După cursa la Budapesta, sunteţi desemnat să efectuați un transport prin servicii ocazionale între București și Cluj - Napoca cu un grup de pelerini care doresc să viziteze mănăstirile aflate pe traseu.
Plecarea are loc în ziua de luni ora 8:00 după o perioadă de repaus săptămânal.
Câte ore puteți conduce până să vă opriți pentru efectuarea perioadei de repaus zilnic (odihnă) având în vedere că până la oprirea pentru odihnă se vor face 4 pauze/opriri pe traseu de câte 2 ore fiecare pentru vizitarea obiectivelor din program.
Justificați răspunsul.
RĂSPUNS:
În ziua de luni pot efectua repaus zilnic redus de 9 ore în intervalul de 24 de ore de la începerea programului, prin urmare programul de muncă va avea în total 15 ore.
Din cele 15 ore, 8 ore vor fi cele 4 pauze de câte 2 ore, prin urmare voi conduce în total 7 ore, iar luni la ora 23:00 voi opri pentru a efectua repausul zilnic.
După cursa la Paris, sunteţi desemnat să efectuați un transport prin servicii ocazionale între București și Sighișoara cu un grup de turiști.
Plecarea are loc în ziua de luni ora 700 după o perioadă de repaus săptămânal.
Câte ore puteți conduce până să vă opriți pentru efectuarea perioadei de repaus zilnic având în vedere că până atunci, pe traseu, se vor face 5 pauze/opriri pe traseu de câte 2 ore fiecare pentru vizitarea obiectivelor din program.
Justificați răspunsul.
RĂSPUNS:
În ziua de luni pot efectua repaus zilnic redus de 9 ore în intervalul de 24 de ore de la începerea programului, prin urmare programul de muncă va avea în total 15 ore.
Din cele 15 ore, 10 ore vor fi cele 5 pauze de câte 2 ore, prin urmare voi conduce în total 5 ore, iar luni la ora 22:00 voi opri pentru a efectua repausul zilnic.
Ajungeți la Suceava luni la ora 18,00. Pentru ziua de marți programul este următorul:
- Plecare în cursă la ora 7,00;
- Vizite turistice cu opriri de câte 2 ore și jumătate la Rădăuți, Putna, Sucevița și Câmpulung Moldovenesc. Pe traseul Suceava – Rădăuți – Putna – Sucevița – Câmpulung Moldovenesc conduceți în total 3 ore.
De la Câmpulung Moldovenesc trebuie să plecați către Alba Iulia dar este evident că trebuie să planificată o oprire pe traseu pentru efectuarea perioadei de repaus (odihnă) zilnic.
Câte ore mai puteți conduce după plecarea din Câmpulung Moldovenesc spre Alba Iulia?
Justificați răspunsul.
RĂSPUNS:
În ziua de marți pot efectua repaus zilnic redus de min. 9 ore în intervalul de 24 de ore de la începerea programului, prin urmare programul de muncă va avea în total 15 ore.
Din cele 15 ore, 10 vor fi pauzele de căte 2 ore jumătare din Rădăuți, Putna, Sucevița și Câmpulung Moldovenesc, încă 3 ore conducere pe traseul Suceava - Câmpulung Moldovenesc, prin urmare după plecarea din Câmpulung Moldovenesc voi conduce doar 2 ore, după care este obligatoriu să opresc pentru a începe repausul zilnic.
Plecarea are loc în ziua de joi ora 8:00. În săptămâna curentă ați extins de 2 ori timpul de conducere zilnică la 10 ore și ați efectuat 3 perioade re repaus (odihnă) reduse.
Pe traseu efectuați mai multe pauze de maxim 2 ore fiecare pentru vizite la obiective turistice.
Toate aceste pauze însumează 6 ore.
Câte ore puteți conduce în ziua de joi până să vă opriți pentru efectuarea perioadei de repaus zilnic?
Justificați răspunsul.
RĂSPUNS:
În ziua de joi trebuie să efectuez obligatoriu repaus zilnic normal de 11 ore în intervalul de 24 de ore din momentul începerii programului, prin urmare programul de muncă de joi va avea maxim 13 ore (de la ora 8:00 până la 21:00), iar din cele 13 ore de program, 6 ore reprezintă pauze pentru vizite la obiective turistice, prin urmare rămân doar 7 ore de conducere.
Repausul zilnic va începe joi la ora 21:00 până vineri la ora 8:00.
Sunteţi desemnat să efectuați un transport prin servicii ocazionale între București și C-lung Moldovenesc cu un grup de turiști.
