul localității. De obicei, aceste trasee de ocolire sunt mai rapide și mai sigure pentru șoferii care nu au treabă în oraș și doar tranzitează zona.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
24%
Auto DRPCIV
A reduceţi viteza şi opriţi la limita de vizibilitate maximă;
B reduceţi viteza şi opriţi în dreptul ultimului panou suplimentar;
C reduceţi viteza şi vă asiguraţi că puteţi traversa fără niciun pericol.
Explicație:
La o trecere la nivel cu calea ferată prevăzută cu bariere și semnale luminoase, legea este foarte clară: atunci când bariera este coborâtă, trebuie să te oprești înaintea acesteia, indiferent dacă observi sau nu trenul. Oprirea este obligatorie pentru toate vehiculele, iar bariera coborâtă, precum și semnalele luminoase roșii sau acustice, anunță că urmează să treacă trenul, chiar dacă nu îl vezi venind încă. Nu ai voie să treci niciodată de barieră sau de linia ce delimitează oprirea până când bariera nu este complet ridicată, semnalele luminoase nu sunt stinse și semnul acustic nu s-a oprit. Este esențial să respecți aceste reguli pentru a preveni accidentele grave produse de o eventuală coliziune cu trenul. De asemenea, nu este permisă depășirea sau ocolirea sau pătrunderea pe trecerea la nivel cât timp bariera este coborâtă sau semnalele sunt active. Respectarea acestor reguli este atât o cerință legală prevăzută de Codul Rutier, cât și o măsură de siguranță vitală în trafic. În acest caz, bariera fiind ridicată și semnalele albe fiind în funcțiune trecerea este permisă.
Regulamentul Rutier
Articolul 138
(1) Conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când:
    a) barierele sau semibarierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau de ridicare;
    b) semnalul cu lumini roşii şi/sau semnalul sonor sunt în funcţiune;
    c) întâlneşte indicatorul "Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere", "Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere" sau "Oprire".
(2) Vehiculele trebuie să oprească, în ordinea sosirii, în locul în care există vizibilitate maxima asupra caii ferate fără a trece de indicatoarele prevăzute la alin. (1) lit. c) sau, după caz, înaintea marcajului pentru oprire ori înaintea barierelor sau semibarierelor, când acestea sunt închise, în curs de coborâre sau de ridicare.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
40%
Auto DRPCIV
A circulaţi cu atenţie, deoarece urmează o intersecţie cu cedarea trecerii la 300 m;
B reduceţi viteza, vă asiguraţi şi cedaţi trecerea tuturor vehiculelor care circulă pe o distanţă de 300 m;
C circulaţi cu atenţie, pentru a putea opri în condiţii de siguranţă, în maximum 300 m.
Explicație:
Indicatorul de preavizare pentru „Cedează trecerea” însoțit de o placă suplimentară cu mențiunea „300 m” te avertizează că în 300 de metri vei întâlni un indicator de obligativitate pentru a acorda prioritate circulației de pe drumul principal. Codul Rutier prevede că atunci când întâlnești acest semn, este necesar să te pregătești din timp prin reducerea vitezei și să fii atent la schimbările de trafic sau la eventuale pericole. Scopul avertizării anticipate este să ai suficient timp să treci de la o viteză de deplasare la o viteză de siguranță, astfel încât să poți reacționa fără să fii luat pe nepregătite la intersecție. La apropierea de indicatorul efectiv „Cedează trecerea”, regula este să acorzi prioritate tuturor vehiculelor care circulă pe drumul prioritar. Nu este obligatoriu să oprești dacă drumul este liber, însă trebuie, în mod obligatoriu, să fii pregătit să oprești și să te asiguri că nu pui în pericol vehiculele care se apropie din stânga sau din dreapta. Această procedură asigură fluența traficului și previne apariția conflictelor în intersecții, reducând riscul producerii de accidente. Tocmai de aceea, e important să nu ignori niciodată aceste semne prevestitoare și să le tratezi cu atenție sporită pentru siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
20%
Auto DRPCIV
A autocamionul;
B autoturismul verde;
C autoturismul roşu.
