A pe scaunul din faţă al autovehiculului, dacă sunt ţinuţi în braţe de persoane majore;
B pe scaunul din faţă al autovehiculului, având fixată centura de siguranţă;
C pe bancheta din spate a autovehiculului, având fixată centura de siguranţă, adaptată greutăţii şi dimensiunilor lor.
Explicație:
Copiii cu vârste de până la 12 ani trebuie transportați doar pe locurile din spate ale autoturismului și trebuie să fie asigurați cu sisteme de siguranță omologate, potrivite pentru greutatea și înălțimea lor, cum ar fi scaune speciale sau dispozitive de fixare. Legea interzice transportul copiilor sub 12 ani pe scaunul din față, deoarece în caz de accident, airbag-urile și impactul frontal îi pot răni grav. Prin folosirea scaunului special și a locului din spate, copiii beneficiază de protecție suplimentară, iar șoferul respectă, astfel, regulile privind siguranța rutieră prevăzute de Codul Rutier din România. Acesta este motivul pentru care, dacă sunteți întrebat unde aveți voie să transportați copiii sub 12 ani, răspunsul corect este pe locurile din spate, folosind sistemele de reținere omologate. Ideea principală este protecția maximă a copiilor pe durata călătoriei.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
6%
A să circule cu semnul distinctiv aplicat regulamentar;
B să emită semnale acustice ori de câte ori efectuează o depăşire;
C să circule cu faza de drum în funcţiune, inclusiv pe timp de zi.
Explicație:
Dacă ai permis de conducere de mai puțin de un an, legea te consideră un șofer începător și trebuie să respecți câteva reguli speciale. În primul rând, ai obligația să nu depășești viteza de 100 km/h pe drumurile naționale europene (E) și pe autostrăzi, chiar dacă limita generală este mai mare pentru ceilalți șoferi. De asemenea, trebuie să conduci un autovehicul care poartă semnul distinctiv al începătorului, acel disc galben cu semnul „începător”, plasat vizibil pe parbriz și lunetă. În plus, nu ai voie să conduci autovehicule cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone sau care pot transporta mai mult de 9 persoane, inclusiv șoferul. Aceste măsuri sunt aplicate pentru siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic, pentru că experiența ta la volan este încă redusă și trebuie să te acomodezi progresiv cu traficul și cu situațiile complexe de pe drum. Dacă nu respecți aceste reguli, riști să primești sancțiuni, inclusiv suspendarea permisului. Respectarea acestor obligații te ajută să te obișnuiești cu responsabilitatea șofatului și să îți formezi deprinderile necesare pentru a conduce în siguranță.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 25
(1) Pentru conducătorii de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie care au o vechime mai mică de un an de la obţinerea permisului de conducere se stabilesc prin regulament reguli suplimentare de circulaţie.
(2) Autovehiculele şi tractoarele agricole sau forestiere conduse de persoanele prevăzute la alin. (1) vor purta un semn distinctiv, în condiţiile stabilite prin regulament.

Regulamentul Rutier
Articolul 147 - Conducătorul de autovehicul sau de tramvai este obligat:
6. să aplice pe parbrizul şi pe luneta autovehiculului semnul distinctiv stabilit pentru conducătorii de autovehicule începători, dacă are o vechime mai mica de un an de la obţinerea permisului de conducere.
Articolul 149
(1) Conducătorul de autovehicul sau de tramvai cu o vechime mai mica de un an de la data obţinerii permisului de conducere are obligaţia de a aplica semnul distinctiv sub forma unui disc de culoare galbenă, cu diametrul de 100 mm, care are în centru semnul exclamării, de culoare neagră, cu lungimea de 60 mm şi diametrul punctului de 10 mm, după cum urmează:
a) la autovehiculele din categoriile AM, A1, A2 şi A, în partea din spate, lângă numărul de înmatriculare sau înregistrare, după caz;
b) la celelalte autovehicule, pe parbriz, în partea din dreapta jos şi pe lunetă, în partea stângă jos;
c) la autovehiculul care nu este prevăzut cu luneta, pe parbriz în partea din dreapta jos şi pe caroserie în partea din spate stânga sus;
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%
A prestaţi servicii comerciale;
B aveţi sistemul de iluminare în stare de funcţionare;
C locuiţi în acea zonă.
