A nu, deoarece şi în acest caz se aplică regula priorităţii de dreapta;
B nu, deoarece autovehiculul destinat stingerii incendiilor nu face parte din categoria autovehiculelor cu regim prioritar;
C da.
Explicație:
Atunci când te întâlnești într-o intersecție cu un autovehicul al pompierilor care are pornite atât semnalele luminoase, cât și cele sonore, legea îi acordă acestuia prioritate absolută, chiar dacă vine din stânga ta. Autovehiculele de intervenție, cum sunt cele ale pompierilor, poliției sau ambulanței, când au în funcțiune aceste semnale, devin vehicule cu regim prioritar. Indiferent de regulile generale dintr-o intersecție nedirijată, trebuie să le permiți trecerea imediată, pentru că ele pot merge la o urgență unde timpul este esențial. Acest lucru este menționat clar în Codul Rutier, care prevede că oferim prioritate de trecere acestor mașini indiferent de poziția lor, fie din dreapta, fie din stânga. Nerespectarea acestei reguli nu doar că duce la sancțiuni severe, dar poate pune în pericol vieți. Deci, obligatoriu acorzi prioritate mașinii de pompieri cu semnalele pornite în orice situație.
Atunci când te întâlnești într-o intersecție cu un autovehicul al pompierilor care are pornite atât semnalele luminoase, cât și cele sonore, legea îi acordă acestuia prioritate absolută, chiar dacă vine din stânga ta. Autovehiculele de intervenție, cum sunt cele ale pompierilor, poliției sau ambulanței, când au în funcțiune aceste semnale, devin vehicule cu regim prioritar. Indiferent de regulile generale dintr-o intersecție nedirijată, trebuie să le permiți trecerea imediată, pentru că ele pot merge la o urgență unde timpul este esențial. Acest lucru este menționat clar în Codul Rutier, care prevede că oferim prioritate de trecere acestor mașini indiferent de poziția lor, fie din dreapta, fie din stânga. Nerespectarea acestei reguli nu doar că duce la sancțiuni severe, dar poate pune în pericol vieți. Deci, obligatoriu acorzi prioritate mașinii de pompieri cu semnalele pornite în orice situație.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%
A intenţia de a schimba direcţia de mers la dreapta;
B intenţia de a opri;
C intenţia de a se angaja în depăşire.
Explicație:
Când un biciclist balansează brațul drept în plan vertical, el transmite un semnal rutier celor din jur, în special celorlalți participanți la trafic, că intenționează să oprească. Potrivit Codului Rutier din România, bicicliștii, la fel ca ceilalți conducători de vehicule, trebuie să-și semnalizeze manevrele pentru a preveni accidentele și pentru a permite celorlalți să ia măsuri de siguranță. Mișcarea verticală a brațului, pe direcție sus-jos, este metoda reglementată prin lege pentru a indica oprirea atunci când nu se poate folosi semnalizarea electrică, iar la bicicliști aceasta este metoda standard. Dacă un biciclist vrea să vireze, va întinde brațul stâng sau drept pe orizontală, însă pentru oprire sau staționare folosește balansarea verticală a unui braț, de regulă dreptul, ca să fie cât mai vizibil pentru ceilalți. Astfel, această semnalizare manuală crește siguranța în trafic și arată că biciclistul respectă legislația rutieră.
Când un biciclist balansează brațul drept în plan vertical, el transmite un semnal rutier celor din jur, în special celorlalți participanți la trafic, că intenționează să oprească. Potrivit Codului Rutier din România, bicicliștii, la fel ca ceilalți conducători de vehicule, trebuie să-și semnalizeze manevrele pentru a preveni accidentele și pentru a permite celorlalți să ia măsuri de siguranță. Mișcarea verticală a brațului, pe direcție sus-jos, este metoda reglementată prin lege pentru a indica oprirea atunci când nu se poate folosi semnalizarea electrică, iar la bicicliști aceasta este metoda standard. Dacă un biciclist vrea să vireze, va întinde brațul stâng sau drept pe orizontală, însă pentru oprire sau staționare folosește balansarea verticală a unui braț, de regulă dreptul, ca să fie cât mai vizibil pentru ceilalți. Astfel, această semnalizare manuală crește siguranța în trafic și arată că biciclistul respectă legislația rutieră.
Regulamentul Rutier
Art. 117
(1) Conducatorii vehiculelor cu doua roti, precum si ai celor cu tractiune animala ori ai celor trase sau împinse cu mâna sunt obligati sa efectueze urmatoarele semnale:
a) bratul stâng întins orizontal atunci când intentioneaza sa schimbe directia de mers spre stânga sau de a depasi;
b) bratul drept întins orizontal atunci când intentioneaza sa schimbe directia de mers spre dreapta;
c) bratul drept întins orizontal balansat în plan vertical atunci când intentioneaza sa opreasca.
(2) Semnalele prevazute la alin. (1) trebuie efectuate cu cel putin 25 m înainte de efectuarea manevrelor.
Art. 117
(1) Conducatorii vehiculelor cu doua roti, precum si ai celor cu tractiune animala ori ai celor trase sau împinse cu mâna sunt obligati sa efectueze urmatoarele semnale:
a) bratul stâng întins orizontal atunci când intentioneaza sa schimbe directia de mers spre stânga sau de a depasi;
b) bratul drept întins orizontal atunci când intentioneaza sa schimbe directia de mers spre dreapta;
c) bratul drept întins orizontal balansat în plan vertical atunci când intentioneaza sa opreasca.
(2) Semnalele prevazute la alin. (1) trebuie efectuate cu cel putin 25 m înainte de efectuarea manevrelor.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
39%

A îl ocoliţi cât mai mult, pentru a proteja pietonii;
B reduceţi viteza şi la nevoie opriţi, pentru a permite plecarea din staţie a autobuzului;
C vă continuaţi deplasarea, deoarece nu aveţi restricţii.
