A creșterea distanței de frânare necesare pentru oprirea vehiculului;
B micșorarea uzurii anvelopelor;
C reducerea distanței de oprire;
D reducerea timpului de reacție.
A derapajul;
B micșorarea uzurii anvelopelor;
C pierderea stabilității autovehiculului;
D reducerea distanței de oprire;
A ambreiajul este cuplat;
B autovehiculul este în mișcare;
C pedala de frână este apasată;
D schimbătorul de viteze este cuplat într-o treaptă de viteză.
A nivelul scăzut al combustibilului în rezervor;
B presiunile din pneuri nu corespund cu cele prescrise de fabricant;
C se accelerează cu frâna de încetinire activată;
D ușile autovehiculului nu sunt închise corespunzător.
A dezactivarea retarderului, precum și schimbarea treptelor de frânare, să se faca numai împreună și odată cu acționarea controlată a frânei de serviciu;
B manevrarea secvențială a acesteia;
C menținerea unei viteze de deplasare constante, indiferent de condițiile de drum și de trafic;
D să activez retarderul numai în urma reducerii corespunzătoare a vitezei de deplasare, realizată prin utilizarea controlată a frânei de serviciu.
A folosirii frânei de motor;
B funcționării ABS-ului;
C rulării la turații mari;
D supraîncălzirii uleiului.
A manevrarea fără salturi peste diferitele trepte de frânare;
B menținerea unei viteze de deplasare constante, indiferent de condițiile de drum și de trafic;
C să activez retarderul numai în urma reducerii corespunzătoare a vitezei de deplasare, realizată prin utilizarea controlată a frânei de serviciu;
D sa identific și să cuplez în mod direct treapta de frânare adecvată necesităților impuse de condițiile de drum și de trafic.
A blocarea transmisiei;
B nu există nici un fel de risc;
C șocurile provocate în transmisie la schimbarea treptelor de frânare;
D suprasolicitarea transmisiei.
A cuplarea treptelor superioare de frânare ale retarderului să se efectueze, de preferat, pe portiunile de drum în aliniament;
B cuplarea treptelor de frânare superioare să se opereze numai în urma, sau odată cu acționarea frânei de serviciu;
C evitarea folosirii simultane a retarderului și a frânei de serviciu;
D nefolosirea retarderului și utilizarea numai a frânei de serviciu.
A blocarea transmisiei;
B imposibilitatea controlului forței de frânare realizate;
C lipsa asistării electronice a frânării;
D suprasolicitarea transmisiei.
A cuplarea treptelor de frânare superioare sa se opereze numai în urma, sau odata cu actionarea frânei de serviciu;
B evitarea folosirii simultane a retarderului si a frânei de serviciu;
C dezactivarea retarderului sau cuplarea treptelor inferioare de frânare sa se comande, de preferat, pe parcursul abordarii virajelor;
D nefolosirea retarderului si utilizarea combinata a franei de serviciu cu frâna de staționare.
A în condițiile circulației pe timp de ploaie sau ninsoare și carosabil umed;
B în condițiile în care carosabilul este acoperit cu polei sau gheață;
C în condițiile în care carosabilul este uscat;
D la coborârea pantelor lungi.
A în condițiile unui carosabil cu aderență mare;
B în condițiile în care carosabilul este uscat;
C la coborârea pantelor lungi;
D la oprire.
A patinarea ambreiajului;
B blocarea diferentialului;
C pierderea stabilitatii autovehiculului;
D acvaplanarea.
A derapajul punții motoare;
B patinarea punții de direcție;
C pierderea maniabilității autovehiculului;
D supraîncălzirea retarderului.
A condițiile de trafic și starea drumului;
B rezistențele la înaintare ale autovehiculului și mărimea vitezei;
C sarcina și turația motorului;
D turația motorului și condițiile de trafic.
A cantitatea de combustibil consumată la deplasarea autovehiculului cu viteza constantă;
B cantitatea de combustibil consumată pentru parcurgerea unei distanțe de 100 km;
C cantitatea de combustibil consumată pentru producerea unei unități de lucru mecanic masurată în KWh sau CPh;
D distanța parcursă prin consumarea unui litru de combustibil.
A să se aleagă treapta de viteze care asigură funcționarea motorului la turații mai mici decât turația de mers în gol a acestuia;
B să se asigure funcționarea motorului la turațtia corespunzătoare puterii maxime;
C să se utilizeze treptele inferioare ale schimbătorului de viteze pentru a asigura o rezervă de putere mare;
D să se utilizeze, atât cât permite motorul, treapta cea mai rapidă a schimbătorului de viteze.
A acționarea intercooler-lui;
B acționarea regulator-limitatorului de turație al motorului;
C utilizarea treptelor schimbatorului de viteze astfel încât motorul să aibă în permanență o rezervă de putere cât mai mare;
D utilizarea treptelor schimbatorului de viteze astfel încât să se asigure funcționarea motorului în plaja de turații delimitata prin marcajul de culoare verde pe turometru.