A axul cardanic;
B arborele cotit al compresorului de aer;
C arborele cu came.
Dificultate Întrebare: MEDIE
52%
A în acelaşi timp cu încetinitorul de pe eşapament;
B în acelaşi timp cu frânarea de parcare;
C independent de frâna de serviciu.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
33%
A alimentează consumatorii electrici, când motorul este oprit;
B asigură încărcarea bateriei de acumulatori şi alimentează cu energie electrică consumatorii;
C alimentează cu energie electrică farurile.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
4%
A rulmenţii roţilor directoare sunt blocaţi;
B articulaţiile mecanismului de direcţie nu sunt gresate;
C uzura pronunţată a capetelor de bare.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
32%
A arderii garniturii de chiulasă;
B folosirii unui lichid antigel cu o concentraţie mai mică;
C folosirii excesive a instalaţiei de spălare a parbrizului.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
17%
A la mai puţin de 25 m de colţul unei intersecţii;
B în zona de acţiune a indicatorului „Staţionarea interzisă”;
C în curbe şi pe sectoarele de drum cu vizibilitate redusă sub 50 m.
Explicație:
În zona de acțiune a indicatorului “Staționarea interzisă” se interzice staționarea vehiculelor, oprirea fiind permisă.
În zona de acțiune a indicatorului “Staționarea interzisă” se interzice staționarea vehiculelor, oprirea fiind permisă.
Regulamentul Rutier
Art. 142 - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
d) în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m;
f) în intersectii, inclusiv cele cu circulatie în sens giratoriu, precum si în zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanta mai mica de 25 m de coltul intersectiei;
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art. 63
(1) Se consideră oprire imobilizarea voluntară a unui vehicul pe drumul public, pe o durată de cel mult 5 minute. Peste aceasta durată, imobilizarea se consideră staţionare.
(5) Vehiculul oprit sau staţionat pe partea carosabilă trebuie aşezat lângă şi în paralel cu marginea acesteia, pe un singur rând, dacă printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel. Motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele pot fi oprite sau staţionate şi câte două, una lângă alta.
Art. 142 - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
d) în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m;
f) în intersectii, inclusiv cele cu circulatie în sens giratoriu, precum si în zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanta mai mica de 25 m de coltul intersectiei;
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art. 63
(1) Se consideră oprire imobilizarea voluntară a unui vehicul pe drumul public, pe o durată de cel mult 5 minute. Peste aceasta durată, imobilizarea se consideră staţionare.
(5) Vehiculul oprit sau staţionat pe partea carosabilă trebuie aşezat lângă şi în paralel cu marginea acesteia, pe un singur rând, dacă printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel. Motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele pot fi oprite sau staţionate şi câte două, una lângă alta.
Dificultate Întrebare: GREA
71%
A durere în zona afectată;
B poziţie nefirească, mişcare nenaturală, braţ sau picior mai scurt;
C temperatură mărită şi transpiraţie abundentă.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
A viteza de deplasare, modul de conducere, presiunea corectă;
B tipul autovehiculului, numărul de roţi, viteza de deplasare;
C puterea motorului, tipul de tracţiune al autovehiculului, viteza de deplasare.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
A denumirea firmei şi localitatea de destinaţie;
B numele şi prenumele, localitatea, data, numărul de înmatriculare, numărul de kilometri la plecare;
C defecţiunile şi remedierile ce trebuie executate.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
9%
A circumferinţa roţilor directoare este prea mică;
B articulaţiile mecanismului de direcţie sunt negresate;
C lubrifiantul articulaţiilor este prea fluid.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
24%
A defectarea pompei de înaltă presiune;
B jocul mare din articulaţii;
C presiunea mare în pneurile roţilor directoare.
Explicație:
Principalele componente ale sistemului de servodirectie: caseta de directie, semi-caseta de directie, pompa de inalta presiune, rezervorul de ulei, volanul cu axul, conductele de legatura, bieletele de directie si capetele de bara. Functionarea si remedierea defectelor mecanismului de servodirectie hidraulic (Sursa: auto-tehnica.ro)
Principalele componente ale sistemului de servodirectie: caseta de directie, semi-caseta de directie, pompa de inalta presiune, rezervorul de ulei, volanul cu axul, conductele de legatura, bieletele de directie si capetele de bara. Functionarea si remedierea defectelor mecanismului de servodirectie hidraulic (Sursa: auto-tehnica.ro)
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
32%
A instalaţia de aprindere;
B instalaţia de iluminare;
C sistemul de evacuare a gazelor arse.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
23%
A supraîncărcării vehiculului;
B rulării frecvente cu viteză redusă;
C montării incorecte a roţilor.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
38%
A mai întâi de cap, apoi de torace şi picioare;
B de umeri şi de picioare de către două persoane;
C cu atenţie, menţinându-se în acelaşi plan capul, gâtul şi toracele.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
11%
A să profereze injurii;
B să săvârşească acte sau gesturi obscene;
C să adreseze celorlalţi participanţi la trafic expresii jignitoare sau vulgare.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
16%
A ferodourile sunt uzate;
B arcul de revenire a pedalei de ambreiaj este uzat;
C rulmentul de presiune este defect.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
35%
A au dimensiuni şi greutăţi specifice mai mici decât cele cu carcasă diagonală;
B durata de exploatare este mai mare cu 30-80% decât în cazul celor cu carcasă diagonală;
C oferă posibilitatea exploatării eficiente pe timp de vară.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
A maximum 24 de ore;
B minimum 2 ore;
C maximum 2 ore.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
40%
A pe marginea exterioară;
B pe marginea interioară;
C pe toată lăţimea.
Explicație:
Întrebarea se referă la unghiul de cădere pozitiv (prea mare). Unghiul de cadere este pozitiv atunci cand partea superioara a rotii este inclinata spre exteriorul vehiculului. Un unghi de cadere prea mare uzeaza partile exterioare ale anvelopelor dumneavoastra. Unghiul de cadere este negativ atunci cand partea superioara a rotii este inclinata spre interiorul vehiculului. Un unghi de cadere prea mic uzeaza partile interioare ale anvelopelor.
Întrebarea se referă la unghiul de cădere pozitiv (prea mare). Unghiul de cadere este pozitiv atunci cand partea superioara a rotii este inclinata spre exteriorul vehiculului. Un unghi de cadere prea mare uzeaza partile exterioare ale anvelopelor dumneavoastra. Unghiul de cadere este negativ atunci cand partea superioara a rotii este inclinata spre interiorul vehiculului. Un unghi de cadere prea mic uzeaza partile interioare ale anvelopelor.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
33%
A să completaţi lichidul de frână;
B să reglaţi cursa pedalei;
C să reparaţi instalaţia de frânare într-un atelier specializat.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
8%