Auto DRPCIV
A nu;
B da;
C indicatorul se referă la faptul că circulaţia se desfăşoară în ambele sensuri.
Explicație:
Indicatorul întâlnit în imagine arată că pe sectorul de drum îngustat ai obligația să cedezi trecerea tuturor vehiculelor care vin din sens opus. Acest semn se montează acolo unde drumul nu permite trecerea simultană a două vehicule și e necesar ca circulația să se facă alternativ. Săgeata neagră orientată în jos și săgeata roșie în sus, arată clar că tu pierzi prioritatea, iar cei care vin din față au dreptul să treacă primii. Dacă întâlnești o mașină venind din sens opus pe această porțiune de drum, trebuie să oprești și să aștepți până când drumul este liber, indiferent dacă ai ajuns primul sau nu la sectorul îngustat. Prioritatea revine exclusiv celor care circulă din sens invers, iar nerespectarea acestei reguli poate duce la accidente sau blocaje, dar și la sancțiuni contravenționale.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
28%
Auto DRPCIV
A o trecere la nivel cu calea ferată;
B o trecere la nivel cu calea ferată industrială;
C apropierea de un depou de tramvaie.
Explicație:
Indicatorul din imagine este un indicator de avertizare „Atenție, alte pericole”, iar panoul adițional de sub el arată clar că pericolul specific este existența unei treceri la nivel cu o cale ferată industrială. Acest tip de trecere diferă de cele obișnuite pentru trenuri de călători, deoarece pe liniile industriale pot circula vagoane sau locomotive fără program fix și adesea fără bariere sau semnale automate. Asta înseamnă că ai obligația să reduci viteza, să fii foarte atent la apropierea de linia ferată și să te asiguri atât vizual, cât și auditiv, înainte să traversezi. Dacă este prezent un agent de cale ferată, trebuie să respecți indicațiile acestuia. Calea ferată industrială poate fi traversată de vagoane care nu opresc sau nu semnalizează ca un tren obișnuit, deci riscul de accident este crescut dacă nu acorzi maximă atenție. Ai obligația să circuli cu prudență sporită și să fii pregătit să oprești în orice moment dacă apare un vehicul feroviar.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
22%
Auto DRPCIV
A reduceţi viteza şi traversaţi cu atenţie;
B opriţi şi aşteptaţi apariţia luminii de culoare verde;
C acordaţi prioritate pietonilor, după care vă continuaţi deplasarea.
Explicație:
În această situație semaforul arată culoarea roșie, ceea ce înseamnă că trebuie să oprești înainte de trecerea pentru pietoni și să aștepți până când se aprinde culoarea verde. Nu ai voie să traversezi intersecția sau să treci de linia de oprire cât timp semaforul este roșu, chiar dacă nu se află pietoni pe trecere sau traficul pare liber. Culoarea roșie a semaforului are prioritate față de orice alt indicator, inclusiv față de semnul de cedează trecerea sau trecerea pentru pietoni. Singura acțiune corectă și legală este să oprești complet și să aștepți apariția luminii verzi care permite continuarea deplasării. Nerespectarea semnalului roșu este considerată contravenție gravă și se sancționează cu amendă și puncte de penalizare, iar riscul de accidente este foarte mare dacă ignori această regulă.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
13%
Auto DRPCIV
A acordaţi prioritate autoturismului din stânga;
B aveţi prioritate faţă de autoturismul alb din stânga;
C nu vă este permis să viraţi la stânga.
Explicație:
În această intersecție care nu este dirijată de semafor sau polițist, se aplică regula priorității de dreapta. Dacă virezi la stânga, trebuie să acorzi prioritate tuturor vehiculelor care vin din dreapta ta, dar nu și celor din stânga. În imagine, autoturismul alb se află în stânga ta, iar tu te afli pe dreapta lui, deci el este obligat să îți acorde prioritate. Ai dreptul să intri primul în intersecție, cu condiția să te asiguri foarte bine și să cedezi trecerea pietonilor aflați pe trecerea de pietoni. Prioritatea de dreapta este regula de bază în orice intersecție nedirijată, indiferent de direcția de mers, pentru a preveni accidentele și blocajele.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 57
(1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreapta, în condiţiile stabilite prin regulament.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
37%
Auto DRPCIV
A traseul 1;
B traseul 2;
C traseul 3.
