Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
Angajatorul va desemneaza sa efectuati un transport de marfa contra cost pe ruta Bucuresti – Mangalia. Deplasarea se efectueaza cu un ansamblu de vehicule format din autotractor si semiremorca utilizate de operatorul de transport in baza unui contract de leasing.
1. Cu ocazia pregatirilor pentru efectuarea cursei verificati daca aveti documentele necesare efectuarii transportului. Enumerati 4 documente pe care trebuie sa va asigurati ca le aveti la bordul autovehiculului, exceptand actul de identitate, permisul de conducere, certificatele de inmatriculare, rovinieta si asigurarea RCA.
2. Distanta dintre Bucuresti si Mangalia este de 300 km. Viteza medie de deplasare este de 50 km/h. Plecarea din Bucuresti este programata luni la ora 07:00. Calculati ora la care ajungeti la Mangalia avand in vedere respectarea reglementarilor in vigoare referitoare la perioadele de conducere, odihna si pauze.
3. Autotractorul cu care ati efectuat transportul Bucuresti – Mangalia este echipat cu tahograf digital. La Mangalia preluati un autovehicul echipat cu tahograf analog (la care se utilizeaza diagrame) pentru efectuarea unui transport la Braila. Ce veti prezenta organelor de control intre Mangalia si Braila pentru a face dovada activitatilor destasurate in ziua curenta?
4. Enumerati 3 cerinte/verificari pe care trebuie sa le aveti in vedere la repartizarea si arimarea marfurilor.
RĂSPUNS:
1. copia conforma a licentei comunitare, documentul de transport (CMR), certificatul de competenta profesionala a conducatorului auto, legitimatia de serviciu a conducatorului auto, contractul de leasing in original sau copie conforma cu originalul;
2. ora 13:45
- conduce continuu de la 07:00 la 11:30;
- ia o pauza de la 11:30 la 12:15;
- conduce continuu de la 12:15 la 13:45.
3. cartela tahografica si diagrama tahograf din aparatul celui de-al doilea autovehicul;
4. Incarcatura nu trebuie sa Impiedice conducerea vehiculului in conditii de siguranta; centrul de greutate al Incarcaturii sa fie cat mai aproape de centrul vehiculului rutier; sa nu se depaseasca masele maxime admise, sa se asigure ca elementele de fixare a marfii respecta conditii necesare (Indeplinesc corect functiile pentru care au fost construite, sunt adaptate pentru fixarea marfii respective; nu prezinta noduri si/sau elemente deteriorate, uzate, slabite) etc.
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
In calitate de conducator auto la o Intreprindere care efectueaza transport de marfuri in cont propriu conduceti un ansamblu de vehicule format din autotractor si semiremorca. Autotractorul este dotat cu tahograf analog. Detineti certificat de pregatire profesionala si cartela tahografica.
1. Dupa 8 zile de concediu de odihna efectuati un transport de marfuri in cont propriu pe relatia Bucuresti – Budapesta. In aceiasi zi sunteti oprit cu ocazia unui control in trafic. Ce trebuie sa prezentati organelor de control pentru verificarea respectarii reglementarilor in vigoare privind perioadele de conducere, odihna si pauze, in ipoteza ca in ultimele 2 luni ati condus un autovehicul cu tahograf analog?
2. Ce informatii va sunt necesare la Incarcarea marfurilor pentru a nu depasi masele maxime admise pentru ansamblul de vehicule si unde le gasiti?
3. Care este documentul de transport in cazul transportului mentionat la pct.1?
4. Enumerati 2 documente ale conducatorului auto care trebuie sa se afle la bordul vehiculului pe durata efectuarii transportului de la pct.1, exceptand actul de identitate, permisul de conducere, precum si cele referitoare la utilizarea aparatului tahograf.
RĂSPUNS:
1. cartela tahografica, diagrama tahograf pentru ziua in curs, formularul pentru atestarea activitatilor pentru cele 8 zile de concediu si diagramele tahograf pentru 20 de zile;
2. masele totale maxime admise si masele maxime admise pe axe pentru autotractor si semiremorca; pe placutele montate pe autotractor si semiremorca;
3. scrisoare de transport tip C.M.R.;
4. certificatul de pregatire profesionala, legitimatia de serviciu.