Plecarea are loc în ziua de luni ora 7:00 după o perioadă de repaus săptămânal.
Pe traseu efectuați mai multe pauze de cel puțin o oră fiecare pentru vizite la obiective turistice.
Toate aceste pauze însumează 8 ore.
Câte ore puteți conduce în ziua de luni până să vă opriți pentru efectuarea perioadei de repaus zilnic?
Justificați răspunsul.
RĂSPUNS:
Voi conduce în total 7 ore, iar repausul zilnic îl voi începe luni la ora 22:00 și voi efectua 9 ore de odihnă.
Justificare: fiind primul program după repausul săptămânal, se poate lua odihnă zilnică redusă de min. 9 ore neîntrerupte în 24 de ore de la începerea programului; programul se începe luni la ora 07.00 iar până marţi la ora 07.00 trebuie luată odihna zilnică, rămânând pentru conducere intervalul orar 15.00-22.00, deci mai rămân pentru conducere 7 ore.
Plecaţi în cursă la ora 8,00 din Sibiu. După 3 ore de conducere faceți o pauză de 30 de minute.
După câte ore de conducere trebuie să mai luați o pauză și care este durata acesteia pentru a respecta reglementările legale în vigoare?
După câte ore de conducere trebuie să mai luați o pauză și care este durata acesteia pentru a respecta reglementările legale în vigoare?
RĂSPUNS:
După maxim 1 oră și jumătate de conducere trebuie efectuată o pauză de minim 30 de minute.
Conduceți autocarul cu care efectuați cursa de Zagreb de 6 luni de zile.
Acesta este echipat cu tahograf analog.
Câte diagrame tahograf trebuie să prezentați cu ocazia unui control în trafic?
RĂSPUNS:
Minim 28 de diagrame pentru ultimele 28 de zile la care se adaugă diagrama pentru ziua în curs.
Plecați în cursă în ziua de joi, după o perioadă de repaus. Programul este următorul:
- 6,00 – 10,00 deplasare la locul de încărcare a mărfurilor;
- 10,00 – 13,00 încărcare mărfuri;
- 13,00 – 15,00 pauză;
- 15,00 – plecare în cursă.
În săptămâna curentă ați efectuat 3 perioade de repaus (odihnă) zilnic/ă reduse.
Câte ore mai puteți conduce efectiv după plecare în cursă?
Precizați perioada de timp în care veți efectua prima perioadă de repaus zilnic.
Justificați răspunsul.
RĂSPUNS:
Se mai poate conduce 4 ore. Se efectuează prima perioadă de repaus zilnic normală de joi ora 19.00 până vineri ora 06.00.
Justificare: în sătămâna curentă s-a redus odihna zilnică de 3 ori, se poate lua odihnă zilnică normală de min. 11 ore neîntrerupte în 24 de ore de la începerea programului; programul se începe joi la ora 06.00 iar până vineri la ora 06.00 trebuie luată odihna zilnică, rămânând pentru conducere intervalul orar 15.00-19.00, deci se mai pot conducere 4 ore.
Efectuați împreună cu împreună cu un coleg de echipaj o cursă Bucureşti - Paris.
Plecarea are loc în ziua de miercuri ora 19:00.
Precizaţi în ce zi şi la ce oră trebuie să vă opriţi pentru a efectua împreună cu colegul dumneavoastră prima perioada de odihnă.
RĂSPUNS:
Trebuie să oprim cel târziu după 21 de ore de la începerea programului, deci pana cel târziu joi la ora 16:00 trebuie să oprim pentru a efectua repausul zilnic de minim 9 ore în intervalul de 30 de ore de la începerea programului de muncă.
Luni vă prezentați împreună cu colegul de echipaj la serviciu, după ce amândoi ați efectuat perioada de odihnă (repaus) săptămânală.
- 7,00 – 13,00 conducere autocar;
- 13,00 – 14,00 pauză de masă;
- 14,00 – plecare în cursă spre Salzburg.
Câte ore mai puteți conduce în total, dumneavoastră împreună cu colegul de echipaj, până la prima perioadă de odihnă (repaus) și în ce zi și la ce oră trebuie să vă opriți pentru efectuarea odihnei.
Justificați răspunsul.
Nu luați în calcul pauzele făcute pe parcurs pentru schimbarea la postul de conducere.
RĂSPUNS:
La conducerea în echipaj, conducătorii auto trebuie să efectueze o perioadă de repaus de cel puțin 9 ore pe parcursul celor 30 de ore de la ultima perioadă de repaus zilnic sau săptămânal.
