Auto DRPCIV
A fără lumini;
B numai cu luminile de poziţie;
C cu luminile de întâlnire.
Explicație:
Când circuli noaptea în localitate pe un drum iluminat, legea te obligă să folosești luminile de întâlnire, adică faza scurtă. Aceste lumini asigură vizibilitatea corectă a drumului și fac ca vehiculul să fie văzut clar de ceilalți participanți la trafic, fără a-i deranja sau orbi. Luminile de poziție nu sunt suficiente pentru a vedea obstacolele sau pietonii, iar circulația fără niciun fel de lumini este interzisă și periculoasă. Luminile de drum, adică faza lungă, se folosesc doar când drumul nu este iluminat și nu incomodezi pe nimeni din sens opus sau pe cei aflați în față. Folosirea corectă a luminilor de întâlnire în aceste condiții previne accidentele și respectă obligațiile legale.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
21%
A trecerea unui vehicul pe lângă altul, când circulă în acelaşi sens, dar pe o bandă alăturată;
B manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial;
C trecerea unui vehicul prin dreptul altuia.
Explicație:
Depășirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul sau pe lângă un obstacol aflat pe același sens de circulație, dar nu doar prin simpla trecere pe lângă acesta, ci prin schimbarea direcției de mers, adică ieșirea de pe banda sau din șirul în care circula inițial. Practic, depășirea implică părăsirea temporară a benzii sau a poziției inițiale, ocolirea vehiculului sau a obstacolului, apoi revenirea în siguranță pe banda inițială. Nu este considerată depășire atunci când două vehicule circulă paralel pe benzi diferite sau când te apropii de un alt vehicul fără să părăsești banda. Depășirea este una dintre cele mai riscante manevre în trafic, de aceea trebuie făcută doar unde este permis, cu asigurare temeinică și semnalizare corespunzătoare.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.45.
(1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial.
(4) Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda în acelasi sens de circulatie.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
8%
A reduce viteza şi opreşte numai în cazul apropierii trenului;
B opreşte vehiculul fără a depăşi indicatorul;
C reduce viteza şi, după ce se asigură, îşi continuă deplasarea.
Explicație:
Dacă la apropierea de o trecere la nivel cu calea ferată fără bariere observi că luminile roșii de la indicatorul în cruce se aprind și se sting alternativ, ai obligația să oprești vehiculul înainte de indicator, fără a depăși linia de oprire sau indicatorul. Aceste semnale luminoase anunță fie apropierea, fie trecerea iminentă a unui tren, iar traversarea este interzisă chiar dacă nu vezi încă trenul venind. Oprirea este obligatorie pentru toți conducătorii auto, nu doar pentru cei care observă efectiv trenul, iar reluarea deplasării se face doar după ce semnalele luminoase s-au stins complet și te-ai asigurat că nu există niciun pericol. Ignorarea acestor semnale duce la accidente grave și la sancțiuni severe, pentru că riscul la trecerile la nivel cu calea ferată este foarte mare, mai ales în lipsa barierelor.
Regulamentul Rutier

Articolul 69
(1) Trecerea la nivel cu calea ferată curentă fără bariere sau semibariere se semnalizează, după caz, cu indicatoarele "Trecere la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere" sau "Trecere la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere", însoţite de indicatorul "Oprire".
(2) La trecerea la nivel cu calea ferată curentă prevăzută cu instalaţii de semnalizare automată fără bariere, interzicerea circulaţiei rutiere se realizează, optic, prin funcţionarea dispozitivelor cu lumini intermitent-alternative roşii şi stingerea semnalizării de control reprezentate de lumină intermitentă albă şi, acustic, prin emiterea de semnale sonore intermitente.

Articolul 138
(1) Conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când:
    a) barierele sau semibarierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau de ridicare;
    b) semnalul cu lumini roşii şi/sau semnalul sonor sunt în funcţiune;
    c) întâlneşte indicatorul "Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere", "Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere" sau "Oprire".