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
In calitatea dumneavoastra de conducator auto la un operator de transport rutier aveti de efectuat un transport rutier de marfuri contra cost in trafic intemational Intre Romania si Elvetia.
1. In cadrul pregatirilor pentru plecarea in cursa stabiliti ruta (itinerariul) pe care urmeaza sa va deplasati. Enumerati cel putin 3 elemente pe care trebuie sa le aveti in vedere.
2. Inainte de plecarea in cursa verificati echipamentul minimal de siguranta al autovehiculului. Ce contine acesta? Enumerati 5 elemente.
3. In timpul efectuarii cursei observati ca se degaja fum de la roata spate stanga. Care sunt masurile pe care le luati? Enumerati 5 dintre ele in ordinea in care trebuie luate.
RĂSPUNS:
1. categoriile de drum pentru a nu depasi limitele maxime admise pe diferitele categorii de drumuri, daca exista poduri sau tuneluri care pot avea restrictii in ceea ce priveste masele, dimensiunile sau marfurile transportate, utilizarea optima a retelei de drumuri, evitarea aglomeratiilor si/sau a zonelor in care apar de regula ambuteiaje, planificarea deplasarii astfel Incat sa se poata respecta pauzele regulamentare, planificare si alegere locuri pentru efectuarea timpilor de odihna, taxe care trebuie achitate, etc.;
2. stingatoare, 2 triunghiuri reflectorizante, lampa portabila de iluminare, trusa medicala, vesta reflectorizanta, etc.;
3. oprire autovehicul cât mai pe dreapta sau în afara carosabilului; acționare frână de staționare; oprim motorul; evacuare pasageri din autovehicul (de obicei nu sunt pasageri); scoatem bornele bateriei sau acționam întrerupătorul general; identificare sursă foc și intervenim pentru stingerea incendiului utilizând stingătoarele din dotarea autovehiculului dacă nu există nici un pericol pentru cel ce intervine; alertare organe de intervenție prin apelare la numărul unic de urgențe 112 în cazul în care incendiul ia amploare; cream o zonă de siguranță în jurul autovehiculului și nu permitem nici unei persoane neautorizate să se apropie de vehiculul în flăcări; etc..
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care va desemneaza sa efectuati un transport de marfuri pe ruta Bucuresti – Londra.
1. Constatati ca veti conduce si dupa lasarea intunericului. Indicati cel putin un aspect pe care trebuie sa-I aveti in vedere referitor la sistemul de iluminare si semnalizare al ansamblului de vehicule. Justificati raspunsul.
2. Indicati 3 factori care va pot afecta capacitatea de conducere.
3. Pe parcursul derularii cursei Bucuresti – Londra aveti obligatia sa faceti controale de securitate asupra vehiculului pentru a preveni eventuale acte de infractionalitate transfrontaliera? Cu ce ocazii efectuati aceste controale?
RĂSPUNS:
1. elementele sistemului de iluminare si semnalizare sa fie curate, sa fie in stare buna de functionare astfel Incat sa asigure o buna vizibilitate conducatorului auto, vehiculul sa fie vazut si identificat corespunzator de ceilalti participanti la trafic;
2. alimentatie insuficienta, alimentatie prea grasa, alimentatie neechilibrata, consumul de alcool, sedentarismul, de droguri, medicamente care afecteaza capacitatea de conducere, etc.;
3. cu ocazia fiecarei opriri pe durata careia autovehiculul nu a fost in campul vizual al conducatorului auto pentru a putea fi supravegheat.
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier de marfuri contra cost in trafic international. Angajatorul va desemneaza sa efectuati in echipaj de 2 conducatori auto un transport de marfa pe ruta Bucuresti Belgrad – Bucuresti. Deplasarea se efectueaza cu un ansamblu de vehicule format din autotractor si semiremorca utilizate de operatorul de transport in baza unui contract de leasing.
1. Dupa ce luati in primire ansamblul de vehicule, verificati data pana la care este valabila verificarea tahografului. Pe eticheta montata cu ocazia ultimei verificari a tahografului cititi urmatoarea informatie: Dimensiunea anvelopelor 305/70 – R22,5″. Pentru care dintre anvelopele ansamblului de vehicule este valabila aceasta informatie?