Explicație:
Într-o intersecție semaforizată cu mai multe benzi și marcaje care arată clar direcția permisă pentru fiecare bandă, fiecare șofer trebuie să respecte atât culoarea semaforului, cât și indicațiile benzilor. De exemplu, dacă te afli pe banda din stânga și semaforul pentru virajul la stânga este verde, poți efectua virajul doar după ce te-ai asigurat că nu sunt pietoni pe trecere sau alte vehicule care ar putea intra în conflict cu manevra ta. Pentru banda din mijloc, de regulă, marcajul permite mersul înainte, iar circulația pe aici se face în momentul în care semaforul este verde pentru această direcție. Dacă pe banda din mijloc și cea din dreapta semaforul arată roșu, orice manevră (înainte sau la dreapta) devine interzisă până la schimbarea culorii. În toate cazurile, obligația de a da prioritate pietonilor care traversează legal pe culoarea verde a semaforului pentru ei rămâne valabilă, conform Codului Rutier. Este foarte important să te încadrezi corect pe banda potrivită din timp, înainte de intersecție, să respecți semnificația culorilor semaforului de pe banda ta și să semnalizezi din timp orice schimbare de direcție. Practic, siguranța vine din atenția la semnale, la marcaje și la ceilalți participanți la trafic, indiferent de manevra pe care intenționezi să o faci. Acesta este și motivul pentru care legislația rutieră prevede atât amenzi, cât și suspendarea permisului pentru nerespectarea semnalizării rutiere, fiindcă astfel crești riscul de accident pentru toți cei din jur.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%
Auto DRPCIV
A autoturismul alb;
B autoturismul roşu;
C ambele autoturisme.
Explicație:
Ambele autoturisme staționează greșit pentru că sunt oprite pe trecerea pentru pietoni și pe banda destinată circulației. Staționarea pe trecerea de pietoni este interzisă prin lege, deoarece blochează vizibilitatea și pun în pericol pietonii care vor să traverseze, iar oprirea sau staționarea pe banda de circulație îngreunează sau chiar blochează traficul. În plus, dacă un pieton iese dintre cele două mașini, șoferii care vin nu îl pot vedea la timp, ceea ce crește riscul de accident. În astfel de situații, ambele autoturisme pot fi sancționate, indiferent cât de puțin stau pe marcaj sau pe drum.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
14%
Auto DRPCIV
A da, legea nu interzice;
B da, deoarece din sens opus nu se apropie niciun vehicul;
C nu, deoarece vă aflaţi în curbă.
Explicație:
Depășirea nu este permisă în această situație deoarece te afli într-o curbă cu vizibilitate redusă, unde semnele de avertizare și configurația drumului nu permit observarea la timp a vehiculelor care pot veni din sens opus. Chiar dacă pe moment nu vezi nicio mașină venind, legea interzice depășirea în curbe periculoase pentru a preveni accidentele frontale. Dacă ai încerca să depășești aici, nu ai avea timp să revii pe banda ta în siguranță dacă apare un vehicul din față, iar riscul de accident grav este foarte mare. De aceea, depășirea în astfel de zone este sancționată strict de Codul Rutier.
Regulamentul Rutier
Articolul 120
(1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
    c) în curbe şi în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusă sub 50 m;
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
3%
A da;
B nu;
C legal, nu este prevăzut.
Explicație:
Staționarea este interzisă pe drumurile publice care au o lățime mai mică de 6 metri, pentru că, în astfel de situații, un vehicul oprit pe partea carosabilă ar bloca sau ar îngreuna foarte mult circulația celorlalte vehicule. Codul Rutier prevede această interdicție tocmai pentru a permite trecerea în siguranță a tuturor participanților la trafic și pentru ca ambulanțele, pompierii sau alte autospeciale de urgență să poată trece fără probleme. Așa că, dacă un drum public are sub 6 metri lățime, nu poți să-ți lași mașina acolo în staționare, chiar dacă nu există niciun indicator care să-ți interzică, deoarece poți bloca total sau parțial circulația, ceea ce este periculos și contravențional. Este recomandat să parchezi doar pe drumurile unde rămâne suficient loc pentru trecerea celorlalte vehicule, adică o lățime minimă de 6 metri după ce ai staționat.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
30%
A rândul din stânga, de la o distanţă de cel puţin 100 m;
B rândul din stânga sau din dreapta, de la o distanţă de cel puţin 50 m;
C rândul din dreapta, de la o distanţă de cel puţin 100 m.
