A aşteptaţi să treceţi de respectiva intersecţie, chiar dacă pierdeţi din timpul planificat al călătoriei;
B vă angajaţi în depăşire, întrucât autovehiculul dvs. vă permite să rulaţi, în mod legal, cu o viteză mai mare;
C semnalizaţi efectuarea depăşirii şi acceleraţi, pentru ca manevra să dureze cât mai puţin.
Explicație:
Depășirea unui vehicul cu două remorci, mai ales dacă pe ultima este inscripționat clar că nu există semnalizare, prezintă riscuri suplimentare. Conform Codului Rutier, depășirea este interzisă în apropierea intersecțiilor nedirijate sau dacă nu ești sigur că manevra se poate face în deplină siguranță. Lipsa semnalizării pe ultima remorcă crește gradul de nesiguranță, deoarece nu poți anticipa intențiile de schimbare de direcție ale tractorului. De asemenea, vehiculele cu remorci sunt dificil de observat și pot avea intenții de viraj sau oprire greu de sesizat. Depășind în astfel de condiții, pui în pericol siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic. Este obligatoriu să aștepți până treci de intersecție și să efectuezi depășirea doar când este permisă și condițiile de vizibilitate și siguranță sunt îndeplinite. Astfel, eviți accidentele și respecți legea.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
11%
A amenda penală;
B amenda, şi după caz, atenţionarea;
C amendă, puncte de penalizare, precum şi suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule.
Explicație:
Sancțiunile contravenționale pentru nerespectarea regulilor de circulație sunt de mai multe feluri și pot fi aplicate separat sau împreună, în funcție de gravitatea abaterii. Prima sancțiune este amenda, care reprezintă o sumă de bani pe care trebuie să o plătești în termenul stabilit de lege. În plus, pentru anumite încălcări, poliția rutieră îți poate aplica și puncte de penalizare. Dacă acumulezi prea multe puncte într-o perioadă scurtă, poți ajunge la suspendarea permisului de conducere. Pentru fapte mai grave, cum ar fi trecerea pe roșu, depășirea vitezei cu mult peste limita legală sau neacordarea de prioritate pietonilor, permisul de conducere poate fi suspendat pe o perioadă determinată, ceea ce înseamnă că nu vei avea voie să conduci până la expirarea acestei perioade și eventual reexaminare. Aceste măsuri au rolul de a sancționa rapid și eficient comportamentele periculoase sau repetate, pentru a reduce riscul de accidente și pentru a asigura disciplina în trafic.
Codul Rutier (OUG 195/2002)

Articolul 95
(1) Încălcarea dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţă, altele decât cele care întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni, constituie contravenţie şi se sancţionează cu avertisment ori cu amenda ca sancţiune principală şi, după caz, cu una dintre sancţiunile contravenţionale complementare prevăzute la art. 96 alin. (2).
(2) Avertismentul consta în atenţionarea verbală sau scrisă a contravenientului, însoţită de recomandarea de a respecta dispoziţiile legale.

Articolul 96
(1) Sancţiunile contravenţionale complementare au ca scop înlăturarea unei stări de pericol şi preîntâmpinarea săvârşirii altor fapte interzise de lege şi se aplică prin acelaşi proces-verbal prin care se aplică şi sancţiunea principală a amenzii sau avertismentului.
(2) Sancţiunile contravenţionale complementare sunt următoarele:
    a) aplicarea punctelor de penalizare;
    b) suspendarea exercitării dreptului de a conduce, pe timp limitat;
    c) confiscarea bunurilor destinate săvârşirii contravenţiilor prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă ori folosite în acest scop;
    d) imobilizarea vehiculului;
    e) radierea din oficiu a înmatriculării sau înregistrării vehiculului, în cazurile prevăzute la art. 17 alin. (4);
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
13%
A dereglării geometriei direcţiei;
B circulaţiei frecvente cu viteză redusă;
C fenomenul este specific autovehiculelor care au tracţiunea pe puntea din spate.
