A perioada de odihnă de cel puţin 24 de ore consecutive;
B orice perioadă de odihnă de cel puţin 45 de ore consecutive;
C perioada de odihnă de cel puţin 3 zile consecutive.
A deformării plăcii de presiune sau uzurii neuniforme a discului de fricţiune;
B acţionării prea lente a pedalei de ambreiaj;
C neeliberării la timp a clapetei de şoc şi a celei de acceleraţie.
A 75 grade C;
B 80-90 grade C;
C 100-120 grade C.
A frânaţi la maximum;
B nu acţionaţi frâna şi rotiţi volanul în sens invers derapării;
C opriţi motorul.
A uzura exagerată a pneurilor;
B ruperea curelei de antrenare a compresorului;
C uzura pistoanelor compresorului.
A 76-80 grade C;
B 95-100 grade C;
C 105-120 grade C.
A blocaţi direcţia;
B manevrarea volanului autoturismului tractat solicită un efort fizic mai mare, de aceea veţi efectua tractarea cu atenţie;
C nu aveţi voie să-l remorcaţi în această situaţie.
A interziceţi victimei să se sprijine pe glezna respectivă;
B ridicaţi piciorul afectat, aplicaţi un bandaj elastic strâns, apoi, dacă se poate, aplicaţi gheaţă prin bandaj;
C nu interveniţi şi aşteptaţi ca victima să fie transportată la spital.
A aşteptaţi să treceţi de respectiva intersecţie, chiar dacă pierdeţi din timpul planificat al călătoriei;
B vă angajaţi în depăşire, întrucât autobuzul dvs. vă permite să rulaţi, în mod legal, cu o viteză mai mare;
C semnalizaţi efectuarea depăşirii şi acceleraţi, pentru ca manevra să dureze cât mai puţin.
A oricărui accidentat;
B accidentaţilor aflaţi în stare de inconştienţă, care nu respiră şi nu au puls;
C numai accidentaţilor care au suferit fracturi uşoare.
Explicație:
Resuscitarea cardio-respiratorie trebuie efectuată accidentaţilor aflaţi în stare de inconştienţă, care nu respiră şi nu au puls, situație în care atât inima cât şi plămânii încetează să mai funcţioneze. Această manevră se efectuează doar accidentaților care se află în stop cardio-respirator.
A să administraţi medicamente din trusa de prim ajutor;
B să imobilizaţi eventualele fracturi;
C să controlaţi respiraţia şi bătăile inimii.
Explicație:
În cazul unui accident în care victima și-a pierdut cunostința, prima măsura va fi să vă asigurați că victima este în viață, controlând respirația și bătăile inimii. Aceasta manevra se execută prin căutarea pulsului în artera carotidă. Artera carotidă se poate palpa pe partea laterală a gâtului la doi-trei centimetri distanță de cartilajul tiroid (mărul lui Adam). Căutați pulsul la artera carotidă atat pe partea dreaptă cât și pe partea stângă a gâtului.
A turaţia la ralanti prea mare;
B temperatura mediului ambiant;
C lipsa filtrului de benzină.
A aşezarea pe spate a victimei;
B aşezarea pe o parte a victimei;
C intrarea unor corpi străini pe căile respiratorii.
A zona fracturată este tumefiată;
B pielea este străpunsă în zona fracturii;
C accidentatul nu se poate mişca.
A folosirea unor anvelope cu profil necorespunzător;
B rularea cu viteze mari în viraje sau curbe;
C reglarea greşită a unghiului de convergenţă.
A nerespectarea prevederilor privind deţinerea, de către un conducător auto, a mai mult de o cartelă tahografică validă;
B oprirea autovehiculului în afara locurilor specificate în cartela tahografică;
C fumatul în autovehiculele dotate cu tahograf.
A supapele de evacuare defecte;
B supapele de admisie defecte;
C garnitura de chiulasă ruptă între doi cilindri.
A interiorul camerei de nivel constant a carburatorului;
B colectorul de admisie;
C poarta supapelor de evacuare.