Explicație:
Într-o intersecție fără marcaje, situată în afara localității, dacă vrei să mergi înainte, trebuie să te încadrezi fie pe rândul din stânga, fie pe cel din dreapta, cu cel puțin 50 de metri înainte de intersecție. Legea cere acest lucru pentru a nu încurca traficul și pentru ca ceilalți participanți la trafic să știe din timp intenția ta. Astfel, se evită schimbările bruște de bandă și situațiile periculoase la apropierea de intersecție. Dacă te încadrezi din timp, ceilalți șoferi pot anticipa manevrele tale, iar circulația se desfășoară mai fluent și mai sigur.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
24%
A îndrumătorii de circulaţie ai Ministerului Apărării;
B un conducător auto rămas în pană, pentru a-l remorca;
C poliţiştii comunitari.
Explicație:
Ești obligat să oprești imediat la semnalele îndrumătorilor de circulație ai Ministerului Apărării, deoarece aceștia au atribuții legale speciale în gestionarea circulației, mai ales în timpul unor coloane militare, aplicații, defilări sau situații excepționale. Ignorarea semnalelor lor poate duce la sancțiuni și chiar la punerea în pericol a circulației sau a unor acțiuni militare. În schimb, nu ai obligația de a opri la semnalul unui alt conducător auto care are nevoie de ajutor la remorcare sau la semnalele polițiștilor comunitari, pentru că aceștia nu au atribuții directe privind oprirea în trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
13%
A să reduceţi viteza şi să circulaţi cu atenţie sporită;
B să nu vă angajaţi în depăşirea acestuia;
C să folosiţi luminile de întâlnire de la o distanţă de cel puţin 100 m.
Explicație:
Când conduci noaptea și te apropii de un alt vehicul care merge în fața ta, legea îți cere să folosești luminile de întâlnire, nu pe cele de drum. Motivul este foarte simplu: luminile de drum sunt mult mai puternice și pot orbi sau deranja șoferul din față, chiar dacă nu îl lovești direct cu fasciculul, ci doar prin reflexie în oglinzile acestuia. O astfel de situație poate duce la pierderea controlului asupra mașinii și poate provoca accidente. Codul Rutier prevede această obligație pentru a proteja toți participanții la trafic și pentru a menține siguranța pe timp de noapte. Schimbarea luminilor pe faza scurtă este un gest obligatoriu, nu opțional, și ține de respectul față de ceilalți. În concluzie, când te apropii de o mașină care circulă în fața ta pe timp de noapte, comută de pe fază lungă pe fază scurtă pentru a nu-i afecta vizibilitatea și a respecta regulile legale.
Regulamentul Rutier
Art. 114
(2) Pe timpul noptii, la apropierea a doua vehicule care circula din sensuri opuse, conducatorii acestora sunt obligati ca de la o distanta de cel putin 200 m sa foloseasca luminile de întâlnire concomitent cu reducerea vitezei. Când conducatorul de autovehicul se apropie de un autovehicul care circula în fata sa, acesta este obligat sa foloseasca luminile de întâlnire de la o distanta de cel putin 100 m.
Dificultate Întrebare: MEDIE
42%
A nu mai puţin de 30 km/h;
B nu mai puţin de 40 km/h;
C nu există prevedere legală.
Explicație:
Limita inferioară de viteză în localități reprezintă cea mai mică valoare a vitezei pe care o poate impune autoritatea rutieră printr-un indicator, nu viteza minimă legală cu care ești obligat să circuli. Conform Codului Rutier, în interiorul localităților, limita inferioară ce poate fi stabilită de autorități este de 30 km/h. Asta înseamnă că, atunci când se dorește impunerea unei viteze minime pe un anumit sector de drum, această valoare nu poate fi mai mică de 30 km/h. Această regulă are rolul de a asigura o fluență minimă a traficului, dar și de a proteja siguranța participanților la trafic; dacă viteza ar fi prea mică, s-ar forma ambuteiaje sau s-ar produce conflicte periculoase între vehicule cu regimuri diferite de deplasare. Limita de 30 km/h a fost stabilită pentru că este considerată suficient de sigură și permite adaptarea rapidă la eventuale pericole, mai ales în zonele cu risc crescut din localități, precum apropierea de școli sau treceri de pietoni. Reține că această viteză se referă la indicatorul de limitare minimă a vitezei, nu la viteza minimă de deplasare impusă tuturor șoferilor. Dacă nu există un astfel de indicator, te ghidezi după limita maximă de viteză și după condițiile concrete de drum și aglomerare.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 49
(3) Pe anumite sectoare de drum, ţinând seama de împrejurări şi de intensitatea circulaţiei, administratorul drumului, cu avizul poliţiei rutiere, poate stabili şi limite de viteză inferioare, dar nu mai puţin de 10 km/h pentru tramvaie şi de 30 km/h pentru toate autovehiculele.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
16%
A în apropierea vârfurilor de rampă, când vizibilitatea este redusă sub 50 m;
B în curbe, dacă vizibilitatea este redusă sub 50 m;
C la întâlnirea indicatorului „Drum cu prioritate”.
