A este la fel de alunecos pe toată perioada cât plouă;
B la începutul averselor de ploaie;
C după ce ploaia s-a oprit.
Explicație: Drumul devine cel mai alunecos atunci când începe să plouă, mai ales după o perioadă lungă de timp uscat. Prima ploaie spală doar parțial praful, particulele de ulei și alte impurități depuse pe suprafața asfaltului, formând cu apa un strat consistent și extrem de alunecos. În această fază, aderența roților la carosabil scade considerabil, ceea ce mărește riscul de derapaj, în special la frânări sau la schimbarea bruscă a direcției de mers. După ce ploaia continuă mai mult timp, acest strat de impurități este spălat și carosabilul devine mai puțin periculos, chiar dacă este ud. Conform Codului Rutier, șoferii trebuie să sporească atenția și să adapteze viteza la condițiile de drum, reducând viteza și crescând distanța față de vehiculul din față pentru a preveni accidentele cauzate de scăderea aderenței. Reține: cel mai periculos este începutul ploii, când drumul este foarte alunecos din cauza amestecului de apă cu praf și uleiuri nespălate.