Explicație:
Când un autobuz semnalizează intenția de a ieși din stația prevăzută cu alveolă, ai obligația să reduci viteza și, dacă este necesar, să oprești pentru a-i permite să reintre pe carosabil în siguranță. Această regulă a fost introdusă pentru a facilita transportul public și pentru a reduce blocajele sau conflictele în trafic. Neacordarea acestei priorități este sancționată de lege, iar continuarea deplasării fără a permite plecarea autobuzului poate pune în pericol pasagerii și pietonii. Astfel, este important să fii atent la semnalizarea autobuzului și să-i permiți plecarea din stație atunci când aceasta este solicitată. Atunci când întâlnim un autobuz staționat, în special într-o zonă unde acesta preia sau coboară pasageri, trebuie să ne gândim la siguranța pietonilor, în special a copiilor sau a persoanelor vârstnice care pot traversa imprevizibil drumul din fața sau din spatele autobuzului. Codul Rutier din România prevede clar că în astfel de situații șoferul trebuie să reducă viteza și să circule cu prudență sporită, fiind pregătit să oprească dacă situația o cere. Nu avem voie să depășim autobuzul dacă vizibilitatea este insuficientă sau dacă există riscul să apară pietoni, iar dacă drumul are o singură bandă pe sens, trebuie să așteptăm până când ne asigurăm că nu există pericol. Argumentul principal aici este protejarea vieții omenești, iar legea îi acordă prioritate pietonului aflat în apropierea unui mijloc de transport în comun oprit pentru urcarea sau coborârea pasagerilor. Totodată, trebuie să menținem o distanță suficientă față de vehiculul din față, fără să grăbim plecarea autobuzului sau să creăm presiune suplimentară în trafic. În concluzie, prudența, adaptarea vitezei și atenția maximă pentru pietoni sunt obligații legale și practice în astfel de situații.
Când un autobuz semnalizează intenția de a ieși din stația prevăzută cu alveolă, ai obligația să reduci viteza și, dacă este necesar, să oprești pentru a-i permite să reintre pe carosabil în siguranță. Această regulă a fost introdusă pentru a facilita transportul public și pentru a reduce blocajele sau conflictele în trafic. Neacordarea acestei priorități este sancționată de lege, iar continuarea deplasării fără a permite plecarea autobuzului poate pune în pericol pasagerii și pietonii. Astfel, este important să fii atent la semnalizarea autobuzului și să-i permiți plecarea din stație atunci când aceasta este solicitată. Atunci când întâlnim un autobuz staționat, în special într-o zonă unde acesta preia sau coboară pasageri, trebuie să ne gândim la siguranța pietonilor, în special a copiilor sau a persoanelor vârstnice care pot traversa imprevizibil drumul din fața sau din spatele autobuzului. Codul Rutier din România prevede clar că în astfel de situații șoferul trebuie să reducă viteza și să circule cu prudență sporită, fiind pregătit să oprească dacă situația o cere. Nu avem voie să depășim autobuzul dacă vizibilitatea este insuficientă sau dacă există riscul să apară pietoni, iar dacă drumul are o singură bandă pe sens, trebuie să așteptăm până când ne asigurăm că nu există pericol. Argumentul principal aici este protejarea vieții omenești, iar legea îi acordă prioritate pietonului aflat în apropierea unui mijloc de transport în comun oprit pentru urcarea sau coborârea pasagerilor. Totodată, trebuie să menținem o distanță suficientă față de vehiculul din față, fără să grăbim plecarea autobuzului sau să creăm presiune suplimentară în trafic. În concluzie, prudența, adaptarea vitezei și atenția maximă pentru pietoni sunt obligații legale și practice în astfel de situații.
Regulamentul Rutier
Art. 131
(1) La apropierea de o statie pentru mijloace de transport public de persoane prevazuta cu alveola, din care conducatorul unui astfel de vehicul semnalizeaza intentia de a iesi, conducatorul vehiculului care circula pe banda de lânga acostament sau bordura este obligat sa reduca viteza si, la nevoie, sa opreasca pentru a-i permite reintrarea în trafic.
Art. 131
(1) La apropierea de o statie pentru mijloace de transport public de persoane prevazuta cu alveola, din care conducatorul unui astfel de vehicul semnalizeaza intentia de a iesi, conducatorul vehiculului care circula pe banda de lânga acostament sau bordura este obligat sa reduca viteza si, la nevoie, sa opreasca pentru a-i permite reintrarea în trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
1%
A când lăţimea drumului public este mai mică de 7 m;
B la urcarea pantelor;
C pe marcajul pietonal.
Explicație:
Întoarcerea vehiculului nu este permisă în anumite situații reglementate clar de Codul Rutier pentru a preveni accidentele și blocarea traficului. Nu ai voie să întorci mașina pe segmente de drum unde acest manevra ar pune în pericol siguranța circulației sau ar împiedica vizibilitatea celorlalți participanți la trafic. De exemplu, întorcerea este interzisă în curbe și pe zone cu vizibilitate redusă, pe trecerile de pietoni, în apropierea vârfurilor de pantă sau în tuneluri, pe poduri și sub poduri, precum și acolo unde există marcaje sau indicatoare care interzic această manevră. De asemenea, nu se face întoarcere pe porțiuni de drum unde linia continuă interzice această acțiune. Toate aceste reguli sunt prevăzute pentru a evita riscul de coliziune, deoarece în aceste locuri ceilalți participanți nu se așteaptă la o manevră de întoarcere și nu există suficient spațiu sau vizibilitate pentru a reacționa la timp. Respectă aceste restricții pentru a fi în siguranță atât tu, cât și ceilalți participanți la trafic.
Întoarcerea vehiculului nu este permisă în anumite situații reglementate clar de Codul Rutier pentru a preveni accidentele și blocarea traficului. Nu ai voie să întorci mașina pe segmente de drum unde acest manevra ar pune în pericol siguranța circulației sau ar împiedica vizibilitatea celorlalți participanți la trafic. De exemplu, întorcerea este interzisă în curbe și pe zone cu vizibilitate redusă, pe trecerile de pietoni, în apropierea vârfurilor de pantă sau în tuneluri, pe poduri și sub poduri, precum și acolo unde există marcaje sau indicatoare care interzic această manevră. De asemenea, nu se face întoarcere pe porțiuni de drum unde linia continuă interzice această acțiune. Toate aceste reguli sunt prevăzute pentru a evita riscul de coliziune, deoarece în aceste locuri ceilalți participanți nu se așteaptă la o manevră de întoarcere și nu există suficient spațiu sau vizibilitate pentru a reacționa la timp. Respectă aceste restricții pentru a fi în siguranță atât tu, cât și ceilalți participanți la trafic.