Explicație:
Zonele pietonale sunt spații special destinate circulației pietonilor, unde accesul autovehiculelor este în mod normal interzis pentru a proteja siguranța celor care merg pe jos. Cu toate acestea, există anumite situații prevăzute de lege când este permisă circulația cu mașina prin aceste zone. Conform Codului Rutier, puteți circula cu autovehiculul într-o zonă pietonală doar dacă există indicatoare care permit acest lucru, de exemplu dacă aveți autorizație specială eliberată de autorități sau dacă efectuați aprovizionarea unor unități comerciale în orele stabilite prin semnalizare. În lipsa acestor situații excepționale, accesul este interzis pentru a evita pericolele asupra pietonilor. Este important să rețineți acest lucru pentru că încălcarea regulilor atrage sancțiuni și, mai grav, poate duce la accidente. Așadar, circulați cu autovehiculul într-o zonă pietonală doar dacă sunteți explicit autorizat sau dacă semnalizarea rutieră permite acest lucru în anumite condiții și intervale orare.
Regulamentul Rutier
Art. 159 - În zona pietonala, semnalizata ca atare, conducatorul de vehicul poate intra numai daca locuieste în aceasta zona sau presteaza servicii publice "din poarta în poarta" si nu are alta posibilitate de acces. Acesta este obligat sa circule cu viteza maxima de 5 km/h, sa nu stânjeneasca ori sa împiedice circulatia pietonilor si, daca este necesar, sa opreasca pentru a permite circulatia acestora.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
26%
A numai în unităţi medicale, folosindu-se instrumente speciale;
B la locul accidentului, prin intervenţii specifice;
C indiferent unde, dacă victima suportă această intervenţie.
Explicație:
Dacă unei persoane îi sunt blocate căile respiratorii, intervenția rapidă poate salva viața acesteia. În primul rând, victimă trebuie încurajată să tușească, pentru că tusea este cea mai eficientă metodă prin care organismul elimină obiectul care blochează respirația. Dacă persoana nu poate tuși, nu poate vorbi sau nu poate respira, trebuie aplicată manevra Heimlich: poziționează-te în spatele victimei, pune pumnul între buric și capătul sternului și exercită brusc presiuni spre interior și în sus, pentru a încerca eliberarea căilor respiratorii. Este foarte important să evaluezi constant starea victimei și să suni la 112 dacă obstrucția nu se rezolvă rapid. Aceste măsuri sunt prevăzute de legislația rutieră la capitolul acordarea primului ajutor, iar cunoașterea lor este obligatorie pentru orice viitor conducător auto, pentru a putea acționa corect în situații de urgență. Reține: tusea, manevra Heimlich și apelul la serviciile de urgență salvează vieți!
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
36%
Auto DRPCIV
A o succesiune de curbe pe o distanţă de 1,5 km, prima curbă fiind la stânga;
B o succesiune de curbe în rampă la o distanţă de 1,5 km faţă de indicator, prima curbă fiind la dreapta;
C o curbă dublă, prima la dreapta, la o distanţă de 1,5 km faţă de indicator.
Explicație:
În această situație rutieră, indicatorul triangular din dreapta atenționează că urmează un sector de drum cu curbe periculoase pe o distanță de 1,5 km, ceea ce înseamnă că trebuie să reduci viteza și să circuli cu prudență sporită pentru a avea timp să reacționezi în cazul apariției unui obstacol sau al unui alt vehicul care circulă mai încet. În plus, drumurile cu astfel de avertizări pot necesita adaptarea suplimentară a vitezei, în funcție de vizibilitate, de starea carosabilului și de traficul aflat în fața ta. Codul Rutier din România prevede că este obligatoriu să adaptezi constant viteza la condițiile de drum și să menții o distanță de siguranță astfel încât să poți opri în siguranță în orice situație neprevăzută. Din punct de vedere practic, într-o zonă cu curbe periculoase, este mult mai greu să controlezi mașina la viteze mari, iar distanța de frânare crește.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
19%
A presiunea;
B temperatura mediului ambiant;
C starea tehnică a frânei.