Explicație:
Uzura prematură a pneurilor din față apare de cele mai multe ori din cauza unei reglări greșite a direcției sau a unor probleme cu geometria roților, cum ar fi unghiul incorect de fugă sau de cădere. Dacă direcția nu este reglată corespunzător sau dacă roțile nu sunt paralele, anvelopele se vor toci neuniform și mult mai repede pe anumite zone, afectând aderența și stabilitatea mașinii. Codul Rutier și regulamentele tehnice prevăd obligația ca sistemul de direcție să fie în stare bună de funcționare, tocmai pentru a preveni aceste situații. De aceea, este foarte important ca periodic să faci verificarea și reglarea ansamblului de direcție, să menții corect presiunea în pneuri și să eviți manevrele bruște sau suprasarcinile pe puntea față. În concluzie, cea mai frecventă cauză pentru uzura rapidă a pneurilor din față rămâne dereglarea direcției sau geometria incorectă a roților.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
27%
Auto DRPCIV
A legal, nu este stabilit acest aspect;
B da;
C nu.
Explicație:
Marcajul din imagine arată o linie dublă formată dintr-o linie continuă și una discontinuă, iar linia discontinuă se află pe sensul tău de mers. Asta înseamnă că ai voie să treci peste marcaj pentru a depăși sau pentru a ocoli un obstacol, cu condiția să faci manevra în deplină siguranță: să te asiguri că nu vine nimic din sens opus, că ai vizibilitate bună și că nu există alte semne care interzic depășirea în acel sector de drum. Practic, regula spune că ai dreptul să folosești sensul opus doar atunci când linia discontinuă este pe partea ta, dar trebuie să rămâi atent la trafic și să nu riști nicio manevră periculoasă.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
15%
Auto DRPCIV
A luminile de ceaţă;
B luminile de drum;
C semnalizatoarele în funcţiune.
Explicație:
Atunci când circuli în condiții de ceață, trebuie să adaptezi comportamentul la volan pentru a preveni accidentele și pentru a respecta legea. Vizibilitatea redusă te obligă să reduci viteza, deoarece distanța la care poți observa un obstacol sau o oprire bruscă este mult mai mică. Prin scăderea vitezei, vei avea timp suficient să reacționezi la orice pericol care poate apărea pe drum. Codul Rutier prevede că, în condiții de vizibilitate redusă, cum este ceața, este obligatoriu să folosești luminile de întâlnire, adică faza scurtă, atât ziua cât și noaptea. Faza lungă nu este recomandată, pentru că particulele de apă din ceață reflectă lumina și reduc vizibilitatea și mai mult. Dacă mașina ta este dotată cu lumini de ceață, este bine să le folosești pentru a crește vizibilitatea, dar doar atât timp cât condițiile o impun, deoarece utilizarea abuzivă poate deranja alți participanți la trafic. Este esențial să păstrezi o distanță mai mare față de cel din față decât în condiții normale. Dacă în mod obișnuit regula celor două secunde este suficientă, în ceață ai nevoie de și mai mult spațiu pentru a avea timp să oprești dacă autovehiculul din față frânează brusc. Frânarea sau manevrele bruște trebuie evitate, iar orice schimbare de direcție trebuie anunțată din timp și executată gradual. Pe scurt, condu cu prudență și cu viteză redusă, folosește farurile de întâlnire, asigură-te că ești vizibil și vizualizează în permanență drumul și traficul din jur. Adaptarea la aceste situații nu doar că este prevăzută de lege, dar îți poate salva viața și îi protejează și pe alții.
Regulamentul Rutier
Art. 114
(1) Conducatorii de autovehicule, tramvaie si mopede sunt obligati sa foloseasca instalatiile de iluminare si/sau semnalizare a acestora, dupa cum urmeaza:
    c) luminile de întâlnire si cele de ceata pe timp de ceata densa;
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
5%
Auto DRPCIV
A opriţi, vă asiguraţi, apoi schimbaţi direcţia de mers spre dreapta;
B ocoliţi sensul giratoriu, apoi schimbaţi direcţia de mers spre dreapta;
C semnalizaţi intenţia de a executa manevra, vă asiguraţi, vă angajaţi cât mai aproape de marginea din dreapta, apoi viraţi la dreapta.
