Un conducător auto a luat o pauză de 25 de minute.

Ce durată trebuie să aibă a doua pauză pe care trebuie să o ia conducătorul auto pe parcursul a 4 ore și 30 de minute de conducere conform Regulamentului (CE) nr. 561/2006?


RĂSPUNS:

Minim 30 de minute.

Un conducător auto a luat în săptămâna curentă o perioadă de odihnă săptămânală redusă la 30 de ore.

Câte ore de odihnă trebuie luate în compensare şi în ce interval de timp?


RĂSPUNS:

15 ore de odihnă până la sfârşitul celei de-a treia săptămâni care urmează.

Într-o săptămâna ați efectuat o perioadă de repaus (odihnă) săptămânal de 24 de ore.

Care este durata minimă a perioadei de repaus săptămânal care trebuie efectuat în săptămâna următoare?


RĂSPUNS:

Durata minimă a perioadei de repaus săptămânal care trebuie efectuat în săptămâna următoare este de 45 de ore.

Pe parcursul a 2 săptămâni consecutive, conducătorul auto trebuie să efectueze cel puțin:

  • două perioade de repaus săptămânal NORMALE, sau;
  • o  perioadă de repaus săptămânal NORMALA + o perioadă de repaus săptămânal REDUSĂ (de cel puțin 24h).

Ce condiții trebuie respectate pentru ca un conducător auto care a condus 9 ore într-o zi să mai poată conduce încă o oră?


RĂSPUNS:

Conducătorul auto verifică dacă în săptămâna curentă a mai extins doar o dată conducerea, face o pauză de minute 45 de minute și mai conduce o oră.

În timpul unei zile de lucru conducătorul auto schimbă autovehiculul, ambele fiind dotate cu tahograf analogic.

Ce obligaţii are conducătorul auto privind diagrama tahograf?


RĂSPUNS:

Se folosește aceeași diagramă tahograf, notându-se în prealabil pe verso acesteia ora efectuării schimbării, numărul de înmatriculare al celui de-al doilea autovehicul și kilometrii la bordul celui de-al doilea autovehicul.

Autovehiculul este echipat cu tahograf digital.

Unde trebuie să se afle cardurile tahograf ale conducătorilor auto pe perioada conducerii în echipaj?


RĂSPUNS:

Cardul celui care conduce se introduce în locașul cititorului de card al șoferului (slotul 1).

Conducătorul auto care nu conduce, introduce cardul în locașul de card pentru echipaj (slotul nr. 2).

Autovehiculul este echipat cu tahograf digital.

Cu ce ocazii trebuie să introduceți locația utilizând funcția tahografului digital de introducere manuală a datelor?


RĂSPUNS:

Locația trebuie să fie introdusă manual în tahograful digital în următoarele situații:

  • la începutul zilei de lucru;
  • la sfârșitul zilei de lucru;
  • la trecerea frontierelor, dacă tahograful nu detectează automat schimbarea.

Autovehiculul este echipat cu tahograf digital.

Imediat după plecarea din Paris spre țară, constatați că aparatul tahograf s-a defectat.

Cum procedați, dumneavoastră și colegul de echipaj, pentru evidența activităților desfășurate în zilele lucrate până ajungeți la destinație?


RĂSPUNS:

Se consemnează perioadele de conducere, perioadele de repaus, perioadele în care desfășoară alte activități și perioadele de timp în care se află la dispoziție pe partea verso a hârtiei de imprimantă utilizată la aparatul tahograf, folosind caroiajul destinat acestui scop.

Se notează pe acestea numele, prenumele, seria și numărul cardului sau seria și numărul permisului de conducere și se semnează.

Aceste înregistrări se păstrează la bord 28 de zile pentru a fi prezentate în trafic după care se predau firmei de transport.

După îmbarcarea pasagerilor, verificaţi dacă aceştia sunt aşezaţi pe scaune şi că au fixate centurile de siguranţă după care vă instalaţi la postul de conducere în vederea plecării în cursă.

Indicaţi reglajele/operaţiunile pe care le faceţi cu ocazia instalării la postul de conducere în ordinea în care acestea trebuie făcute.


RĂSPUNS:

  • reglare scaun, spătar;
  • reglare volan;
  • reglare oglinzi retrovizoare;
  • fixarea centurii de siguranță.

La plecarea din Berlin către București constatați că ați pierdut cardul tahograf.

Autocarul este echipat cu tahograf digital.

Ce obligații aveți în acest caz și ce trebuie să prezentați cu ocazia unui control în trafic?


RĂSPUNS:

La fiecare schimbare la conducere, cei doi conducători auto (daca se conduce în echipaj) imprimă de pe imprimanta tahografului digital raport, se notează pe acestea numele, prenumele, seria şi numărul cardului sau seria şi numărul permisului de conducere şi se semnează; aceste înregistrări se păstrează la bord 28 de zile pentru a fi prezentate în trafic după care se predau firmei de transport.

La începutul și la sfârșitul programului de muncă (daca este doar un singur conducător auto) imprimă de pe imprimanta tahografului digital raport, se notează pe acestea numele, prenumele, seria şi numărul cardului sau seria şi numărul permisului de conducere şi se semnează; aceste înregistrări se păstrează la bord 28 de zile pentru a fi prezentate în trafic după care se predau firmei de transport.

La plecarea din Amsterdam către București, constatați că ați pierdut cardul tahograf.