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
13%
A să semnalizeze participanţii la trafic care circulă din sens opus, schimbând alternativ lumina de drum cu lumina de întâlnire;
B să emită semnale acustice ori de câte ori se întâlneşte cu un alt vehicul circulând din sens opus;
C să sesizeze cea mai apropiată unitate de poliţie în legătură cu obstacolele sau situaţiile care pun în pericol siguranţa circulaţiei.
Explicație:
Dacă observi pe drum orice eveniment sau obstacol care poate pune în pericol siguranța circulației, ai obligația legală să anunți cât mai rapid cea mai apropiată unitate de poliție. Această sesizare poate viza obstacole pe carosabil, animale, elemente de infrastructură avariate, scurgeri de combustibil sau orice altă situație care ar putea duce la producerea unui accident. Nu este suficient să avertizezi doar ceilalți șoferi cu semnale luminoase sau acustice, pentru că poliția trebuie să poată interveni rapid și să ia măsuri pentru îndepărtarea pericolului sau dirijarea traficului. Anunțarea poliției contribuie direct la prevenirea accidentelor și la menținerea siguranței pe drumurile publice.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
15%
A nu, întrucât în acest caz staţionarea este interzisă;
B da, deoarece remorca nu face parte din categoria autovehiculelor;
C da, dacă luminile de poziţie sunt aprinse.
Explicație:
Noaptea, este interzis să lași remorca autoturismului pe un drum public, chiar dacă ai aprinse luminile de poziție. Remorca nu poate fi staționată singură pe partea carosabilă, deoarece aceasta reprezintă un obstacol periculos pentru ceilalți participanți la trafic, mai ales pe timp de noapte, când vizibilitatea este redusă. Staționarea remorcii fără autovehiculul care o tractează este interzisă de lege pentru a preveni accidentele și pentru a asigura fluența circulației. Remorca trebuie să fie parcată doar în locuri special amenajate, nu pe drumurile publice, indiferent dacă este zi sau noapte. Lăsarea remorcii pe drum public constituie abatere gravă și se sancționează cu amendă și ridicarea remorcii.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
22%
A da, dacă accidentul nu s-a produs din vina dvs.;
B da, în cazul în care autoturismul dvs. nu a fost avariat;
C nu.
Explicație:
Dacă ești implicat într-un accident rutier în urma căruia o persoană a fost rănită, nu ai voie să părăsești locul accidentului fără acordul poliției, indiferent dacă accidentul s-a produs din vina ta sau nu, ori dacă autoturismul tău a fost sau nu avariat. Părăsirea locului faptei constituie infracțiune gravă și se pedepsește sever prin lege, deoarece poliția trebuie să stabilească exact împrejurările producerii accidentului, să acorde primul ajutor și să întocmească actele necesare. Este obligația fiecărui conducător auto să rămână la fața locului, să anunțe autoritățile și să acorde ajutor victimelor, dacă este posibil, până la sosirea echipajelor de urgență. Numai după finalizarea cercetărilor și cu acordul poliției poți părăsi locul accidentului.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 77
(1) Conducătorul unui vehicul implicat într-un accident de circulaţie în urma căruia a rezultat moartea sau vătămarea integrităţii corporale ori a sănătăţii unei persoane este obligat să ia măsuri de anunţare imediată a poliţiei, să nu modifice sau să şteargă urmele accidentului şi să nu părăsească locul faptei.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
5%
A legea nu prevede;
B orice autovehicul pentru care se obţine aprobarea poliţiei rutiere;
C vehiculele aparţinând poliţiei, jandarmeriei şi poliţiei de frontieră.