Explicație:
Durata de viață a anvelopelor depinde în primul rând de presiunea corectă cu care circuli. Dacă nu menții presiunea recomandată de producător, anvelopele se vor uza inegal și mult mai repede. O presiune prea mică duce la încălzirea excesivă a cauciucului și la uzură pe marginile benzii de rulare, iar o presiune prea mare determină tocirea rapidă pe mijloc. Codul Rutier precizează că ești obligat să verifici starea tehnică a autovehiculului, inclusiv anvelopele, înainte de a porni la drum. Pe lângă siguranță, respectarea presiunii influențează direct durata de viață a pneurilor și economisește bani pe termen lung, așa că este important să controlezi periodic presiunea în anvelope, conform specificațiilor vehiculului. Astfel, păstrezi o aderență bună și eviți atât uzura prematură, cât și riscul de accidente.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
17%
Auto DRPCIV
A să limitaţi viteza de circulaţie în funcţie de categoria autovehiculului pe care îl conduceţi;
B să limitaţi viteza de circulaţie în funcţie de categoria drumului pe care vă deplasaţi;
C indicatorul se adresează doar camioanelor de mare tonaj.
Explicație:
În această situație, ai obligația să limitezi viteza de circulație în funcție de categoria autovehiculului pe care îl conduci, deoarece indicatorul afișează limite de viteză diferite pentru fiecare tip de vehicul (autoturisme sau camioane). Fiecare categorie are propria limită maximă admisă, care trebuie respectată indiferent de viteza generală permisă pe acel drum. De exemplu, dacă conduci un autoturism, vei respecta limita specifică pentru autoturisme de 50 km/h, iar dacă ești la volanul unui camion, vei respecta limita pentru acel tip de vehicul. Această diferențiere este stabilită pentru siguranța traficului, având în vedere caracteristicile și riscurile diferite pentru fiecare tip de autovehicul.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
9%
Auto DRPCIV
A 80 km/h;
B 90 km/h;
C 100 km/h.
Explicație:
Dacă autoturismul are montat semnul galben de începător, șoferul este obligat prin lege să nu depășească 80 km/h pe drumurile europene, indiferent că limita generală ar fi mai mare pentru ceilalți șoferi. Acestă restricție este impusă pentru a proteja șoferii fără experiență și pentru a reduce riscul de accidente pe drumuri cu viteze mari. Prin urmare, chiar dacă drumul este european (E81/E68), conducătorul cu semn de începător trebuie să respecte limita de 80 km/h, nu 90 sau 100 km/h.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
18%
Auto DRPCIV
A semnificaţia luminii semaforului;
B regula priorităţii de dreapta;
C semnificaţia indicatoarelor.
Explicație:
În intersecția prezentată, trebuie să respecți semnificația luminii semaforului, chiar dacă există și indicatoare de prioritate sau s-ar aplica regula priorității de dreapta. Atunci când funcționează semaforul, acesta are întotdeauna prioritate față de alte reguli sau semne de circulație, iar toți participanții la trafic trebuie să îi respecte indicațiile. Doar dacă semaforul nu funcționează sau este pe galben intermitent, atunci se aplică indicatoarele sau regula priorității de dreapta unde este cazul.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
9%
Auto DRPCIV
A în funcţie de viteza celor două vehicule;
B da;
C nu.
Explicație:
Nu trebuie să acorzi prioritate autoturismului negru, chiar dacă acesta virează la stânga. Mașina neagră vine de pe un drum lateral, unde este amplasat indicatorul „Cedează trecerea”, ceea ce înseamnă că șoferul este obligat să oprească și să îți acorde ție prioritate înainte să intre pe drumul principal. Indiferent de direcția în care virează, vehiculul care vine de pe drumul fără prioritate trebuie să aștepte până când drumul este liber. Tu ai prioritate, iar autoturismul negru poate pătrunde pe drum doar după ce te-ai îndepărtat.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
10%
Auto DRPCIV
A a vira la dreapta;
B a vira la stânga sau pentru a circula înainte;
C a circula înainte.
