Pe ce poziţia veţi comuta selectorul de activităţi al tahografului pe durata efectuării formalităţilor de trecere a frontierei dintre România şi Ucraina?


RĂSPUNS:

Lucru (alte activități), simbol două ciocănele.

Pe ce poziţia veţi comuta selectorul de activităţi al tahografului pe durata îmbarcării pasagerilor și a bagajelor acestora?


RĂSPUNS:

Lucru (alte activități), simbol două ciocănele.

După sosirea la Suceava şi până la plecarea spre Bucureşti, verificaţi şi salubrizaţi compartimentul interior al autovehiculului, completaţi foaia de parcurs, etc.

Pe ce poziţia veţi comuta selectorul de activităţi al tahografului pe durata desfăşurării acestor activităţi de întreţinere şi administrative?

Ce simbol se utilizează pentru această poziţie a selectorului de activităţi?


RĂSPUNS:

Lucru (alte activități), simbol două ciocănele.

Pe drumul de întoarcere către țară, sunteți oprit într-o parcare pentru control, ocazie cu care vedeți că inspectorul de control reține cardul tahograf al unui conducător auto oprit înaintea dumneavoastră.

Indicați 2 fapte care pot atrage reținerea cardului tahograf.


RĂSPUNS:

  • şoferul foloseşte un card care nu este al lui;
  • cardul a fost falsificat;
  • cardul a fost declarat pierdut sau furat şi este utilizat de conducătorul auto.

 

Cu ocazia preluării autovehiculului verificaţi dacă aparatul tahograf are verificarea tehnică în termen de valabilitate.

Unde verificaţi acest lucru la bordul autovehiculului şi ce informaţie trebuie să găsiţi?


RĂSPUNS:

Pe o etichetă (placă) de verificare periodică a aparatului tahograf, montată pe sau lângă acesta cu ocazia verificării periodice, se găsește data efectuării verificării tehnice care nu trebuie să fie mai veche de 2 ani.

Cu ocazia preluării autovehiculului citiți pe eticheta de verificare periodică a aparatului tahograf data de 01-06-2016.

Ce reprezintă această dată?


RĂSPUNS:

Data ultimei verificări tehnice a aparatului tahograf, care nu trebuie să fie mai veche de 2 ani.

După ce luaţi în primire autovehiculul, verificaţi data până la care este valabilă verificarea tahografului.

Pe eticheta montată cu ocazia ultimei verificări a tahografului citiţi următoarea informaţie: „Dimensiunea anvelopelor 305/70 - R22,5”.

Pentru care dintre anvelopele autovehiculului este valabilă această informaţie?


RĂSPUNS:

Pentru anvelopele punţii motoare.

Angajatorul vă comunică următorul program pentru ziua curentă:

  • 8,00 – 11,00: efectuarea unui transport cu un microbuz de 7 locuri și deci nu intră sub incidența prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006;
  • 11,00 – preluați un autobuz cu 30 de locuri, echipat cu tahograf digital și plecați de la București către Baia Mare.

Precizați dacă perioada cuprinsă între orele 8,00 și 11,00 trebuie înregistrată pe cardul tahograf.

În caz afirmativ, indicați ce tip de activitate trebuie înregistrată și cum efectuați înregistrarea având în vedere că autoutilitara nu este dotată cu aparat tahograf


RĂSPUNS:

Da, perioada cuprinsă între orele 8,00 și 11,00 se înregistrează pe cardul tahograf cu ajutorul funcției de introducere manuală a datelor în momentul în care se preia autobuzul cu 30 de locuri, echipat cu tahograf digital.

Perioada respectivă se înregistrează ca altă muncă (simbol două ciocănele).

În săptămâna curentă aţi condus 54 de ore.

Câte ore puteți conduce în săptămâna următoare?


RĂSPUNS:

În săptămâna următoare mai pot conduce 36 de ore (90 - 54 = 36).

Cu ocazia unui control în trafic efectuat de inspectorii ISCTR sunt analizate datele înregistrate pe cardul tahograf pentru două săptămâni consecutive, constatându-se următoarele:

  • în prima săptămână: durată de conducere săptămânală = 40 de ore și timp total de lucru săptămânal = 44 de ore;
  • în a doua săptămână: durată de conducere săptămânală = 58 de ore și timp total de lucru săptămânal = 65 de ore.

Câte abateri de la reglementările în vigoare s-au constatat?

Precizați care sunt acestea prin raportare la prevederile reglementare.


RĂSPUNS:

S-au constatat trei abateri de la reglementările în vigoare și anume:

  • depășirea duratei de conducere săptămânală în a două săptămână cu 2 ore de conducere (58 de ore în loc de maxim 56 de ore de conducere);
  • depășirea timpului total de muncă în a doua săptămână (65 de ore în loc de maxim 60);
  • depășirea duratei totale de conducere pentru două săptămâni consecutive cu 8 ore (98 de ore în loc de maxim 90 de ore).

Cu ocazia unui control în trafic efectuat de inspectorii ISCTR sunt analizate datele înregistrate pe cardul tahograf pentru două săptămâni consecutive, constatându-se următoarele:

  • în prima săptămână: durată de conducere săptămânală = 57 de ore;
  • în a doua săptămână: durată de conducere săptămânală = 59 de ore.

Câte abateri de la reglementările în vigoare s-au constatat?

Precizați care sunt acestea prin raportare la prevederile reglementare.