2. Cu ocazia pregatirilor pentru efectuarea cursei verificati daca aveti documentele necesare efectuarii transportului. Enumerati 5 documente pe care trebuie sa va asigurati ca le aveti la bordul autovehiculului, exceptand actul de identitate, permisul de conducere, certificatele de inmatriculare, rovinieta si asigurarea RCA.
3. In calitate de conducator auto participati la incarcarea marfurilor. Indicati doua cerinte privind pozitia centrului de greutate a incarcaturii pe care trebuie sa le aveti in vedere la repartizarea marfurilor.
4. Precizati ziua si ora cand trebuie sa va opriti pentru efectuarea primei perioade de odihna daca plecati din Bucuresti luni la ora 10:00.
Justificati raspunsul.
RĂSPUNS:
1. anvelopele puntii motoare;
2. copia conforma a licentei comunitare; scrisoare de transport CMR; autorizatia de transport international; carnetul TIR, legitimatia de serviciu valabila a conducatorului auto; certificat de competenta profesionala al conducatorului auto valabil; contractul de inchiriere sau de leasing in original sau in copie conforma;
3. cat mai aproape de axa longitudinala a vehiculului, distanta fata de sol cat mai mica, , evitarea supraincarcarii axelor, etc.;
4. Marti Ora 07:00; in cazul echipajului de 2 conducatori auto, la fiecare 30 de ore, trebuie efectuate 9 ore de odihna. Prin urmare, pana cel mai tarziu marti la ora 16:00 echipajul trehuie sa incheie o perioada de odihna neintrerupta de minim 9 ore.
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
In calitate de conducator auto angajat la o intreprindere care efectueaza transport de marfuri in cont propriu sunteti desemnat sa efectuati un transport pe ruta Bucuresti – Suceava – Kiev, cu incarcare de marfuri la Bucuresti si Suceava.
1. Calculati ora la care puteti ajunge la Suceava cu respectarea reglementarilor in vigoare privind perioadele de conducere, odihna si pauzele conducatorilor auto. Distanta Bucuresti – Suceava este de 475 km, viteza medie de deplasare este de 50 km/h iar din Bucuresti plecati luni la ora 09:00. Justificati raspunsul.
2. Care este documentul de transport pentru transportul de marfuri in cont propriu pe ruta Bucuresti – Kiev?
3. Pe ce pozitia veti comuta selectorul de activitati al tahografului pe durata efectuarii formalitatilor de trecere a frontierei dintre Romania si Ucraina?
4. La Intoarcerea spre Bucuresti, constatati cu ocazia unei opriri la Bacau ca tahograful s-a defectat. Cum veti proceda in acest caz, avand in vedere ca autocamionul este dotat cu tahograf analog?
RĂSPUNS:
1. Luni ora 20:00. sunt necesare 9 ore si 30 de minute de conducere la care se adauga 2 pauze de cate 45 minute; total 11 ore pana la Suceava;
2. scrisoarea de transport tip C.M.R.;
3. alte activitati (simbol 2 ciocanele);
4. activitatile desfasurate de conducatorul auto se consemneaza manual in caroiajul special prevazut in acest sens tiparit pe verso a diagramei tahograf.
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
Sunteti angajat la un operator de transport rutier si in calitatea dvs. de conducator auto efectuati transport rutier contra cost de marfuri in trafic international cu un autotractor cu semiremorca, destinatia cea mai frecventa fiind Germania.
1. In calitate de conducator auto efectuati controlul si intretinerea zilnica a vehiculelor utilizate. Enumerati 3 verificari pe care le efectuati la sistemul de franare.
2. In Germania aveti portiuni de drum cu pante lungi unde utilizati In mod frecvent retarderul. Autotractorul dumneavoastra este echipat cu retarder hidraulic compact montat pe cutia de viteze. Din ce cauza se poate inregistra o scadere a efectului de franare la utilizarea continua si indelungata, comparativ cu valorile maxime ale efectului de franare indicate de constructor.
