A se frânează, se ține bine volanul și se menține direcția de mers;
B se execută în orice caz o manevră de evitare;
C se accelerează pentru a trece înaintea animalului;
D frânare energică cu blocarea roților și încercare de evitare.
A să reducă viteza, dar numai dacă schimbă direcția de deplasare la dreapta;
B să conducă cu viteză redusă pentru a avea posibilitatea să acorde prioritate de trecere celor care au acest drept;
C să avertizeze pe ceilalți participanți la trafic, prin semnale sonore și luminoase că s-a angajat în traversarea intersecției și să acorde prioritate de trecere tuturor vehiculelor;
D la intersecție să se asigure mai întâi din partea stângă și apoi din partea dreaptă.
A datorită bruscării volanului;
B ca o consecință a supraîncărcării autovehiculului;
C favorizată de uzura pronunțată a anvelopelor;
D urmare neadaptării vitezei de circulație.
A nici un pericol;
B existența unei porțiuni cu gheață;
C cunoscând zona, nu există nici un pericol;
D posibilitatea de a trece de la un carosabil uscat la unul cu aderență mai scăzută.
A întotdeauna, cu excepția schimbării treptelor de viteză, ține volanul cu ambele mâini;
B ori de câte ori sesizează pericole potențiale în trafic eliberează pedala de accelerație, fiind pregătit să frâneze;
C în permanență ține mâna dreaptă pe maneta schimbătorului de viteze;
D își aprinde țigara în timpul mersului.
A capacitatea conducătorului auto de a fi în permanență atent și pregătit pentru a interveni cu promptitudine în cazul apariției unor obstacole sau altor situații periculoase;
B capacitatea conducătorului auto de a fi în permanență atent asupra aparaturii de bord și a funcționării autovehiculului;
C capacitatea conducătorului auto de a-și adapta stilul de conducere în funcție de condițiile atmosferice;
D identificarea, avertizarea și atenționarea celorlalți participanți la trafic care comit greșeli în conducere.
A nu accelerați, nu frânați, contrabracați roțile;
B frânați progresiv autovehiculul;
C nu accelerați, frânați progresiv si contrabracați roțile;
D rotiți volanul până când roțile directoare devin paralele cu axa longitudinală a autovehiculului.
A conducerea autovehiculelor cu viteză excesivă sau neadaptată;
B neacordarea priorității;
C defecțiunile tehnice ale autovehiculelor;
D oboseala.
A pierderea controlului asupra frânei;
B stropirea cu apă a parbrizului;
C pierderea controlului asupra direcției;
D creșterea aderenței.
A numai pe porțiunea de drum care străbate zone de munte, cu serpentine și viraje foarte strânse;
B pe întreg itinerarul;
C numai pe porțiunile de drum și traseele devenite tradițional periculoase prin configurația și valorile de trafic;
D numai în localitățile rurale.
A deoarece în caz contrar apa împroșcată îmbunătățește vizibilitatea;
B deoarece distanța de oprire este mult mai mare;
C deoarece în caz contrar se observă bălțile prea târziu;
D deoarece este posibil ca temporar, eficiența sistemului de frânare să fie mult diminuată.
A trec pe lângă autobuzul pentru școlari și mă bazez pe faptul că aceștia vor da atenție circulației;
B trec cu atenție mărită;
C reduc viteza, și dacă este necesar opresc pentru ai permite intrarea în trafic;
D păstrez o distanță laterală cât mai mare de autobuz.
A pe timpul deplasării cu viteze ridicate;
B pe timpul folosirii sistemului de frânare;
C pe timpul unor viraje;
D la schimbarea direcției de mers.
A viteza de la care începe să scadă substanţial stabilitatea autovehiculului;
B viteza ce depăşeşte limita legală pentru zona sau tronsonul respectiv de drum;
C viteza ce depăşeşte ritmul normal de deplasare a traficului;
D viteza maximă admisă.
A normală la actualele valori ale traficului, iar vehiculele care vin din spate trebuie să-mi acorde prioritate;
B ieșirea pe carosabil nu este periculoasă, deoarece autocamionul cu remorcă din spate vă protejează;
C din cauza lipsei de vizibilitate vehiculele care vin din spate pot fi observate foarte târziu;
D prezenta autocamionului face ca ceilalți participanți la trafic să mă observe târziu.
A să folosiți numai frâna de motor;
B să circulați cât mai aproape de axul drumului - străzii pentru ca, în eventualitatea unui derapaj, să nu loviți bordura;
C să circulați cu viteză redusă;
D să evitați bruscarea frânei sau direcției.
A viteza de deplasare;
B masa autovehiculului;
C aderența pneu-sol;
D uzura pneurilor.
A după scurgerea timpului de reacție;
B pe durata timpului de reacție;
C dincolo de distanța de oprire în siguranță;
D după acționarea sistemului de frânare.
A să ocup întotdeauna acele poziţii care să fie cele mai puţin deranjante pentru ceilalţi participanţi la trafic, şi prin semnalele oferite, să fiu în măsură a comunica celorlalţi intenţiile proprii;
B să renunţ la deplasările cu autoturismul la orele de vârf;
C să dovedesc politeţe rutieră, renunţând la dreptul la întâietate în toate situaţiile de conflict de prioritate;
D să conduc astfel încât să fiu în permanenţă văzut.
A la dublarea vitezei spațiul de oprire se mărește de patru ori;
B la dublarea vitezei spațiul de oprire se mărește de două ori;
C la dublarea vitezei spațiul de oprire nu își modifică valorile, fiind determinat exclusiv de eficacitatea sistemului de frânare;
D la dublarea vitezei spațiul de oprire se mărește de trei ori.