Înainte de Sibiu, la Veștem, sunteți oprit la ora 13,00 de inspectorii ISCTR ocazie cu care prezentați și diagramele tahograf.
Pe diagrama tahograf din ziua curentă se constată următoarele:
- Plecare din Călărași la ora 8,00;
- 8,00 – 13,00 (ora controlului) conducere pe distanța Călărași – Veștem.
Indicați dacă există o încălcare a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 și în caz afirmativ care este aceasta și prin ce măsuri se sancționează?
RĂSPUNS:
O abatere: încălcarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 conducerea de 5 ore (între orele 8,00 și 13,00) fără pauză de 45 de minute după 4 ore și 30 minute de conducere și se sancționează cu amendă contravențională și imobilizarea autovehiculului pentru efectuarea unei pauze de 45 de minute.
La Sibiu, sunteți oprit la ora 12:00 de inspectorii ISCTR ocazie cu care prezentați și diagramele tahograf.
Pe diagrama tahograf din ziua curentă se constată următoarele:
- Plecare din Oradea la ora 7:00;
- Conducere 2 ore și 30 de minute, până la ora 9:30
- Pauză 15 minute, până la ora 9:45
- Conducere 2 ore și 15 minute, până la ora 12:00, ora controlului.
Indicați dacă există o încălcare a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 și în caz afirmativ care este aceasta și prin ce măsuri se sancționează?
RĂSPUNS:
Reprezintă încălcarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 conducerea 2 ore și 15 minute după pauza de 15 minute;
Se sancționează cu amendă contravențională și imobilizare autovehicul pentru efectuarea pauzei regulamentare.
Un conducător auto a luat o pauză de 25 de minute. Ce durată trebuie să aibă a doua pauză pe care trebuie să o ia conducătorul auto pe parcursul a 4 ore și 30 de minute de conducere conform Regulamentului (CE) nr. 561/2006?
RĂSPUNS:
Conform Regulamentului (CE) nr. 561/2006, a doua pauză pe care trebuie să o ia conducătorul auto pe parcursul a 4 ore și 30 de minute de conducere este de minim 30 de minute.
De la Praga spre București plecați joi la ora 7:00. În săptămâna curentă ați extins de 2 ori timpul de conducere zilnică la 10 ore și ați efectuat 3 perioade de repaus zilnic reduse la 10 ore.
Precizați ziua și ora când trebuie să vă opriți pentru efectuarea primei perioade de repaus zilnic după plecarea din Praga ți indicați care va fi durata acesteia.
Justificați răspunsul.
În afară de conducere nu au mai desfășurat alte activități.
RĂSPUNS:
Oprirea se efectuează cel mai târziu joi la ora 16,45 iar odihna zilnică normală se ia în intervalul orar joi ora 16,45 – vineri 3,45.
Justificare:
Întrucât în săptămâna curentă s-a extins conducerea de două ori și s-a redus odihna de trei ori, trebuie luate 11 ore de odihnă zilnică normală după 9 ore de conducere, la care se adaugă o pauză de 45 minute luată după 4 ore și 30 de minute de conducere.
Un conducător auto a luat în săptămâna curentă o perioadă de odihnă săptămânală redusă la 30 de ore.
Câte ore de odihnă trebuie luate în compensare şi în ce interval de timp?
RĂSPUNS:
15 ore de odihnă până la sfârșitul celei de-a treia săptămâni care urmează.
Într-o săptămâna ați efectuat o perioadă de repaus (odihnă) săptămânal de 24 de ore.
Care este durata minimă a perioadei de repaus săptămânal care trebuie efectuat în săptămâna următoare?
RĂSPUNS:
Durata minimă a perioadei de repaus săptămânal care trebuie efectuat în săptămâna următoare este de 45 de ore.
Pe parcursul a 2 săptămâni consecutive, conducătorul auto trebuie să efectueze cel puțin:
- două perioade de repaus săptămânal NORMALE, sau;
- o perioadă de repaus săptămânal NORMALA + o perioadă de repaus săptămânal REDUSĂ (de cel puțin 24h).
