A în curbele deosebit de periculoase, semnalizate ca atare;
B în curbele în care vizibilitatea este sub 50 m;
C în zonele în care este interzisă depăşirea.
Explicație:
Limita de viteză de 30 km/h în localități se aplică în anumite situații speciale pentru a crește siguranța tuturor participanților la trafic. Codul Rutier din România prevede că această viteză redusă trebuie respectată, de exemplu, când treci pe lângă o școală în timpul când circulă elevii, când autovehiculul este implicat în activități de învățare, cum ar fi în timpul examinării sau instruirii practice, sau când se circulă pe drumuri unde au loc lucrări și sunt montate indicatoare speciale. Scopul acestor limitări este să poți opri la timp în cazul apariției unui pericol neașteptat, cum ar fi un copil care fuge pe trecere sau muncitori aflați pe carosabil. O viteză scăzută oferă timp de reacție mai bun și reduce riscul de accidente grave. De aceea, este esențial să fii atent la indicatoarele rutiere, la marcaje și la situațiile menționate de lege, deoarece depășirea acestei limite poate conduce nu doar la sancțiuni, ci și la consecințe grave pentru siguranță. Reține că scopul acestor restricții nu este să te încetinească inutil, ci să protejeze viața oamenilor, în special a celor vulnerabili precum copiii sau muncitorii de pe drum.
Regulamentul Rutier
Art. 123 - Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h în localitati sau 50 km/h în afara localitatilor, în urmatoarele situatii:
b) în curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau în care vizibilitatea este mai mica de 50 m;
Dificultate Întrebare: GREA
63%
A în toate direcţiile, deoarece semnalele luminoase primează asupra semnalizării rutiere;
B numai la stânga;
C numai înainte sau la dreapta.
Explicație:
Când semaforul are lumina verde aprinsă, dar deasupra sau lângă el este montat și un indicator care arată „Înainte sau la dreapta”, acest lucru înseamnă o restricție suplimentară față de semnalul luminos. Deși culoarea verde semnalizează permisiunea de a porni, indicatorul rutier stabilește clar că ai voie să mergi doar înainte sau să faci dreapta, nu și la stânga sau să întorci. Codul Rutier prevede că obligația impusă de semnele de circulație trebuie respectată împreună cu semnalele luminoase. Practic, chiar dacă vezi verde la semafor, dacă indicatorul permite doar înainte sau la dreapta, virajul la stânga sau întoarcerea sunt interzise în acea intersecție. Respectarea acestor reguli previne accidentele și fluidizează circulația, deoarece ele sunt stabilite pentru a ordona benzile de deplasare și fluxul traficului. Ține minte: indicatorul de direcție are prioritate când restricționează semnificația luminii verzi!
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
14%
Auto DRPCIV
A trecere cu bacul peste o apă;
B drum denivelat;
C accesul interzis vehiculelor care transportă substanţe de natură să polueze apele.
Explicație:
Acest semn rutier interzice accesul vehiculelor care transportă mărfuri periculoase, mai precis acele substanțe care pot polua apele. El este utlizat în special pe drumurile din apropierea surselor de apă: râuri, lacuri, rezervoare sau alte zone unde riscul de contaminare cu substanțe chimice sau toxice este crescut. Codul Rutier prevede clar că orice conducător auto trebuie să respecte aceste semne pentru a proteja mediul și pentru a preveni accidentele ecologice. Este important să știi că nerespectarea acestei interdicții se sancționează și poate duce la consecințe grave. Dacă transporți astfel de mărfuri, trebuie să alegi o altă rută, iar dacă nu transporți substanțe periculoase, poți circula fără restricții. Recunoașterea semnului se face ușor: are o formă circulară, cu margine roșie – specifică interdicțiilor – și include simboluri care indică riscul de poluare a apei. Reține că rolul acestui semn este unul de protecție colectivă, nu doar pentru siguranța ta, ci și pentru sănătatea publică și pentru protejarea resurselor naturale.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
12%
A nu;
B da, în staţiile fără refugiu, pentru protejarea călătorilor care urcă sau coboară;
C da, atunci când între şina din dreapta şi bordură nu există spaţiu suficient pentru depăşire.