Explicație:
Pentru a întoarce corect într-o intersecție cu sens giratoriu cu mai multe benzi trebuie să alegi de la început banda potrivită. Traseul optim pentru întoarcere este traseul 2, care presupune să intri în sensul giratoriu pe banda din interior, adică banda din stânga, apoi să urmezi interiorul sensului până în punctul unde vrei să ieși și să te asiguri că poți schimba banda spre exterior în siguranță pentru a părăsi sensul. Acest traseu reduce riscul de accident, nu încurcă ceilalți șoferi care vor să meargă înainte sau la dreapta și respectă regulile de circulație privind schimbarea benzii și semnalizarea la ieșirea din sens. Cei care doresc să circule pe prima arteră la dreapta, se vor angaja pe banda de langa bordură trotuarului sau acostament, cei care doresc să circule pe direcția înainte, se vor angaja pe oricare dintre benzi, dar dacă sensul giratoriu are mai mult de 2 benzi, se va evita să se circule pe banda cea mai din centrul intersecției, iar cei care doresc să circule la stânga sau să întoarcă, se vor angaja pe banda cea mai din centrul intersecției.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
Auto DRPCIV
A vă angajaţi în traversare înaintea autocamionului;
B permiteţi trecerea autocamionului;
C acordaţi prioritate de dreapta.
Explicație:
În această intersecție nedirijată, regula priorității de dreapta se aplică la momentul în care efectuezi virajul spre stânga. Chiar dacă la intrarea în intersecție nu ai vehicule din dreapta, când începi să virezi stânga autocamionul ajunge să vină din partea ta dreaptă, ceea ce îl face să aibă prioritate. Ai obligația să oprești și să lași autocamionul să treacă înainte să efectuezi manevra de viraj. Dacă ai intra înaintea lui, ai încălca regula de prioritate și ai putea provoca un accident. Oricând virezi la stânga într-o intersecție nedirijată trebuie să te asiguri și să acorzi prioritate vehiculelor care circulă din sens opus sau care, după poziție, ajung să fie pe dreapta ta în timpul manevrei.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.59.
(2) În intersectii, conducatorii vehiculelor care vireaza spre stânga sunt obligati sa acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersecteaza si care circula din partea dreapta.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
17%
A în apropierea staţiilor de tramvai;
B când vizibilitatea este redusă sub 100 m;
C în locurile unde soliditatea drumului nu permite.
Explicație:
Întoarcerea este interzisă în locurile unde soliditatea drumului nu permite această manevră, adică acolo unde carosabilul este degradat, există gropi, terenul este instabil sau există riscul ca drumul să se surpe sau să cedeze sub greutatea vehiculului. Scopul acestei reguli este să previi accidentele și să nu distrugi infrastructura rutieră. Dacă efectuezi o întoarcere pe un astfel de drum, poți rămâne blocat, poți provoca avarii grave mașinii sau poți crea un pericol pentru ceilalți participanți la trafic. Legea interzice întoarcerea și în alte situații, dar dintre variantele prezentate, doar lipsa solidității drumului duce automat la interdicția de a întoarce, indiferent de vizibilitate sau de prezența unei stații de tramvai. întoarcerea trebuie făcută doar acolo unde carosabilul este sigur, plan și nu există niciun risc de deteriorare a drumului sau a vehiculului.
Regulamentul Rutier
Articolul 126 - Se interzice întoarcerea vehiculului:
    c) în locurile unde soliditatea drumului nu permite;
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
36%
A pe drumurile cu circulaţie intensă;
B când există riscul ca marginea drumului să cedeze, respectiv soliditatea drumului nu permite;
C pe poduri.
