A O cisternă de 1000 litri, fixată permanent pe șasiul unui vehicul;
B Un ambalaj compozit format dintr-un recipient intern din plastic și un ambalaj exterior de metal;
C Un container cu volumul de 2 mc încărcat cu lăzi de lemn care conțin naftalină rafinată;
D Recipient sub presiune, butoi, sac, precum și obiectele care, datorită înălțimii, masei sau configurației lor, pot fi transportate fără a fi ambalate sau sunt plasate în stelaje, lăzi sau au dispozitive de manipulare.
A Permite găsirea denumirii oficiale de transport a mărfii transportate sau a grupei de mărfuri din care face parte marfa transportată;
B Permite găsirea exactă a denumirii comerciale a substanţei transportate;
C Identificarea pericolului care poate fi produs de substanţa transportată;
D Permite găsirea cu precizie a tipurilor de pericole prezentate de substanța transportată.
A Un butoi metalic cu o capacitate de peste 650 litri;
B Un colet pregătit pentru expediere;
C Un recipient, precum şi toate celelalte elemente sau materiale necesare care permit recipientului să-şi îndeplinească funcţia de retenţie;
D Un butoi sau o ladă din lemn cu volumul mai mare de 450 litri.
A Cele două semnalizări (etichetarea și marcarea coletelor) sunt în sarcina conducătorul auto, conform instrucțiunilor de încărcare;
B Expeditorul trebuie să aplice etichetele în formă de romb cu latura de cel puțin 250 mm;
C Etichetare cu etichete de pericol și marcare cu numărul ONU al substanței, ambele sunt în sarcina expeditorului sau încărcătorului;
D Cu aceleași etichete și plăci portocalii folosite ca pentru mărfurile transportate în cisterne.
A Obiecte care conţin numai substanţe explozive;
B O substanţă (solidă, lichidă sau amestec de substanţe) care prin reacţie chimică poate elibera gaze cu o temperatură, presiune şi viteză ce pot provoca daune în jurul lor;
C Substanţe sau amestecuri de substanţe destinate să producă un efect caloric, luminos, sonor, gazos sau fumigen, sau o combinaţie de astfel de efecte, ca urmare a reacţiilor chimice exotermice auto-întreţinute nedetonante;
D Substanțe explozive primare.
A Volumul lichidelor se micşorează;
B Se diminuează emisia de vapori la lichide, iar gazele au o presiune constantă;
C Volumul gazelor şi al lichidelor se măreşte;
D Gazele îşi micşorează volumul.
A Intermediarului sau expeditorului;
B Transportatorului;
C Încărcătorului şi expeditorului;
D Autorităţilor de mediu.
A Numai în ţările Comunităţii Europene;
B În lumea întreagă;
C Numai în ţările cu ieşire la Marea Mediterană;
D În toate cele 52 de țări semnatare ale acordului.
A Substanțe și obiecte cu pericol de incendiu, cu efecte minime de suflu și/sau de proiecție, dar fără pericol de explozie în masă;
B Substanțe foarte puțin sensibile, care prezintă un pericol de explozie în masă, a căror sensibilitate este de o asemenea natură încât, în condiții normale de transport, nu există decât o probabilitate foarte scăzută de amorsare sau de trecere la combustie prin detonare;
C Substanțe și obiecte cu pericol de incendiu, cu efecte minime de suflu și/sau de proiecție, dar fără pericol de explozie în masă;
D Substanţe şi obiecte cu pericol redus de explozie în caz de aprindere sau de amorsare în timpul transportului.
A Cu două plăci portocalii neutre (simple), plasate una anterior și cealaltă posterior
B Prin indicarea pe plăcile portocalii a numărului de identificare a substanței transportate
C Nu este nevoie nici de plăci și nici de plăci-etichetă, dacă au fost aplicate deja etichete pe colete
D Prin indicarea în față și în spate a numărului de identificare a celei mai periculoase substanțe transportate.
A Nu, se găsesc toate în ADR;
B Da, se găsesc în instrucțiunile tehnice OACI;
C Da, se găsesc în regulamentul RID;
D Da, sunt cele cuprinse în codul IMDG.
A Numai cu plăci de pericol care să conţină numărul de identificare a pericolului;
B Semnalizările pentru colete nu sunt necesare, deoarece ele trebuie să se găsească pe vehicule;
C Numai cu plăci de culoare portocalie care să conțină numărul de identificare a substanței;
D Cu eticheta sau etichetele în formă de romb prevăzute pentru mărfurile conținute în colet.
A Că marfa prezintă mai mult de un tip de pericol;
B Că vehiculul transportă două substanţe cu pericole diferite;
C Că marfa nu poate fi încărcată împreună cu alte mărfuri periculoase;
D Se utilizează când nu se cunoaşte numărul ONU de identificare a substanţei.
A În orice tip de vehicul, dacă sunt ambalate în colete care respectă prevederile ADR;
B Numai în vehicule agreate ADR, construite special pentru acest scop;
C În orice fel de vehicul-cisternă dacă transportă cel puţin o clasă de pericol ADR;
D Ca și mărfurile periculoase care au aceeași clasă, cod de clasificare și grupă de ambalare cu deșeurile respective.
A Numai substanţele şi obiectele care au o denumire comercială;
B Numai cele utilizate în sectorul civil (de ex: explozivi pentru mine, șantiere, construcții);
C Numai cele care au autorizaţia de transport dată de expeditor;
D Numai cele enumerate în ADR, inclusiv cele inserate în rubrica N.S.A (nespecificat în altă parte).
A Ministerul Afacerilor Interne;
B Ministerului Transporturilor și Infrastructurii;
C Autorităților Administrației Publice Locale;
D Ministerul Economiei.
A Nu au obligația de a fi dotate cu anumite echipamente de protecție personală;
B Trebuie să fie dotate cu echipamente pentru protecția personală a conducătorului auto;
C Trebuie să fie dotate cu echipamente pentru protecţia mediului;
D Trebuie să fie semnalizate cu plăci portocalii.
A 1.1 (cea mai periculoasă), 1.5, 1.2, 1.3, 1.6 și 1.4 (cea mai puțin periculoasă);
B 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5 și 1.6;
C 1.6, 1.5, 1.4, 1.3, 1.2 și 1.1;
D A (cea mai periculoasă), B, C, D, E, F, G, H, J, K, L, N și S (cea mai puțin periculoasă).
Auto DRPCIV
A Substanțe sau obiecte explozive care aparțin clasei 1, cifra de enumerare 4;
B Substanțe sau obiecte explozive care aparțin grupei de compatibilitate 1.4;
C Substanțe sau obiecte explozive care aparțin uneia dintre primele 4 diviziuni ale clasei 1;
D Substanțe sau obiecte explozive din clasa 1, care aparțin diviziunii 1.4.