Explicație:
Ești încadrat corect pentru a vira la stânga sau pentru a circula înainte prin sensul giratoriu. În sensurile giratorii cu mai multe benzi, banda din stânga se folosește pentru virajul la stânga sau pentru a merge drept înainte, în timp ce banda din dreapta este rezervată de regulă pentru virajul la dreapta sau pentru a ieși la prima ieșire. Dacă rămâi pe banda din stânga, trebuie să te asiguri că poți schimba banda în siguranță dacă vrei să ieși din giratoriu, acordând prioritate celor deja angajați pe banda din dreapta.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
15%
Auto DRPCIV
A motocicleta, tramvaiul 1, tramvaiul 2, autocamionul;
B motocicleta, autocamionul, tramvaiul 2, tramvaiul 1;
C tramvaiul 1, tramvaiul 2, motocicleta, autocamionul.
Explicație:
Ordinea de trecere corectă este: motocicleta, autocamionul, tramvaiul 2, apoi tramvaiul 1. Motocicleta și autocamionul se află pe drumul cu prioritate, semnalizat cu indicator galben, și au dreptul să treacă primele. Motocicleta va părăsi drumul prioritar, iar autocamionul va vira după motocicletă. Pentru a vă veni mai ușor imaginațivă drumul prioritar în linie dreaptă în situația când doi șoferi care circulă din sensuri opuse vor să vireze amândoi pe același drum lateral (tu la stânga, celălalt la dreapta), prioritate are mereu cel care virează la dreapta, pentru că nu intersectează traiectoria celuilalt. Tu, care vrei să virezi la stânga, trebuie să aștepți să treacă mașina care vine din față și virează la dreapta, apoi poți face manevra. Regula se bazează pe faptul că manevra de viraj la dreapta este mai rapidă, mai scurtă și nu implică traversarea sensului opus, reducând astfel riscul de coliziune. Tramvaiele 1 și 2 vin de pe drumuri fără prioritate și trebuie să cedeze trecerea atât motocicletei, cât și autocamionului. Între tramvaie, prioritatea este dată de regula priorității de dreapta sau, dacă se intersectează traseele, se respectă indicatorul „cedează trecerea”. În acest caz, tramvaiul 2 va trece înaintea tramvaiului 1.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 59
(2) În intersecţii, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează şi care circulă din partea dreapta.
(3) În intersecţiile cu circulaţie dirijată prin indicatoare de prioritate, regula priorităţii de dreapta se respecta numai în cazul în care două vehicule urmează să se întâlnească, fiecare intrând în intersecţie de pe un drum semnalizat cu un indicator având aceeaşi semnificaţie de prioritate sau de pierdere a priorităţii.

Regulamentul Rutier
Articolul 129
(2) Când două vehicule urmează să se întâlnească într-o intersecţie dirijată prin indicatoare, venind de pe două drumuri publice unde sunt instalate indicatoare cu aceeaşi semnificaţie, vehiculul care vine din dreapta are prioritate.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
20%
A când urmează să fiţi depăşit;
B la sesizarea aparaturii de detectare a sistemelor radar;
C pe timp de noapte.
Explicație:
Este interzis să mărești viteza de deplasare în situații când acest lucru poate pune în pericol siguranța circulației sau încalcă legea. De exemplu, nu ai voie să accelerezi atunci când ești depășit de un alt vehicul, deoarece acest lucru poate duce la accidente, crescând viteza mașinii care depășește peste limita legală, forțând-o să revină brusc pe bandă sau să iasă în afara drumului. De asemenea, este interzis să mărești viteza când te apropii de treceri pentru pietoni, intersecții nesemaforizate, curbe periculoase sau în zone unde există pericol de accident. Codul Rutier prevede clar că trebuie să circuli cu viteză adaptată la condițiile de drum și trafic, iar acolo unde regulile o cer, este chiar obligatoriu să reduci viteza, nu să o mărești. Practic, siguranța tuturor participanților la trafic depinde de respectarea acestor reguli, iar încălcarea lor poate avea consecințe grave atât juridice, cât și pentru propria viață și a celorlalți.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
13%
A autocamioanele de mare tonaj;
B vehiculele aparţinând Protecţiei Civile, semnalizate ca atare;
C vehiculele aparţinând Serviciului de Ambulanţă, când au în funcţiune semnalele speciale luminoase şi sonore.