Explicație:
Întoarcerea este interzisă în mod expres în două situații foarte clare: atunci când există riscul ca marginea drumului să cedeze sau soliditatea carosabilului nu permite efectuarea în siguranță a manevrei și, separat, pe poduri. Aceste restricții există pentru a preveni accidente grave, blocaje sau deteriorarea infrastructurii. Dacă marginea drumului este instabilă sau drumul este deteriorat, întoarcerea poate duce la blocarea sau răsturnarea vehiculului, punând în pericol viața ta și a celorlalți participanți la trafic. Pe poduri, întoarcerea este interzisă deoarece spațiul este limitat, vizibilitatea redusă și manevra poate bloca complet circulația sau poate duce la coliziuni frontale. De aceea, aceste situații sunt reglementate strict de Codul Rutier, iar nerespectarea lor atrage sancțiuni severe. întoarcerea trebuie făcută doar acolo unde este permis și există siguranță totală pentru toți participanții la trafic.
Regulamentul Rutier

Articolul 126 - Se interzice întoarcerea vehiculului:
    a) în locurile în care este interzisă oprirea voluntară a vehiculelor, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 142 lit. f);
    c) în locurile unde soliditatea drumului nu permite;

Articolul 142 - Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
    c) pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte;
Dificultate Întrebare: GREA
61%
A să opriţi imediat pe dreapta părţii carosabile;
B să circulaţi în regim normal, dar cu prudenţă şi folosind luminile intermitente de avarie;
C să reduceţi viteza şi să eliberaţi banda pe care vă deplasaţi sau să circulaţi cât mai aproape de bordură ori acostament.
Explicație:
Când întâlnești pe drum autovehicule ale Ambulanței sau ale Serviciului Român de Informații care folosesc semnalele luminoase și sonore, ai obligația să reduci imediat viteza, să eliberezi banda pe care circuli și, dacă este nevoie, să te deplasezi cât mai aproape de marginea din dreapta a carosabilului sau de acostament. Nu este obligatoriu să oprești complet, decât dacă situația o impune pentru a permite trecerea vehiculului de urgență, însă este esențial să nu blochezi calea acestuia. Aceste vehicule au prioritate de trecere și trebuie să le asiguri un culoar liber cât mai rapid și în siguranță, indiferent dacă ești pe drum cu o singură bandă sau pe drumuri cu mai multe benzi. Folosirea avariilor nu este obligatorie, iar circulația în regim normal nu este permisă cât timp există semnale de avertizare speciale. Scopul este să facilitezi intervenția rapidă a serviciilor de urgență, fără să pui în pericol siguranța ta sau a altor participanți la trafic.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art. 32
(1) Semnalele speciale de avertizare luminoase sunt emise intermitent de dispozitivele de iluminare montate pe autovehicule şi au următoarele semnificaţii:
    b) lumina albastră obligă participanţii la trafic să acorde prioritate de trecere;
(2) Sunt autorizate să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase:
    b) pentru lumina albastră - autovehiculele aparținând poliției, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apărării Naționale, unităților speciale ale Serviciului Român de Informații și ale Serviciului de Protecție și Pază, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum și autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public, atunci când se deplasează în acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență;
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
15%
A acceleraţi şi treceţi fără ezitare peste nivelul cu calea ferată;
B opriţi în faţa barierei;
C pentru a nu fi lovit de barieră, o ocoliţi cu atenţie prin stânga.
Explicație:
Când te apropii de o trecere la nivel cu calea ferată și observi că bariera începe să coboare, ai obligația să oprești imediat în fața barierei, fără să încerci să accelerezi sau să traversezi linia ferată. Orice tentativă de a trece rapid sau de a ocoli bariera este extrem de periculoasă și interzisă prin lege, deoarece există riscul iminent de accident cu trenul sau de a fi lovit de barieră. Bariera care se coboară semnalizează că trenul este foarte aproape și trecerea nu mai este sigură pentru niciun vehicul. Trebuie să aștepți ca bariera să se ridice complet și să te asiguri că nu mai vine niciun tren înainte să reiei deplasarea. Această regulă este esențială pentru siguranța rutieră și pentru prevenirea accidentelor grave la trecerile la nivel cu calea ferată.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
2%
A pentru lipsa triunghiurilor reflectorizante;
B pentru lipsa trusei medicale de prim ajutor;
C pentru refuzul de legitimare.