Explicație:
Depășirea tramvaiului se face în mod regulat pe partea dreaptă, deoarece tramvaiul circulă de obicei pe mijlocul drumului, iar ușile pentru coborârea și urcarea pasagerilor sunt pe partea dreaptă. Depășirea pe stânga este permisă doar dacă tramvaiul se află pe marginea din dreapta a carosabilului, iar între el și bordura dreaptă nu există suficient spațiu pentru a trece în siguranță pe partea dreaptă. Acest lucru este prevăzut clar în Codul Rutier. Din rațiuni practice și de siguranță, trebuie acordată întotdeauna prioritate călătorilor care urcă sau coboară din tramvai. Prin urmare, regula generală este că tramvaiul se depășește pe dreapta, cu excepția situației când nu există loc și se poate depăși doar pe stânga, cu multă atenție. Acest lucru ajută la protejarea pasagerilor și la fluidizarea traficului, respectând legea.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
38%
A da, deoarece semaforul suspendat are semnalul verde în funcţiune;
B nu, deoarece semaforul de pe trotuar, care i se adresează, are semnalul roşu în funcţiune;
C nu, deoarece deplasarea pe direcţia înainte este permisă numai atunci când semnalul verde este în funcţiune la ambele semafoare.
Explicație:
La o intersecție semaforizată, trebuie să respecți semnalul care se adresează categoriei tale de participanți la trafic și direcției de mers pe care vrei să o urmezi. Dacă ești conducător auto și vrei să mergi înainte, trebuie să te uiți la semaforul destinat autovehiculelor pe banda ta. Dacă semaforul instalat pe trotuar, care se adresează deplasării înainte, arată roșu, atunci nu ai voie să pătrunzi în intersecție, chiar dacă semaforul cu săgeată verde pentru stânga permite virajul la stânga. Semnalul roșu reprezintă întotdeauna ordin de oprire, iar nerespectarea lui este o contravenție gravă. Doar cei care virează la stânga pot urma semaforul verde cu săgeată spre stânga; pentru ceilalți, culoarea roșie rămâne valabilă. Deci, dacă vrei să mergi înainte și vezi roșu la semaforul tău, trebuie să oprești, iar accesul în intersecție este interzis. Acest lucru ajută la separarea fluxurilor de trafic și previne conflictele între direcții diferite.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
37%
A da, dacă prin depăşire se trece peste axa drumului;
B da, dacă drumul are o lăţime suficientă, iar prin depăşire nu se trece peste axa drumului;
C da, dacă nu există interdicţia de a depăşi.
Explicație:
Depășirea este permisă doar dacă drumul are o lățime suficientă, astfel încât să poți efectua manevra fără să treci peste axa drumului și fără să stânjenești sau să pui în pericol circulația vehiculului care vine din sens opus. Dacă din sens opus se apropie un alt vehicul la mică distanță, nu ai voie să depășești dacă pentru efectuarea manevrei ar trebui să treci pe sensul celălalt sau să obligi vehiculul care vine din față să frâneze sau să devieze. Legea permite depășirea în această situație doar dacă nu se încalcă aceste condiții, tocmai pentru a preveni accidentele frontale sau conflictele în trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
12%
A pe oricare direcţie, dacă printr-un mijloc de semnalizare nu se dispune altfel;
B numai pe direcţia înainte;
C pe oricare direcţie, dacă vehiculul se află pe banda din mijloc.
Explicație:
Semnalul verde al semaforului indică faptul că ai permisiunea să te pui în mișcare sau să înaintezi, dar această permisiune nu este absolută. Trebuie să acorzi prioritate pietonilor surprinși încă pe trecere când semaforul s-a schimbat pe verde, chiar dacă tu ai lumină verde. De asemenea, trebuie să fii atent la vehiculele care nu au putut elibera intersecția sau la alte situații ce ar putea pune în pericol siguranța circulației, cum ar fi ambulanțe sau mașini de poliție aflate în misiune. În concluzie, semnalul verde permite traversarea sau virajul doar dacă drumul este liber și nu există alte restricții majore. Pe scurt, verdele nu înseamnă plecare orbește, ci continuarea drumului în condiții de siguranță pentru toți participanții la trafic.
Regulamentul Rutier

Art. 51
(1) Semnalul de culoare verde permite trecerea.