Explicație:
Într-o intersecție dirijată, prioritate de trecere au vehiculele aparținând Serviciului de Ambulanță atunci când folosesc semnalele luminoase și sonore speciale. Aceste vehicule sunt considerate în misiune și au prioritate absolută față de toate celelalte categorii de autovehicule, indiferent de mărimea sau destinația acestora. Nici autocamioanele, nici vehiculele Protecției Civile nu beneficiază de prioritate specială în lipsa unor semnale de avertizare specifice. Toți ceilalți participanți la trafic trebuie să acorde prioritate ambulanței aflate în misiune pentru a asigura intervenția rapidă în caz de urgență.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
4%
A viteza va fi redusă la jumătate din viteza legală;
B viteza să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor;
C viteza va fi redusă în funcţie de condiţiile atmosferice.
Explicație:
Atunci când carosabilul este acoperit cu polei, gheață, zăpadă bătătorită, mâzgă sau piatră cubică udă, condițiile de aderență se înrăutățesc foarte mult, ceea ce înseamnă că distanța de frânare crește și mașina poate derapa ușor. Conform Codului Rutier, în aceste situații trebuie să reduci considerabil viteza, mergând cu o viteză care să-ți permită să oprești în siguranță, indiferent de limita legală maximă. De obicei, viteza recomandată este sub 30 km/h în localități și sub 50 km/h în afara acestora, acolo unde carosabilul este foarte alunecos, iar uneori chiar mai puțin, în funcție de cât de gravă este starea drumului. Legea spune că viteza trebuie adaptată permanent la condițiile de drum și de trafic, iar siguranța este pe primul loc. Nu circuli niciodată cu limita maximă legală când drumul este acoperit cu gheață sau polei, ci atât de încet încât să poți controla mașina fără riscuri. Gândește-te că la o frânare pe polei, distanța necesară pentru a opri crește de peste 10 ori față de asfaltul uscat. De aceea, adaptezi viteza la condițiile de pe drum pentru a evita accidentele și pentru a respecta prevederile legale.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
20%
A celor care, prin construcţie, nu pot depăşi viteza de 50 km/oră;
B motocicletelor cu şi fără ataş;
C tractoarelor şi maşinilor agricole autopropulsate.
Explicație:
Pe autostradă este interzisă circulația tuturor autovehiculelor care, prin construcție, nu pot depăși viteza de 50 km/h, precum și tractoarelor și mașinilor agricole autopropulsate. Aceste vehicule sunt considerate prea lente pentru traficul de pe autostradă și ar pune în pericol siguranța circulației, deoarece diferența de viteză față de restul mașinilor este prea mare. De asemenea, tractoarele și utilajele agricole nu sunt proiectate pentru drumuri rapide și pot crea blocaje sau situații periculoase. Motocicletele, indiferent dacă au ataș sau nu, pot circula pe autostradă dacă pot atinge și menține o viteză de cel puțin 50 km/h.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.74.
(1) Pe autostrazi este interzisa circulatia pietonilor, a autovehiculelor cu gabarite sau mase depasite fara autorizatie speciala de transport eliberata de administratorul drumului public, conform reglementarilor în vigoare, a vehiculelor cu tractiune animala, a animalelor, a vehiculelor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelor si mopedelor, a tractoarelor si masinilor autopropulsate pentru lucrari agricole, precum si a vehiculelor care, prin constructie sau din alte cauze, nu pot depasi viteza de 50 km/h.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice;
B în zona rezidenţială semnalizată corespunzător;
C pe drumurile judeţene.
Explicație:
Staționarea voluntară a vehiculelor este interzisă în dreptul căilor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice, pentru că blochezi accesul persoanelor la locuințe, curți sau garaje. Acest lucru poate crea neplăceri serioase proprietarilor și chiar conflicte, iar legea interzice clar acest tip de staționare pentru a asigura accesul liber la proprietate. În zona rezidențială sau pe drumurile județene, staționarea este permisă atâta timp cât nu există alte restricții semnalizate sau reguli locale suplimentare.