Vom mai conduce în total încă 12 ore (sau 14 ore - dacă ambii șoferi conduc 10 ore) până marți la ora 2:00 (sau 4:00), iar marți de la ora 2:00 (sau 4:00) până la ora 12:00 (sau 13:00) trebuie să efectuăm repausul zilnic de minim 9 ore în intervalul de 30 de ore de la începerea programului.
Luni vă prezentați împreună cu colegul de echipaj la serviciu, după ce amândoi ați efectuat perioada de odihnă (repaus) săptămânală.
- 6,00 – 8,00 conducere până la locul de îmbarcare a turiștilor;
- 8,00 – 10,00 deplasare până la Paris;
- 10,00 – 18,00 staționare pentru vizitarea Parisuluiîncărcare mărfuri, pregătire documente, 3 pauze de câte 1 oră;
- 18,00 – plecare din Paris către București.
Câte ore mai puteți conduce în total, dumneavoastră împreună cu colegul de echipaj, până la prima perioadă de odihnă (repaus) și în ce zi și la ce oră trebuie să vă opriți pentru efectuarea odihnei.
Justificați răspunsul.
Nu luați în calcul pauzele făcute pe parcurs pentru schimbarea la postul de conducere.
RĂSPUNS:
La conducerea în echipaj, conducătorii auto trebuie să efectueze o perioadă de repaus de cel puțin 9 ore pe parcursul celor 30 de ore de la ultima perioadă de repaus zilnic sau săptămânal.
Vom mai conduce în total încă 9 ore până marți la ora 3:00, iar marți de la ora 3:00 până la ora 12:00 trebuie să efectuăm repausul zilnic de minim 9 ore în intervalul de 30 de ore de la începerea programului (luni ora 6:00 - marți ora 12:00).
Vă prezentați la serviciu luni după o perioadă de repaus săptămânal de 45 de ore.
Plecați în cursă la ora 8,00.
La ce oră trebuie să vă opriți cel mai târziu pentru efectuarea perioadei de repaus (odihnă) zilnic și în ce interval de timp o veți efectua?
Justificați răspunsul.
În afară de conducere nu mai efectuați alte activități.
RĂSPUNS:
Cel mai târziu se poate opri luni la ora 19:30 pentru odihnă, până marți la ora 6:30.
Justificare:
Fiind prima zi din săptămână (după o perioadă de repaus săptămânal), se poate extinde conducerea zilnică de la 9 ore la 10 ore de după ori.
Plecare luni ora 08:00 + 10 ore conducere și două pauze de 45 de minute (cate o pauză de 45 de minute la fiecare 4 ore și 30 minute de conducere). Deci se oprește luni la ora 19:30 și se ia odihnă zilnică normală de 11 ore de luni ora 19:30 până marți ora 06:30.
În săptămâna curentă ați efectuat 3 perioade de repaus zilnic reduse și ați extins de 2 ori timpul zilnic de conducere la 10 ore.
Plecarea este programată pentru ziua de joi când începeți activitatea la ora 8:15.
La ce oră trebuie să vă opriți cel mai târziu pentru efectuarea perioadei de repaus (odihnă) zilnic și în ce interval de timp o veți efectua?
Justificați răspunsul.
În afară de conducere nu mai efectuați alte activități.
RĂSPUNS:
Se oprește pentru efectuarea odihnei zilnice joi la ora 18,00.
Justificare:
În săptămâna curentă s-a extins conducerea de două ori și s-a efectuat odihnă zilnică redusă de trei ori, deci se poate conduce maxim 9 ore.
Plecare joi ora 08:15, 9 ore conducere și o pauză de 45 minute după 4 ore și 30 minute de conducere, deci se oprește joi la ora 18:00 și se ia odihnă zilnică normală de 11 ore de joi ora 18:00 până vineri ora 05:00.
Plecați în cursă miercuri la ora 7,00 și pentru a ajunge la București sunt necesare 10 ore de conducere efectivă.
La București, operațiunea de descărcare a mărfurilor durează o oră și 30 de minute, după care începeți o perioadă de repaus (odihnă) zilnic/ă.
Precizați intervalul de timp în care efectuați perioada de repaus (odihnă) zilnic normală.
Justificați răspunsul.
RĂSPUNS:
Se efectuează odihnă zilnică normală de 11 ore în intervalul orar miercuri ora 20,00 până joi ora 7,00.
Justificare: plecare miercuri ora 7,00, 10 ore de conducere şi două pauze de 45 minute după fiecare 4 ore şi 30 minute de conducere, o oră şi 30 minute descărcare mărfuri, rezultă începere odihnă zilnică miercuri ora 20,00.