Regulamentul Rutier
Articolul 126 - Se interzice întoarcerea vehiculului:
e) pe marcajul pietonal;
Articolul 126 - Se interzice întoarcerea vehiculului:
e) pe marcajul pietonal;
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
36%

A autoturismul;
B autobuzul;
C autocamionul.
Explicație:
În această situație, prioritatea se stabilește ținând cont de semnele rutiere existente în intersecție. Camionul albastru vine de pe un drum fără semnul „STOP”, ceea ce înseamnă că are prioritate față de ceilalți participanți, indiferent de direcția în care virează, inclusiv dacă virează la stânga. Autobuzul roșu și mașina roșie au ambele obligația de a opri la „STOP” și să acorde prioritate vehiculelor care vin de pe drumul fără restricții. După trecerea camionului, autobuzul va acorda prioritate mașinii pentru că se intersectează cu traiectoria acesteia care merge înainte. Această ordine respectă atât semnificația semnelor de circulație, cât și regulile generale privind acordarea priorității într-o intersecție nedirijată cu semne „STOP”. Astfel, prioritatea este: întâi camionul, apoi mașina, la final autobuzul.
În această situație, prioritatea se stabilește ținând cont de semnele rutiere existente în intersecție. Camionul albastru vine de pe un drum fără semnul „STOP”, ceea ce înseamnă că are prioritate față de ceilalți participanți, indiferent de direcția în care virează, inclusiv dacă virează la stânga. Autobuzul roșu și mașina roșie au ambele obligația de a opri la „STOP” și să acorde prioritate vehiculelor care vin de pe drumul fără restricții. După trecerea camionului, autobuzul va acorda prioritate mașinii pentru că se intersectează cu traiectoria acesteia care merge înainte. Această ordine respectă atât semnificația semnelor de circulație, cât și regulile generale privind acordarea priorității într-o intersecție nedirijată cu semne „STOP”. Astfel, prioritatea este: întâi camionul, apoi mașina, la final autobuzul.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
32%

A sfârşitul zonei de staţionare cu durată limitată;
B limitare de viteză la 40 km/h;
C sfârşitul zonei în care viteza este limitată la 40 km/h.
Explicație:
Indicatorul din imagine semnifică sfârșitul zonei în care viteza este limitată la 40 km/h. De la acest punct, restricția de viteză impusă anterior nu mai este valabilă, iar conducătorii auto pot circula cu viteza maximă admisă de lege pentru sectorul de drum respectiv, cu condiția să țină cont de celelalte semne de circulație și de condițiile din trafic. Acest indicator nu are legătură cu staționarea sau cu introducerea unei limite de viteză, ci semnalează clar încetarea unei restricții de viteză.
Indicatorul din imagine semnifică sfârșitul zonei în care viteza este limitată la 40 km/h. De la acest punct, restricția de viteză impusă anterior nu mai este valabilă, iar conducătorii auto pot circula cu viteza maximă admisă de lege pentru sectorul de drum respectiv, cu condiția să țină cont de celelalte semne de circulație și de condițiile din trafic. Acest indicator nu are legătură cu staționarea sau cu introducerea unei limite de viteză, ci semnalează clar încetarea unei restricții de viteză.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
11%
A numai pentru circulaţia rutieră care se desfăşoară în tunele;
B numai pentru banda deasupra căreia este instalat;
C pentru toată lăţimea părţii carosabile.
Explicație:
Atunci când un indicator rutier este montat deasupra unei anumite benzi de circulație, semnificația acestuia se aplică strict doar pentru acea bandă și nu pentru toate benzile drumului. De exemplu, dacă un semn cu indicația „Obligatoriu la dreapta” este poziționat deasupra benzii a doua, doar șoferii care circulă pe acea bandă sunt obligați să vireze la dreapta. Scopul acestei reguli este să ajute la fluidizarea traficului și la organizarea circulației pe mai multe benzi, astfel încât fiecare șofer să știe exact ce are voie să facă în funcție de banda pe care se află. Respectarea acestor semne ne ajută să evităm blocajele sau conflictele între șoferi și contribuie la siguranța tuturor participanților la trafic. Conform Codului Rutier din România, semnificația indicatorului este valabilă doar pentru banda deasupra căreia este instalat, iar nerespectarea acestei reguli poate fi sancționată. De aceea, când circuli pe un drum cu mai multe benzi, fii atent unde este amplasat semnul și adaptează-ți direcția sau manevra la banda ta.
Atunci când un indicator rutier este montat deasupra unei anumite benzi de circulație, semnificația acestuia se aplică strict doar pentru acea bandă și nu pentru toate benzile drumului. De exemplu, dacă un semn cu indicația „Obligatoriu la dreapta” este poziționat deasupra benzii a doua, doar șoferii care circulă pe acea bandă sunt obligați să vireze la dreapta. Scopul acestei reguli este să ajute la fluidizarea traficului și la organizarea circulației pe mai multe benzi, astfel încât fiecare șofer să știe exact ce are voie să facă în funcție de banda pe care se află. Respectarea acestor semne ne ajută să evităm blocajele sau conflictele între șoferi și contribuie la siguranța tuturor participanților la trafic. Conform Codului Rutier din România, semnificația indicatorului este valabilă doar pentru banda deasupra căreia este instalat, iar nerespectarea acestei reguli poate fi sancționată. De aceea, când circuli pe un drum cu mai multe benzi, fii atent unde este amplasat semnul și adaptează-ți direcția sau manevra la banda ta.
Regulamentul Rutier
Art. 66
(1) Semnificatia unui indicator este valabila pe întreaga latime a partii carosabile deschise circulatiei conducatorilor carora li se adreseaza.
(2) Când indicatorul este instalat deasupra benzii sau benzilor, semnificatia lui este valabila numai pentru banda ori benzile astfel semnalizate.
Art. 66
(1) Semnificatia unui indicator este valabila pe întreaga latime a partii carosabile deschise circulatiei conducatorilor carora li se adreseaza.
(2) Când indicatorul este instalat deasupra benzii sau benzilor, semnificatia lui este valabila numai pentru banda ori benzile astfel semnalizate.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
23%
128. În care dintre situaţiile de mai jos puteţi folosi banda de lângă axa drumului pe o autostradă?