(2) Când semaforul este însotit de una sau mai multe lampi care emit lumina intermitenta de culoare verde sub forma uneia sau unor sageti pe fond negru catre dreapta, acestea permit trecerea numai în directia indicata, oricare ar fi în acel moment semnalul în functiune al semaforului.

Art. 57 - Conducatorul vehiculului care intra într-o intersectie la culoarea verde a semaforului este obligat sa respecte si semnificatia indicatoarelor instalate în interiorul acesteia.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
19%
A da, dacă vehiculul din faţă s-a angajat corespunzător părăsirii sensului de mers;
B da, dacă s-a creat spaţiu suficient pentru această manevră;
C nu.
Explicație:
Dacă un șofer de pe banda din fața ta semnalizează că vrea să vireze la stânga, legea îți permite să îl depășești pe partea dreaptă, dar doar în anumite condiții. Acest lucru este reglementat de Codul Rutier din România. Practic, dacă drumul are mai multe benzi pe sens sau dacă pe partea dreaptă există suficient spațiu pentru ca depășirea să se facă în siguranță, poți să depășești vehiculul care stă pe loc sau încetinește pentru a vira la stânga. Motivul pentru care acest lucru este permis e simplu: vehiculul care vrea să vireze la stânga trebuie să se poziționeze aproape de axa drumului, iar banda din dreapta rămâne liberă pentru circulația celorlalte vehicule. Totuși, trebuie să verifici mereu dacă această manevră nu pune în pericol siguranța circulației și să te asiguri că nu există marcaje sau semne rutiere care interzic depășirea prin dreapta, iar pietonii sau bicicliștii nu prezintă niciun risc. Reține că această regulă e o excepție, nu regula generală a depășirilor, care se fac pe stânga. În concluzie, da, în acest caz ai voie să depășești pe dreapta, dacă respecți condițiile legale.
Codul Rutier
Art. 45
(5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stânga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se depaseste prin partea dreapta.
Dificultate Întrebare: GREA
76%
A viteza minimă obligatorie de 20 km/h;
B viteza maximă de 20 km/h;
C viteza maximă de 30 km/h.
Explicație:
În zonele rezidențiale, circulația este supusă unor reguli speciale pentru a proteja pietonii, mai ales copiii, și pentru a menține liniștea și siguranța locatarilor. Legea stabilește clar că viteza maximă permisă în zonele rezidențiale este de 20 km/h. Motivul este că aceste zone sunt intens frecventate de persoane care pot apărea neașteptat pe carosabil, precum copii ce se joacă sau oameni care ies dintre mașini parcate. De aceea, depășirea acestei limite poate duce la amenzi, suspendarea permisului sau chiar mai rău, creșterea riscului de accidente grave. Ține minte că, pe lângă viteza redusă, în aceste zone, ai obligația să acorzi prioritate pietonilor, și poți opri sau staționa doar în locurile permise. Dacă reții faptul că în zonele rezidențiale nu ai voie să te grăbești și trebuie să fii foarte atent la orice mișcare pe stradă, vei respecta atât legea, cât și siguranța celor din jur. Folosește ca reper limita de 20 km/h și asigură-te că adaptezi conduita preventivă!
Regulamentul Rutier
Art. 158.
(2) Conducatorii de vehicule sunt obligati sa circule cu o viteza de cel mult 20 km/h, sa nu stationeze sau sa parcheze vehiculul în afara spatiilor anume destinate si semnalizate ca atare, sa nu stânjeneasca sau sa împiedice circulatia pietonilor chiar daca, în acest scop, trebuie sa opreasca.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
37%
A nu, întrucât trotuarul este rezervat în exclusivitate deplasării pietonilor;
B da, dar numai în acele zone unde există reglementări în acest sens;
C da, când vehiculul trebuie scos de pe partea carosabilă pentru a nu stânjeni autovehiculele aflate în mişcare.