3. Managerul de transport v-a recomandat sa conduceti astfel incat sa prelungiti durata de exploata re a sistemelor si echipamentelor ansamblului de vehicule. In acest context, indicati doua modalitati prin care puteti mari durata de functionare a componentelor franei de serviciu.
RĂSPUNS:
1. etanseitatea conductelor, recipientelor, furtunelor de legatura dintre autotractor si semiremorca, fixarea conductelor, recipientelor, control vizual discuri de frana, etc;
2. cresterii temperaturii uleiului si a lichidului de racire;
3. utilizarea retarderului, utilizarea franei de motor, utilizarea rationala a inertiei vehiculului, anticipare trafic si conducere cat mai constanta fara franari bruste, etc.
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
1. Sunteti nou angajat la un operator de transport care v-a repartizat un autotractor cu semiremorca. Cu ocazia preluarii, constatati ca anvelopele puntii fata a autotractorului care au marcajul 305/70 R22,5 trebuie schimbate datorita uzurii excesive. Gestionarul intreprinderii va elibereaza in acest scop 2 anvelope care au marcajul 305/70 R20 pe care le refuzati. Explicati motivul refuzului din perspectiva montarii noilor anvelope.
2. Conduceti Intr-o zona montana cu multe rampe si circulatia ingreunata care impune dese opriri si porniri in rampa. Autotractorul este echipat cu sistem de ajutor la pornirea in rampa (Hill Holder). Indicati rolul acestui sistem si 2 avantaje aduse de utilizarea acestuia.
3. La angajare, managerul de transport v-a dat instructiuni pentru a adopta un stil de conducere ecologic (EcoDriving). Indicati 3 avantaje ale conducerii ecologice.
RĂSPUNS:
1. diametru interior anvelope primite = 20 inch (toli); diametru jante existente = 22,5 inch (toli); prin urmare nu se pot monta anvelope cu diametru interior de 20 inch pe jante de 22,5 inch;
2. Ia pornirea in rampa previne deplasarea vehiculului spre spate in timpul mutarii piciorului de pe pedala de frana pe cea de acceleratie. Avantaje: elimina riscul opririi motorului la pornirea in rampa; evita patinarea excesiva a ambreiajului, reduce uzura anvelopelor;
3. scaderea consumului de combustibil, reducerea uzurilor cauzate de functionarea vehiculului, reducerea poluarii produse prin arderea combustibilului si prin uzuri, reducerea poluarii fonice, cresterea sigurantei circulatiei, reducerea costurilor de exploatare; etc..
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier si in timpul unei curse sunteti implicat intr-un accident rutier soldat cu victime. Nu sunteti ranit si participati la acordarea primului ajutor persoanelor ranite.
1. Cunoasteti ce trebuie facut in caz de accident si prin urmare va pastrati calmul, analizati situatia si aplicati masurile care se impun. Indicati 4 actiuni pe care le intreprtndeti in ordinea in care ele trebuie luate.
2. Cu ocazia acordarii primului ajutor unei victime constatati ca prezinta plagi ce trebuie pansate. Ce operatie se impune a fi efectuata inaintea pansarii si ce utilizati in acest sens?
3. Cu ocazia evaluarii unei victime constatati ca respira, are puls dar este inconstienta. Cum trebuie asezata persoana respectiva dupa efectuarea evaluarii?
RĂSPUNS:
1. evaluarea locului accidentului ramanand prudent si evitand sa ma pun in pericol in acest timp, semnalizarea si delimitarea zonei de pericol, apel 112, acordarea primului ajutor, protejarea urmelor de la locul accidentului, etc.;
2. dezinfectia plagi lor; apa oxigenata sau iod;
3. pozitia laterala de siguranta.
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
1. In cadrul pregatirilor pentru plecarea in cursa stabiliti ruta (itinerariul) pe care urmeaza sa va deplasati. Enumerati cel putin 3 elemente pe care trebuie sa le aveti in vedere.
2. In timpul unei curse constatati ca aveti pana. Indicati cel putin 3 masuri de protectie pe care trebuie sa le respectati cu ocazia schimbarii unei roti.