Explicație:
Imobilizarea unui vehicul de către polițistul rutier se dispune atunci când șoferul refuză să se legitimeze, adică nu prezintă documentele de identitate sau cele ale mașinii la cererea organelor de control. Refuzul de legitimare este o abatere gravă pentru că polițistul nu poate verifica legalitatea circulației și identitatea persoanei aflate la volan. În această situație, polițistul are dreptul să oprească vehiculul pe loc, să-l blocheze sau să-l imobilizeze până când identitatea conducătorului auto este stabilită. Lipsa triunghiurilor reflectorizante sau a trusei medicale duce la amendă și, eventual, la reținerea certificatului de înmatriculare, dar nu justifică imobilizarea vehiculului. Doar refuzul de legitimare permite polițistului să ia această măsură extremă pentru a asigura siguranța și legalitatea circulației rutiere.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Capitolul VII - Raspunderea contraventionala
Art.117.
(1) Imobilizarea unui vehicul se dispune de catre politistul rutier în cazul savârsirii de catre conducatorul acestuia a uneia dintre urmatoarele fapte:
    e) refuza sa se legitimeze;
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
12%
A să vă cumpăraţi ochelari de vedere cu caracteristici superioare;
B să evitaţi conducerea autovehiculului până când sunteţi consultat de medicul specialist, urmând să vă conformaţi sfaturilor acestuia;
C să conduceţi folosind lumina de drum chiar şi în localităţi sau când din sens opus se apropie alte vehicule.
Explicație:
Dacă observi că ai probleme cu vederea, este obligatoriu să nu mai conduci autovehiculul până când ești consultat de un medic specialist oftalmolog și respecți sfaturile și recomandările acestuia. Vederea afectată îți poate reduce semnificativ capacitatea de a observa obstacolele, semnele de circulație sau ceilalți participanți la trafic, ceea ce crește riscul de accidente. Nu este suficient să îți cumperi singur ochelari, pentru că doar medicul poate stabili dacă problemele se pot corecta sau dacă există contraindicații pentru conducerea autovehiculelor. Conducerea cu probleme de vedere fără aviz medical pune în pericol siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic. Folosirea luminilor de drum nu rezolvă problema și poate deranja sau orbi ceilalți șoferi. Singura soluție corectă este să oprești temporar conducerea până la consultul medical și să urmezi întocmai recomandările medicului.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 21
(1) Conducătorii de autovehicule, de tractoare agricole sau forestiere ori de tramvaie trebuie să aibă cunoştinţele şi îndemânarea necesare conducerii şi să fie apţi din punct de vedere medical şi psihologic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
3%
A folosirea motorului la relanti, în cazul în care staţionaţi mai mult timp în acelaşi loc;
B menţinerea unei viteze constante, de preferinţă medie;
C oprirea motorului în timp ce coborâţi o pantă, pentru a economisi carburant.
Explicație:
Pentru a conduce ecologic un autovehicul, cel mai important lucru este să menții o viteză constantă, de preferință medie, pentru că astfel motorul funcționează în regim optim de consum și poluarea este redusă la minim. Accelerările și frânările bruște consumă mult mai mult carburant și duc la emisii mai mari de noxe. Menținerea unei viteze constante te ajută să folosești energia produsă de motor cât mai eficient și să reduci uzura componentelor mașinii. Să lași motorul la relanti atunci când staționezi nu este recomandat, pentru că vei consuma carburant inutil și vei polua mediul fără niciun beneficiu. Oprirea motorului la coborârea unei pante este periculoasă și interzisă prin lege, deoarece pierzi controlul asupra servodirecției și a sistemului de frânare, ceea ce poate duce la accidente grave. Prin urmare, un stil de condus ecologic înseamnă să anticipezi traficul, să folosești corect treptele de viteză, să eviți opririle inutile și să menții o viteză constantă, ceea ce te ajută să economisești combustibil și să protejezi mediul.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
37%
Auto DRPCIV
A antenă obligatorie;
B unde radar;
C vânt lateral.
