Vă apropiaţi de o trecere peste calea ferată şi observaţi că se coboară semibariera. Cum procedaţi?
10 iulie 2024Studiu de caz CPI Transport Persoane, EXEMPLUL Nr. 18
11 octombrie 2024Studiu de caz CPI Transport Persoane, EXEMPLU complet cu 20 de cerințe
Acesta este un exemplu COMPLET de studiu de caz cu un total de 20 de cerințe, exact ca la examenul oficial. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
STUDIU DE CAZ NR. 1
Sunteți angajat în calitate de conducător auto la un operator de transport rutier care efectuează transport rutier de persoane contra cost prin servicii ocazionale. Angajatorul vă desemnează să efectuați cu un autocar utilizat de operatorul de transport în baza unui contract de leasing, un serviciu ocazional pe ruta Suceava - București - Istanbul cu un grup de turiști.
- Plecarea din Suceava este programată luni la ora 9,00.
- Viteza de deplasare a autocarului este de 50 km/h.
1. Precizați 5 documente pe care trebuie să le prezentați cu ocazia unui control în trafic, exceptând permisul de conducere, certificatul de înmatriculare, diagramele/cardul tahograf, rovigneta, cartea de identitate, pașaportul, asigurarea RCA.
2. Indicați 3 obligații pe care le aveți la plecare și pe timpul transportului Suceava - București - Istanbul din punct de vedere al tipului de serviciu pe care îl efectuați.
3. Prima zi de deplasare se termină cu oprire la București unde grupul se cazează pentru odihnă până a doua zi. La ce oră este posibil să ajungeți în cel mai scurt timp la București dacă respectați reglementările în vigoare privind perioadele de conducere și de odihnă. Distanța Suceava-București este de 500 km/h. Justificați răspunsul.
4. Pentru ziua de joi este programată plecarea spre țară. Programul este următorul:
- 6,00 - 7,00 conducere autocar de la locul de parcare la hotel;
- 7,00 - 8,00 mic dejun;
- 8,00 - 14,00 transportul grupului la obiective turistice și pauză de 2 ore și 30 minute;
- 14,00 - plecarea spre țară.
Câte ore mai puteți conduce în ziua de joi având în vedere faptul că în săptămâna curentă ați extins de 2 ori timpul de conducere zilnic la 1 O ore și ați efectuat 3 perioade zilnice de odihnă reduse?
Justificați răspunsul.
STUDIU DE CAZ NR. 2
Efectuați un transport contra cost de persoane prin servicii ocazionale pe ruta București - Paris cu un autocar utilizat în baza unui contract de leasing.
5. Care este documentul de transport pentru serviciul efectuat pe relația București - Paris și cum se sancționează efectuarea unui transport de persoane contra cost prin servicii ocazionale rară documentul de transport?
6. De la București plecați joi la ora 9,00. În săptămâna curentă ați extins o dată timpul de conducere zilnică la 10 ore și ați efectuat 3 perioade de repaus (odihnă) zilnic reduse la 10 ore. Precizați ziua și ora când trebuie să vă opriți pentru efectuarea primei perioade de repaus zilnic după plecarea din București și indicați care va fi durata acesteia. În afară de conducere nu mai desfășurați alte activități. Justificați răspunsul.
7. Autovehiculul este echipat cu tahograf analog. Ce date/informații înscrie conducătorul auto pe diagrama tahograf la introducerea ei în aparat la începutul zilei de lucru?
8. Cu ocazia controlului în trafic, se constată că pe diagrama tahograf din ziua precedentă, înregistrarea de distanță prezintă o întrerupere de 2 ore și capetele înregistrării de distanță nu au continuitate. Autovehiculul este condus de un singur conducător auto. Indicați 2 posibile cauze ale acestui lucru, exceptând defectarea tahografului.
STUDIU DE CAZ Nr. 3
În calitatea dumneavoastră de conducător auto la un operator de transport rutier urmează să efectuați un transport de persoane contra cost prin servicii ocazionale.
9. Managerul de transport v-a instruit că viteza peste limitele admise sau viteza neadaptată este o cauză majoră a accidentelor de circulație. De asemenea, v-a instruit că sunt factori/situații în care un conducător auto poate fi tentat să circule cu o viteză neadaptată sau peste limita admisă. Indicați 3 asemenea factori/situații.
10. Cunoașteți că neadaptarea vitezei de circulație este una din principalele cauze generatoare de accidente rutiere. Indicați 4 elemente/factori funcție de care trebuie să vă adaptați viteza cu care circulați.
11. La cursul de pregătire profesională precum și prin instructajul efectuat de persoana desemnată să conducă permanent și efectiv activități de transport ați fost învățat că în calitate de conducător auto principala dumneavoastră responsabilitate o constituie siguranța și confortul pasagerilor.
Indicați 5 modalități privind stilul de conducere prin care asigurați siguranța și confortul pasagerilor.
STUDIU DE CAZ Nr. 4
Sunteți angajat în calitate de conducător auto la un operator de transport rutier care efectuează transport rutier contra cost de persoane prin servicii regulate în trafic național.
12. Indicați 3 factori ce țin de conducătorul auto care influențează negativ timpul de reacție a conducătorului auto.
13. Starea psihică a conducătorului auto influențează capacitatea de conducere. Indicați 2 efecte negative ale problemelor familiale asupra conducătorului auto.
14. Pe parcursul unei curse sunteți implicat într-un accident de circulație. Nu sunteți rănit și aplicați măsurile care se impun. Indicați primele 4 acțiuni pe care le întreprindeți în ordinea în care ele trebuie luate.
STUDIU DE CAZ NR. 5
15. În spiritul conducerii economice, ați învățat că este util a se valorifica inerția autovehiculului. În măsura în care condițiile de circulație permit, enumerați 2 situații ( cazuri) în care se poate valorifica în mod rațional inerția autovehiculului.
16. Circulați într-o zonă montană cu porțiuni de drum cu pante lungi. Ce sistem al autovehiculului utilizați pentru evitarea suprasolicitării frânei de serviciu? Enumerați 3 avantaje ale utilizării acestui sistem.
17. Cunoașteți că în timpul deplasării trebuie să circulați cu o viteză adaptată și care să vă permită oprirea în condiții de siguranță. Indicați 3 factori care nu țin de conducătorul auto și care influențează negativ distanța de frânare.
STUDIU DE CAZ NR. 6
18. Întreținerea autovehiculului într-o stare tehnică bună este esențială pentru siguranța circulației și reducerea costurilor de exploatare. Indicați 3 elemente pe care trebuie să le aveți în vedere la întreținerea motorului care au implicații asupra consumului de combustibil și a performanțelor motorului.
19. La plecarea în cursă persoana desemnată să conducă permanent și efectiv activitatea de transport v-a dat instrucțiuni pentru a adopta un stil de conducere economic și ecologic. Indicați 5 elemente necesare adoptării unui stil de conducere economic și ecologic.
20. Autocarul pe care îl conduceți este echipat cu sistem de reglaj adaptiv al vitezei ( adaptive cruise control - ACC) care mai este denumit și autopilot adaptiv. Indicați 2 avantaje ale acestui sistem.