462. Neeliberarea completă a frânei de staţionare determină:
A zgomote în zona manetei frânei de mână;
B un consum suplimentar de carburant;
C încălzirea excesivă a butucilor roţilor din spate.
Explicație: Dacă nu eliberezi complet frâna de staționare înainte de a porni la drum, plăcuțele sau saboții de frână continuă să apese pe roți în timp ce mergi. Acest lucru are mai multe consecințe negative: în primul rând, frânele se pot încălzi excesiv, ceea ce duce la uzura rapidă și deteriorarea lor; în al doilea rând, se reduce eficiența frânării, deoarece componentele pot suprasolicita. În plus, consumul de combustibil crește, deoarece motorul este nevoit să depășească rezistența suplimentară produsă de frână. Legal, orice defecțiune sau utilizare necorespunzătoare a sistemului de frânare constituie contravenție, întrucât pui în pericol siguranța rutieră. De aceea, este obligatoriu să verifici și să eliberezi complet frâna de staționare înainte de a pleca cu mașina. Reține: circulatul cu frâna de mână trasă, chiar și parțial, este periculos și duce la defectarea rapidă a sistemului de frânare.