Ce condiții trebuie respectate pentru ca un conducător auto care a condus 9 ore într-o zi să mai poată conduce încă o oră?
RĂSPUNS:
Conducătorul auto verifică dacă în săptămâna curentă a mai extins doar o dată conducerea, face o pauză de minute 45 de minute și mai conduce o oră.
În timpul unei zile de lucru conducătorul auto schimbă autovehiculul, ambele fiind dotate cu tahograf analogic.
Ce obligaţii are conducătorul auto privind diagrama tahograf?
RĂSPUNS:
Se folosește aceeași diagramă tahograf, notându-se în prealabil pe verso acesteia ora efectuării schimbării, numărul de înmatriculare al celui de-al doilea autovehicul și kilometrii la bordul celui de-al doilea autovehicul.
Autovehiculul este echipat cu tahograf digital.
Unde trebuie să se afle cardurile tahograf ale conducătorilor auto pe perioada conducerii în echipaj?
RĂSPUNS:
Cardul celui care conduce se introduce în locașul cititorului de card al șoferului (slotul 1).
Conducătorul auto care nu conduce, introduce cardul în locașul de card pentru echipaj (slotul nr. 2).
Autovehiculul este echipat cu tahograf digital.
Cu ce ocazii trebuie să introduceți locația utilizând funcția tahografului digital de introducere manuală a datelor?
RĂSPUNS:
Locația trebuie să fie introdusă manual în tahograful digital în următoarele situații:
- la începutul zilei de lucru;
- la sfârșitul zilei de lucru;
- la trecerea frontierelor, dacă tahograful nu detectează automat schimbarea.
Autovehiculul/Autotractorul este echipat cu tahograf digital.
Imediat după plecarea din Paris spre țară, constatați că aparatul tahograf s-a defectat.
Cum procedați, dumneavoastră și colegul de echipaj, pentru evidența activităților desfășurate în zilele lucrate până ajungeți la destinație?
RĂSPUNS:
Se consemnează perioadele de conducere, perioadele de repaus, perioadele în care desfășoară alte activități și perioadele de timp în care se află la dispoziție pe partea verso a hârtiei de imprimantă utilizată la aparatul tahograf, folosind caroiajul destinat acestui scop.
Se notează pe acestea numele, prenumele, seria și numărul cardului sau seria și numărul permisului de conducere și se semnează.
Aceste înregistrări se păstrează la bord 28 de zile pentru a fi prezentate în trafic după care se predau firmei de transport.
La plecarea din Berlin către București constatați că ați pierdut cardul tahograf.
Autovehiculul este echipat cu tahograf digital.
Ce obligații aveți în acest caz și ce trebuie să prezentați cu ocazia unui control în trafic?
RĂSPUNS:
La fiecare schimbare la conducere, cei doi conducători auto (daca se conduce în echipaj) imprimă de pe imprimanta tahografului digital raport, se notează pe acestea numele, prenumele, seria și numărul cardului sau seria și numărul permisului de conducere și se semnează; aceste înregistrări se păstrează la bord 28 de zile pentru a fi prezentate în trafic după care se predau firmei de transport.
La începutul și la sfârșitul programului de muncă (daca este doar un singur conducător auto) imprimă de pe imprimanta tahografului digital raport, se notează pe acestea numele, prenumele, seria și numărul cardului sau seria și numărul permisului de conducere și se semnează; aceste înregistrări se păstrează la bord 28 de zile pentru a fi prezentate în trafic după care se predau firmei de transport.
La plecarea din Amsterdam către București, constatați că ați pierdut cardul tahograf.
Autovehiculul este echipat cu tahograf digital.
Cât timp mai puteți conduce fără card tahograf?
RĂSPUNS:
Se declară pierderea cardului tahograf la autoritățile competente în țara în care se află.
Pana Ia terminarea cursei, dar nu mai mult de 15 zile calendaristice, conducătorul auto va înregistra manual activitățile pe spatele bonurilor aparatului tahograf în locurile special destinate scoase pe imprimanta tahografului Ia începutul și Ia sfârșitul zilei de lucru.