Explicație:
Parcarea pe trotuar este permisă doar în anumite condiții, reglementate clar de Codul Rutier. Potrivit legii, autoturismele pot fi parcate pe trotuar numai dacă există un indicator care permite acest lucru, iar spațiul lăsat liber pentru pietoni este de cel puțin un metru. Așadar, nu doar spațiul de 1 metru este suficient, ci și prezența semnului de permisie. Scopul acestor reglementări este să protejeze pietonii și să nu le fie îngreunată circulația pe trotuar. Dacă nu există un indicator special, parcarea este interzisă chiar dacă lași 1 metru liber. Astfel, reții ușor: ai voie să parchezi pe trotuar doar dacă există indicatorul care permite și lași cel puțin 1 metru liber pentru pietoni. Dacă lipsește unul dintre aceste două condiții, parcarea nu este permisă.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
38%
A pe toate categoriile de drumuri;
B pe drumurile judeţene, comunale şi locale;
C pe autostrăzi, drumuri expres şi naţionale europene.
Explicație:
Ești obligat să folosești luminile de întâlnire în timpul zilei pe toate categoriile de drumuri, nu doar pe cele europene sau pe autostrăzi. Această regulă a fost introdusă pentru a crește vizibilitatea vehiculului și a reduce riscul de accidente, indiferent de tipul drumului pe care circuli. Folosirea luminilor de întâlnire ziua te ajută să fii observat mai ușor de ceilalți participanți la trafic, în special în condiții de lumină slabă, ploaie, ceață sau pe drumuri aglomerate. Nerespectarea acestei obligații se sancționează cu amendă.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.44.
(1) În circulatia pe drumurile publice conducatorii de vehicule pot folosi, în conditiile prevazute de regulament, mijloacele de avertizare sonora si luminoasa aflate în dotare si omologate.
(2) În circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si în timpul zilei luminile de întâlnire.
(3) Conducatorii motocicletelor si mopedelor sunt obligati sa foloseasca luminile de întâlnire pe toata durata deplasarii acestora pe drumurile publice.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
30%
A da, dacă circulaţi pe autostradă;
B da, dacă vă asiguraţi că din sens opus nu circulă niciun alt vehicul;
C nu.
Explicație:
În timpul efectuării unei depășiri, conducătorul auto nu are voie să depășească limita legală de viteză stabilită pentru sectorul de drum pe care se află. Legea spune clar că toți participanții la trafic trebuie să respecte aceste limite, indiferent de manevră sau situație. Limitările de viteză sunt stabilite pentru siguranța tuturor, iar nerespectarea lor, chiar și pe perioada depășirii, poate duce la amenzi, suspendarea permisului și creșterea riscului de accidente. Depășirea trebuie să se realizeze doar dacă ea poate fi executată în siguranță și fără a depăși limita maximă admisă pe acel sector de drum. Prin urmare, nu este legal niciodată să folosești o viteză mai mare decât cea permisă, nici măcar pentru a depăși un alt vehicul. Este esențial să planifici manevra de depășire astfel încât să te încadrezi în limita legală de viteză și să nu pui în pericol siguranța rutieră.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
24%
A în zona de acţiune a indicatorului „Alte pericole”;
B la mai puţin de 50 m de o intersecţie;
C în curbe, unde vizibilitatea este redusă sub 50 m.
Explicație:
Depășirea vehiculelor este interzisă în mai multe situații reglementate clar de Codul Rutier pentru a preveni accidentele și a menține siguranța în trafic. De exemplu, este interzis să depășești în curbe sau pe drumuri cu vizibilitate redusă, deoarece nu poți vedea dacă vine o altă mașină din sens opus și nu ai suficient timp să reacționezi. De asemenea, depășirea este interzisă în apropierea și pe trecerile de pietoni, pentru că pietonii pot apărea brusc pe carosabil, iar manevra ar putea pune în pericol viețile acestora. Nu ai voie să depășești nici la trecerea la nivel cu calea ferată sau când circuli în dreptul unei intersecții nedirijate, deoarece aceste locuri sunt riscante iar vizibilitatea sau timpul necesar pentru manevră pot fi insuficiente. Interdicția de depășire se aplică și acolo unde este linie continuă pe carosabil sau acolo unde semnele rutiere indică explicit acest lucru. Toate aceste reguli sunt stabilite pentru a preveni producerea accidentelor și a proteja participanții la trafic, motiv pentru care trebuie respectate cu strictețe.
