Auto DRPCIV
A să circulaţi cu viteză redusă şi să traversaţi calea ferată, dacă bariera sau semibariera este ridicată;
B să opriţi în dreptul indicatorului;
C să măriţi viteza, pentru a nu fi surprins de închiderea barierelor.
A multiple fracturi ale membrelor;
B pierderea intensă de sânge;
C astuparea căilor respiratorii.
A spre dreapta, către exteriorul curbei;
B spre interiorul curbei, către sensul opus de mers;
C autovehiculul nu poate derapa în nicio situaţie.
Auto DRPCIV
A autobuzului, fiind vehicul de transport public de persoane;
B autoturismului roşu, deoarece nu-şi schimbă direcţia de mers;
C ambelor vehicule.
A conducerii sub influenţa băuturilor alcoolice;
B neacordării priorităţii de trecere vehiculelor care au acest drept;
C nerespectării semnalelor poliţistului rutier aflat în exercitarea atribuţiilor de serviciu.
A să circulaţi pe distanţe scurte şi cu luminile de poziţie în funcţiune;
B să folosiţi luminile de poziţie şi să circulaţi cât mai aproape de marginea din dreapta a drumului;
C să folosiţi luminile de întâlnire.
Regulament - Articolul 114

(1) Conducătorii de autovehicule şi tramvaie sunt obligaţi să folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează:
a) luminile de poziţie sau de staţionare pe timpul imobilizării vehiculului pe partea carosabilă în afara localităţilor, de la lăsarea serii şi până în zorii zilei, ziua când plouă torenţial, ninge abundent sau este ceaţă densă ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drumul public;
b) luminile de întâlnire sau de drum, în mers, atât în localităţi, cât şi în afara acestora, după gradul de iluminare a drumului public;
c) luminile de întâlnire şi cele de ceaţă pe timp de ceaţă densă;
d) luminile de întâlnire ale autovehiculelor care însoţesc coloane militare sau cortegii, transporta grupuri organizate de persoane şi cele care tractează alte vehicule sau care transporta mărfuri ori produse periculoase, în timpul zilei;
e) luminile de întâlnire atunci când plouă torenţial, ninge abundent ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drum;
f) luminile pentru mersul înapoi atunci când vehiculul este manevrat către înapoi;
g) luminile indicatoare de direcţie pentru semnalizarea schimbării direcţiei de mers, inclusiv la punerea în mişcare a vehiculului de pe loc.
(2) Pe timpul nopţii, la apropierea a două vehicule care circulă din sensuri opuse, conducătorii acestora sunt obligaţi ca de la o distanţă de cel puţin 200 m să folosească luminile de întâlnire concomitent cu reducerea vitezei. Când conducătorul de autovehicul se apropie de un autovehicul care circulă în faţă să, acesta este obligat să folosească luminile de întâlnire de la o distanţă de cel puţin 100 m.
(3) Pe timpul nopţii sau în condiţii de vizibilitate redusă conducătorii de autovehicule şi tramvaie care se apropie de o intersecţie nedirijată prin semnale luminoase sau de către poliţişti sunt obligaţi să semnalizeze prin folosirea alternantă a luminilor de întâlnire cu cele de drum dacă nu încalcă astfel prevederile alin. (2).
(4) Pe timpul nopţii sau în condiţii de vizibilitate redusă autovehiculele sau remorcile cu defecţiuni la sistemul de iluminare şi semnalizare luminoasă nu pot fi conduse sau remorcate fără a avea în funcţiune pe partea stânga, în faţă o lumină de întâlnire şi în spate una de poziţie.
(5) Luminile de avarie se folosesc în următoarele situaţii:
a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabilă;
b) când vehiculul se deplasează foarte lent şi/sau constituie el însuşi un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic;
c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.
(6) În situaţiile prevăzute la alin. (5), conducătorii de autovehicule şi tramvaie trebuie să pună în funcţiune luminile de avarie, în mod succesiv, în ordinea opririi şi în cazul în care această manevră este impusă de blocarea circulaţiei pe sensul de mers.
(7) Când circulă prin tunel conducătorul de vehicul este obligat să folosească luminile de întâlnire.
A să sporească atenţia;
B să respecte semnalele agentului de cale ferată;
C să se asigure şi să oprească, dacă observă că se apropie vreun tren.
A aşezaţi persoana pe abdomen şi îi daţi să bea cât mai multe lichide;
B aşezaţi persoana pe un scaun în poziţia şezând şi vorbiţi cu ea;
C aşezaţi persoana pe spate, cu picioarele ridicate, imobilizaţi eventualele fracturi, nu îi daţi să bea lichide şi o protejaţi contra frigului.
Auto DRPCIV
A urmează un sector de drum pe care se execută lucrări pe partea carosabilă;
B urmează un sector de drum pe care există pericolul de împroşcare cu pietriş;
C presemnalizarea unui sector de drum cu circulaţie alternantă.
Auto DRPCIV
A dacă există în dotare;
B da;
C nu.
A pasagerii din taxiuri;
B persoanele suferinde;
C examinatorul, în timpul desfăşurării probelor practice ale examenului.
Auto DRPCIV
A dacă autobuzul s-a oprit în dreptul indicatorului, vă puteţi continua drumul imediat după acesta;
B depăşiţi autobuzul, care s-a asigurat în prealabil în dreptul indicatorului;
C după plecarea autobuzului, opriţi în locul în care vizibilitatea este maximă, vă asiguraţi, apoi vă continuaţi drumul.
A să respecte semnalul poliţistului;
B să continue mersul, deoarece semnele poliţistului sunt contradictorii;
C să oprească şi să aştepte semnalul pentru continuarea deplasării.
A la trecerile la nivel cu linia de tramvai;
B la trecerile la nivel cu calea ferată industrială;
C când partea carosabilă este acoperită cu mâzgă.
A reduceţi viteza şi opriţi, dacă trenul se apropie;
B grăbiţi trecerea, dacă observaţi că trenul nu se apropie;
C reduceţi viteza şi opriţi, în locul în care există vizibilitate maximă asupra căii ferate, fără a trece de indicatoarele sau marcajul de oprire.
Regulament - Articolul 69