Ajungeți la Sibiu după 3 ore de conducere de la plecarea din Pitești, efectuați o pauză de 30 de minute și plecați mai departe
După câte ore de conducere trebuie să mai luați o pauză și care este durata acesteia?
RĂSPUNS:
După 1 oră și jumătate de conducere trebuie efectuată o pauză de minim 30 de minute.
Ajungeți la Buzău după 2 ore și 30 de minute de conducere de la plecarea din Giurgiu, efectuați o pauză de 40 de minute și plecați mai departe.
După câte ore de conducere trebuie să mai luați o pauză și care este durata acesteia pentru a respecta reglementările legale în vigoare?
RĂSPUNS:
După 2 ore de conducere mai trebuie luată o pauză de minim 30 de minute.
Înainte de Sibiu, la Veștem, sunteți oprit la ora 13,00 de inspectorii ISCTR ocazie cu care prezentați și diagramele tahograf.
Pe diagrama tahograf din ziua curentă se constată următoarele:
- Plecare din Călărași la ora 8,00;
- 8,00 – 13,00 (ora controlului) conducere pe distanța Călărași – Veștem.
Indicați dacă există o încălcare a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 și în caz afirmativ care este aceasta și prin ce măsuri se sancționează?
RĂSPUNS:
O abatere: încălcarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 conducerea de 5 ore (între orele 8,00 și 13,00) fără pauză de 45 de minute după 4 ore și 30 minute de conducere și se sancționează cu amendă contravențională și imobilizarea autovehiculului pentru efectuarea unei pauze de 45 de minute.
La Sibiu, sunteți oprit la ora 12:00 de inspectorii ISCTR ocazie cu care prezentați și diagramele tahograf.
Pe diagrama tahograf din ziua curentă se constată următoarele:
- Plecare din Oradea la ora 7:00;
- Conducere 2 ore și 30 de minute, până la ora 9:30
- Pauză 15 minute, până la ora 9:45
- Conducere 2 ore și 15 minute, până la ora 12:00, ora controlului.
Indicați dacă există o încălcare a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 și în caz afirmativ care este aceasta și prin ce măsuri se sancționează?
RĂSPUNS:
O abatere: s-a depășit perioada de conducere continuă fără oprire de 4 ore 30 minute cu 15 minute.
Se sancționează cu amendă contravențională și imobilizarea vehiculului pentru efectuarea unei pauze de minim 30 de minute.
Parcurgerea distanței București – Tulcea necesită 5 ore de conducere efectivă și se impun două opriri la interval de 2 ore pentru turiști. Conducătorul auto a procedat astfel:
- ora 9,00 plecare din București;
- conducere 2 ore;
- pauză de 25 minute;
- conducere 2 ore;
- pauză 20 de minute;
- conducere 1 oră și sosire la Tulcea.
Ce abatere a săvârșit conducătorul auto și cum ar fi trebuit să procedeze pentru respectarea reglementărilor privind perioadele de conducere, de repaus și pauzele conducătorilor auto, fără a mai face o oprire în plus pe traseu?
RĂSPUNS:
Conducătorul auto a efectuat o perioadă de pauză întreruptă.
Prima pauză este considerată de 15 minute iar cea de-a doua pauză, efectuata după cumularea a 4 ore și 30 de minute de conducere trebuia să fie de cel puțin 30 de minute.
Justificare:
Varianta 1: Plecare 09:00 + 2h conducere + 25 minute pauză + 2h conducere + 45 minute de pauză + 1h conducere până la Tulcea.
sau
Varianta 2: Plecare 09:00 + 2h conducere + 25 minute pauză + 2h conducere + 20 minute pauză + 30 minute conducere + 30 minute pauză + 30 minute conducere până la Tulcea.
Prima varianta prezintă avantajul de a optimiza mai bine activitatea conducătorului auto.
Parcurgerea distanței București – Dr. TR. Severin necesită 6 ore de conducere efectivă și se impun două opriri la interval de 2 ore pentru turiști. Conducătorul auto a procedat astfel:
- ora 8,00 plecare din București;
- conducere 2 ore;
- pauză de 30 minute;
- conducere 2 ore;
- pauză de 30 minute;
- conducere 1 oră și sosire la Dr. Tr. Severin.
Ce abatere a săvârșit conducătorul auto?
RĂSPUNS:
A ajuns la destinație în 5 ore de conducere efectivă în loc de 6 ore, ceea ce înseamnă că a depășit viteza maximă admisă ca să poată ajunge în 5 ore de conducere efectivă.