Explicație:
Luminile speciale de avertizare de culoare albastră pot fi montate doar pe autovehiculele care aparțin poliției, jandarmeriei și poliției de frontieră. Aceste vehicule sunt considerate autospeciale de intervenție și au dreptul legal de a folosi semnale luminoase albastre pentru a se face remarcate în trafic și pentru a beneficia de regim prioritar atunci când intervin în situații de urgență sau desfășoară misiuni speciale. Orice alt autovehicul nu poate fi echipat cu astfel de lumini, indiferent de aprobarea poliției rutiere sau de scopul declarat. Utilizarea neautorizată a luminilor albastre constituie infracțiune și este sancționată sever, tocmai pentru a nu crea confuzie sau pentru a nu permite accesul nejustificat la avantajele pe care le conferă regimul de prioritate.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
(2) Sunt autorizate să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase:
    b) pentru lumina albastră - autovehiculele aparținând poliției, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apărării Naționale, unităților speciale ale Serviciului Român de Informații și ale Serviciului de Protecție și Pază, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum și autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public, atunci când se deplasează în acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență;
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%
Auto DRPCIV
A vehiculelor care circulă pe drumul transversal;
B vehiculelor care circulă din partea stângă;
C niciunui vehicul.
Explicație:
Indicatorul „Cedează trecerea” din imagine te obligă să reduci viteza și să acorzi prioritate tuturor vehiculelor care circulă pe drumul transversal, adică pe drumul care se intersectează cu cel pe care te afli tu. Indiferent dacă mergi înainte sau virezi la stânga ori la dreapta, trebuie să te asiguri că nu vine niciun vehicul de pe drumul cu prioritate. Ai voie să îți continui deplasarea doar după ce te-ai asigurat că vehiculele de pe drumul transversal au trecut și nu există niciun pericol de coliziune. Dacă virezi la stânga, trebuie să acorzi prioritate și celor care vin din sens opus și circulă drept sau virează la dreapta. Respectarea acestui indicator este esențială pentru evitarea accidentelor în intersecții și pentru respectarea priorității de trecere stabilite de lege.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
17%
A aşezarea pe spate a victimei;
B aşezarea pe o parte a victimei;
C intrarea unor corpi străini pe căile respiratorii.
Explicație:
Căile respiratorii pot fi blocate atunci când în gură sau în gâtul victimei ajung corpi străini, cum ar fi alimente, obiecte mici sau chiar vărsături. Blocarea căilor respiratorii oprește trecerea aerului către plămâni și poate duce rapid la sufocare dacă nu se intervine prompt. Poziția victimei, fie pe spate, fie pe o parte, nu provoacă automat astuparea căilor respiratorii, însă dacă există deja un corp străin în gură sau faringe, poziția incorectă poate agrava blocajul. De aceea, la acordarea primului ajutor, trebuie verificat întotdeauna dacă gura și gâtul sunt libere și să se îndepărteze rapid orice obiect vizibil care ar putea bloca respirația.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
9%
Auto DRPCIV
A autoturismul mov şi cel roşu;
B autoturismul albastru şi cel roşu;
C toate cele patru autoturisme.
Explicație:
În imaginea cu intersecția în sens giratoriu, toate cele patru autoturisme circulă corect, fiecare fiind încadrat pe banda potrivită pentru direcția pe care o urmează. Autoturismul galben, care dorește să întoarcă, s-a încadrat pe banda a doua, ceea ce este corect pentru această manevră. Autoturismul albastru, care virează la stânga, se află tot pe banda a doua, așa cum prevede regulamentul. Autoturismul roșu, care circulă înainte, s-a încadrat pe banda întâi, la fel ca autoturismul mov, care virează la dreapta. În sensul giratoriu, încadrările corecte pe benzi la intrare asigură fluența și siguranța circulației pentru toate direcțiile posibile: înainte, la dreapta, la stânga sau întoarcere. Fiecare șofer trebuie să semnalizeze la timp schimbarea direcției de mers și să acorde prioritate celor deja aflați în sens sau care schimbă banda. Respectarea acestor reguli previne conflictele și accidentele în intersecțiile cu sens giratoriu.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
8%
A pentru urcarea sau coborârea pasagerilor;
B din cauza unor avarii;
C pentru că vizibilitatea este redusă.