3. Operatorul de transport impune o conduita profesionala exigenta pentru conducatorii auto angajati. Ce trebuie sa faceti privind comportamentul/modul de viata/alimentatia etc., pentru a va afla Intr-o buna forma fizica si mentala Inainte de plecarea in cursa? Indicati 5 factori care contribuie la asigurarea unei forme fizice si mentale bune.
RĂSPUNS:
1. categoriile de drum pentru a nu depasi limitele masei maxime admise pe diferitele categorii de drumuri, daca exista poduri sau tuneluri care pot avea restrictii in ceea ce priveste masele, dimensiunile sau marfurile transportate, utilizarea optima a retelei de drumuri, evitarea aglomeratiilor si/sau a zonelor in care apar de regula ambuteiaje, planificarea deplasarii astfel incat sa se poata respecta pauzele regulamentare, planificare si alegere locuri pentru efectuarea timpilor de odihna, taxe care trebuie achitate, etc.;
2. asigurare vehicul cu frana de stationare, blocare roti cu cale de blocare, montare cric numai pe suprafete sigure, respectarea instructiunilor de utilizare ale cricului, se vor utiliza numai cricuri adecvate vehiculului, nu se patrunde sub vehicul cu nici o parte a corpului, etc.;
3. alimentatie rationala si echilibrata, suficienta, evitarea alimentelor prea grase, odihna suficienta, exercitii fizice, nu se consuma alcool, substante halucinogene, droguri, nu se administreaza medicamente care afecteaza capacitatea de conducere, etc.
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier public de marfuri in trafic intern si international. Angajatorul va desemneaza sa efectuati o cursa in echipaj de doi conducatori auto pe ruta Bucuresti – Berlin – Bucuresti.
1. Din considerente legate de siguranta circulatiei dar si ca o modalitate usoara si necostisitoare de prelungire a duratei de utilizare a anvelopelor se recomanda verificarea si Intretinerea sistematica a acestora. Indicati 3 verificari care trebuie sa faca parte dintr-o lista de control a anvelopelor.
2. In timpul cursei, observati ca noul dumneavoastra coleg de echipaj, mentine continuu piciorul pe pedala de ambreiaj. Cum procedati in acest caz? Justificati raspunsul prin indicarea a doua avantaje ale actiunii dumneavoastra.
3. In conditiile rulajului in palier la viteza de croaziera de 60 km/h, sesizati ca motorul functioneaza in intervalul de turatii economice atat in treapta a V-a, cat si in treapta a VI-a. Ce treapta de viteza veti selecta in situatia prezentata. Justificati raspunsul.
RĂSPUNS:
1. inspectie vizuala pentru a depista eventualele taieturi, fisuri, umflaturi sau deteriorari ale benzii de rulare; verificarea adancimii benzii de rulare, verificare si reglare presiune la valoarea prescrisa de constructor; etc.;
2. se atrage atentia colegului ca este o practica gresita, eliminarea ei evitand supraincalzirea ambreiajului, uzura rulmentului de presiune, etc.;
3. treapta a VI-a, reducerea consumului de combustibil.
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier public de marfuri in trafic intern si international. Angajatorul va desemneaza sa efectuati o cursa in echipaj de doi conducatori auto pe ruta Bucuresti – Berlin – Bucuresti.
1. Enumerati 5 verificari pe care trebuie sa le efectuati la controlul compartimentului motorului Inainte de plecarea in cursa;
2. La plecarea in cursa managerul activitatii de transport v-a dat instructiuni pentru a adopta un stil de conducere economic si ecologic. Indicati 5 elemente necesare adoptarii unui stil de conducere economic si ecologic;
3. In Germania aveti portiuni de drum cu pante lungi. Ce echipament al autovehiculului utilizati pentru evitarea suprasolicitarii franei de serviciu? De ce depinde marimea fortei de franare cand actionati daca acest sistem este de tip hidraulic.
RĂSPUNS:
1. nivelul ulei ului motor, lichidului de racire, lichidul pentru spalarea parbrizului, , instalatia de spalare, intinderea curelelor de transmisie,fixarea . anexelor motorului, etanseitatea filtrelor de combustibil,etanseitatea instalatiilor motorului.