Explicație:
În imagine, mașina roșie se află la intrarea într-un sens giratoriu și vrea să iasă pe prima stradă la dreapta. Pentru această manevră, șoferul are obligația să semnalizeze din timp spre dreapta și să se încadreze cât mai aproape de bordura din dreapta, încă de dinainte de intrarea în giratoriu. În timp ce abordează sensul giratoriu, trebuie să acorde prioritate vehiculelor care circulă deja în intersecție, adică celor care vin din stânga. Odată ce a intrat și are drum liber spre prima ieșire, continuă să mențină semnalizarea dreapta, verifică oglinzile și unghiul mort pentru pietoni sau bicicliști care ar putea traversa la ieșirea din giratoriu și abia apoi virează la dreapta, păstrând o traiectorie cât mai strânsă de marginea din dreapta. Oprirea nu este necesară decât dacă există pietoni pe trecere sau alți participanți la trafic cu prioritate, iar ocolirea completă a giratoriului nu are rost dacă vrei să ieși imediat pe prima stradă la dreapta. Practic, totul ține de semnalizare, poziționare corectă și atenție la ceilalți participanți la trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
12%
Auto DRPCIV
A nu, deoarece tramvaiul se depăşeşte prin partea stângă;
B nu, deoarece în staţie nu există refugiu pentru pietoni;
C da, deoarece între şina de tramvai şi trotuar există spaţiu suficient pentru depăşire.
Explicație:
Atunci când un tramvai este oprit în stație, șoferul trebuie să fie foarte atent la pasagerii care urcă sau coboară, dar mai ales la pietonii care pot traversa drumul pentru a ajunge la sau de la tramvai. Codul Rutier din România stabilește că, în astfel de situații, vehiculele care circulă pe același sens sau pe sensul opus, dacă între ele și tramvai nu există o refugiu sau o insulă pentru pietoni, trebuie să oprească pentru a permite pietonilor să traverseze în siguranță. Prin urmare, șoferul nu are voie să depășească sau să treacă pe lângă tramvai cât timp acesta este oprit și urcă sau coboară persoane, decât după ce ușile s-au închis și nu mai există pietoni pe carosabil. Nerespectarea acestei reguli poate duce la situații periculoase și la sancțiuni prevăzute de lege. Practic, regula vizează protejarea pietonilor, care sunt cei mai vulnerabili participanți la trafic în această situație. De aceea, chiar dacă drumul pare liber și nu sunt alte vehicule, prioritatea absolută o au pietonii care traversează spre sau dinspre tramvaiul oprit. După ce toți pietonii au trecut, ușile tramvaiului s-au închis și tramvaiul părăsește stația, abia atunci șoferul poate continua deplasarea, respectând restul semnalizării rutiere și indicatoarelor prezente. Acest comportament este esențial pentru a preveni accidente și pentru a respecta normele legale în vigoare.
Regulamentul Rutier
Articolul 107
(3) Dacă în intersecţie circulă şi tramvaie, iar spaţiul dintre şina din dreapta şi trotuar nu permite circulaţia pe două sau mai multe rânduri, toţi conducătorii de vehicule, indiferent de direcţia de deplasare, vor circula pe un singur rând, lăsând liber traseul tramvaiului.
(4) În cazul în care tramvaiul este oprit într-o staţie fără refugiu pentru pietoni, vehiculele trebuie să oprească în ordinea sosirii, în spatele acestuia, şi să îşi reia deplasarea numai după ce uşile tramvaiului au fost închise şi s-au asigurat că nu pun în pericol siguranţa pietonilor angajaţi în traversarea drumului public.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
27%
A autovehiculelor;
B pietonilor de pe sensul opus de circulaţie;
C tuturor vehiculelor cu care vă intersectaţi.