Explicație:
Luminile de poziție se folosesc pe timp de zi doar atunci când autovehiculul este oprit în condiții de vizibilitate redusă, cum ar fi ceață densă, ploaie torențială, ninsoare puternică sau la apus și răsărit când lumina naturală nu mai asigură vizibilitate suficientă. Scopul acestor lumini este ca mașina să fie observată de la distanță de ceilalți participanți la trafic, prevenind astfel accidentele. Nu este obligatoriu să folosești luminile de poziție pentru urcarea sau coborârea pasagerilor sau dacă mașina este oprită din cauza unor avarii, atâta timp cât vizibilitatea este bună. Doar situațiile cu vizibilitate scăzută impun folosirea luminilor de poziție pe timpul zilei pentru siguranța tuturor celor aflați în trafic.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
40%
A 50 km/h;
B 80 km/h;
C 110 km/h.
Explicație:
Deși limita generală de viteză în localități este de 50 de kilometri pe oră, legea permite ca administratorul drumului să stabilească, pe anumite sectoare din interiorul localităților, o limită de viteză mai mare, dar aceasta nu poate depăși 80 de kilometri pe oră pentru autovehiculele din categoriile A și B, adică motociclete și autoturisme. Această excepție se aplică de obicei pe drumuri largi, bine semnalizate și fără risc pentru pietoni, cum ar fi unele bulevarde sau artere principale. Limita superioară se stabilește doar prin indicatoare rutiere, iar depășirea ei este interzisă și sancționată. Pe de altă parte, administratorul drumului poate decide să impună și limite inferioare, dar nu mai mici de 30 de kilometri pe oră pentru autovehicule. Șoferii trebuie să respecte întotdeauna semnalizarea și să adapteze viteza la condițiile de trafic, nu doar la limitele maxime impuse.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 49
(1) Limita maximă de viteză în localităţi este de 50 km/h.
(2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităţilor, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoriile A şi B, şi limite de viteză superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteză mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul poliţiei rutiere.
Dificultate Întrebare: MEDIE
51%
A nu;
B da, dacă intersecţia este dirijată;
C da, dar numai a bicicletelor şi a mopedelor.
Explicație:
Depășirea vehiculelor în intersecții este permisă doar dacă intersecția este dirijată, adică are semafoare, indicatoare de prioritate sau este supravegheată de un polițist rutier care dirijează circulația. În aceste cazuri, traficul este organizat astfel încât să nu apară conflicte între participanți și depășirea poate fi făcută în siguranță dacă sunt respectate toate celelalte reguli, cum ar fi semnalizarea intenției și asigurarea temeinică. În intersecțiile nedirijate, adică acolo unde nu există niciun fel de semnalizare de prioritate sau semafor, depășirea este interzisă pentru toate categoriile de vehicule, inclusiv biciclete sau mopede, deoarece riscul de accident este mult mai mare. Această regulă are ca scop prevenirea coliziunilor în zonele unde prioritatea nu este clar stabilită.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
32%
A opriţi, fără a depăşi indicatorul în cruce, vă angajaţi şi traversaţi numai după ce v-aţi asigurat că nu există niciun pericol;
B reduceţi viteza, vă asiguraţi în stânga şi în dreapta, după care traversaţi cu atenţie;
C opriţi sau, dacă nu e cazul, doar reduceţi viteza, vă asiguraţi, traversaţi calea ferată, după care vă continuaţi drumul.
Explicație:
La apropierea de o trecere la nivel cu calea ferată simplă fără bariere, legea impune oprirea obligatorie înainte de indicatorul în cruce, adică la linia de oprire sau la marginea drumului, dacă nu există linie. Trebuie să te asiguri temeinic în ambele părți că nu se apropie niciun tren, ascultând și privind cu atenție, deoarece trenul poate veni cu viteză mare și distanța de frânare a acestuia este foarte mare. Abia după ce te-ai convins că traversarea se poate face în siguranță, fără niciun pericol iminent, poți trece peste calea ferată. Nu este suficient doar să reduci viteza, ci oprirea este obligatorie pentru toți șoferii, indiferent dacă mai sunt sau nu alte mașini. Această regulă are scopul de a preveni accidentele grave, pentru că trenul are prioritate absolută la trecerile la nivel cu calea ferată.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
23%
A pe sectoarele de drum neiluminate;
B la o distanţă mai mică de 5 m faţă de spatele unui tramvai;
C pe drumurile naţionale europene.