RĂSPUNS:

S-au constatat trei abateri de la reglementările în vigoare și anume:

  • depășirea duratei de conducere săptămânală în prima săptămână cu 1 oră (57 de ore în loc de maxim 56);
  • depășirea duratei de conducere în a două săptămână cu 25 de ore (în loc de 34 s-au condus 59 de ore);
  • depășirea duratei maxime de conducere este de 90 de ore în 2 săptămâni consecutive (57 + 59 = 116 ore in loc de 90).

În timpul unei curse sunteți oprit pentru control și cu această ocazie sunt analizate datele înregistrate pe cardul tahograf pentru două săptămâni consecutive, constatându-se următoarele:

  • în prima săptămână: durată de conducere săptămânală = 59 de ore și timp total de lucru săptămânal = 65 de ore;
  • în a doua săptămână: durată de conducere săptămânală = 57 de ore.

Câte abateri de la reglementările în vigoare s-au constatat?

Precizați care sunt acestea prin raportare la prevederile legale.


RĂSPUNS:

S-au constatat 4 abateri de Ia reglementările în vigoare.

  • depășirea duratei de conducere săptămânală în prima săptămână cu 3 ore de conducere (59 de ore în loc de maxim 56 de ore de conducere);
  • depășirea timpului total de muncă în prima săptămână ( 65 de ore în loc de maxim 60 de ore);
  • depășirea duratei de conducere săptămânală în a doua săptămână cu 23 de ore (57 de ore în loc de 34 (fiind două săptămâni consecutive de conducere));
  • depășirea duratei totale de conducere pentru două săptămâni consecutive cu 26 de ore (59 + 57 = 116 ore în loc de 90 de ore);

Preluați un autovehicul echipat cu tahograf analog.

Ce oră trebuie să vă asigurați că este setată la un aparat tahograf analog?


RĂSPUNS:

Ora ţării în care este înmatriculat autovehiculul.

Ce oră este setată la un tahograf digital și prin urmare apare pe rapoartele de activitate printate din memoria tahografului?


RĂSPUNS:

Întotdeauna ora de pe rapoarte va fi cea corespunzătoare UTC (Universal Time Coordinated) și este aproximativ echivalentă cu ora GMT.

Aceasta este cu două ore în urma orei din România (iarna) și nu se schimbă în funcție de anotimp (vara ora din România este cu trei ore înaintea orei UTC).

Ce informaţii trebuie să menţioneze conducătorul auto la introducerea diagramei în aparatul tahograf?


RĂSPUNS:

Numele și prenumele conducătorului auto, localitatea de unde se începe programul de lucru, data începerii programului de lucru, numărul de înmatriculare al autovehiculului, kilometrii indicați de tahograf la începutul zilei de lucru.

Ce informații trebuie să menționeze conducătorul auto la scoaterea diagramei din tahograf cu ocazia înlocuirii acesteia?


RĂSPUNS:

Localitatea de destinație, data sosirii, kilometrii indicați de tahograf la sosire și kilometrii parcurși în ziua respectivă.

In ce situaţii conducătorul auto trebuie sa consemneze date / informaţii pe partea verso a digramei tahograf?


RĂSPUNS:

  • la schimbarea autovehiculului în cursul aceleași zile;
  • în cazul defectării aparatului tahograf în timpul cursei;
  • în cazul în care din motive ce nu țin de conducătorul auto (referitor la siguranța persoanelor și a vehiculului) acesta nu poate respecta regulile cu privire la timpii de conducere și odihnă.

Cum procedaţi din punct de vedere al utilizării diagramelor tahograf în cazul în care pe parcursul unei curse se defectează aparatul tahograf analog?


RĂSPUNS:

În cazul în care pe parcursul unei curse se defectează aparatul tahograf analog, se consemnează manual pe spatele diagramei tahograf numele și prenumele, ora constatării defecțiunii, seria permisului de conducere și semnătura, iar în zona caroiată, activitățile desfășurate de conducătorul auto, inclusiv conducerea.

Cum procedaţi din punct de vedere al utilizării diagramelor tahograf în cazul în care la Focşani trebuie să schimbaţi autovehiculul din motive tehnice, ambele fiind dotate cu tahograf analog?


RĂSPUNS:

Se folosește aceeași diagramă tahograf, notându-se în prealabil pe verso acesteia ora efectuării schimbării, numărul de înmatriculare al celui de-al doilea autovehicul și kilometrii la bordul celui de-al doilea autovehicul.

Cu ocazia unui control în trafic este analizată diagrama din ziua precedentă și inspectorul de trafic constată următoarele:

  • nu este înscrisă localitatea de destinație (Satu Mare);
  • nu sunt completați kilometri indicați de tahograf la sosirea la Satu Mare;
  • conducătorul auto nu a înscris ora de plecare din Buzău și ora de sosire la Satu Mare.

Câte abateri care se sancționează cu amendă contravențională s-au constatat și câte dintre ele atrag și imobilizarea autovehiculului până la îndeplinirea condițiilor legale pentru reluarea transportului?

Motivați răspunsul.


RĂSPUNS:

S-au constatat 2 abateri:

  • nu este completată localitatea de destinație;
  • nu sunt completați kilometrii indicați de tahograf la sosirea la Satu Mare.

Ambele abateri se sancționează cu amendă contravențională; nicio abatere nu se sancționează cu imobilizarea autovehiculului.

Conducătorul auto are obligația de a nota pe diagrama tahograf:

  • la introducere: numele și prenumele, localitatea de plecare, data, numărul de înmatriculare al autovehiculului, kilometrii indicați de tahograf la începutul zilei de lucru;
  • la scoatere: localitatea de destinație, data, kilometrii indicați de tahograf la terminarea zilei de lucru.

Se sancționează cu imobilizarea autovehiculului nerespectarea timpilor de repaus.