A crește semnificativ consumul de combustibil pe 100 Km parcurși;
B momentul motor dezvoltat este cel mai mare;
C motorul funcționează la turații economice;
D se înregistrează cele mai scăzute valori ale consumului specific de combustibil al motorului.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A momentul motor dezvoltat este cel mai mare;
B se înregistrează cele mai scăzute valori ale consumului specific de combustibil al motorului;
C solicitarea mecanică și termică a motorului este maximă;
D uzura mecanică a motorului este cea mai mică.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A comportă riscul apariției șocurilor mecanice în transmisie, în regimuri de exploatare tranzitorii (accelerare, decelerare);
B conduce la economii de combustibil;
C protejează motorul la șocurile provocate de accelerări și decelerări;
D protejează motorul la suprasolicitări mecanice și termice.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A conduce la creșterea consumului de combustibil pe 100 Km parcurși;
B conduce la economii de combustibil;
C protejează motorul la șocurile provocate de accelerări și decelerări;
D protejează motorul la suprasolicitări mecanice și termice.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A Euro 1;
B Euro 2;
C Euro 3;
D Euro 5.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A se adaugă la lichidul de răcire al motorului, respectându-se proporțiile de amestec prescrise de fabricant;
B se adaugă la motorina din rezervor, la fiecare alimentare cu combustibil;
C se adaugă la uleiul motor, la fiecare schimb, care se efectuează cu periodicitatea prescrisă în manualul de exploatare al autovehiculului;
D se alimentează în rezervorul special cu care sunt prevazute autovehiculele la care se impune folosirea acestora.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A Euro 1;
B Euro 2;
C Euro 3;
D la unele tipuri de motoare Euro 4;
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A în camerele de ardere;
B în galeria de admisie;
C în galeria de evacuare;
D în pompa de înaltă presiune.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A de a filtra particulele rezultate în urma arderii incomplete a combustibilului;
B de a îmbunătăți performanțele de tracțiune ale autovehiculului;
C de a reduce consumul de combustibil;
D de a reduce emisiile de noxe.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A creșterea eficienței sistemului de frânare;
B micșorarea uzurii pneurilor;
C pierderea controlului direcției;
D pierderea stabilității autovehiculului.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A mărirea spațiului de frânare dacă se blochează roțile punții spate;
B mărirea spațiului de frânare, indiferent de roțile care se blochează;
C reducerea spațiului de frânare dacă se blochează roțile punții față;
D reducerea spațiului de frânare pâna la oprirea autovehiculului.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A pe drumuri cu aderență mare;
B pe drumuri cu aderență scazută;
C pe drumuri cu declivitate pronunțată;
D pe drumuri cu îmbrăcaminte din beton.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A creșterea eficienței sistemului de frânare;
B micșorarea uzurii pneurilor;
C pierderea controlului direcției;
D pierderea stabilității autovehiculului.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A blocarea diferențialului pentru evitarea patinării roții cu aderență mai scazută;
B blocarea roților în cazul frânarilor de urgență;
C creșterea aderenței la frânare;
D evitarea blocării roților și creșterea eficienței frânării.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A frânei de staționare;
B mecanismului de direcție;
C sistemului de alimentare a motorului;
D sistemului de rulare.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A la coborârea pantelor lungi;
B la urcarea rampelor lungi;
C pentru încetinirea vitezei de rotație a roții care patinează;
D pentru reducerea vitezei de rotație a roților punții spate.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A frânei de staționare;
B mecanismului de direcție;
C sistemului de frânare;
D sistemului de rulare.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A frânei de staționare;
B frânelor fiecărei roți în parte;
C mecanismului de direcție;
D sistemului de rulare.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A frânei de staționare;
B sistemelor de frânare de încetinire;
C sistemului de alimentare a motorului;
D sistemului de frânare de serviciu.
Dificultate Întrebare: GREA
67%
A asigurarea frânarii pe pante lungi;
B asigurarea stabilității remorcii/semiremorcii;
C frânarea roților motoare prin obturarea galeriei de evacuare;
D împiedicarea ruperii aderenței pneului cu solul la pornire de pe loc.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%