A când efectuaţi depăşirea altor autovehicule, dacă celelalte benzi în direcţia de mers sunt ocupate;
B când conduceţi autoturismul cu viteza maximă admisă;
C când nu sunteţi precedat de alte autovehicule.
Explicație:
Pe autostradă, banda de lângă axa drumului, adică banda de lângă mijlocul carosabilului, este destinată în principal pentru depășire, nu pentru circulație continuă. Regulile stabilesc că trebuie să circuli de regulă pe banda din dreapta, iar celelalte benzi le folosești doar pentru depășire sau atunci când traficul este foarte aglomerat și e nevoie să folosești toate benzile. Așa se asigură fluidizarea traficului și prevenirea accidentelor, pentru că unii șoferi pot circula cu viteză mai mare. După ce ai terminat manevra de depășire, legea te obligă să revii cât mai repede pe banda din dreapta. Nu ai voie să circuli continuu pe banda de lângă axa drumului fără motiv, pentru că această practică poate bloca traficul și crește riscul de coliziuni. Reține această regulă pentru siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic.
Pe autostradă, banda de lângă axa drumului, adică banda de lângă mijlocul carosabilului, este destinată în principal pentru depășire, nu pentru circulație continuă. Regulile stabilesc că trebuie să circuli de regulă pe banda din dreapta, iar celelalte benzi le folosești doar pentru depășire sau atunci când traficul este foarte aglomerat și e nevoie să folosești toate benzile. Așa se asigură fluidizarea traficului și prevenirea accidentelor, pentru că unii șoferi pot circula cu viteză mai mare. După ce ai terminat manevra de depășire, legea te obligă să revii cât mai repede pe banda din dreapta. Nu ai voie să circuli continuu pe banda de lângă axa drumului fără motiv, pentru că această practică poate bloca traficul și crește riscul de coliziuni. Reține această regulă pentru siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
15%
A vehiculele şi pietonii care vin din faţă;
B vehiculele şi pietonii care vin din spate;
C vehiculele şi pietonii care vin din faţă şi din spate.
Explicație:
Atunci când un polițist dirijează circulația și întinde brațul drept orizontal, acest semnal are o semnificație foarte clară în Codul Rutier: toți conducătorii de vehicule care vin din spatele lui trebuie să oprească. Practic, dacă vezi polițistul cu brațul drept întins la orizontală și tu vii din spatele polițistului, ești obligat să oprești. Acest semnal are ca scop blocarea circulației pe direcția respectivă pentru a permite fie traversarea pietonilor, fie deplasarea în siguranță a altor autovehicule sau reorientarea traficului. Este important de reținut că, pentru vehiculele care vin din lateral, adică din partea stângă sau dreaptă a polițistului, acest semnal nu înseamnă oprire, ci permite trecerea. În concluzie, când observi polițistul cu brațul drept întins orizontal, trebuie să oprești dacă vii din spatele său, așa cum prevede legislația rutieră în vigoare.
Atunci când un polițist dirijează circulația și întinde brațul drept orizontal, acest semnal are o semnificație foarte clară în Codul Rutier: toți conducătorii de vehicule care vin din spatele lui trebuie să oprească. Practic, dacă vezi polițistul cu brațul drept întins la orizontală și tu vii din spatele polițistului, ești obligat să oprești. Acest semnal are ca scop blocarea circulației pe direcția respectivă pentru a permite fie traversarea pietonilor, fie deplasarea în siguranță a altor autovehicule sau reorientarea traficului. Este important de reținut că, pentru vehiculele care vin din lateral, adică din partea stângă sau dreaptă a polițistului, acest semnal nu înseamnă oprire, ci permite trecerea. În concluzie, când observi polițistul cu brațul drept întins orizontal, trebuie să oprești dacă vii din spatele său, așa cum prevede legislația rutieră în vigoare.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
38%

A drumul se intersectează cu o trecere la nivel cu linii de tramvai;
B urmează o staţie de tramvai prevăzută cu refugiu pentru pietoni;
C urmează o trecere la nivel cu o cale ferată fără bariere sau semibariere, cu semnalizare automată.
Explicație:
Când conduci într-un oraș aglomerat și întâlnești prezența tramvaiului, este foarte important să fii atent la semnele de avertizare și să acorzi prioritate acolo unde legea prevede asta. Conform Codului Rutier valabil, tramvaiele au prioritate de trecere față de celelalte vehicule atunci când traversează intersecțiile pe direcția de mers, cu excepția cazurilor când semnalele sau marcajele rutiere stabilesc altfel. Trebuie să fii atent la semnalizarea tramvaiului, atât la luminile de avertizare cât și la claxonul special, deoarece tramvaiul are o masă mare și nu poate evita rapid un obstacol; tu, ca șofer, ai manevrabilitate mai mare și trebuie să eviți orice situație periculoasă. Semnul triunghiular care avertizează prezența tramvaiului te pregătește să fii atent la traversarea șinelor, la eventualele opriri bruște ale tramvaiului pentru a lăsa călătorii să urce sau să coboare, și să acorzi prioritate unde e cazul. În zona urbană, șoferul trebuie să mențină distanță față de tramvai, să nu staționeze sau să blocheze liniile de tramvai, iar la intersectarea cu traseul acestuia trebuie să fie pregătit să oprească dacă tramvaiul are prioritate sau dacă are indicator sau semafor care îi dă acest drept. Practic, reții că tramvaiul, din cauza caracteristicilor sale de mișcare și masă, îți cere mereu atenție sporită, să te asiguri înainte de traversarea șinelor și să respecți prioritatea atunci când situația, semnele sau regulamentul o obligă. Astfel, eviți incidentele și respecți legalitatea circulației în orașe, unde riscul de accidente este mai ridicat.