Explicație:
La ieșirea dintr-o zonă rezidențială sau pietonală, orice conducător auto trebuie să acorde prioritate tuturor vehiculelor și pietonilor care circulă pe drumul public pe care dorește să intre. Acest lucru este reglementat de Codul Rutier pentru a preveni accidentele și pentru a proteja participanții la trafic care se află deja pe drumul principal. Practic, în aceste zone de obicei sunt mulți copii sau persoane care pot apărea neașteptat și de aceea legislația cere ca ieșirea să se facă doar după ce te-ai asigurat că nu incomodezi și nu pui în pericol pe nimeni. De aceea, indiferent dacă se apropie o mașină, o bicicletă sau un pieton, trebuie să le acorzi prioritate, deoarece tu ești cel care schimbă regimul de deplasare, ieșind dintr-o zonă cu limitări speciale. Acest comportament responsabil contribuie semnificativ la siguranța rutieră, în special în apropierea locuințelor și a spațiilor frecventate de pietoni.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
Auto DRPCIV
A albastru, roşu, galben;
B roşu, albastru, galben;
C galben, roşu, albastru.
Explicație:
În situația prezentată, prioritățile de trecere se stabilesc în funcție de semafoare și de semnele rutiere. Vehiculul roșu are culoarea verde la semafor, ceea ce îi conferă drept de trecere înainte de toate celelalte vehicule. Semaforul are întotdeauna prioritate față de orice alt semn de circulație. Vehiculul galben are roșu la semafor deci are obligația să oprească. Vehiculul albastru, aflat în dreptul indicatorului “Cedează trecerea”, are obligația, să permită trecerea tuturor vehiculelor care au verde la semafor. Practic, albastrul trebuie să aștepte până când vehiculul roșu, trece intersecția, abia apoi are voie să vireze la dreapta. Este important să reținem că respectarea semafoarelor și a indicatoarelor menține ordinea și siguranța în intersecții. Când întâlnești semnul “Cedează trecerea”, te oprești sau încetinești, verifici cu atenție toate direcțiile și nu intri în intersecție decât după ce te-ai asigurat că nu mai există vehicule cu prioritate. Astfel, prioritatea aparține întâi vehiculului roșu (verde la semafor), apoi vehiculului albastru, iar ultimul va traversa vehiculul galben, care își poate continua traseul după ce semaforul se face verde.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
9%
A când autobuzul se află oprit în staţie;
B în apropierea vârfurilor de rampă, când vizibilitatea este sub 50 m;
C într-o intersecţie nedirijată.
Explicație:
Depășirea nu este permisă în apropierea vârfurilor de rampă când vizibilitatea este sub 50 de metri, pentru că nu poți vedea dacă din sens opus vine un alt vehicul, iar riscul de accident este foarte mare. De asemenea, este interzisă depășirea într-o intersecție nedirijată, pentru că nu există semafoare sau indicatoare de prioritate, iar manevra devine periculoasă și poate genera accidente. În ambele situații, lipsa de vizibilitate și lipsa clară a priorităților cresc riscul de coliziune, motiv pentru care legea interzice depășirea acolo.
Regulamentul Rutier
Art. 120
(1) Se interzice depasirea vehiculelor:
    a) în intersectii cu circulatia nedirijata;
    b) în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusa sub 50 m;
    c) în curbe si în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusa sub 50 m;
    d) pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri si în tuneluri. Prin exceptie, pot fi depasite în aceste locuri vehiculele cu tractiune animala, motocicletele fara atas, mopedele si bicicletele, daca vizibilitatea asupra drumului este asigurata pe o distanta mai mare de 20 m, iar latimea drumului este de cel putin 7 m;
    e) pe trecerile pentru pietoni semnalizate prin indicatoare si marcaje;
    f) pe trecerile la nivel cu calea ferata curenta si la mai putin de 50 m înainte de acestea;
    g) în dreptul statiei pentru tramvai, atunci când acesta este oprit, iar statia nu este prevazuta cu refugiu pentru pietoni;
    h) în zona de actiune a indicatorului "Depasirea interzisa";
    i) când pentru efectuarea manevrei se încalca marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circula, chiar si partial, pe sensul opus, ori se încalca marcajul care delimiteaza spatiul de interzicere;
    j) când din sens opus se apropie un alt vehicul, iar conducatorul acestuia este obligat sa efectueze manevre de evitare a coliziunii;
    k) pe sectorul de drum unde s-a format o coloana de vehicule în asteptare, daca prin aceasta se intra pe sensul opus de circulatie.