Regulamentul Rutier
Articolul 120
(1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
    a) în intersecţii cu circulaţia nedirijată;
    b) în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusă sub 50 m;
    c) în curbe şi în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusă sub 50 m;
    d) pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri şi în tuneluri. Prin excepţie, pot fi depăşite în aceste locuri vehiculele cu tracţiune animală, motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m;
Dificultate Întrebare: MEDIE
42%
A „Circulaţie în ambele sensuri”;
B „Prioritate faţă de circulaţia din sens invers”;
C „Prioritate pentru circulaţia din sens invers”.
Explicație:
La întâlnirea indicatorului „Prioritate față de circulația din sens invers”, ai prioritate de trecere față de vehiculele care vin din sens opus pe sectorul de drum îngustat. Acest indicator te informează că, pe tronsonul următor, ai dreptul să treci primul și ceilalți participanți la trafic din sens opus trebuie să îți acorde prioritate. Celelalte două indicatoare nu îți oferă prioritate în mod explicit: „Circulație în ambele sensuri” doar avertizează că urmează un sector cu dublu sens, iar „Prioritate pentru circulația din sens invers” înseamnă că tu trebuie să acorzi prioritate celor care vin din față.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
21%
A nicio obligaţie, deoarece semnalul albastru se adresează coloanelor în mişcare;
B opriţi cât mai aproape de marginea drumului;
C acordaţi prioritate vehiculului de mai sus.
Explicație:
Atunci când întâlnești pe drum un vehicul care folosește semnale luminoase speciale de culoare albastră, cum ar fi poliția, ambulanța sau pompierii, legea te obligă să îi acorzi prioritate. Acest lucru înseamnă că trebuie să reduci imediat viteza, să eliberezi cât mai rapid banda sau, dacă este necesar, chiar să oprești în afara părții carosabile pentru a permite trecerea vehiculului respectiv. Regulamentul rutier stabilește clar că semnalele speciale de avertizare luminoasă de culoare albastră indică o situație de urgență, iar aceste vehicule au prioritate absolută, indiferent de regulile generale de prioritate sau de semnificația semnelor și semafoarelor. Practic, rolul acestor reguli este de a le permite să ajungă rapid acolo unde este nevoie de intervenția lor. Nerespectarea acestei obligații poate duce la amenzi mari și chiar la suspendarea permisului. De aceea, trebuie să fii foarte atent, să urmărești oglinzile și să reacționezi prompt atunci când observi astfel de semnale.
Codul Rutier
Art.37.
(2) Conducatorii de vehicule sunt obligati sa reduca viteza, sa circule cât mai aproape de marginea drumului în sensul de deplasare si sa acorde prioritate la trecerea autovehiculelor cu regim de circulatie prioritara care au în functiune mijloacele speciale de avertizare luminoasa de culoare albastra si sonore.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
38%
A când vizibilitatea în spate nu este asigurată;
B nu există prevedere legală în acest sens;
C la mai puţin de 50 m de staţiile de autobuz şi tramvai.
Explicație:
Mersul înapoi este o manevră permisă numai atunci când nu creează niciun pericol sau obstacol pentru ceilalți participanți la trafic. Codul Rutier prevede clar că nu ai voie să mergi cu spatele pe autostradă, în intersecții, pe treceri de pietoni sau dacă vizibilitatea este redusă și nu poți controla perfect zona din spatele autovehiculului. Motivul este că aceste locuri sunt zone cu risc crescut de accidente deoarece celelalte vehicule sau pietonii nu se așteaptă la o astfel de mișcare din partea ta. De exemplu, mersul cu spatele într-o intersecție poate crea confuzie și produce foarte ușor o coliziune, iar pe autostradă orice oprire sau manevră în sens invers este extrem de periculoasă din cauza vitezei mari a traficului. În zonele cu vizibilitate redusă nu ai siguranța că vei observa toate obstacolele sau persoanele din spate. De aceea, respectarea acestor restricții nu doar că previne sancțiuni, ci este esențială pentru siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic.
Regulamentul Rutier
Articolul 128
(1) Se interzice mersul înapoi cu vehiculul:
    a) în cazurile prevăzute la art. 126, cu excepţia lit. d);
    b) pe o distanţă mai mare de 50 m;
    c) la ieşirea de pe proprietăţi alăturate drumurilor publice.
(2) În locurile în care mersul înapoi este permis, dar vizibilitatea în spate este împiedicată, vehiculul poate fi manevrat înapoi numai atunci când conducătorul acestuia este dirijat de cel puţin o persoană aflată în afara vehiculului.
