A Un ambalaj mai solid decât un ambalaj obişnuit, care poate conţine material exploziv;
B Un platou de încărcare, cum ar fi o paletă pe care sunt plasate sau legate împreună mai multe colete cu folie elastică din plastic, cu o husă sau prin alte mijloace adecvate sau un ambalaj exterior de protecție, cum ar fi o carcasă sau un coș;
C Un ambalaj protector folosit pentru a reuni pe o singură unitate de transport două sau mai multe ambalaje goale destinate mărfurilor din clasa 1;
D O ladă de protecție folosită de un singur expeditor pentru două sau mai multe colete..
A Cu un reductor al emisiei de energie electrică în caz de supra-intensitate;
B Cu un sistem de frânare antiblocare a roţilor (ABS);
C Cu un stabilizator de viteză care utilizează frânele de serviciu şi de ajutor;
D Cu un sistem ASTR împotriva alunecării pe gheaţă.
A Cu plăci portocalii neutre (fără numere de identificare), dacă sunt vehicule formate din una sau mai multe cisterne fixe;
B Cu plăci portocalii cu numere de identificare, pentru vehicule care transportă colete;
C Cu plăci portocalii neutre (fără numere de identificare), pentru toate vehiculele care transportă colete (de ex. furgon, camion cu prelată);
D Cu plăci portocalii neutre (fără numere de identificare), întotdeauna pentru camioane-cisternă.
A Ministerul Transporturilor și Infrastructurii;
B Ministerul Afacerilor Interne;
C Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă;
D Ministerul Economiei.
A Cu un stabilizator de viteză care utilizează frânele de serviciu şi de ajutor;
B Cu un sistem ASTNR pentru blocarea roţilor în timpul frânării;
C Cu un sistem antiblocare a roţilor (ABS) şi cel puţin o cală de staţionare;
D Cu un sistem antiblocare a roților (ABS) pentru limitarea vitezei.
A Este obligatoriu doar pentru transporturile naționale;
B Este obligatoriu pentru transportul intern şi internaţional;
C Conține informații cu privire la omologarea caroserie, tipul de vehicul și echipamentele necesare pentru arimare;
D Menționează doar data expirării valabilității certificatului.
A Substanţe şi obiecte ce nu prezintă decât un pericol minim în caz de aprindere sau amorsare în timpul transportului. Efectele sunt limitate în special la colet şi, în mod normal, nu dau naştere la proiecţia de fragmente de dimensiuni considerabile sau la o distanţă considerabilă;
B Substanțe și obiecte cu pericol de incendiu, cu efecte minime de suflu și/sau de proiecție, dar fără pericol de explozie în masă;
C Substanțe și obiecte cu pericol de proiectare, dar fără pericol de explozie în masă;
D Substanțe și obiecte cu pericol de explozie în masă.
A 40 cm x 30 cm;
B Cel puţin 50 mm x 50 mm;
C Cel puţin 250 mm x 250 mm;
D 100 cm x 100 cm.
A Este permisă, această limitare este valabilă doar pentru mărfurile din clasa 6.1;
B Nu este permisă, deoarece grăsimile pot intra în contact cu substanţele sau obiectele şi produce explozie;
C Este permisă, cu excepția mărfurilor care au pericol secundar toxicitatea și pentru care este obligatorie montarea pe colete a etichetei 6.1;
D Nu este permisă încărcarea în comun a mărfurilor din clasa 1 cu niciun fel de alte mărfuri.
A Ex: 0160 pulbere fără fum, 1.1C, 4600 kg, ADR;
B Ex: 0454 încărcătură explozivă industrială fără detonator, 300 kg, ADR;
C Ex: UN 0160, COMBUSTIBIL PRAF DE PUȘCĂ, CARE ARDE FĂRĂ FUM, 1.1C, 4600 kg, cu condiția ca vehiculul să fie EX/III;
D Numărul coletelor şi masa netă a produsului.
A Gradele de pericol ale substanței X, Y și Z;
B Semnalizările de pericol;
C Grupe de ambalare în funcție de pericolul pe care îl prezintă substanțele, altele decât cele din clasele 1, 2, 5.2, 6.2 și 7, precum și altele decât substanțele autoreactive din clasa 4.1;
D Etichete de pericol care trebuie plasate pe ambalaj.
A Se referă la toate clasele, adică nu se pot încărca în comun mărfuri din clase diferite;
B Permit încărcarea de explozivi împreună cu mărfuri toxice;
C Se referă, în general, la coletele cu etichetele specifice clasei 1 care nu trebuie încărcate cu colete cu alte etichete de pericol;
D Se referă numai la clasele 6.1, 6.2 și 9.
A Pot avea motorul alimentat cu benzină, iar cel de al doilea rezervor de carburant să fie plasat pe peretele din spate al cabinei;
B Trebuie să fie închise. Compartimentul conducătorului auto trebuie să fie separat de compartimentul pentru încărcătură printr-un perete fără interstiţii. Suprafaţa de încărcare nu trebuie să prezinte interstiţii. Pot fi instalate puncte de ancorare pentru reţinerea încărcăturii. Toate îmbinările trebuie să fie etanşe. Toate deschiderile trebuie să poată fi zăvorâte. Acestea trebuie să fie astfel construite şi plasate încât să se suprapună la îmbinări;
C Sunt cele care, în general, pot transporta cele mai mari cantităţi de substanţe explozive;
D Trebuie să aibă carcasa bateriei de acumulatori complet deschisă, pentru a permite ventilaţia.
A Are nevoie de o autorizaţie specială ADR pentru circulaţia rutieră;
B Are nevoie de o autorizaţie specială RID pentru a fi îmbarcat pentru transportul feroviar;
C Nu are nevoie de nicio autorizație ADR pentru circulația rutieră;
D Are nevoie de o autorizaţie specială IMDG pentru a fi îmbarcat pentru transportul maritim.
A O temperatură;
B O presiune;
C O combustie;
D O densitate.
A Trebuie să figureze numărul ONU şi denumirea oficială de transport a mărfii, precum şi eticheta corespunzătoare;
B Vor figura numai etichetele specifice clasei 1, pericolul acestei clase fiind predominant;
C Alături de numărul ONU și eticheta de pericol se înscrie numărul de identificare a pericolului;
D Trebuie să figureze numai denumirea oficială de transport deoarece transportul este însoţit de jandarmerie.
A Numai numărul de identificare a pericolului;
B Numărul ONU al mărfii din documentul de transport, precedat de literele UN;
C Numărul de identificare a pericolului și numărul de identificare a substanței din documentul de transport, precedate de literele UN;
D Niciuna, pe colete se pun etichete.
A Cu un motor alimentat cu benzină;
B Cu baterie nichel-cadmiu, anti-scânteie;
C Cu un disjunctor al bateriei cu triplă comandă;
D Cu cablajele electrice izolate şi protejate adecvat.
A Să nu așeze pe coletele fragile alte colete și să le refuze pe cele care prezintă deteriorări (scurgeri sau pierderi de mărfuri);
B Să aşeze coletele mai fragile sub cele mai grele, pentru ca acestea să nu se poată deplasa;
C Să lase la discreţia încărcătorului operaţia de arimare a coletelor în vehicul;
D Să accepte arimarea coletelor de către persoane cu experienţă oferite de încărcător.