Dificultate Întrebare: GREA
62%
A nicio obligaţie, deoarece agenţii căilor ferate dirijează garniturile de tren;
B să vă conformaţi semnificaţiei semnalelor acestora;
C să reduceţi viteza, să vă asiguraţi, iar, dacă trenul nu este în mişcare, puteţi să continuaţi traversarea căii ferate cu atenţie.
Explicație:
La trecerile la nivel cu calea ferată, agenții căilor ferate pot fi prezenți pentru a dirija circulația atunci când barierele se defectează sau există alte situații speciale. Semnalele acestora trebuie respectate cu prioritate, chiar dacă alte mijloace de semnalizare, cum ar fi semnalele luminoase ori acustice sau barierele, indică altceva. Ignorarea semnalelor unui agent al căilor ferate este considerată o abatere gravă și poate pune atât viața ta, cât și a altora, în pericol. Legal, Codul Rutier precizează că orice participant la trafic este obligat să respecte indicațiile date de persoane cu atribuții de dirijare a circulației, indiferent că acestea sunt polițiști, lucrători CFR sau persoane desemnate special, mai ales la trecerile de cale ferată unde riscul de accidente este major. Agenții CFR pot să ridice mâna, să fluture un steag sau să folosească un dispozitiv luminos pentru a semnaliza oprirea sau trecerea. Obligativitatea opririi la semnalul agentului CFR are rolul de a preveni coliziunile cu trenurile și de a asigura siguranța tuturor participanților la trafic. Reține că semnalul agentului are întotdeauna prioritate față de semnalele automate sau bariere chiar dacă acestea nu funcționează sau indică altceva. Respectarea acestor semnale este nu doar o cerință legală, ci și o măsură esențială de protecție.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.60.
(3) La trecerea la nivel cu o cale ferata industriala, semnalizata corespunzator, conducatorii de vehicule sunt obligati sa se conformeze semnificatiei semnalelor agentului de cale ferata.

Regulamentul Rutier
Art. 89
(1) Oprirea participantilor la trafic este obligatorie si la semnalele date de:
    c) agentii de cale ferata, la trecerile la nivel;
(2) Persoanele prevazute la alin. (1) lit. a)-d) pot efectua si urmatoarele semnale:
    a) balansarea bratului în plan vertical, cu palma mâinii orientata catre sol sau cu un mijloc de semnalizare, care semnifica reducerea vitezei;
    b) rotirea vioaie a bratului, care semnifica marirea vitezei de deplasare a vehiculelor, inclusiv grabirea traversarii drumului de catre pietoni.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
28%
A cu o viteză care să nu depăşească 50 km/h;
B cu o viteză care să permită efectuarea oricărei manevre în condiţii de siguranţă;
C cu o viteză care să nu depăşească limita maximă de 90 km/h.
Explicație:
Atunci când circuli pe drumuri publice din afara localităților și partea carosabilă este acoperită cu piatră cubică umedă, legea spune clar că trebuie să circuli cu o viteză care să nu depășească 50 km/h. Acest lucru este impus pentru că piatra cubică umedă devine foarte alunecoasă, iar distanța de frânare crește semnificativ. În plus, trebuie să adaptezi viteza astfel încât să poți opri sau manevra mașina în siguranță, adică să nu mergi niciodată mai repede decât îți permite condiția drumului, chiar dacă nu ai atins limita de 50 km/h. Practic, trebuie să fii mereu pregătit să reacționezi la orice pericol și să eviți derapajul sau accidentele.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art. 48 - Conducatorul de vehicul trebuie sa respecte regimul legal de viteza si sa o adapteze în functie de conditiile de drum, astfel încât sa poata efectua orice manevra în conditii de siguranta.

Regulamentul Rutier
Art. 123 - Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h în localitati sau 50 km/h în afara localitatilor, în urmatoarele situatii:
    f) când partea carosabila este acoperita cu polei, gheata, zapada batatorita, mâzga sau piatra cubica umeda;
Dificultate Întrebare: GREA
72%
A toţi cei care au ceva urgent de rezolvat;
B taximetrele, la urcarea sau coborârea pasagerilor, atunci când circulaţia permite acest lucru;
C orice autoturism.