Când conduci într-un oraș aglomerat și întâlnești prezența tramvaiului, este foarte important să fii atent la semnele de avertizare și să acorzi prioritate acolo unde legea prevede asta. Conform Codului Rutier valabil, tramvaiele au prioritate de trecere față de celelalte vehicule atunci când traversează intersecțiile pe direcția de mers, cu excepția cazurilor când semnalele sau marcajele rutiere stabilesc altfel. Trebuie să fii atent la semnalizarea tramvaiului, atât la luminile de avertizare cât și la claxonul special, deoarece tramvaiul are o masă mare și nu poate evita rapid un obstacol; tu, ca șofer, ai manevrabilitate mai mare și trebuie să eviți orice situație periculoasă. Semnul triunghiular care avertizează prezența tramvaiului te pregătește să fii atent la traversarea șinelor, la eventualele opriri bruște ale tramvaiului pentru a lăsa călătorii să urce sau să coboare, și să acorzi prioritate unde e cazul. În zona urbană, șoferul trebuie să mențină distanță față de tramvai, să nu staționeze sau să blocheze liniile de tramvai, iar la intersectarea cu traseul acestuia trebuie să fie pregătit să oprească dacă tramvaiul are prioritate sau dacă are indicator sau semafor care îi dă acest drept. Practic, reții că tramvaiul, din cauza caracteristicilor sale de mișcare și masă, îți cere mereu atenție sporită, să te asiguri înainte de traversarea șinelor și să respecți prioritatea atunci când situația, semnele sau regulamentul o obligă. Astfel, eviți incidentele și respecți legalitatea circulației în orașe, unde riscul de accidente este mai ridicat.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
20%
A nu, deoarece semnalul verde îi conferă prioritate de trecere;
B nu, cu excepţia cazului în care, din sens opus, se apropie un mijloc de transport public;
C da, atât vehiculelor care circulă din sens opus, cât şi pietonilor care traversează strada pe care acesta urmează să intre, pe sensul său de mers.
Explicație:
Atunci când conduci și vrei să schimbi direcția de mers spre stânga, chiar dacă ai semnalul verde la semafor, trebuie să acorzi prioritate vehiculelor care circulă din sens opus, adică celor care vin din față pe drum. Semnalul verde îți permite să înaintezi sau să virezi, dar nu îți dă prioritate față de cei care vin din sens opus pe la dreapta lor, iar aceștia circulă înainte sau fac la dreapta. Așadar, ai obligația să le permiți să treacă înainte ca tu să virezi la stânga, pentru a evita orice posibilă coliziune. Această regulă este prevăzută de Codul Rutier pentru a asigura fluiditatea și siguranța traficului în intersecții. De aceea, când schimbi direcția la stânga pe verde, trebuie să fii atent, să cedezi trecerea și să faci manevra numai după ce te-ai asigurat că nu încurci sau periclitezi circulația celorlalți participanți la trafic.
Atunci când conduci și vrei să schimbi direcția de mers spre stânga, chiar dacă ai semnalul verde la semafor, trebuie să acorzi prioritate vehiculelor care circulă din sens opus, adică celor care vin din față pe drum. Semnalul verde îți permite să înaintezi sau să virezi, dar nu îți dă prioritate față de cei care vin din sens opus pe la dreapta lor, iar aceștia circulă înainte sau fac la dreapta. Așadar, ai obligația să le permiți să treacă înainte ca tu să virezi la stânga, pentru a evita orice posibilă coliziune. Această regulă este prevăzută de Codul Rutier pentru a asigura fluiditatea și siguranța traficului în intersecții. De aceea, când schimbi direcția la stânga pe verde, trebuie să fii atent, să cedezi trecerea și să faci manevra numai după ce te-ai asigurat că nu încurci sau periclitezi circulația celorlalți participanți la trafic.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
23%

A traseul 1;
B traseul 2;
C traseul 3.
Explicație:
Imaginea arată o intersecție special amenajată, nu un sens giratoriu clasic, dar regula rămâne aceeași: pentru a vira la stânga, trebuie să urmezi traseul care respectă marcajele rutiere și interdicțiile de viraj. Indicatorul interzice virajul la stânga direct, deci nu ai voie să alegi traseul 1. Traseul 2 reprezintă "ocolirea" intersecției, nu viraj la stânga. Singura opțiune corectă este traseul 3, care presupune continuarea cu dreapta iar mai apoi viraj la stânga și revenirea pe drumul dorit, respectând astfel atât interdicția de viraj la stânga, cât și marcajele și semnele din intersecție. Doar traseul 3 este legal și sigur pentru această manevră.
Imaginea arată o intersecție special amenajată, nu un sens giratoriu clasic, dar regula rămâne aceeași: pentru a vira la stânga, trebuie să urmezi traseul care respectă marcajele rutiere și interdicțiile de viraj. Indicatorul interzice virajul la stânga direct, deci nu ai voie să alegi traseul 1. Traseul 2 reprezintă "ocolirea" intersecției, nu viraj la stânga. Singura opțiune corectă este traseul 3, care presupune continuarea cu dreapta iar mai apoi viraj la stânga și revenirea pe drumul dorit, respectând astfel atât interdicția de viraj la stânga, cât și marcajele și semnele din intersecție. Doar traseul 3 este legal și sigur pentru această manevră.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
29%
A nicio obligaţie;
B acordaţi prioritate de trecere mijloacelor de transport public de persoane;
C acordaţi prioritate de trecere atât vehiculelor care circulă din sens opus, cât şi pietonilor aflaţi în traversare pe sensul dumneavoastră de mers.
Explicație:
Atunci când virezi la stânga într-o intersecție pe semnalul verde al semaforului, ai obligația să acorzi prioritate vehiculelor care vin din sens opus și care circulă drept înainte sau virează la dreapta, deoarece acestea au prioritate față de tine. Chiar dacă ai verde, acest lucru nu înseamnă că poți vira fără să te asiguri. Verdele îți permite să intri în intersecție, nu îți garantează prioritate de trecere față de sensul opus. În plus, trebuie să te asiguri că nu pui în pericol sau nu stânjenești traversarea pietonilor care au și ei semnal permis, acolo unde există treceri de pietoni. Legea prevede clar acordarea priorității în astfel de situații pentru a evita accidentele, pentru că cei care circulă pe direcția înainte, din față, au un traiect mai scurt și e mai greu să oprească brusc. De aceea, acorzi prioritate, te asiguri temeinic, și abia apoi efectuezi virajul la stânga. Ține minte această regulă, pentru că se aplică în orice intersecție semaforizată unde faci stânga!