2. utilizarea optima a vitezei si a rapoartelor cutiei de viteze, asigurarea functionarii motorului in plaja de turatli economica, marcata cu verde pe turometru, utilizarea lnertiei vehiculului, accelerari moderate, franare lina/treptata, utilizarea combinata a franelor de serviciu si a franei de incetinire.
3. treapta de franare selectata care influenteaza in mod direct cantitatea de lichid hidraulic care se comanda a fi injectat in carcasa acestuia.
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier public de marfuri . Angajatorul va desemneaza sa efectuati in echipaj de 2 conducatori auto un transport de marfa pe ruta Bucuresti – Istanbul – Bucuresti. Deplasarea se efectueaza cu un autotren format din cap tractor si semiremorca utilizate de operatorul de transport in baza unui contract de leasing.
Plecarea din Bucuresti este programata luni la ora 08:00.
1. Cu ocazia preluarii autovehiculului verificati daca aparatul tahograf are verificarea tehnica in termen de valabilitate. Unde verificati acest lucru la bordul autovehiculului si ce informatie trebuie sa gasiti;
2. Enumerati 3 Indatoriri sau obligatii pe care le aveti la Incarcarea marfurilor;
3. Precizati 5 documente pe care trebuie sa le prezentati inspectorilor ISCTR cu ocazia unui control in trafic, exceptand permisul de conducere, certificatul de inmatriculare, (ro )vinieta, cartea de identitate sau pasaportul, diagramele tahograf si asigurarea RCA;
4. Precizati ziua si ora cand trebuie sa va opriti pentru efectuarea primei perioade de odihna.
Justificati raspunsul!
RĂSPUNS:
1. placuta/eticheta aplicata in/pe sau in imediata apropiere a aparatului tahograf; data efectuarii verificarii tehnice.;
2. repartizarea incarcaturii, arimarea, verificarea exactitatii mentiunilor din CMR, etc.;
3. documentul de transport (CMR), copia conforma a licentei comunitare, certificatul de competenta profesionala a conducatorului auto, legitimatia de serviciu a conducatorului auto, contractul de transport, contractul de leasing in original sau copie conforma cu originalul, carnetul TIR, etc;
4. Marti Ora 05:00 .La 30 de ore, trebuie efectuate 9 ore de odihna.
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
In calitate de conducator auto la o intreprindere care efectueaza transport de marfuri in cont propriu conduceti un autotren format din cap tractor si semiremorca.
1. La Incarcarea marfurilor trebuie sa aveti in vedere sa nu depasiti masele maxime admise pe axele autotrenului. In ce documente gasiti informatiile referitoare la masele maxime admise pe axe?
2. Pe ce pozitie veti comuta selectorul de activitati altahoqrafului pe durata incarcarii marfurilor?
3. Care este documentul de transport pentru transportul de marfuri in cont propriu pe ruta Bucuresti – Constanta?
4. La Constanta schimbati autovehiculul. Cum veti proceda din punct de vedere al utilizarii diagramei tahograf?
RĂSPUNS:
1. certificatele de Inmatriculare ale autotractorului si ale semiremorcii;
2. alte activitati;
3. avizul de expeditie al marfurilor;
4. se noteaza pe partea verso a diagramei tahograf numarul de inmatriculare al noului autovehicul, kilometrajul la plecare si ora la care s-a efectuat schimbarea.
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
In calitatea dumneavoastra de conducator auto la un operator de transport rutier efectuati transport rutier public de marfuri in trafic intern si international.
1. In cadrul pregatirilor pentru plecarea in cursa verificati echipamentul minimal de siguranta al autovehiculului. Ce contine acesta? Enumerati 5 elemente;
2. In timpul efectuarii unei curse observati ca se degaja fum de la roata spate stanga. Care sunt masurile pe care le luati? Enumerati 5 dintre ele;
3. Cu ocazia efectuarii unei curse sunteti implicat intr-un accident de circulatie. Nu sunteti ranit si participati la acordarea primului ajutor victimelor. Ce se va scrie pe biletul, care se prinde langa garoul aplicat unei persoane cu hemoragie puternica?
