A necunoaşterea traseului;
B carosabilul poate fi acoperit cu material antiderapant rămas de pe timpul iernii, care acum determină dificultăţi, îndeosebi la abordarea virajelor;
C după curbele fără vizibilitate pot fi surprins de prezenţa unor vehicule lente sau care staţionează pe partea carosabilă;
D vizibilitatea redusă.
A oprirea pe partea carosabilă, chiar în această situație, constituie o stânjenire a celorlalți participanți la trafic. Iar recunoașterea că sunt la rându-mi expus, mă determină de cele mai multe ori să-mi reiau deplasarea cât mai operativ;
B oprirea, fiind o manevră reglementată de lege, în condițiile date, nu poate reprezenta un pericol pentru ceilalți participanți la trafic;
C oprirea poate reprezenta și un procedeu caracteristic de adaptare a modului de deplasare în raport cu situația caracteristică traficului rutier, deci prin natura acesteia nu prezintă nici un fel de pericol;
D neasigurarea vehiculului cu frâna de serviciu poate genera pericole pentru ceilalți participanți la trafic.
A numai dacă nu se încalcă o regulă de circulație;
B numai de către conducătorul auto din vina căruia s-a ajuns la această situație;
C în toate situațiile și de către toți participanții la trafic;
D numai dacă situația periculoasă a fost cauzată de către noi.
A să previi și să atenționezi pe ceilalți participanți la trafic atunci când nu respectă regulile de circulație;
B să conduceți foarte prudent și cu viteze mult sub limita prevăzută de lege;
C să respectați normele rutiere și să evitați producerea accidentelor, chiar și în cazul când ceilalți participanți la trafic încalcă normele rutiere;
D să-ți adaptezi viteza de deplasare în funcție de factorii de risc.
A nivelul de pregătire teoretică și practică, vechime în conducere;
B vârstă și profesie;
C tipul autovehiculului condus;
D tipul de drum pe care se efectuează deplasarea.
A capacitatea conducătorului auto de a manevra autovehiculul astfel încât să reducă la minimum consecințele unui accident rutier în care este implicat;
B capacitatea conducătorului auto de a anticipa evenimentele care s-ar putea produce în timpul conducerii autovehiculului;
C capacitatea conducătorului auto de a controla autovehiculul în condiții meteo nefavorabile;
D capacitatea conducătorului auto de a-și alege partenerii de trafic.
A alcoolul;
B medicamentele cu efecte similare alcoolului;
C oboseala;
D substanțele stupefiante.
A rememorarea manevrelor periculoase efectuate pe parcursul unei deplasări;
B vizualizarea, înainte de plecare, a tuturor locurilor periculoase de pe traseu şi parcurgerea lor cu atenţie deosebită;
C analizarea tuturor situaţiilor şi manevrelor impuse de trafic, a consecinţelor ce pot decurge din acestea şi a posibilităţilor de evitare a unor eventuale coliziuni;
D identificarea factorilor de risc pe parcursul deplasării şi aplicarea măsurilor de conducere preventivă.
A afectează stabilitatea autovehiculului;
B se mărește distanța de frânare;
C înrăutățește confortul conducătorului și al pasagerilor;
D autovehiculul devine greu de observat de către ceilalți participanți la trafic.
A evitarea de pierderi de vieți omenești, a rănirilor de persoane și distrugerii bunurilor materiale;
B salvarea vieții ocupanților locurilor din față a autovehiculului, care sunt cei mai expuși în cazul unor accidente;
C salvarea vieții persoanelor din autovehicul în cazul unui accident de circulație;
D îmbunătățirea siguranței rutiere.
A înrăutățește stabilitatea autovehiculului în viraje;
B înrăutățește confortul conducătorului și a pasagerilor;
C datorită greutății suplimentare deteriorează suprafața părții carosabile;
D se măresc caracteristicile de dinamicitate ale autovehiculului.
A să circul cu o viteză care să-mi permită să opresc în condiții de siguranță în limita câmpului de vizibilitate către înainte;
B realizând că diminuarea vizibilității este un factor de risc determinant, consider că se impune să renunț la deplasare, sau să-mi întrerup călătoria;
C să nu depășesc viteza maximă admisă de lege;
D să circul cu o viteză care să-mi permită să opresc dincolo de limita câmpului de vizibilitate către înainte.
A capacitatea conducătorului auto de a analiza alternativele posibile pentru situațiile din trafic și de a găsi soluțiile cele mai bune la problemele care se ivesc;
B capacitatea conducătorului auto de a acționa oricare din comenzile autovehiculului fără a-și concentra atenția asupra acestora;
C capacitatea conducătorului auto de a lua decizii bazate pe curajul și experiența sa;
D capacitatea conducătorului auto de a fi în permanentă atent și pregătit pentru a interveni cu promptitudine în cazul apariției unor obstacole sau altor situații periculoase.
A spațiul parcurs în timpul de reacție la care se adaugă spațiul parcurs din momentul acționării sistemului de frânare până la oprirea autovehiculului;
B spațiul parcurs din momentul sesizării obstacolului până în momentul acționării sistemului de frânare;
C spațiul parcurs din momentul intrării în funcțiune a sistemului de frânare până la oprirea autovehiculului;
D spațiul parcurs din momentul acționării sistemului de frânare până la oprirea autovehiculului,
A să deplaseze lateral autovehiculul, spre șanțul din dreapta părții carosabile;
B să deplaseze lateral autovehiculul către banda rezervată circulației din sens invers;
C să deplaseze lateral autovehiculul, spre stânga sau dreapta, funcție de starea suspensiilor și sistemului de frânare;
D să alinieze autovehiculul pe traiectorie circulară.
A starea părții carosabile;
B dimensiunile anvelopelor;
C viteza de deplasare;
D raza curbei.
A starea tehnică a autovehiculului;
B înălțimea la care este centrul de greutate al autovehiculului față de sol;
C masa autovehiculului;
D aderența pneu-sol.
A echipați pneurile cu lanțuri antiderapante;
B opriți și scoateți autovehiculul în afara părții carosabile;
C reduceți viteza;
D treceți la anvelopele de iarnă.