A masa maximă a unui vehicul încărcat, declarată admisibilă în urma omologării de către autoritatea competentă;
B masa maximă admisă pentru drumurile de categoria E;
C masa proprie a vehiculului;
D masa sarcinii utile autorizate pentru transport.
A conducătorului auto;
B consilierului de siguranţă;
C expeditorului;
D persoanei desemnate să conducă activitatea de transport rutier.
A conducătorului auto;
B destinatarului;
C expeditorului;
D încărcătorului.
A eliminarea timpilor de mers în gol;
B mecanizarea operaţiunilor de încărcare-descărcare;
C sporirea vitezei de circulaţie;
D supra-încărcarea autovehiculelor.
A asigurarea securităţii mărfurilor;
B asigurarea unor spatii suficient de mari intre pachete, colete, container, etc.;
C ca mărfurile sa fie amplasate cat mai in fata;
D ca mărfurile sa fie amplasate cat mai in spate.
A aderenţei dintre pneuri şi calea de rulare;
B condiţiilor de confort şi de siguranţă a deplasării;
C forţei de tracţiune la roţile motrice;
D poziţiei centrului de greutate al autovehiculului.
A cu cât masa este mai mare, cu atât distanţa de frânare este mai mare;
B cu cât masa este mai mare, cu atât distanţa de frânare este mai mică deoarece creşte aderenţa şi forţa de frânare;
C depinde de experienţa conducătorului auto;
D nu, în cazul conducătorilor auto care conduc cu o viteza care permite evitarea coliziunilor.
A ampatamentului autovehiculului;
B confortul şi siguranţa deplasării;
C distanţa de frânare necesară opririi autovehiculului în condiţii de siguranţă;
D uşurinţa accesării comenzilor autovehiculului.
A acceleraţiei gravitaţionale;
B ecartamentului autovehiculului;
C presiunilor în pneuri;
D ţinutei de drum a autovehiculului.
A creşte ampatamentul autovehiculului;
B diminuează confortul conducătorului şi al pasagerilor;
C obturează vizibilitatea pentru ceilalţi participanţi la trafic;
D se modifica ţinuta de drum şi comportamentul autovehiculului în viraje.
A funcţionarea ABS-ului;
B inerţia autovehiculului;
C masa încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic;
D raportul putere/masă proprie exprimat în KW/kg.
A categoria vehiculului;
B consumul de combustibil;
C funcţionarea retarderului;
D masele maxime autorizate pe axe.
A în condiţiile în care conducătorul auto intervine cu promptitudine printr-o manevrare corespunzătoare a volanului, se pot elimina toate riscurile specifice abordării virajelor;
B riscuri determinate de acvaplanarea inevitabilă;
C riscuri determinate de blocarea diferenţialului;
D riscuri legate de răsturnarea vehiculului.
A creşte distanţa de frânare;
B creşte ecartamentul autovehiculului;
C diminuează confortul conducătorului şi al pasagerilor;
D obturează vizibilitatea pentru ceilalţi participanţi la trafic.
A în condiţiile în care conducătorul auto intervine cu promptitudine printr-o manevrare corespunzătoare a volanului, se pot elimina toate riscurile specifice abordării virajelor;
B riscuri determinate de acvaplanarea inevitabilă;
C riscuri determinate de blocarea diferenţialului;
D riscuri legate de derapajul vehiculului.
A forţa centrifugă este inferioară aderenţei;
B forţa centrifugă este superioară aderenţei;
C forţa centripedă este superioară aderenţei;
D forţa de tracţiune este inferioară aderenţei.
A alinieze vehiculul pe traiectorie circulară;
B deplaseze pasagerii şi marfa înspre exteriorul virajului;
C deplaseze pasagerii şi marfa înspre interiorul virajului;
D mărească viteza de deplasare a autovehiculului.
A accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională);
B accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională);
C decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională);
D decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională).