Ce informaţii trebuie să menţioneze conducătorul auto la introducerea diagramei în aparatul tahograf?


RĂSPUNS:

Numele și prenumele, localitatea de plecare, data, numărul de înmatriculare al autovehiculului, kilometrii indicați de tahograf la începutul zilei de lucru.

Ce informații trebuie să menționeze conducătorul auto la scoaterea diagramei din tahograf cu ocazia înlocuirii acesteia?


RĂSPUNS:

Localitatea de destinație, data, kilometrii indicați de tahograf la terminarea zilei de lucru și kilometrii rulați în ziua respectivă).​

În ce situaţii conducătorul auto trebuie să consemneze date / informaţii pe partea verso a digramei tahograf?


RĂSPUNS:

  • la schimbarea autovehiculului în cursul aceleași zile;
  • în cazul defectării aparatului tahograf în timpul cursei.
  • în cazul în care din motive ce nu țin de conducătorul auto (referitor la siguranța persoanelor și a vehiculului) acesta nu poate respecta regulile cu privire la timpii de conducere și repaus.

Cursa București - Tulcea s-a efectuat cu un autovehicul cu tahograf analog.

La Tulcea, preluați un alt autovehicul cu tahograf analog și plecați la Constanța.

Cu ocazia unui control între Tulcea și Constanța este analizată diagrama din ziua curentă și se constată următoarele:

  • a) conducătorul auto nu a completat ora introducerii diagramei tahograf în primul autovehicul condus în acea zi;
  • b) nu este completată ora schimbării autovehiculului;
  • c) nu este completat numărul de înmatriculare al noului autovehicul.

Câte abateri de la reglementările în vigoare s-au constatat?

Precizați care sunt aceste abateri.


RĂSPUNS:

Au fost constatate 2 abateri:

  • nu a fost notata ora de schimbare a autovehiculului;
  • nu este completat numărul de înmatriculare al celui de-al doilea autovehicul.

Cu ocazia controlului prezentați și diagramele tahograf.

Pe diagrama tahograf din ziua precedentă se constată următoarele:

  • a) nu este înscrisă localitatea de plecare la începutul zilei de lucru;
  • b) nu sunt completați kilometri indicați de tahograf la începutul zilei de lucru;
  • c) nu sunt completați kilometri indicați de tahograf la terminarea zilei de lucru;
  • d) nu este completată denumirea întreprinderii (operatorului de transport).

Câte abateri s-au constatat din analiza diagramei tahograf, cum se sancționează acestea și câte dintre ele atrag și imobilizarea autovehiculului până la îndeplinirea condițiilor legale pentru reluarea transportului?

Motivați răspunsul.


RĂSPUNS:

S-au constatat trei abateri:

  • nu este înscrisă localitatea de plecare la începutul zilei de lucru;
  • nu sunt completați kilometri indicați de tahograf la începutul zilei de lucru;
  • nu sunt completați kilometri indicați de tahograf la terminarea zilei de lucru.

Toate abaterile se sancționează cu amendă contravențională; nicio abatere nu se sancționează cu imobilizarea autovehiculului.

Conducătorul auto are obligația de a nota pe diagrama tahograf:

  • la introducere: numele și prenumele, localitatea de plecare, data, numărul de înmatriculare al autovehiculului, kilometrii indicați de tahograf la începutul zilei de lucru;
  • la scoatere: localitatea de destinație, data, kilometrii indicați de tahograf la terminarea zilei de lucru.

Se sancționează cu imobilizarea autovehiculului nerespectarea timpilor de repaus.

La Sibiu, sunteți oprit la ora 12:00 de inspectorii ISCTR ocazie cu care prezentați și diagramele tahograf. Pe diagrama tahograf din ziua curentă se constată următoarele:

  • Plecare din Oradea la ora 7:00;
  • Conducere 2 ore și 30 de minute, până la ora 9:30;
  • Pauză 15 minute, până la ora 9:45;
  • Conducere 2 ore și 15 minute, până la ora 12:00, ora controlului.

Indicați dacă există o încălcare a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 și în caz afirmativ care este aceasta și prin ce măsuri se sancționează?


RĂSPUNS:

Există o abatere: s-a depășit perioada de conducere continuă fără oprire de 4 ore 30 minute cu 15 minute.

Se sancționează cu amendă contravențională și imobilizarea vehiculului pentru efectuarea unei pauze de minim 30 de minute.