Autocarul este echipat cu tahograf digital.

Cât timp mai puteți conduce fără card tahograf?


RĂSPUNS:

Se declară pierderea cardului tahograf la autoritățile competente în țara în care se află.

Pana Ia terminarea cursei, dar nu mai mult de 15 zile calendaristice, conducătorul auto va înregistra manual activitățile pe spatele bonurilor aparatului tahograf în locurile special destinate scoase pe imprimanta tahografului Ia începutul și Ia sfârșitul zilei de lucru.

Autovehiculul pe care ați lucra în ultimele luni este echipat cu tahograf analog.

Câte diagrame tahograf trebuie să prezentați cu ocazia unui control în trafic?


RĂSPUNS:

Minim 28 de diagrame pentru ultimele 28 de zile la care se adaugă diagrama pentru ziua în curs.

Cum procedaţi din punct de vedere al utilizării diagramelor tahograf în cazul în care pe parcurs se defectează aparatul tahograf analog?


RĂSPUNS:

În cazul în care pe parcursul unei curse se defectează aparatul tahograf analog, se consemnează manual pe spatele diagramei tahograf numele și prenumele, ora constatării defecțiunii, seria permisului de conducere și semnătura, iar în zona caroiată, activitățile desfășurate de conducătorul auto, inclusiv conducerea.

Cursa București - Deva s-a efectuat cu un autovehicul cu tahograf analog.

Din motive tehnice, la Deva schimbați autovehcul cu un altul dotat cu tahograf digital.

Ce veți prezenta cu ocazia unui control în trafic pe ruta Deva - București pentru a face dovada activităților desfășurate în ziua curentă?


RĂSPUNS:

Diagrama tahograf care a fost folosită pana în momentul schimbării autovehiculului și cartela tahograf pentru al doilea autovehicul.

Autovehiculul este echipat cu tahograf.

Care sunt perioadele de timp / activitățile pe care le puteți selecta cu ajutorul selectorului de activități al tahografului atunci când autovehiculul staționează?


RĂSPUNS:

Pauză / repaus (simbol pat), altă muncă (simbol două ciocănele), timp de disponibilitate (simbol un pătrat).

Vă opriți pentru efectuarea perioadei de repaus (odihnă) zilnic la Budapesta.

Perioada de repaus se efectuează în cabina autovehiculului care este echipată cu pat.

Ce acțiuni legate de utilizarea aparatului tahograf întreprindeți la oprirea pentru efectuarea înregistrarea perioadei de repaus zilnic?

Autovehiculul are tahograf digital.


RĂSPUNS:

Cardul să fie introdus în aparatul tahograf, se selectează locația la sfârșitul programului, se închide programul de lucru și se urmărește comutarea manuală a tahografului cu ajutorul selectorului de activități (în situația în care acest lucru nu se face automat) pe poziția repaus (simbol pat).

Firma a achiziționat un autocar nou cu tahograf digital pe care trebuie să-l aduceți de la reprezentanța producătorului din Franța la București.

În Germania constatați că sistemul de climatizare nu funcționează și sunteți îndrumat către un atelier de reparații.

Predați autocarul la service, efectuați formalitățile necesare pentru constatarea și remedierea defecțiunii după care vă deplasați la hotel pentru odihnă până a doua zi când urmează să preluați autocarul și să continuați deplasarea către țară.

Cum și cu ce înregistrați perioadele de timp (formalități predare autocar la service, odihnă, preluare autocar) pe cartela tahografică?


RĂSPUNS:

Se înregistrează ca repaus (simbol pat) prin introducere manuală a datelor pe cardul tahograf în momentul în care se ajunge la un autovehicul dotat cu tahograf digital.

Pe parcurs, la Buzău, constatați că aveți pană, opriți autovehiculul într-o parcare și solicitați telefonic intervenția unei echipaj specializat pentru schimbarea roții.

După sosirea autoatelierului petreceți în așteptare o oră și sunteți pregătit în orice moment pentru plecare.

Pe ce poziție veţi comuta selectorul de activităţi al tahografului analog pentru înregistrarea perioadei de așteptare pe diagrama tahograf și cum se numește perioada de așteptare de o oră?


RĂSPUNS:

Selectăm activitatea de timp la dispoziție (simbol un pătrat).

Perioada de aşteptare se numeşte disponibilitate ți se consideră timp de muncă.

După sosirea la Bacău sunteți anunțat că trebuie să fiți gata în orice moment pentru a prelua un autobuz cu care se efectuează un serviciu ocazional de transport persoane.

Pe ce pozitie veţi comuta selectorul de activităţi al tahografului analog pentru inregistrarea perioadei de asteptare pentru preluarea moului autobuz pe diagrama tahograf și cum se numește perioada de așteptare?


RĂSPUNS:

Selectăm activitatea de timp la dispoziție (simbol un pătrat).

Perioada de așteptare se numește disponibilitate.

La granița dintre Romania și Ucraina stați în așteptare 2 ore și trebuie să fiți pregătit în orice moment pentru plecare.

Pe ce poziție veţi comuta selectorul de activităţi al tahografului analog pentru înregistrarea perioadei de așteptare pe diagrama tahograf și cum se numește perioada de așteptare de 2 ore?


RĂSPUNS:

Selectăm activitatea de timp la dispoziție (simbol un pătrat).

Perioada de aşteptare se numeşte disponibilitate ți se consideră timp de muncă.