Explicație:
Indicatorul din imagine avertizează că urmează o zonă cu vânt lateral puternic. Acest pericol apare de obicei pe poduri, viaducte, în apropierea câmpurilor deschise sau în zone unde relieful favorizează curenții de aer. Când întâlnești acest indicator trebuie să reduci viteza, să ții cu fermitate volanul și să fii atent la eventuale rafale care pot devia traiectoria vehiculului, în special dacă conduci o mașină înaltă, un vehicul greu sau cu remorcă. Vântul lateral poate duce la pierderea controlului asupra direcției sau chiar la răsturnarea vehiculului dacă nu adaptezi stilul de condus. De asemenea, trebuie să fii pregătit pentru eventuale obiecte purtate de vânt care pot ajunge pe carosabil. Prin urmare, circulă cu atenție sporită, păstrează distanță față de celelalte vehicule și adaptează viteza la condițiile reale din zonă.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
5%
Auto DRPCIV
A „Viteză minimă obligatorie”;
B „Sfârşitul limitării de viteză”;
C „Sfârşitul vitezei minime obligatorii”.
Explicație:
Indicatorul din imagine semnifică „Sfârșitul vitezei minime obligatorii”. Asta înseamnă că, de la locul unde este amplasat acest semn, nu mai ești obligat să circuli cu cel puțin 40 de kilometri pe oră, iar restricția de viteză minimă impusă anterior se anulează. Acest indicator se montează la finalul sectoarelor de drum unde, din motive de fluidizare a traficului sau de siguranță, era impusă o viteză minimă pentru toate vehiculele. De acum înainte poți adapta viteza după condițiile de drum și după celelalte reguli generale, fără să mai ai obligația de a menține minim 40 km/h. Dacă anterior circulai cu o viteză sub această limită fără motiv temeinic, puteai fi sancționat. După acest semn nu mai există această obligație, dar trebuie să adaptezi viteza în funcție de trafic, vizibilitate, starea drumului și să nu încurci circulația celorlalți participanți la trafic.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
33%
Auto DRPCIV
A da, dacă conducătorul autocamionului reduce viteza;
B nu, pentru că sunt trei benzi de circulaţie;
C da.
Explicație:
În imagine circuli pe un drum cu trei benzi, cu dublu sens, unde banda din mijloc se folosește pentru depășire în ambele sensuri, dacă marcajul o permite. Marcajul de pe carosabil este format din linii discontinue, ceea ce înseamnă că ai voie să folosești banda din mijloc pentru depășire. Săgețile mari aplicate pe carosabil nu se adresează ție, ci celor care vin din sens opus și îi obligă să revină pe banda lor. Atât timp cât din sens opus nu vine niciun vehicul pe banda pe care o folosești la depășire și manevra se poate efectua în siguranță, ai voie să continui depășirea autocamionului. Trebuie să te asiguri mereu că ai vizibilitate suficientă, să semnalizezi și să te reîncadrezi cât mai rapid pe banda ta după finalizarea depășirii. Orice depășire făcută pe acest tip de drum este permisă doar dacă nu creezi un pericol pentru ceilalți participanți la trafic și respecți marcajele rutiere.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
16%
A în locurile special amenajate şi semnalizate prin indicatoare şi marcaje rutiere;
B acolo unde nu există parcări amenajate;
C acolo unde circulaţia în ambele sensuri se desfăşoară fără dificultate.