(1) Trecerea la nivel cu calea ferată curentă fără bariere sau semibariere se semnalizează, după caz, cu indicatoarele "Trecere la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere" sau "Trecere la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere", însoţite de indicatorul "Oprire".
(2) La trecerea la nivel cu calea ferată curentă prevăzută cu instalaţii de semnalizare automată fără bariere, interzicerea circulaţiei rutiere se realizează, optic, prin funcţionarea dispozitivelor cu lumini intermitent-alternative roşii şi stingerea semnalizării de control reprezentate de lumină intermitentă albă şi, acustic, prin emiterea de semnale sonore intermitente.

Regulament - Articolul 138

(1) Conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când:
a) barierele sau semibarierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau de ridicare;
b) semnalul cu lumini roşii şi/sau semnalul sonor sunt în funcţiune;
c) întâlneşte indicatorul "Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere", "Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere" sau "Oprire".
(2) Vehiculele trebuie să oprească, în ordinea sosirii, în locul în care există vizibilitate maxima asupra caii ferate fără a trece de indicatoarele prevăzute la alin. (1) lit. c) sau, după caz, înaintea marcajului pentru oprire ori înaintea barierelor sau semibarierelor, când acestea sunt închise, în curs de coborâre sau de ridicare.
A utilizarea climatizării numai în cazul traseelor scurte;
B utilizarea climatizării numai pe timp de noapte;
C utilizarea climatizării numai în situaţiile absolut necesare.
Auto DRPCIV
A să reducă viteza şi să oprească în afara drumului imediat ce este posibil;
B să reducă viteza şi să circule cât mai aproape de marginea drumului;
C să oprească autovehiculul cât mai aproape de marginea drumului.
A nerespectarea semnificaţiei indicatorului „Copii”;
B nerespectarea semnificaţiei indicatorului „Drum cu denivelări”;
C nerespectarea semnificaţiei indicatorului „Oprire”, instalat la trecerea la nivel cu o cale ferată.
OUG - Articolul 108

(1) Săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe lângă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:
d) 6 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:
1. refuzul de a permite imobilizarea vehiculului sau verificarea tehnică a acestuia;
2. nerespectarea semnificaţiei semnalelor regulamentare ale agenţilor de cale ferată care dirijează circulaţia la trecerile la nivel cu calea ferată;
3. depăşirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic;
4. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul fără a avea montată una dintre plăcuţele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare ori dacă plăcuţele cu numărul de înmatriculare ori de înregistrare nu sunt fixate în locurile special destinate;
5. circulaţia sau staţionarea pe spaţiul interzis care separa sensurile de circulaţie pe autostrada;
6. staţionarea ori parcarea autovehiculelor pe autostrada în alte locuri decât cele special amenajate şi semnalizate;
7. executarea pe autostrada a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulaţia sau traversarea de pe un sens de circulaţie pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părţi carosabile;
8. nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor Trecere la nivel cu o cale ferată simplă, fără bariere; Trecere la nivel cu o cale ferată dubla, fără bariere sau Oprire, instalate la trecerea la nivel cu o cale ferată;
9. schimbarea direcţiei de mers prin viraj spre stânga, dacă prin aceasta se încalcă marcajul longitudinal continuu care separa sensurile de circulaţie;
10. pătrunderea într-o intersecţie dirijată prin semafoare, dacă prin aceasta se produce blocarea circulaţiei în interiorul intersecţiei.
A ca funcţia respiratorie şi funcţia circulatorie să fie asigurate;
B ca punctul sanitar către care vă îndreptaţi să nu fie la o distanţă mai mare de 50 km;
C ca autovehiculul cu care va fi transportată victima să asigure confortul necesar.