A centrul de greutate al autovehiculului se găseşte la o înălţime mare în raport cu solul;
B centrul de greutate al autovehiculului se găseşte la o înălţime mică în raport cu solul;
C forţa centrifugă este inferioară aderenţei;
D mişcările longitudinale ale autovehiculului sunt mai mari decât cele laterale.
A instrucţiunile privind sistemele de fixare a încărcăturii în transportul rutier de mărfuri elaborate de I.S.C.T.R.;
B recomandările europene privind cele mai bune practici în domeniul fixării încărcăturii pentru transportul rutier;
C Regulamentul (CE) nr. 1072/2009 privind normele comune privind accesul la piaţa transportului rutier de mărfuri;
D Regulamentul Tehnic în Transportul Rutier R.N.T.R. 22 – privind sistemele de fixare a încărcăturii vehiculelor elaborat de R.A.R..
A accelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
B accelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
C decelerare de 0,5 x g (acceleraţie gravitaţională)
D decelerare de 0,8 x g (acceleraţie gravitaţională)
A forţa exercitată asupra lor este mai mare decât sarcina nominală pentru care au fost construite;
B nu prezintă noduri sau elemente deteriorate;
C sunt adaptate pentru fixarea şasiului;
D sunt realizate din componente galvanizate pentru o bună rezistenţă la frecare.
A sunt adaptate pentru masa proprie a vehiculului respectiv;
B sunt adaptate pentru fixarea mărfii respective;
C sunt adaptate pentru fixarea suprastructurii vehiculului de şasiu;
D sunt adaptate pentru viteza comercială de circulaţie a vehiculului respectiv.
A masa proprie a vehiculului;
B masa şasiului;
C masele maxime admise pe axe;
D viteza comercială impusă pentru efectuarea cursei.
A sunt conforme cu prescripţiile tehnice elaborate de I.S.C.T.R.;
B sunt conforme cu specificaţiile tehnice privind construcţia vehiculelor rutiere de marfă;
C sunt conforme cu standardele europene şi/sau internaţionale în vigoare în domeniu;
D sunt conforme cu standardele şi normativele în vigoare elaborate de A.R.R..
A evitarea alunecării încărcăturii la frânare;
B forţa exercitată asupra încărcăturii de rezistenţa la rulare;
C forţa exercitată asupra încărcăturii să nu depăşească valoarea de 100 N.;
D masa proprie a vehiculului.
A evitarea alunecării dintre încărcătură şi partea carosabilă;
B evitarea alunecării încărcăturii în viraje;
C evitarea alunecării suprastructurii vehiculului;
D evitarea alunecării şasiului.
A acceleraţia maximă constructivă a vehiculului;
B evitarea alunecării încărcăturii la accelerare şi la circulaţia în rampă/pantă;
C evitarea alunecării încărcăturii prin reducerea coeficientului de frecare;
D raza de virare a vehiculului.
A sub 45 de grade;
B sub 60 de grade;
C sub 75 de grade;
D sub 90 de grade.
A forţa de tensionare standardizată a chingilor utilizate;
B forţa motrice la circulaţia în rampă/pantă şi în viraje;
C masa proprie a vehiculului;
D masa totală maximă autorizată a vehiculului.
A masa încărcăturii;
B masa nesuspendată a vehiculului;
C masa suspendată a vehiculului;
D volumul încărcăturii.
A coeficientul de frecare dinamic între platforma de încărcare şi încărcătură;
B coeficientul de aderenta pneu-cale de rulare;
C coeficientul de uzură al chingilor şi clasa din care fac parte acestea;
D coeficientul dinamic de frecare al chingilor.
A punctele de prindere ale şasiului;
B unghiul de pretensionare a chingilor;
C volumul caroseriei;
D volumul încărcăturii.
A creşterea coeficientului dinamic de frecare dintre încărcătură şi pereţii laterali;
B creşterea masei încărcăturii prin utilizarea contragreutăţilor;
C micşorarea acceleraţiei gravitaţionale;
D utilizarea covoarelor antiderapante.
A calarea / blocarea încărcăturii;
B reducerea coeficientului dinamic de frecare;
C reducerea masei proprii a vehiculului;
D utilizarea inerţiei dată de masa încărcăturii.
A anticiparea situaţiilor ce pot deveni periculoase;
B aplicarea de metode combinate de arimare;
C evitarea frânărilor puternice;
D utilizarea metodelor combinate de frânare.