RĂSPUNS:
1. stingatoare, triunghiuri reflectorizante, lampa portabila de iluminare, trusa medicala, vesta reflectorizanta, etc.;
2. oprirea autovehiculului Intr-un loc sigur, actionare frana de stationare, oprire motor, Intrerupere circuit baterie prin actionare intrerupator general, daca este posibil, identificare sursa foc, informare servicii de urgenta, utilizarea stingatoarelor pentru stingerea incendiului daca stingerea incendiului se poate face fara pericol, amplasare triunghi reflectorizant,etc.;
3. ora si minutul cand s-a aplicat garoul.
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care va desemneaza sa efectuati un transport de marfuri pe ruta Bucuresti – Londra.
1. Operatorul de transport impune o conduita profesionala exigenta pentru conducatorii auto angajati. Ce trebuie sa faceti privind comportamentul/modul de viata/alimentatia etc., pentru a va afla Intr-o buna forma fizica si mentala inainte de plecarea in cursa? Indicati 5 factori care contribuie la asigurarea unei forme fizice si mentale bune;
2. Pe parcursul derularii cursei Bucuresti – Londra aveti obligatia sa faceti controale de securitate asupra vehiculului pentru a preveni eventuale acte de infractionalitate transfrontaliera ? Cu ce ocazii efectuati aceste controale?
3. In timpul deplasarii se produce explozia unui pneu de la puntea fata a autovehiculului. Cum procedati pentru oprirea autovehiculului?
RĂSPUNS:
1. Alimentatie rationala si echilibrata, suficienta, evitarea alimentelor prea grase, odihna suficienta, exercitii fizice, nu se consuma alcool, substante halucinogene, droguri, nu se administreaza medicamente care afecteaza capacitatea de conducere, etc.;
2. Cu ocazia fiecarei opriri pe durata careia autovehiculul nu a fost in campul vizual al conducatorului auto pentru a putea fi supravegheat;
3. Mentinerea unei traiectorii sigure, franare precauta, utilizare treapta inferioara de viteze.
Acesta este un exemplu COMPLET de studiu de caz cu un total de 20 de cerințe, exact ca la examenul oficial. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
STUDIU DE CAZ NR. 1
În calitate de conducător auto angajat la un operator de transport conduceți un autocamion si sunteți desemnat să efectuați un transport contra cost de mărfuri pe ruta Slatina - Rădăuți.
1. La încărcarea mărfurilor trebuie să aveți în vedere să nu depășiți masele maxime autorizate ale vehiculelor ce compun ansamblul de vehicule. Unde anume pe vehicul găsiți informațiile privind masele maxime autorizate?
2. Care este documentul de transport pentru transportul Slatina - Rădăuți si ce semnificație are acesta?
3. Sunteți oprit la ora 1 5 și 1 5 minute de către inspectorii ISCTR, ocazie cu care prezentați și diagramele tahograf. Pe diagrama din ziua curentă se constată următoarele:
- Plecare din Slatina la ora 8,00;
- 8,00 - 11,00 - 3 ore de conducere pe distanța Slatina – București;
- 11,00 - 11,30 - pauză de 3 0 minute;
- 11,30 - 13,00 - conducere 1 oră și 30 minute de la București la Buzău;
- 13,00 - 13,15 - pauză de 1 5 minute;
- 13,15 - 14,15 - conducere de 1 oră până la locul controlului.
Indicați dacă există o încălcare a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 5 6 1 /2006 și în caz afirmativ, care este aceasta și prin ce măsuri se sancționează.
4. Cu ocazia aceluiași control în trafic desfășurat de către inspectorii ISCTR se constată că ați plecat în cursă cu limitatorul de viteză defect. Indicați măsurile prin care se sancționează această abatere.
STUDIU DE CAZ NR. 2
Sunteți angajat at în calitate de conducător auto la un operator de transport rutier care efectuează transport rutier de mărfuri contra cost în trafic internațional. Angajatorul vă desemnează să efectuați un transport de marfă pe ruta București - Bălți (Republica Moldova). Deplasarea se efectuează cu un ansamblu de vehicule format din autotractor și semiremorcă șa, utilizate de operatorul de transport în baza unui contract de leasing.
5. În timpul unei curse sunteți oprit pentru control și cu această ocazie sunt analizate datele înregistrate pe cardul tahograf pentru două săptămâni consecutive, constatându-se următoarele:
- în prima săptămână: durată de conducere săptămânală = 59 de ore și timp total de lucru săptămânal = 65 de ore;
- în a doua săptămână: durată de conducere săptămânală = 57 de ore.