Explicație:
Singurele autovehicule care au voie să oprească în rândul doi, lângă alte vehicule staționate pe partea dreaptă a carosabilului, sunt taximetrele și numai pentru a permite urcarea sau coborârea pasagerilor, cu condiția ca circulația să nu fie blocată sau îngreunată. Niciun alt tip de autovehicul nu are voie să oprească în acest mod, indiferent de motiv. Această excepție există pentru că activitatea taxiurilor presupune opriri scurte, dar doar atunci când nu se creează pericol sau blocaj în trafic. În rest, oprirea sau staționarea în rândul doi este interzisă pentru toate celelalte vehicule.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
11%
A nu, dacă se consumă şi o ceaşcă de cafea;
B chiar şi cantităţile mici de alcool pot reduce capacitatea de conducere;
C nu, cantităţile mici nu dăunează.
Explicație:
Chiar și o cantitate redusă de alcool consumată înainte de a conduce poate afecta capacitatea de a conduce în siguranță. Din punct de vedere legal, în România, orice prezență de alcool în organism este sancționată, iar conducerea sub influența alcoolului este considerată periculoasă. Alcoolul afectează viteza de reacție, atenția, coordonarea și judecata, chiar dacă nu simțiți aceste efecte imediat. Studiile arată că reflexele devin mai lente și riscul de a face greșeli crește semnificativ. Chiar și o concentrație mică de alcool poate să scadă capacitatea de a evalua corect riscurile din trafic, ceea ce duce la creșterea probabilității de accidente. De aceea, recomandarea este să nu conduceți dacă ați consumat orice cantitate de alcool, pentru a vă proteja atât pe dumneavoastră, cât și pe ceilalți participanți la trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
3%
A nu, legea interzice în mod expres acest lucru;
B da, dacă ansamblul astfel format poate depăşi viteza de 50 km/h;
C da, dacă autovehiculul remorcat este un autoturism.
Explicație:
Remorcarea unui autovehicul pe autostradă este interzisă, cu excepția cazului în care vehiculul de tractare este un autovehicul specializat, adică o platformă sau o mașină de tractare omologată pentru astfel de operațiuni. Legea interzice remorcarea între două autoturisme obișnuite pe autostradă, deoarece acest lucru este foarte periculos: vehiculele circulă cu viteză mare, iar o remorcare poate duce rapid la accidente grave din cauza distanței de frânare mărite, vizibilității reduse și a dificultății de a controla ansamblul, mai ales în caz de urgență. Scopul autostrăzii este să asigure un flux rapid și sigur al traficului, iar remorcarea improvizată poate bloca banda de urgență și pune în pericol atât ocupanții autovehiculelor, cât și ceilalți participanți la trafic. Dacă un autovehicul se defectează pe autostradă, trebuie apelat la serviciile de depanare sau tractare autorizate. Astfel, regula principală este că remorcarea pe autostradă se poate face doar de către vehicule special echipate, nu de către orice alt conducător auto. În concluzie, pentru siguranța tuturor, remorcarea cu mijloace improvizate între mașini pe autostradă este interzisă de Codul Rutier.
Regulamentul Rutier
Art. 157
(1) Remorcarea unui autovehicul se face cu respectarea urmatoarelor reguli:
    a) conducatorii autovehiculelor tragator si, respectiv, remorcat trebuie sa posede permise de conducere valabile pentru categoriile din care face parte fiecare dintre autovehicule;
    b) autovehiculul tragator sa nu remorcheze un autovehicul mai greu decât masa lui proprie, cu exceptia cazului când remorcarea se efectueaza de catre un autovehicul destinat special depanarii;
    c) remorcarea trebuie sa se realizeze prin intermediul unei bare metalice în lungime de cel mult 4 m. Autoturismul ale carui mecanism de directie si sistem de frânare nu sunt defecte poate fi remorcat cu o legatura flexibila omologata, în lungime de 3-5 m. Bara sau legatura flexibila trebuie fixata la elementele de remorcare cu care sunt prevazute autovehiculele;
    d) conducatorul autovehiculului remorcat este obligat sa semnalizeze corespunzator semnalelor efectuate de conducatorul autovehiculului tragator. Atunci când sistemul de iluminare si semnalizare nu functioneaza, este interzisa remorcarea acestuia pe timpul noptii si în conditii de vizibilitate redusa, iar ziua poate fi remorcat daca pe partea din spate are aplicate inscriptia "Fara semnalizare", precum si indicatorul "Alte pericole".
