343. Uzura prematură a pneurilor din faţă se datorează, în primul rând:
A dereglării geometriei direcţiei;
B circulaţiei frecvente cu viteză redusă;
C fenomenul este specific autovehiculelor care au tracţiunea pe puntea din spate.
Explicație: Uzura prematură a pneurilor din față apare de cele mai multe ori din cauza unei reglări greșite a direcției sau a unor probleme cu geometria roților, cum ar fi unghiul incorect de fugă sau de cădere. Dacă direcția nu este reglată corespunzător sau dacă roțile nu sunt paralele, anvelopele se vor toci neuniform și mult mai repede pe anumite zone, afectând aderența și stabilitatea mașinii. Codul Rutier și regulamentele tehnice prevăd obligația ca sistemul de direcție să fie în stare bună de funcționare, tocmai pentru a preveni aceste situații. De aceea, este foarte important ca periodic să faci verificarea și reglarea ansamblului de direcție, să menții corect presiunea în pneuri și să eviți manevrele bruște sau suprasarcinile pe puntea față. În concluzie, cea mai frecventă cauză pentru uzura rapidă a pneurilor din față rămâne dereglarea direcției sau geometria incorectă a roților.