Câte abateri de la reglementările în vigoare s-au constatat? Precizați care sunt acestea prin raportare la prevederile legale.
6. Enumerați cinci documente pe care trebuie să vă asigurați că le aveți la bordul autovehiculului pe parcursul transportului, exceptând actul de identitate, permisul de conducere, certificatele de înmatriculare, diagramele tahograf/cardul tahograf, rovinieta și asigurarea RCA.
7. Pentru arimarea mărfii utilizați chingi din poliester. Indicați minim cinci condiții/cerințe pe care trebuie să vă asigurați, efectuând verificările necesare, că sunt îndeplinite de către chingi înainte de utilizare.
8 . Autotractorul este echipat cu tahograf analog. În ce situații conducătorul auto trebuie să consemneze date/informații pe partea verso a diagramei tahograf?
STUDIU DE CAZ NR. 3
9. Efectele pe termen lung ale stresului ocupațional la conducătorii auto sunt complexe și costisitoare, atât pentru întreprindere cât și pentru conducătorul auto și familia lui. Indicați trei asemenea efecte.
10. Indicați trei factori ce țin de conducătorul auto care influențează negativ timpul de reacție al conducătorului, exceptând consumul de alcool, medicamente sau substanțe care modifică comportamentul (droguri).
11.
Pe rapoartele de activitate printat din memoria tahografului digital pot apare următoarele combinații de pictograme.
Care este semnificația acestora?
STUDIU DE CAZ NR. 4
12. În timpul conducerii trebuie să vă adaptați viteza de circulație la condițiile de drum. Indicați două consecințe ale abordării unei curbe la dreapta cu o viteză neadaptată la raza acesteia.
13. În timpul unei curse sunteți martor la un grav accident de circulație. Un coleg care conducea un ansamblu format din autotractor și semiremorcă șa a intrat cu viteză prea mare într-o curbă și ansamblul de vehicule s-a răsturnat, deteriorând semnalizarea rutieră și un parapet de siguranță. A avut un noroc imens că nu a lovit alte mașini și că nu a fost rănit. Totuși, costurile pentru firmă sunt foarte mari. Indicați cinci costuri directe sau indirecte ale accidentului provocat de colegul dumneavoastră.
14. Cunoașteți că în timpul deplasării trebuie să circulați astfel încât să vă puteți opri în condiții de siguranță. Indicați cinci factori de care depinde distanța de frânare.
STUDIU DE CAZ NR. 5
15. Managerul de transport v-a recomandat să aveți în vedere o exploatare rațională a anvelopelor și mărirea duratei lor de utilizare. În acest context, indicați trei posibilități prin care conducătorul auto poate asigura o exploatare rațională a anvelopelor și mărirea duratei lor de utilizare, exceptând verificările vizuale legate de starea anvelopelor.
16. Conduceți în condiții de ploaie torențială și imediat după încetarea ploii. Indicați trei motive pentru care trebuie să păstrați o distanță mai mare fată de autovehiculele care circulă în fața dumneavoastră.
17. La angajare, managerul de transport v-a dat instrucțiuni pentru a adopta un stil de conducere ecologic (EcoDriving). Indicați trei avantaje ale conducerii ecologice.
STUDIU DE CAZ NR. 6
18. Managerul de transport v-a recomandat să conduceți astfel încât să prelungiți durata de exploatare a sistemelor și echipamentelor ansamblului de vehicule. În acest context, indicați două modalități prin care puteți mări durata de funcționare a componentelor frânei de serviciu.
19. Cunoașteți că stresul poate afecta starea fizică și psihică a conducătorului auto. Indicați trei posibilități/soluții care țin de planificarea activității și de comportamentul la volan, care pot diminua stresul conducătorului auto, exceptând interdicția de a consuma alcool, medicamente contraindicate sau substanțe care pot afecta comportamentul (droguri).
20. Cunoașteți că pe parcursul cursei trebuie să verificați arimarea încărcăturii. Precizați când se recomandă să efectuați aceste verificări.