A rotirea repetată stânga - dreapta a volanului;
B creșterea presiunii din pneuri;
C reducerea treptată a vitezei, fără folosirea bruscă a frânei;
D acționarea energică a pedalei de frână.
A da;
B niciodată la viteze regulamentare;
C poate apărea şi la viteze moderate, dacă adâncimea striurilor (canalelor) benzii de rulare este mai mică decât adâncimea apei sau zăpezii topite de pe carosabil;
D în exclusivitate.
A vederea centrală pe axul drumului;
B vederea centrală și periferică fără ca șoferul să întoarcă capul;
C vederea spațiului din stânga sau din dreapta drumului prin întoarcerea corpului;
D numai vederea centrală.
A nu;
B da, creșterea vitezei reduce câmpul de percepție vizuală;
C da, numai în condiții de vizibilitate diminuată;
D da, atât viteza cât și percepția, cresc proporțional.
A da, dar numai pe drumul cu o singură bandă pe sens;
B da, fiindcă îi obligă pe ceilalți conducători auto să schimbe banda sau să se înscrie în depășiri riscante;
C da, dar numai în pante cu declivitate mare;
D nu poate genera pericole pentru circulație.
A sigur pe volan;
B un pilot cu mare experiență;
C imprudent prin reducerea posibilității de manevrare pentru evitarea accidentelor;
D că pilotează în stil sportiv.
A nu;
B da, la o viteză de peste 60 km/h se mai adaugă o secundă, iar dacă vremea este nefavorabilă, se mai adaugă încă una;
C cifra rămâne invariabilă;
D numai la o viteză de peste 100 km/h.
A cât mai pe centru benzii de circulație;
B cât mai pe dreapta benzii de circulație;
C cât mai pe stânga benzii de circulație;
D cât mai aproape de axul drumului.
A au un timp de reacție mai mic decât al celorlalți conducători auto;
B își asumă riscuri și ajung la destinație foarte obosiți;
C conduc detașat și odihnitor;
D conduc preventiv.
A norme obligatorii, sancționabile contravențional;
B măsuri ce se iau în conformitate cu conduita preventivă;
C recomandări ce trebuie făcute la administratorul public;
D recomandări ale autorității rutiere.
A la accelerare, în viraje și la frânare;
B la urcarea în rampe cu înclinare mare;
C la coborârea pantelor abrupte;
D la schimbarea bruscă a rapoartelor de viteză.
A frâna brusc;
B va realiza o frână de motor, iar după încetinirea mersului va frâna uşor la oprire;
C va braca volanul în sensul invers al deplasării autovehiculului;
D lăsa liber volanul.
A mâna stângă la ora 12 și cea dreaptă la ora 15;
B mâna stângă la ora 09 și cea dreaptă la ora 15;
C mâna stângă la ora 10 și cea dreaptă la ora 14;
D mâna stângă la ora 12 și cea dreaptă la ora 18.
A defecțiunile tehnice;
B infrastructura;
C condițiile meteorologice nefavorabile;
D erorile umane.
A viteza mai mică decât a autovehiculului care ne precedă;
B distanță de siguranță insuficientă;
C nefuncționarea sistemului de frânare;
D lipsa sistemului antipatinare.
A reglarea centurii de siguranță, oglinzilor retrovizoare şi a scaunului;
B reglarea centurii de siguranță, scaunului și a oglinzilor retrovizoare;
C reglarea scaunului, spătarului, oglinzilor retrovizoare și a centurii de siguranță;
D reglarea scaunului, oglinzilor retrovizoare și a centurii de siguranță.
A percepere eronată a semnalelor acustice ale celorlalți participanți la trafic;
B alegerea incorectă a benzii de circulație;
C scăderea rezistenței la oboseală;
D necorelarea vitezei de deplasare în raport cu autovehiculul care ne precedă.
A scade timpul de reacție;
B conduce la înlăturarea senzației de oboseala;
C conduce la nereceptarea unor informații si se poate produce un accident;
D este o acțiune care ajuta la creșterea concentrării.
A scăderea concentrării;
B scăderea timpului de reacție;
C scăderea timpului de anticipare;
D scăderea timpului de observare a potențialelor pericole.