Explicație:
Depășirea este interzisă în apropierea vârfurilor de rampă și în curbe atunci când vizibilitatea este redusă sub 50 de metri, deoarece nu poți vedea suficient de departe pentru a anticipa vehiculele care vin din sens opus sau eventualele obstacole. Aceste zone sunt considerate periculoase tocmai din cauza lipsei de vizibilitate, iar depășirea aici poate duce la coliziuni frontale grave. La indicatorul „Drum cu prioritate” nu există o astfel de interdicție, ci doar obligația de a respecta regulile privind prioritatea. Scopul interdicției în aceste zone este să prevină accidentele cauzate de manevre riscante pe drumuri cu vizibilitate redusă.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
39%
A în locul în care este instalat indicatorul cu semnificaţia „Întoarcerea interzisă”;
B în locurile în care oprirea este interzisă, cu excepţia intersecţiilor;
C în zona de acţiune a indicatorului „Staţionarea interzisă”.
Explicație:
Întoarcerea vehiculului este interzisă acolo unde este instalat indicatorul „Întoarcerea interzisă”, dar și în toate locurile unde oprirea este interzisă, cu excepția intersecțiilor. Aceste restricții sunt impuse pentru a preveni blocarea sau punerea în pericol a traficului. De exemplu, dacă încerci să întorci mașina într-o zonă cu vizibilitate redusă sau unde oprirea nu este permisă, riști să fii lovit de alte vehicule sau să blochezi fluxul de trafic. În zona de acțiune a indicatorului „Staționarea interzisă”, întoarcerea nu este interzisă prin lege, ci doar staționarea. Astfel, trebuie să fii foarte atent la semnele din zonă și la regulile privind oprirea pentru a evita încălcarea legii.
Regulamentul Rutier
Articolul 126
Se interzice întoarcerea vehiculului:
    a) în locurile în care este interzisă oprirea voluntară a vehiculelor, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 142 lit. f);
    f) în locurile în care este instalat indicatorul "Întoarcerea interzisă".
Dificultate Întrebare: GREA
80%
A la o distanţă mai mică de 50 m de trecerea la nivel cu calea ferată;
B pe pistele obligatorii pentru pietoni;
C pe platforma căii ferate sau de tramvai, dacă prin aceasta este stânjenită circulaţia vehiculelor pe şine.
Explicație:
Oprirea voluntară a vehiculelor nu este permisă la mai puțin de 50 de metri de o trecere la nivel cu calea ferată, deoarece astfel blochezi vizibilitatea și pui în pericol siguranța traversării pentru toți participanții la trafic. Este interzisă și pe pistele obligatorii pentru pietoni, unde prezența mașinilor ar împiedica trecerea pietonilor și ar încălca dreptul lor la siguranță. De asemenea, nu ai voie să oprești pe platforma căii ferate sau de tramvai dacă, prin această oprire, încurci circulația vehiculelor pe șine. Toate aceste restricții urmăresc să prevină accidentele și să asigure fluența și siguranța traficului rutier și feroviar.
Regulamentul Rutier
Art. 142 Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
    b) pe trecerile la nivel cu calea ferata curenta si la o distanta mai mica de 50 m înainte si dupa acestea;
    k) pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
    l) pe platforma caii ferate industriale sau de tramvai ori la mai putin de 50 m de acestea, daca circulatia vehiculelor pe sine ar putea fi stânjenita sau împiedicata;
Dificultate Întrebare: GREA
71%