Atunci când virezi la stânga într-o intersecție pe semnalul verde al semaforului, ai obligația să acorzi prioritate vehiculelor care vin din sens opus și care circulă drept înainte sau virează la dreapta, deoarece acestea au prioritate față de tine. Chiar dacă ai verde, acest lucru nu înseamnă că poți vira fără să te asiguri. Verdele îți permite să intri în intersecție, nu îți garantează prioritate de trecere față de sensul opus. În plus, trebuie să te asiguri că nu pui în pericol sau nu stânjenești traversarea pietonilor care au și ei semnal permis, acolo unde există treceri de pietoni. Legea prevede clar acordarea priorității în astfel de situații pentru a evita accidentele, pentru că cei care circulă pe direcția înainte, din față, au un traiect mai scurt și e mai greu să oprească brusc. De aceea, acorzi prioritate, te asiguri temeinic, și abia apoi efectuezi virajul la stânga. Ține minte această regulă, pentru că se aplică în orice intersecție semaforizată unde faci stânga!
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 59
(2) În intersecţii, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează şi care circulă din partea dreapta.
Regulamentul Rutier
Articolul 135 - Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:
h) pietonului care traversează drumul public, prin loc special amenajat, marcat şi semnalizat corespunzător ori la culoarea verde a semaforului destinat lui, atunci când acesta se află pe sensul de mers al vehiculului.
Articolul 59
(2) În intersecţii, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează şi care circulă din partea dreapta.
Regulamentul Rutier
Articolul 135 - Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:
h) pietonului care traversează drumul public, prin loc special amenajat, marcat şi semnalizat corespunzător ori la culoarea verde a semaforului destinat lui, atunci când acesta se află pe sensul de mers al vehiculului.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
17%
A cel mult 30 km/h;
B cel mult 20 km/h;
C cel mult 5 km/h.
Explicație:
Când circuli într-o zonă pietonală, trebuie să fii foarte atent deoarece această zonă este destinată în principal pietonilor. Codul Rutier prevede că accesul autovehiculelor în astfel de zone este permis doar în anumite condiții, cum ar fi aprovizionarea sau accesul la proprietăți, și doar dacă este semnalizată corespunzător excepția. În aceste situații speciale, viteza maximă permisă este de 5 km/h. Această limită extrem de redusă asigură siguranța pietonilor care se pot deplasa în orice direcție, inclusiv copii sau persoane cu mobilitate redusă, și oferă șoferului timp suficient să reacționeze, să oprească imediat dacă e nevoie și să evite orice accident. Trebuie să ai mereu prioritate pentru pietoni și să fii pregătit să oprești la orice moment. Reține: limita de 5 km/h este pentru a proteja viața și siguranța celor din jur și nerespectarea acestei reguli poate duce la sancțiuni severe, dar mai ales poate pune în pericol vieți omenești.
Când circuli într-o zonă pietonală, trebuie să fii foarte atent deoarece această zonă este destinată în principal pietonilor. Codul Rutier prevede că accesul autovehiculelor în astfel de zone este permis doar în anumite condiții, cum ar fi aprovizionarea sau accesul la proprietăți, și doar dacă este semnalizată corespunzător excepția. În aceste situații speciale, viteza maximă permisă este de 5 km/h. Această limită extrem de redusă asigură siguranța pietonilor care se pot deplasa în orice direcție, inclusiv copii sau persoane cu mobilitate redusă, și oferă șoferului timp suficient să reacționeze, să oprească imediat dacă e nevoie și să evite orice accident. Trebuie să ai mereu prioritate pentru pietoni și să fii pregătit să oprești la orice moment. Reține: limita de 5 km/h este pentru a proteja viața și siguranța celor din jur și nerespectarea acestei reguli poate duce la sancțiuni severe, dar mai ales poate pune în pericol vieți omenești.
Dificultate Întrebare: MEDIE
42%
A copiii sub 3 ani, dar transportaţi în dispozitive de reţinere omologate;
B conducătorii autoturismelor, atunci când execută manevra de mers înapoi sau când staţionează;
C tinerii care nu au împlinit 14 ani.
Explicație:
Copiii sub 3 ani sunt exceptați de la obligația de a purta centura de siguranță doar dacă sunt transportați în dispozitive de reținere omologate, special concepute pentru vârsta și greutatea lor. Aceste sisteme oferă o protecție mult mai eficientă decât centura obișnuită și sunt obligatorii pentru transportul minorilor foarte mici. În lipsa acestor dispozitive speciale, nici copiii sub 3 ani nu pot fi transportați în siguranță și legal. Conducătorii autoturismelor sunt exceptați de la purtarea centurii de siguranță atunci când efectuează manevra de mers înapoi sau când vehiculul este staționat. Aceste situații presupun deplasări lente și manevre de scurtă durată, unde folosirea centurii nu aduce un plus de siguranță, iar legea permite detașarea ei pentru o mobilitate crescută a șoferului în spații restrânse sau la parcare. Tinerii care nu au împlinit 14 ani nu sunt exceptați de la purtarea centurii. Dimpotrivă, aceștia sunt obligați să folosească centura de siguranță sau dispozitivele omologate, în funcție de vârstă și greutate, ori de câte ori ocupă un loc prevăzut cu centură în autovehicul. Obligația revine și adultului care îi transportă, pentru a le asigura protecția în caz de accident.
Copiii sub 3 ani sunt exceptați de la obligația de a purta centura de siguranță doar dacă sunt transportați în dispozitive de reținere omologate, special concepute pentru vârsta și greutatea lor. Aceste sisteme oferă o protecție mult mai eficientă decât centura obișnuită și sunt obligatorii pentru transportul minorilor foarte mici. În lipsa acestor dispozitive speciale, nici copiii sub 3 ani nu pot fi transportați în siguranță și legal. Conducătorii autoturismelor sunt exceptați de la purtarea centurii de siguranță atunci când efectuează manevra de mers înapoi sau când vehiculul este staționat. Aceste situații presupun deplasări lente și manevre de scurtă durată, unde folosirea centurii nu aduce un plus de siguranță, iar legea permite detașarea ei pentru o mobilitate crescută a șoferului în spații restrânse sau la parcare. Tinerii care nu au împlinit 14 ani nu sunt exceptați de la purtarea centurii. Dimpotrivă, aceștia sunt obligați să folosească centura de siguranță sau dispozitivele omologate, în funcție de vârstă și greutate, ori de câte ori ocupă un loc prevăzut cu centură în autovehicul. Obligația revine și adultului care îi transportă, pentru a le asigura protecția în caz de accident.