Cum procedaţi din punct de vedere al utilizării diagramelor tahograf în cazul în care pe parcurs se defectează aparatul tahograf?


RĂSPUNS:

În cazul în care pe parcursul unei curse se defectează aparatul tahograf analog, se consemnează manual pe spatele diagramei tahograf numele și prenumele, ora constatării defecțiunii, seria permisului de conducere și semnătura, iar în zona caroiată, activitățile desfășurate de conducătorul auto, inclusiv conducerea.

Pe o diagramă tahograf înregistrarea de distanță parcursă prezintă o întrerupere de 2 ore și capetele înregistrării de distanță nu se aliniază și nu au continuitate.

Autovehiculul este condus de un singur conducător auto.

Indicați 2 cauze probabile ale acestui lucru.


RĂSPUNS:

  • conducere autovehicul în cele 2 ore fără diagramă în tahograful digital;
  • conducere autovehicul în cele două ore cu capacul aparatului tahograf deschis;
  • scoaterea diagramei din aparat pe perioada în care nu a înregistrat;
  • introducerea necorespunzătoare a diagramei în aparat;
  • tăvița aparatului nu a fost închisă corespunzător.

La examinarea înregistrărilor de viteză de pe o diagramă tahograf se constată că sunt multe vârfuri ascuţite în sus şi în jos foarte apropriate între ele.

Ce indică acest lucru?


RĂSPUNS:

O conducere neeconomică, cu accelerări și frânări dese.

Cu ocazia unui control în trafic, pe drumul de întoarcere către țară, sunteți oprit într-o parcare pentru control, ocazie cu care vedeți că inspectorul de control reține cardul tahograf al unui conducător auto oprit înaintea dumneavoastră.

Indicați 2 fapte care pot atrage reținerea cardului tahograf?


RĂSPUNS:

  • șoferul folosește un card care nu este al lui;
  • cardul a fost falsificat;
  • cardul a fost declarat pierdut sau furat și este utilizat de conducătorul auto.

Conduceți un autovehicul echipat cu tahograf digital.

Cu ce ocazii introduce conducătorul auto locația utilizând funcția tahografului digital de introducere manuală a datelor?


RĂSPUNS:

Locația trebuie să fie introdusă manual în tahograful digital în următoarele situații:

  • la începutul zilei de lucru;
  • la sfârșitul zilei de lucru;
  • la trecerea frontierelor, dacă tahograful nu detectează automat schimbarea.
Studiu de caz CPI Transport Persoane Nr. 92

Pe rapoartele de activitate printat din memoria tahografului digital pot apare următoarele combinații de pictograme.

Card tahograf introdus în mers

Care este semnificația acestora?​


RĂSPUNS:

  • conducere fără card corespunzător;
  • card introdus în mers;
  • ultimul card retras incorect;
  • confirmare locație sfârșit;
  • confirmare ora început;
  • confirmare locație început.
Studiu de caz CPI Transport Persoane Nr. 93

Autovehiculul este echipat cu tahograf digital.

Indicați ce tip de raport reprezintă următoarea combinație de pictograme:

Conducere fără card tahograf corespunzător.


RĂSPUNS:

Raport zilnic de activitate din memoria cardului șoferului.

Conducere fără card tahograf corespunzător.

Studiu de caz CPI Transport Persoane Nr. 94

Autovehiculul este echipat cu tahograf digital.

Indicați ce tip de raport reprezintă următoarea combinație de pictograme:

Conducere fără card tahograf corespunzător.


RĂSPUNS:

Raport zilnic de activitate din memoria tahografului.

Conducere fără card tahograf corespunzător.

În săptămâna curentă ați condus luni și marți câte 10 ore și ați redus de 3 ori perioada de repaus (odihnă) zilnic la 9 ore.

Plecarea are loc joi la ora 8 după o perioadă de repaus (odihnă) și procedați astfel:

  • 8 - 13 conducere;
  • 13 - 16 repaus (odihnă) de 3 ore;
  • 16 - 20:30 conducere;
  • joi 20:30 - vineri 5:30 repaus de 9 ore.

Ce abateri de la reglementările privind perioadele de conducere, de odihnă și pauzele conducătorilor auto ați săvârșit?