(2) Daca remorcarea se realizeaza prin suspendarea cu o macara sau sprijinirea pe o platforma de remorcare a partii din fata a autovehiculului remorcat, atunci în acesta nu trebuie sa se afle nicio persoana.
(3) Se interzice remorcarea unui autovehicul cu doua roti, cu sau fara atas, a autovehiculului al carui sistem de directie nu functioneaza sau care nu este înmatriculat ori înregistrat sau când drumul este acoperit cu polei, gheata ori zapada. Se interzice si remorcarea a doua sau mai multe autovehicule, a carutelor, a vehiculelor care în mod normal sunt trase sau împinse cu mâna ori a utilajelor agricole.
(4) Prin exceptie de la prevederile alin. (3), se permite remorcarea unui autovehicul al carui sistem de directie nu functioneaza numai în cazul când remorcarea se realizeaza prin suspendarea rotilor directoare ale autovehiculului remorcat cu o macara sau sprijinirea rotilor directoare ale autovehiculului remorcat pe o platforma de remorcare.
(5) Conducatorul poate împinge sau tracta, cu propriul autovehicul, în situatii deosebite, pe distante scurte, un alt automobil pentru a-i pune motorul în functiune sau pentru a efectua scurte manevre, fara a pune în pericol siguranta deplasarii celorlalti participanti la trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
19%
A nu se pot executa viraje;
B creşte instabilitatea vehiculului la vânt lateral;
C se reduce distanţa de frânare.
Explicație:
Atunci când transportăm bagaje pe acoperișul autoturismului, trebuie să știm că acest lucru influențează modul în care se comportă mașina pe drum. În primul rând, greutatea suplimentară amplasată sus duce la creșterea centrului de greutate al mașinii, ceea ce înseamnă că autoturismul devine mai instabil, mai ales în curbe sau la manevre bruște, crescând riscul de răsturnare. În plus, încărcătura de pe acoperiș crește rezistența la înaintare, iar acest lucru determină un consum mai mare de combustibil. Legal, Codul Rutier prevede ca bagajele să fie fixate sigur, să nu depășească dimensiunile stabilite prin lege și să nu pună în pericol siguranța circulației. Dacă nu respectăm aceste reguli, există riscul ca bagajele să cadă de pe mașină și să provoace accidente. Pe scurt: transportul bagajelor pe acoperiș afectează stabilitatea, consumul de carburant și siguranța, de aceea trebuie acordată mare atenție modului în care sunt fixate și ce greutate transportăm acolo.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
8%
A atunci când plăcuţele cu numărul de înmatriculare nu sunt conforme cu standardele în vigoare;
B atunci când certificatul de înmatriculare este pierdut;
C atunci când conducătorul autovehiculului nu poate prezenta cartea de identitate şi carnetul de conducere.
Explicație:
Plăcuțele cu numărul de înmatriculare pot fi retrase atunci când acestea nu sunt conforme cu standardele legale, adică sunt deteriorate, modificate, scrise cu alt font, nu reflectă corect sau nu respectă formatul oficial. De exemplu, dacă cineva vopsește cifrele sau literele, lipește abțibilduri peste ele sau plăcuțele sunt atât de uzate încât nu se mai citesc, poliția poate decide retragerea lor pe loc. În astfel de cazuri, ești obligat să mergi la RAR pentru a obține altele noi și nu ai voie să folosești mașina până nu ai plăcuțe conforme. Certificatul de înmatriculare pierdut sau lipsa documentelor de identitate nu justifică retragerea numerelor, dar pot duce la alte sancțiuni sau verificări.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
28%
A pentru conducerea autovehiculului de către o altă persoană decât proprietarul;
B pentru conducerea autovehiculului fără una dintre plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
C noxele motorului ating limita legală admisă.