Explicație:
Parcarea autovehiculului pe drumurile publice este permisă doar în locurile special amenajate și semnalizate cu indicatoare sau marcaje rutiere de parcare. Aceasta este regula principală prevăzută de legislația rutieră pentru a evita blocarea traficului, accidentele sau sancțiunile. Chiar dacă pe anumite străzi circulația pare să se poată desfășura fără dificultate, parcarea în afara spațiilor marcate este interzisă și poate duce la amenzi, ridicarea vehiculului sau alte sancțiuni. Scopul acestor reguli este să mențină ordinea, să asigure vizibilitatea și siguranța tuturor participanților la trafic și să prevină situațiile în care un vehicul parcat neregulamentar poate bloca accesul autospecialelor, transportului public sau al pietonilor. Parcarea trebuie făcută exclusiv acolo unde există semne sau marcaje clare de parcare, nu la voia întâmplării sau unde ți se pare convenabil.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
8%
A pe drumurile supuse restricţiilor de viteză;
B pe drumurile cu o singură bandă pe sens;
C în intersecţiile în care este interzis virajul la stânga.
Explicație:
Întoarcerea vehiculului este interzisă în intersecțiile unde este interzis virajul la stânga, deoarece ambele manevre presupun traversarea sensului opus de circulație. Dacă există indicator sau marcaj care interzice virajul la stânga, automat este interzisă și întoarcerea, pentru că întoarcerea implică o mișcare chiar mai complexă și mai periculoasă decât simplul viraj la stânga. Scopul acestor restricții este să prevină accidentele și să fluidizeze circulația, în special în intersecțiile aglomerate, unde aceste manevre ar bloca traficul sau ar crea riscuri de coliziune cu vehiculele care circulă regulamentar. De aceea, dacă întâlnești indicatorul „Viraj la stânga interzis”, trebuie să știi că nici întoarcerea nu este permisă în acea intersecție, indiferent de situație.
Regulamentul Rutier
Articolul 126 - Se interzice întoarcerea vehiculului:
    b) în intersecţiile în care este interzis virajul la stânga, precum şi în cele în care, pentru efectuare, este necesară manevrarea înainte şi înapoi a vehiculului;
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
38%
A stropirea cu apă a parbrizului;
B stropirea cu apă a clădirilor şi a pietonilor;
C pierderea controlului asupra direcţiei.
Explicație:
Acvaplanarea apare atunci când stratul de apă de pe carosabil nu mai poate fi îndepărtat suficient de repede de anvelope, iar între roți și asfalt se formează un strat subțire de apă. În acest moment, anvelopele pierd contactul cu drumul, iar autovehiculul nu mai răspunde la comenzile de direcție, frânare sau accelerație. Practic, pierzi controlul mașinii și există un risc major de accident, mai ales la viteze mari sau în curbe. Pentru a evita acvaplanarea, circulă cu viteză redusă pe carosabil umed, verifică starea anvelopelor și evită manevrele bruște. Acvaplanarea nu are legătură cu stropirea parbrizului, a clădirilor sau a pietonilor, ci cu pierderea totală sau parțială a controlului asupra direcției autovehiculului, ceea ce poate duce la derapaje și coliziuni.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
12%
A să nu permită pasagerilor folosirea telefonului mobil în timpul mersului;
B să aibă asupra sa actul de identitate, permisul de conducere, certificatul de înmatriculare sau înregistrare şi, după caz, atestatul profesional, precum şi celelalte documente prevăzute de legislaţia în vigoare;
C să verifice, la fiecare deplasare, presiunea din pneuri.
Explicație:
Conducătorul unui autovehicul are obligația să aibă mereu asupra sa, atunci când conduce, actul de identitate, permisul de conducere, certificatul de înmatriculare sau de înregistrare al vehiculului și, dacă este cazul, atestatul profesional și alte documente cerute de lege. Aceste documente trebuie prezentate la cererea poliției sau a altor autorități de control pentru a dovedi că șoferul are dreptul legal de a conduce, că vehiculul este înmatriculat sau înregistrat și că respectă toate condițiile impuse de legislația rutieră. Lipsa unuia dintre aceste acte poate duce la sancțiuni contravenționale sau chiar la interzicerea continuării drumului până la clarificarea situației. Verificarea presiunii din pneuri este recomandată pentru siguranță, dar nu este o obligație legală la fiecare deplasare, iar utilizarea telefonului mobil de către pasageri nu intră în responsabilitatea directă a șoferului. Documentele menționate sunt esențiale pentru legalitatea oricărei deplasări cu autovehiculul pe drumurile publice.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%