Studiu de caz CPI Transport Persoane, EXEMPLUL Nr. 14
11 octombrie 2024Studiu de caz CPI Transport Persoane, EXEMPLUL Nr. 12
11 octombrie 2024Studiu de caz CPI Transport Persoane, EXEMPLUL Nr. 13
Acesta este un exemplu de întrebare de studiu de caz, de la examenul oficial. La examenul oficial vor fi 4, 5 sau 6 întrebări de acest fel, fiecare având câte 3 sau 4 cerințe, în total fiind 20 de cerințe pentru tot examenul de studiu de caz. Întrebările de la studiile de caz de la examenul oficial sunt fix cele de aici de pe site.
Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier public de persoane prin servicii ocazionale. Angajatorul va desemneaza sa efectuati un serviciu ocazional de transport persoane pe ruta Bucuresti-Berlin-Bucuresti.
1. Enumerati 5 verificari tehnice pe care trebuie sa le faceti inainte de plecarea in cursa la autobuzul cu care veti face deplasarea;
2. La plecarea in cursa managerul activitatii de transport v-a dat instructiuni pentru a adopta un stil de conducere economic si ecologic. Indicati 5 elemente necesare adoptarii unui stil de conducere economic si ecologic;
3. In Germania aveti portiuni de drum cu pante lungi. Ce sistem al autovehiculului utilizati pentru evitarea suprasolicitarii franei de serviciu? Enumerati 3 avantaje ale utilizarii acestui sistem.
RĂSPUNS:
1. nivelul uleiului motor, lichidului de racire, lichidul pentru spalarea parbrizului, parbrizul, stergatoarele, instalatia de spalare, verificare sumara privind starea franelor, directiei, pneurilor, functionarea farurilor, semnalizatoarelor, usile de serviciu,iesirile de siguranta, etc.;
2. utilizarea optima a vitezei si a rapoartelor cutiei de viteze, asigurarea functionarii motorului in plaja de turatii economica, marcata cu verde pe turometru, utilizarea inertiei vehiculului, accelerari moderate, franare lina/treptata, utilizarea combinata a franelor si a franei de Incetinire;
3. sistemul de franare de Incetinire, reduce uzura franei de serviciu, mareste durata de utilizare a componentelor franei de serviciu, evita supraincalzirea componentelor de frictiune ale franei de serviciu, ale pneurilor, etc.