Explicație:
Dacă circuli cu mașina fără una dintre plăcuțele cu numărul de înmatriculare, vei primi puncte de penalizare. Poliția consideră această faptă gravă pentru că fără numere mașina nu poate fi identificată corect, ceea ce complică situațiile de control, accidente sau infracțiuni. De exemplu, dacă ai pierdut sau ți s-a furat o plăcuță și circuli așa, riști amendă și puncte chiar dacă nu ai făcut nimic intenționat. În schimb, dacă la volan este altcineva decât proprietarul, nu se aplică puncte de penalizare, atâta timp cât persoana respectivă are dreptul legal să conducă acea mașină. De asemenea, dacă motorul mașinii emite noxe sub limita legală, nu se acordă puncte de penalizare.
Codul Rutier (OUG 195/2002)

Articolul 102
(1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
(2) Amenda contravenţională prevăzută la alin. (1) se aplică şi conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai care săvârşeşte o faptă pentru care se aplică 6 puncte de penalizare, conform art. 108 alin. (1) lit. d).

Articolul 108
(1) Săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe lângă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:
    d) 6 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:
        4. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul fără a avea montată una dintre plăcuţele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare ori dacă plăcuţele cu numărul de înmatriculare ori de înregistrare nu sunt fixate în locurile special destinate;
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
28%
A se suspendă piciorul într-o chingă rigidă;
B cu atele sau cu un bandaj gros, de la degete până la genunchi;
C cu o faşă de la gleznă până la şold.
Explicație:
În cazul unei fracturi a labei piciorului, este esențial să imobilizăm corect zona afectată pentru a preveni agravarea leziunii și pentru a reduce riscul de complicații până la sosirea ajutorului medical. Metoda recomandată atât din punct de vedere legal, cât și practic, presupune așezarea unor atele care să cuprindă atât articulația gleznei, cât și articulația degetelor de la picior, fixând bine laba piciorului. Imobilizarea se poate realiza cu materiale improvizate, ca bucăți de lemn sau reviste rulate, atâta timp cât sunt legate strâns, dar nu excesiv, pentru a nu întrerupe circulația sângelui. Este important să nu mișcăm inutil membrul și să nu încercăm să repunem oasele la loc. Scopul principal este să nu se agraveze fractura în timpul transportului victimei. Acesta este modul recomandat de legislația rutieră pentru acordarea primului ajutor în accidente, protejând atât victima, cât și pe cel care acordă ajutor, conform prevederilor privind acordarea primului ajutor la locul accidentului.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
16%
A circulaţia frecventă pe drumuri neasfaltate;
B pătrunderea apei sau a combustibilului în baia de ulei;
C defectarea pompei de ulei.
Explicație:
Creșterea nivelului de ulei în baia de ungere nu este un fenomen normal, iar cauzele acestei probleme trebuie înțelese pentru a evita defectarea gravă a motorului. În primul rând, o cauză frecventă este pătrunderea combustibilului, fie benzină, fie motorină, în baia de ulei, de regulă prin defectarea segmentului de etanșare a injectorului sau a pompei de injecție. Acest lucru subțiază lubrifiantul și mărește nivelul total de lichid, ceea ce poate duce la ungere insuficientă și uzură accentuată a pieselor. O a doua cauză este infiltrarea lichidului de răcire în sistemul de ungere, de exemplu, atunci când garnitura de chiulasă este compromisă sau blocul motor are fisuri, iar antigelul se scurge în ulei. Acest amestec afectează atât calitatea ungerii, cât și poate mări nivelul total observat pe joja de ulei. Ambele situații semnalează o defecțiune gravă ce trebuie remediată rapid, deoarece atât combustibilul cât și antigelul afectează proprietățile de ungere ale uleiului și pot conduce la griparea motorului. Din punct de vedere legal, conducerea unui autovehicul cu astfel de probleme tehnice pune în pericol siguranța rutieră și este interzisă de Codul Rutier. De aceea, este esențial ca șoferii să verifice periodic nivelul de ulei și să se adreseze imediat unui service auto la observarea unei creșteri nejustificate a acestuia. Astfel, învățăm că orice abatere de la nivelul optim indicat de producător nu trebuie ignorată, ci analizată și remediată profesional.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
23%