A asigurarea frânarii pe pante lungi:
B asigurarea stabilității vehiculului în cazul derapării:
C poziționarea globală a vehiculului:
D prevenirea blocării roților la frânare.
A asigurarea frânarii pe pante lungi;
B asigurarea stabilității remorcii/semiremorcii;
C frânarea roților motoare prin obturarea galeriei de evacuare;
D împiedicarea ruperii aderenței pneului cu solul la pornire de pe loc.
A sistemul ABS;
B sistemul ASR;
C sistemul de blocare a diferențialului;
D sistemul de frânare de încetinire.
A acționarea cilindrilor receptori ai sistemului de frânare de la roțile motrice;
B creșterea presiunii aerului din circuitele de frânare;
C debreiere si ambreiere progresivă;
D obturarea galeriei de evacuare a motorului.
A ABS-ului;
B roților directoare;
C roților motoare;
D tuturor roților.
A acționarea cilindrilor receptori ai sistemului de frânare de la roțile motrice;
B acționarea cilindrilor receptori ai sistemului de frânare de la toate roțile;
C acționarea sistemului frânei de serviciu;
D frânarea arborelui de ieșire din cutia de viteze.
A hidraulic;
B mecanic;
C pneumatic;
D pneumo-hidraulic.
A cantitatea de lichid hidraulic care se comandă a fi injectat în carcasa acestuia, prin selectarea treptei de frânare;
B declivitatea drumului pe care circulă autovehiculul;
C treapta de viteză cuplata;
D viteza de circulație a autovehiculului.
A electromagnetic;
B mecanic;
C pneumatic;
D pneumo-hidraulic.
A declivitatea drumului pe care circulă autovehiculul;
B treapta de frânare selectată;
C treapta de viteză cuplata;
D viteza de circulație a autovehiculului.
A la activarea celor care realizează încetinirea prin obturararea galeriei de evacuare;
B la activarea frânelor de încetinire asistate de sistemele de siguranta de tip ABS și ASR;
C la activarea intarederului hidraulic;
D la activarea retarderului hidraulic.
A efectul de frânare se produce cu întârziere previzibilă față de momentul activării retarderului;
B efectul de încetinire încetează la apăsarea pedalei de ambreiaj;
C pentru ca activarea retarderului să producă efectul de încetinire a autovehiculului, cutia de viteze trebuie să fie cuplată într-o treaptă de viteza;
D retarderul se dezactivează automat, odată cu apasarea pedalei de frâna.
A la activarea frânelor de încetinire asistate de sistemele de siguranta de tip ABS și ASR;
B la activarea intarederului hidraulic;
C la activarea retarderului electromagnetic;
D la activarea retarderului hidraulic.
A este un echipament care poate fi utilizat de regulă în cazul în care conducatorul auto are dificultați în a menține o viteză de deplasare constantă;
B nici o utilitate deosebită, mai ales în contextul în care utilizarea tempomatului presupune în mod suplimentar nu numai efectuarea anumitor operațiuni specifice, dar și asigurare prealabilă, atât la activare, cât și la dezactivare;
C protejează transmisia la suprasarcini;
D realizează menținerea vitezei de deplasare din momentul activării acestuia.
A este un echipament care poate fi utilizat de regulă în cazul în care conducatorul auto are dificultați în a menține o viteză de deplasare constantă;
B nici o utilitate deosebită, mai ales în contextul în care utilizarea tempomatului presupune în mod suplimentar nu numai efectuarea anumitor operațiuni specifice, dar și asigurare prealabilă, atât la activare, cât și la dezactivare;
C permite conducatorului auto să-și rezerve momente de relaxare în timpul conducerii autovehiculului;
D preia controlul interactiv al tracțiunii, în condițiile menținerii vitezei de deplasare din momentul activării.
A este un echipament care poate fi utilizat de regulă în cazul în care conducatorul auto are dificultați în a menține o viteză de deplasare constantă;
B nici o utilitate deosebită, mai ales în contextul în care utilizarea tempomatului presupune în mod suplimentar nu numai efectuarea anumitor operațiuni specifice, dar și asigurare prealabilă, atât la activare, cât și la dezactivare;
C permite conducatorului auto să-și rezerve momente de relaxare în timpul conducerii autovehiculului;
D prin activare la viteze corespunzătoare turațiilor economice minime, permite protejarea față de scăderea vitezei sub cele minime economice, corespunzătoare diferitelor trepte de viteză.
A dezactivarea tempomatului nu poate produce șocuri în transmisia autovehiculului, deci nu este necesar să se intervină în prealabil asupra nici unei alte comenzi;
B întreruperea transmiterii fluxului de putere de la motor la roțile motrice, prin debreiere sau deplasarea schimbătorului de viteze în poziție neutră;
C preluarea controlului sistemului de frânare, prin acționarea frânei de serviciu;
D preluarea controlului tracțiunii, prin acționarea corespunzătoare a accelerației.
A la dezactivarea tempomatului;
B la eliberarea pedalei de accelerație în urma activării tempomatului;
C la reactivarea tempomatului la o viteză superioară celei fixate la prima activare;
D pe timpul menținerii comenzii de accelerare sau de decelerare continuă.
A brusc;
B în mod continuu;
C pâna la blocarea roților;
D treptat și controlat.
A micșorarea uzurii anvelopelor;
B pierderea maniabilității autovehiculului;
C pierderea stabilității autovehiculului;
D reducerea distanței de oprire.