Regulamentul Rutier
Art. 97
(1) Copiii cu vârsta sub 12 ani sau cu înaltimea sub 150 cm trebuie sa poarte centuri de siguranta adaptate greutatii si dimensiunilor lor, iar cei cu vârsta sub 3 ani se transporta numai în dispozitive de retinere omologate.
(4) Se excepteaza de la obligatia de a purta centura de siguranta:
a) conducatorii de autoturisme pe timpul executarii manevrei de mers înapoi sau care stationeaza;
Art. 97
(1) Copiii cu vârsta sub 12 ani sau cu înaltimea sub 150 cm trebuie sa poarte centuri de siguranta adaptate greutatii si dimensiunilor lor, iar cei cu vârsta sub 3 ani se transporta numai în dispozitive de retinere omologate.
(4) Se excepteaza de la obligatia de a purta centura de siguranta:
a) conducatorii de autoturisme pe timpul executarii manevrei de mers înapoi sau care stationeaza;
Dificultate Întrebare: GREA
64%
A 130 km/h;
B 100 km/h;
C 110 km/h.
Explicație:
Cei care au permis de conducere de mai puțin de un an se numesc începători și beneficiază de anumite restricții suplimentare față de șoferii cu experiență. Conform Codului Rutier din România, pentru autostrăzi, limita generală de viteză pentru autoturisme este de 130 km/h. Însă, pentru șoferii începători, această limită maximă este redusă cu 20 km/h. Astfel, aceștia au voie să circule pe autostradă cu cel mult 110 km/h. Această regulă există pentru a-i proteja pe cei cu mai puțină experiență, deoarece viteza crescută combinată cu lipsa de practică poate duce mai ușor la pierderea controlului mașinii sau la reacții greșite în situații de urgență. Reținerea acestei reguli te ajută să fii mai responsabil și să eviți sancțiuni, dar mai ales să circuli în siguranță la început de drum ca șofer.
Cei care au permis de conducere de mai puțin de un an se numesc începători și beneficiază de anumite restricții suplimentare față de șoferii cu experiență. Conform Codului Rutier din România, pentru autostrăzi, limita generală de viteză pentru autoturisme este de 130 km/h. Însă, pentru șoferii începători, această limită maximă este redusă cu 20 km/h. Astfel, aceștia au voie să circule pe autostradă cu cel mult 110 km/h. Această regulă există pentru a-i proteja pe cei cu mai puțină experiență, deoarece viteza crescută combinată cu lipsa de practică poate duce mai ușor la pierderea controlului mașinii sau la reacții greșite în situații de urgență. Reținerea acestei reguli te ajută să fii mai responsabil și să eviți sancțiuni, dar mai ales să circuli în siguranță la început de drum ca șofer.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
28%
A vă este interzisă intrarea în intersecţie;
B vă continuaţi deplasarea, deoarece aveţi prioritate;
C nu vă revine nicio obligaţie.
Explicație:
Chiar dacă semaforul sau indicatorul de prioritate îți permite să intri în intersecție, legea te obligă să nu pătrunzi dacă nu ai posibilitatea să traversezi complet intersecția din cauza aglomerației. Intrarea în intersecție este interzisă atunci când există riscul să rămâi blocat pe carosabil, pentru că poți împiedica circulația celorlalți participanți la trafic, inclusiv a celor care ar avea semnal verde sau prioritate pe celelalte direcții. Această regulă este menită să prevină blocajele, să păstreze intersecțiile libere și să asigure fluența traficului, indiferent de ce îți permite semaforul sau indicatorul. Dacă nu ai spațiu suficient să ieși complet din intersecție, trebuie să aștepți la linia de oprire, chiar dacă ai prioritate sau semnal verde.
Chiar dacă semaforul sau indicatorul de prioritate îți permite să intri în intersecție, legea te obligă să nu pătrunzi dacă nu ai posibilitatea să traversezi complet intersecția din cauza aglomerației. Intrarea în intersecție este interzisă atunci când există riscul să rămâi blocat pe carosabil, pentru că poți împiedica circulația celorlalți participanți la trafic, inclusiv a celor care ar avea semnal verde sau prioritate pe celelalte direcții. Această regulă este menită să prevină blocajele, să păstreze intersecțiile libere și să asigure fluența traficului, indiferent de ce îți permite semaforul sau indicatorul. Dacă nu ai spațiu suficient să ieși complet din intersecție, trebuie să aștepți la linia de oprire, chiar dacă ai prioritate sau semnal verde.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.57.
(3) Patrunderea unui vehicul într-o intersectie este interzisa daca prin aceasta se produce blocarea intersectiei.
Art.57.
(3) Patrunderea unui vehicul într-o intersectie este interzisa daca prin aceasta se produce blocarea intersectiei.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
20%
A 100 km/h;
B 80 km/h;
C 90 km/h.
Explicație:
Șoferii care au permisul de conducere de mai puțin de un an sunt considerați începători și, potrivit Codului Rutier din România, pentru a crește siguranța rutieră, legea impune anumite restricții de viteză. Pe drumurile naționale europene, marcate cu litera E, limita generală de viteză pentru autoturisme este de 100 km/h. Totuși, pentru șoferii cu o experiență mai mică de un an, această limită este redusă cu 20 km/h, ceea ce înseamnă că aceștia pot circula cel mult cu 80 km/h. Această regulă are scopul de a reduce riscul de accidente, deoarece șoferii fără experiență nu au reflexe bine formate și pot reacționa mai greu în situații neprevăzute la viteze mari. Respectarea acestei limite ajută începătorii să capete mai multă încredere și control asupra mașinii, facilitând adaptarea la trafic și protejând atât viața lor, cât și pe cea a celorlalți participanți la trafic. De aceea, când ești în primul an de șofat, pe drumurile naționale europene nu ai voie să depășești 80 km/h.