(3) Persoana care dirijează manevrarea cu spatele a unui vehicul este obligată să se asigure că manevra se efectuează fără a pune în pericol siguranţa participanţilor la trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
18%
A da, deoarece semnalul care i se adresează este verde;
B nu, deoarece unul dintre semnale este roşu;
C nu, deoarece semafoarele sunt defazate.
Explicație:
Atunci când te apropii de o intersecție semaforizată, trebuie să respecți strict semnificația semnalelor luminoase pentru fiecare direcție de mers. În România, dacă există semafoare suplimentare cu săgeți dedicate pentru viraj la stânga, acestea controlează exclusiv această manevră. Așadar, dacă tu ești încadrat pe banda pentru stânga și semaforul cu săgeata spre stânga arată verde, poți efectua legal schimbarea direcției spre stânga, chiar dacă semaforul pentru mers înainte arată roșu. Este foarte important să nu confunzi indicațiile celor două semafoare: fiecare semnal trebuie respectat în funcție de direcția pe care vrei să mergi. Scopul acestor semafoare dedicate este să permită fluidizarea și separarea traficului pe direcții diferite, reducând astfel riscul de accident. Reține: respecți semnalul de pe banda și direcția în care vrei să mergi, nu semnalul pentru celelalte direcții.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
10%
A 10 km/h;
B 20 km/h;
C 25 km/h.
Explicație:
Șoferii care au obținut permisul de conducere de mai puțin de un an fac parte din categoria conducătorilor începători. Pentru a reduce riscul de accidente, legislația rutieră din România stabilește anumite limite suplimentare pentru aceștia. Una dintre reguli spune că, în afara localităților, aceștia trebuie să circule cu o viteză cu 20 de km/h mai mică față de limita maximă admisă pentru ceilalți șoferi. De exemplu, pe un drum național unde limita este 100 km/h, un șofer cu mai puțin de un an de experiență nu va putea depăși viteza de 80 km/h. Această măsură ajută la creșterea siguranței, deoarece lipsa de experiență poate duce la reacții greșite în situații periculoase, iar o viteză mai redusă oferă mai mult timp pentru reacție și control asupra vehiculului. Codul Rutier prevede această obligație tocmai pentru a proteja atât șoferii începători, cât și pe ceilalți participanți la trafic.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
21%
A să reducă viteza;
B să oprească imediat;
C să continue deplasarea.
Explicație:
Când un polițist se află în intersecție și are brațul stâng întins orizontal, iar tu te apropii din fața lui, trebuie să oprești, indiferent de semafor sau alte indicatoare. Acest semnal înseamnă oprire pentru participanții la trafic care vin din fața lui. Practic, brațul stâng întins blochează direcția ta de mers. Este foarte important să reții că semnalele polițistului rutier au prioritate față de toate celelalte reguli de circulație, tocmai pentru a asigura un control clar și rapid în intersecții aglomerate sau atunci când semafoarele nu funcționează. Ține minte: când vezi acest semnal din partea polițistului, tu, ca șofer, trebuie să oprești imediat în fața marcajului de oprire sau, unde nu există acesta, la marginea intersecției, ca să asiguri siguranța circulației.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
15%
A creşterea consumului de combustibil;
B reducerea consumului de combustibil;
C scăderea puternică a gradului de confort.
Explicație:
Sistemul de climatizare dintr-un autoturism are rolul principal de a menține o temperatură corespunzătoare în habitaclu, ceea ce crește confortul șoferului și al pasagerilor, mai ales pe timp de vară sau iarnă. Din punct de vedere practic, folosirea sistemului de climatizare poate duce la creșterea consumului de carburant, deoarece motorul trebuie să depună un efort suplimentar pentru a face față funcționării compresorului de aer condiționat. Totodată, climatizarea ajută la dezaburirea ferestrelor, asigurând astfel o vizibilitate mai bună și implicit o siguranță sporită în trafic, aspect susținut și de legislație, care prevede că șoferul trebuie să păstreze o vizibilitate optimă. Așadar, deși sistemul crește ușor consumul de combustibil, aduce beneficii clare siguranței și confortului la volan, fiind recomandat să îl folosești atunci când este necesar.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
13%