Explicație:
Oprirea este interzisă pe drumurile naționale europene, adică pe drumurile marcate cu litera E urmată de un număr, indiferent dacă acestea traversează localități sau sunt în afara acestora. Aceste drumuri au un trafic intens și sunt destinate circulației rutiere rapide și fluente, iar oprirea chiar și pentru scurt timp poate genera blocaje sau poate produce accidente grave. Pe aceste drumuri, oprirea și staționarea sunt permise doar în locuri special amenajate, cum ar fi parcările sau alveolele semnalizate corespunzător. Pe sectoarele de drum neiluminate sau la o distanță mai mică de 5 metri față de spatele unui tramvai nu există interdicție generală privind oprirea, dar este important să respecți celelalte reguli de siguranță pentru a nu pune în pericol circulația.
Regulamentul Rutier
Articolul 142 - Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
    m) pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres şi a celor naţionale europene (E);
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
36%
A la schimbarea oricăror date referitoare la identificarea vehiculului respectiv;
B la schimbarea domiciliului ori a sediului unităţii deţinătoare;
C când proprietarul face dovada dezmembrării, casării sau predării vehiculului la unităţi specializate, în vederea dezmembrării.
Explicație:
Radierea din evidență a unui vehicul la cererea proprietarului se poate face doar atunci când acesta face dovada că vehiculul a fost dezmembrat, casat sau predat unei unități specializate pentru dezmembrare. Radierea este procedura legală prin care autovehiculul este scos definitiv din circulație și din evidența autorităților, astfel încât nu mai poate fi folosit pe drumurile publice. Această măsură previne situațiile în care vehiculele vechi, avariate sau poluante ar rămâne necontrolat în trafic sau pe domeniul public. Schimbarea datelor de identificare sau a domiciliului nu justifică radierea, ci doar actualizarea documentelor. Numai după dezmembrare sau casare, pe baza actelor doveditoare, autoritatea competentă va radia vehiculul din evidență, iar proprietarul nu va mai avea nicio obligație față de acel vehicul.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.17.
(1) Radierea din evidenta a vehiculelor se face de catre autoritatea care a efectuat înmatricularea sau înregistrarea doar în cazul scoaterii definitive din circulatie a acestora, la cererea proprietarului, în urmatoarele cazuri:
    a) proprietarul doreste retragerea definitiva din circulatie a vehiculului si face dovada depozitarii acestuia într-un spatiu adecvat, detinut în conditiile legii;
    b) proprietarul face dovada dezmembrarii, casarii sau predarii vehiculului la unitati specializate în vederea dezmembrarii;
    c) la scoaterea definitiva din România a vehiculului respectiv;
    d) în cazul furtului vehiculului.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
5%
A coliziunile laterale;
B coliziunile frontale;
C coliziunile din spate.
Explicație:
Coliziunile frontale sunt cele mai periculoase și au cea mai mare forță de distrugere, deoarece oprirea bruscă de la o viteză mare implică o decelerație extremă într-un timp foarte scurt, ceea ce generează forțe enorme asupra ocupanților vehiculului. Energia cinetică acumulată în mișcare trebuie disipată instantaneu, iar corpul uman, chiar cu centură de siguranță și airbag, suportă un impact violent care poate duce la leziuni grave sau deces. În astfel de accidente, energia dezvoltată este mult mai mare comparativ cu o coliziune laterală sau din spate, ceea ce duce la distrugeri severe ale autovehiculelor și la un risc ridicat de răniri grave sau deces pentru ocupanți. Sistemele de siguranță ale mașinilor, precum airbagurile și centurile de siguranță, sunt concepute să protejeze ocupanții la coliziuni frontale, dar chiar și așa riscurile sunt foarte mari, mai ales la viteze mari. De aceea, pe drumurile cu două sensuri, este esențial să nu depășești neregulamentar și să păstrezi o distanță de siguranță față de axul drumului.Pe scurt, condu în siguranță, cineva drag te așteaptă acasă !