Autovehiculul pe care ați lucra în ultimele luni este echipat cu tahograf analog.
Câte diagrame tahograf trebuie să prezentați cu ocazia unui control în trafic?
RĂSPUNS:
Minim 28 de diagrame pentru ultimele 28 de zile la care se adaugă diagrama pentru ziua în curs.
Cursa București - Deva s-a efectuat cu un autovehicul cu tahograf analog.
Din motive tehnice, la Deva schimbați autovehcul cu un altul dotat cu tahograf digital.
Ce veți prezenta cu ocazia unui control în trafic pe ruta Deva - București pentru a face dovada activităților desfășurate în ziua curentă?
RĂSPUNS:
Diagrama tahograf care a fost folosită pana în momentul schimbării autovehiculului și cartela tahograf pentru al doilea autovehicul.
Autovehiculul este echipat cu tahograf.
Care sunt perioadele de timp / activitățile pe care le puteți selecta cu ajutorul selectorului de activități al tahografului atunci când autovehiculul staționează.
RĂSPUNS:
Pauză / repaus (simbol pat), altă muncă (simbol două ciocănele), timp de disponibilitate (simbol un pătrat).
La Deva lăsați autotractorul cu semiremorca la descărcat, iar dumneavoastră vă deplasați la sediul întreprinderii unde efectuați formalitățile legate de finalizarea cursei, instructajul de protecția muncii și apoi mergeți acasă pentru odihnă.
Cum și cu ce înregistrați aceste perioade de timp pe cartela tahografică?
RĂSPUNS:
Perioada pentru efectuarea formalităților legate de finalizarea cursei se înregistrează ca „Altă activitate”, iar odihna se înregistrează ca perioadă de odihnă. Ambele perioade se înregistrează manual atunci când conducătorul auto revine la autovehicul folosind, funcția tahografului digital de înregistrare manuală.
Vă opriți pentru efectuarea perioadei de repaus (odihnă) zilnic la Budapesta.
Perioada de repaus se efectuează în cabina autovehiculului care este echipată cu pat.
Ce acțiuni legate de utilizarea aparatului tahograf întreprindeți la oprirea pentru efectuarea înregistrarea perioadei de repaus zilnic?
Autovehiculul are tahograf digital.
RĂSPUNS:
Cardul să fie introdus în aparatul tahograf, se selectează locația la sfârșitul programului, se închide programul de lucru și se urmărește comutarea manuală a tahografului cu ajutorul selectorului de activități (în situația în care acest lucru nu se face automat) pe poziția repaus (simbol pat).
La Tulcea, după descărcarea mărfurilor, vă deplasați cu autotractorul într-o parcare, parcați autotractorul și apoi vă odihniți.
A doua zi constatați că pe cardul tahograf perioada de odihnă a fost înregistrată ca o perioadă în care ați desfășurat alte activități de muncă, mai puțin conducerea autovehiculului.
Din ce cauză considerați că a apărut această eroare?
RĂSPUNS:
La oprire tahograful a comutat automat pe ”alte activități” și a continuat cu această înregistrare deoarece conducătorul auto nu a selectat cu ajutorul selectorului de activități că urmează să efectueze o perioadă de repaus (simbolul pat) sau conducătorul auto a selectat greșit activitatea pe care urma să o efectueze.
Pe parcurs, la Buzău, constatați că aveți pană, opriți autovehiculul într-o parcare și solicitați telefonic intervenția unei echipaj specializat pentru schimbarea roții.
După sosirea autoatelierului petreceți în așteptare o oră și sunteți pregătit în orice moment pentru plecare.
Pe ce poziție veţi comuta selectorul de activităţi al tahografului analog pentru înregistrarea perioadei de așteptare pe diagrama tahograf și cum se numește perioada de așteptare de o oră?
RĂSPUNS:
Selectăm activitatea de timp la dispoziție (simbol un pătrat).
Perioada de aşteptare se numeşte disponibilitate și se consideră timp de muncă.