RĂSPUNS:

Au fost săvârșite două abateri:

  • a depășit timpul de conducere continuă, de la 8:00 la 13:00 sunt 5 ore de conducere iar el avea dreptul să conducă doar 4 ore și 30 de minute după care trebuia să facă o pauza de cel puțin 45 de minute;
  • a depășit timpul de conducere zilnică, sunt 9 ore de conducere și avea dreptul la maxim 9 ore pentru că s-a extins conducerea zilnică la 10 ore de două ori în acea săptămână.

Odihna zilnică este corect efectuată pentru că a optat să facă odihna zilnică împărțită în două perioade, prima de 3 ore iar a doua de 9 ore, în total fiind 12 ore de odihnă.

Pe parcurs sunteți oprit la ora 14:00 de inspectorii ISCTR ocazie cu care prezentați și diagramele tahograf.

Pe diagrama tahograf din ziua curentă se constată următoarele:

  • plecare din Brașov la ora 8:00;
  • conducere de 3 ore;
  • pauză de 30 de minute;
  • conducere 1 oră și 30 de minute;
  • pauză de 15 minute;
  • conducere 45 de minute până la ora 14:00 ora controlului.

Indicați dacă există o încălcare a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 și în caz afirmativ care este aceasta și prin ce măsuri se sancționează?


RĂSPUNS:

Există o abatere: Pauza a doua, luată dupa 4 ore și 30 de minute de conducere, trebuia să fie de minim 30 minute nu de 15 minute.

Se sancționează cu amendă contravențională și imobilizare autovehicul pentru efectuarea pauzei regulamentare.

Pe parcurs sunteți oprit la ora 12:00 de inspectorii ISCTR ocazie cu care prezentați și diagramele tahograf.

Pe diagrama tahograf din ziua curentă se constată următoarele:

  • Plecare din Slatina la ora 7:00;
  • Conducere 2 ore și 30 de minute, până la ora 9:30;
  • Pauză 15 minute, până la ora 9:45;
  • Conducere 2 ore și 15 minute, până la ora 12:00, ora controlului.

Indicați dacă există o încălcare a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 și în caz afirmativ care este aceasta și prin ce măsuri se sancționează?​


RĂSPUNS:

Există o abatere: S-a depășit perioada de conducere continuă fără oprire de 4 ore 30 minute cu 15 minute. După ora 9:45 mai avea dreptul să conducă maxim două ore și trebuia să facă o pauză de minim 30 de minute.

Se sancționează cu amendă contravențională și imobilizarea vehiculului pentru efectuarea unei pauze de minim 30 de minute.

În aceiași zi de lucru schimbați autovehiculul. Ambele autovehicule au tahograf analog. Cu ocazia unui control este analizată diagrama din ziua curentă și se constată următoarele:

  • a) conducătorul auto nu a completat ora introducerii diagramei tahograf în primul autovehicul condus în acea zi;
  • b) nu este completată localitatea de plecare la începutul zilei de lucru;
  • c) nu este completată ora schimbării autovehiculului;
  • d) nu este completat numărul de înmatriculare al noului autovehicul.

Câte abateri de la reglementările în vigoare s-au constatat?

Precizați care sunt aceste abateri.


RĂSPUNS:

Trei abateri:

  • nu este completată localitatea de plecare la începutul zilei de lucru;
  • nu este completat numărul de înmatriculare al noului autovehicul;
  • nu este completată ora schimbării autovehiculului.

La Zalău efectuați o perioadă de repaus (odihnă) ocazie cu care stați de vorbă cu alți conducători auto.

Unul dintre aceștia susține că știe o metodă de falsificare a datelor înregistrate pe diagrama tahograf.

Nu sunteți de acord cu aceste practici și îi precizați riscul la care se expune.

Cum se sancționează falsificarea datelor înregistrate pe diagrama tahograf?


RĂSPUNS:

Fapta constituie infracțiune, se sancţionează penal.

Cu ocazia unui control în trafic se constată că discurile de frână de la roțile punții față prezintă uzură excesivă și fisuri, ceea ce reprezintă o defecțiune tehnică periculoasă conform încadrării din reglementările în vigoare.

Indicați prin ce măsuri se sancționează cele constatate.


RĂSPUNS:

Amendă contravențională, suspendarea dreptului de circulație a autovehicul prin reținerea certificatului de înmatriculare și a plăcuțelor de înmatriculare și anulare inspecție tehnică periodică.