Șoferii care au permisul de conducere de mai puțin de un an sunt considerați începători și, potrivit Codului Rutier din România, pentru a crește siguranța rutieră, legea impune anumite restricții de viteză. Pe drumurile naționale europene, marcate cu litera E, limita generală de viteză pentru autoturisme este de 100 km/h. Totuși, pentru șoferii cu o experiență mai mică de un an, această limită este redusă cu 20 km/h, ceea ce înseamnă că aceștia pot circula cel mult cu 80 km/h. Această regulă are scopul de a reduce riscul de accidente, deoarece șoferii fără experiență nu au reflexe bine formate și pot reacționa mai greu în situații neprevăzute la viteze mari. Respectarea acestei limite ajută începătorii să capete mai multă încredere și control asupra mașinii, facilitând adaptarea la trafic și protejând atât viața lor, cât și pe cea a celorlalți participanți la trafic. De aceea, când ești în primul an de șofat, pe drumurile naționale europene nu ai voie să depășești 80 km/h.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
32%
A să respecte semnificaţia semnalului verde;
B să respecte semnificaţia indicatorului;
C să respecte semnificaţia semnalului verde, acordând prioritate de trecere vehiculelor care circulă pe drumul prioritar.
Explicație:
Atunci când întâlnești într-o intersecție atât semaforul verde, cât și indicatorul „Cedează trecerea”, trebuie să înțelegi că semaforul are prioritate față de indicatorul rutier. Asta înseamnă că, pe semnal verde, ai voie să intri în intersecție, dar tot trebuie să fii atent la ceilalți participanți la trafic, pentru că sensul de circulație de pe drumul prioritar nu se anulează dacă apare semaforul. De obicei, indicatorul „Cedează trecerea” este montat pentru situațiile când semaforul nu funcționează sau pentru momentele în care trebuie să respecți prioritatea de dreapta sau drumul cu prioritate, dacă nu este semaforizare. Pe verde ai prioritate, dar ai obligația să acorzi prioritate pietonilor care traversează regulamentar pe verde pentru ei și vehiculelor care au verde intermitent sau prioritate din alte direcții semaforizate. Conform Codului Rutier din România, semaforul are întâietate față de semne când funcționează normal, deci, dacă semaforul e verde, poți circula, dar cu atenție sporită, adaptând viteza și fiind gata să cedezi dacă apare un pericol sau altcineva are prioritate de trecere. Astfel, indicatorul „Cedează trecerea” nu anulează semnalul verde, însă este pus pentru a-ți reaminti să circuli cu prudență și să fii pregătit pentru orice situație neprevăzută.
Atunci când întâlnești într-o intersecție atât semaforul verde, cât și indicatorul „Cedează trecerea”, trebuie să înțelegi că semaforul are prioritate față de indicatorul rutier. Asta înseamnă că, pe semnal verde, ai voie să intri în intersecție, dar tot trebuie să fii atent la ceilalți participanți la trafic, pentru că sensul de circulație de pe drumul prioritar nu se anulează dacă apare semaforul. De obicei, indicatorul „Cedează trecerea” este montat pentru situațiile când semaforul nu funcționează sau pentru momentele în care trebuie să respecți prioritatea de dreapta sau drumul cu prioritate, dacă nu este semaforizare. Pe verde ai prioritate, dar ai obligația să acorzi prioritate pietonilor care traversează regulamentar pe verde pentru ei și vehiculelor care au verde intermitent sau prioritate din alte direcții semaforizate. Conform Codului Rutier din România, semaforul are întâietate față de semne când funcționează normal, deci, dacă semaforul e verde, poți circula, dar cu atenție sporită, adaptând viteza și fiind gata să cedezi dacă apare un pericol sau altcineva are prioritate de trecere. Astfel, indicatorul „Cedează trecerea” nu anulează semnalul verde, însă este pus pentru a-ți reaminti să circuli cu prudență și să fii pregătit pentru orice situație neprevăzută.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
34%
A în zona de acţiune a indicatorului de avertizare „Copii”, în intervalul orar 07.00-22.00;
B într-o zonă rezidenţială;
C la schimbarea benzii de circulaţie.
Explicație:
Atunci când circuli prin localitate, legea impune viteza maximă uzuală de 50 km/h, dar există situații speciale când trebuie să reduci viteza chiar mai mult, până la maximum 30 km/h. De exemplu, când treci pe lângă o școală în timpul orelor de intrare sau ieșire a elevilor, când traversezi o trecere la nivel cu calea ferată nedublată de bariere, sau atunci când vizibilitatea este redusă ori există risc crescut de accidente: zone aglomerate, când treci pe lângă grupuri de copii, bătrâni sau persoane cu dizabilități, sau când se execută lucrări pe carosabil. Practic, această limitare suplimentară de viteză are rolul de a oferi un plus de siguranță, deoarece la viteze reduse reacționezi mai rapid și poți preveni mai ușor eventuale pericole. Codul Rutier precizează clar aceste obligații pentru a proteja atât pietonii, cât și pe ceilalți participanți la trafic, în special în zonele unde riscul de apariție a unui pericol este mult mai mare. Reținerea acestor situații este esențială pentru promovarea examenului, dar și pentru siguranța ta zilnică la volan.
Atunci când circuli prin localitate, legea impune viteza maximă uzuală de 50 km/h, dar există situații speciale când trebuie să reduci viteza chiar mai mult, până la maximum 30 km/h. De exemplu, când treci pe lângă o școală în timpul orelor de intrare sau ieșire a elevilor, când traversezi o trecere la nivel cu calea ferată nedublată de bariere, sau atunci când vizibilitatea este redusă ori există risc crescut de accidente: zone aglomerate, când treci pe lângă grupuri de copii, bătrâni sau persoane cu dizabilități, sau când se execută lucrări pe carosabil. Practic, această limitare suplimentară de viteză are rolul de a oferi un plus de siguranță, deoarece la viteze reduse reacționezi mai rapid și poți preveni mai ușor eventuale pericole. Codul Rutier precizează clar aceste obligații pentru a proteja atât pietonii, cât și pe ceilalți participanți la trafic, în special în zonele unde riscul de apariție a unui pericol este mult mai mare. Reținerea acestor situații este esențială pentru promovarea examenului, dar și pentru siguranța ta zilnică la volan.
Regulamentul Rutier
Art. 123 - Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h în localitati sau 50 km/h în afara localitatilor, în urmatoarele situatii:
h) în zona de actiune a indicatorului de avertizare "Copii" în intervalul orar 7,00-22,00, precum si a indicatorului "Accident";
Art. 123 - Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h în localitati sau 50 km/h în afara localitatilor, în urmatoarele situatii:
h) în zona de actiune a indicatorului de avertizare "Copii" în intervalul orar 7,00-22,00, precum si a indicatorului "Accident";
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
11%