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%
A starea de prindere a volanului pe axul său;
B presiunea în pneurile punţii din spate;
C presiunea în pneurile punţii din faţă.
Explicație:
Dacă observi că volanul se manevrează mai greu decât de obicei, primul lucru pe care trebuie să îl verifici este presiunea în pneurile punții din față, deoarece acestea suportă greutatea motorului și asigură direcția vehiculului. Anvelopele cu presiune scăzută măresc rezistența la rulare, iar volanul devine dificil de acționat, mai ales la viteze mici sau la manevre de parcare. O presiune incorectă în pneurile din față nu doar că îngreunează controlul asupra direcției, dar duce și la uzura prematură a anvelopelor și la creșterea consumului de carburant. Presiunea în pneurile din spate sunt importante, dar nu sunt cauza principală a efortului crescut la volan iar starea de prindere a volanului pe axul său nu prea are nici o relevanță. În primul rând, trebuie verificate roțile din față. Dacă aceasta este corectă, alte cauze posibile pot fi: defecțiuni la sistemul de direcție asistată, cum ar fi lipsa lichidului de servodirecție sau pompă de servodirecție defectă, articulații sau bielete uzate sau blocate, rulmenți sau bucșe gripate, alinierea incorectă a direcției, componente ale coloanei de direcție grippate sau blocate, probleme la caseta de direcție sau la axul volanului, sau chiar blocaje mecanice cauzate de impurități sau rugina depusă în sistemul de direcție. Toate aceste probleme pot face volanul să se miște greu și trebuie verificate la un service auto pentru diagnosticare și remediere rapidă.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
32%
Auto DRPCIV
A să opriţi, să vă asiguraţi şi să acordaţi prioritate de trecere înainte de a traversa intersecţia;
B nu aveţi nicio obligaţie, întrucât circulaţi pe un drum prioritar;
C traversaţi o dată cu autoutilitara şi autoturismul, deoarece acestea s-au asigurat.
Explicație:
În această situație, indicatorul „STOP” te obligă să oprești la linia de oprire sau, dacă aceasta nu există, înainte de colțul intersecției, indiferent dacă vezi sau nu alte vehicule circulând pe drumul prioritar. După oprire, trebuie să te asiguri foarte bine din ambele sensuri și să acorzi prioritate tuturor vehiculelor care circulă pe drumul cu prioritate. Abia după ce te-ai convins că poți traversa intersecția în siguranță, ai voie să-ți continui deplasarea. Oprirea la acest indicator nu este opțională și nici nu poate fi „preluată” de la celelalte vehicule care s-au asigurat deja. Fiecare șofer trebuie să respecte această regulă individual, pentru a preveni accidentele și pentru a asigura respectarea priorității în intersecții.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
2%
Auto DRPCIV
A să acorde prioritate vehiculelor care circulă în intersecţie;
B să ocolească centrul intersecţiei şi să circule cât mai aproape de marginea străzii;
C să acorde prioritate de dreapta.
Explicație:
Indicatorul „Intersecție cu sens giratoriu” obligă toți conducătorii auto să ocolească centrul intersecției în sensul indicat de săgeți, adică spre stânga, circulând pe partea dreaptă a insulei centrale. La intrarea în sensul giratoriu, ai obligația de a acorda prioritate tuturor vehiculelor care circulă deja în interiorul sensului, indiferent din ce direcție vin. Acest lucru înseamnă că trebuie să te asiguri înainte de pătrundere și să lași să treacă orice autovehicul aflat deja pe traseul circular, pentru a evita blocajele și accidentele. Prioritatea de dreapta nu se aplică în această situație, regulile sensului giratoriu având prioritate față de regula generală din intersecții. Circulația corectă presupune respectarea ordinii de pătrundere și semnalizarea ieșirii din sens.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
19%