Regulamentul Rutier
Articolul 143 - Se interzice staţionarea voluntară a vehiculelor:
d) în dreptul cailor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice;
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
24%
A să nu depăşească masa totală maximă autorizată înscrisă în certificatul de înmatriculare;
B să nu depăşească gabaritul înscris în certificatul de înmatriculare;
C să fie înmatriculat şi să corespundă condiţiilor tehnice legale.
Explicație:
Pentru a circula pe drumurile publice, un autovehicul trebuie să fie înmatriculat, să corespundă tuturor condițiilor tehnice prevăzute de lege (frâne, lumini, cauciucuri, ITP valabil etc.) și să nu depășească masa totală maximă autorizată trecută în certificatul de înmatriculare. Aceste reguli sunt esențiale pentru siguranța rutieră, prevenirea defectărilor tehnice în trafic și evitarea supraîncărcării mașinii, care poate duce la accidente sau deteriorarea drumurilor. Dacă oricare dintre aceste condiții nu este îndeplinită, circulația pe drumurile publice este interzisă și poți primi sancțiuni.
Dificultate Întrebare: GREA
72%
A blocaţi direcţia;
B manevrarea volanului solicită un efort fizic mai mare, de aceea veţi efectua tractarea cu deosebită atenţie;
C nu aveţi voie să-l remorcaţi în această situaţie.
Explicație:
Când un autoturism dotat cu servodirecție rămâne fără motor funcțional și urmează să fie remorcat, trebuie să știi că servodirecția nu mai funcționează deloc în lipsa puterii motorului. Asta înseamnă că volanul va deveni mult mai greu de manevrat, iar șoferul autoturismului remorcat va avea nevoie de forță suplimentară pentru a vira. Din punct de vedere legal, Codul Rutier impune ca sistemele de direcție și frânare ale vehiculului remorcat să fie funcționale pe durata remorcării, tocmai pentru a evita producerea unor accidente. Practic, trebuie să ai în vedere distanța mai mare de frânare, dificultatea de a schimba direcția la remorcați fără servodirecție și faptul că orice manevră se va face cu mai mult efort și cu atenție sporită. De aceea, înainte de a remorca, asigură-te că persoana aflată la volanul mașinii remorcate poate controla în siguranță volanul și frânele, acceptând aceste limitări. În plus, viteza și manevrele trebuie adaptate pentru a crește siguranța tuturor participanților la trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
15%
A dacă nu poate înlătura defecţiunile, să se deplaseze la cea mai apropiată unitate de depanare;
B să scoată autovehiculul în afara părţii carosabile;
C să asigure autovehiculul contra efracţiei şi să plece după ajutor.
Explicație:
Atunci când pe parcursul conducerii unui autovehicul apar defecțiuni tehnice care nu mai permit continuarea în siguranță a mersului, conducătorul este obligat, potrivit Codului Rutier, să scoată imediat vehiculul în afara părții carosabile, acolo unde acest lucru este posibil sau, dacă nu se poate, să îl oprească cât mai aproape de marginea drumului, semnalizând prezența autovehiculului prin intermediul luminilor de avarie și amplasarea triunghiurilor reflectorizante la distanța corectă față de mașină, în funcție de categoria drumului. Această măsură este absolut necesară, atât pentru a preveni producerea accidentelor, cât și pentru a avertiza ceilalți participanți la trafic că există un vehicul imobilizat pe carosabil. Regulamentul mai prevede că, în situația unei defecțiuni, trebuie evitate lucrările de reparație pe carosabil dacă acestea pot pune în pericol siguranța circulației. Practic, motivul acestor reguli este asigurarea siguranței tale, a pasagerilor și a celorlalți participanți la trafic, prevenind accidentele și blocarea inutilă a drumului. De aceea, orice problemă tehnică gravă impune această procedură: scoaterea vehiculului în condiții de siguranță din zona de rulare și avertizarea celorlalți.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
26%