A înaintea plecării în cursă, când pneurile sunt reci;
B după parcurgerea a cel puţin 400-500 km, când pneurile sunt calde;
C doar atunci când observăm că autovehiculul este înclinat într-o parte.
Auto DRPCIV
A o ieşire de pe autostradă;
B o staţie de taxare pentru circulaţia pe autostrăzi;
C un loc special amenajat, unde puteţi face o pauză pentru odihnă.
Auto DRPCIV
A autocamionul şi motocicleta;
B autoturismul şi autocamionul;
C autoturismul şi motocicleta.
Auto DRPCIV
A da, legea nu interzice;
B nu, deoarece drumul se îngustează;
C nu, deoarece urmează un drum în lucru.
Auto DRPCIV
A troleibuzul şi motocicleta;
B motocicleta şi autocamionul;
C troleibuzul.
Auto DRPCIV
A motocicleta, autocamionul, autoturismul;
B motocicleta, autoturismul, autocamionul;
C autocamionul, motocicleta, autoturismul.
Explicație:
Intersecția din imagine este dirijată prin indicatoare de reglementare de prioritate. Autoturismul și autocamionul vin de pe drumuri fără prioritate și trebuie să îi acorde prioritate de trecere motocicletei. Deci pe drumul cu prioritate circulă motocicleta, întâlnind indicatorul “Drum cu prioritate” și va intra prima în intersecție. Între autoturism și autocamion s-a creat o situație de egalitate, situație în care se va aplica regula priorității de dreapta. Autoturismul îi va acorda prioritate de trecere autocamionului, deoarece virând către stânga, acesta îi vine din partea dreaptă.
Auto DRPCIV
A da, dacă distanţa este de peste 25 m;
B nu;
C numai în reprize foarte scurte.
Regulamentul Rutier
Articolul 113
(1) Mijloacele de avertizare sonoră trebuie folosite de la o distanţă de cel puţin 25 m faţă de cei cărora li se adresează, pe o durata de timp care să asigure perceperea semnalului şi fără să îi determine pe aceştia la manevre ce pot pune în pericol siguranţa circulaţiei.
A în cazul arterelor de circulaţie slab iluminate, când vizibilitatea este redusă, în mers, atât în localităţi, cât şi în afara acestora;
B în cazul staţionării pe timp de noapte pe partea carosabilă a drumurilor naţionale sau în cazul parcării autovehiculului în locuri special amenajate, dar neiluminate;
C pe timp de zi pe drumurile naţionale, în situaţiile în care traficul este supraaglomerat.
Regulamentul Rutier
Art. 114
(1) Conducatorii de autovehicule, tramvaie si mopede sunt obligati sa foloseasca instalatiile de iluminare si/sau semnalizare a acestora, dupa cum urmeaza:
    b) luminile de întâlnire sau de drum, în mers, atât în localitati, cât si în afara acestora, dupa gradul de iluminare a drumului public;
A când conducătorul de vehicul este încadrat pe banda din dreapta;
B când drumul pe care urmează să se intre este semnalizat cu indicatorul „Circulaţia interzisă în ambele sensuri”;
C când strada pe care urmează să se intre este semnalizată cu indicatorul „Drum fără ieşire”.
Regulamentul Rutier
Articolul 107
(1) La intersecţiile prevăzute cu indicatoare şi/sau cu marcaje pentru semnalizarea direcţiei de mers, conducătorii de vehicule trebuie să se încadreze pe benzile corespunzătoare direcţiei de mers voite cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie şi sunt obligaţi să respecte semnificaţia indicatoarelor şi marcajelor.
(2) La intersecţiile fără marcaje de delimitare a benzilor, conducătorii vehiculelor ocupa în mers, cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie, următoarele poziţii:
    a) rândul de lângă bordura sau acostament, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre dreapta;
    b) rândul de lângă axa drumului sau de lângă marcajul de separare a sensurilor, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre stânga. Când circulaţia se desfăşoară pe drumuri cu sens unic, conducătorii de vehicule care intenţionează să vireze la stânga sunt obligaţi să ocupe rândul de lângă bordura sau acostamentul din partea stânga;
    c) oricare dintre rânduri, cei care vor să meargă înainte.
A pe drumurile cu sens unic, dacă rămâne liberă cel puţin o bandă de circulaţie;
B pe drumurile secundare;
C pe drumurile cu cel puţin două benzi pe sens.
A când un vehicul a rămas în pană sau a fost avariat, fiind imobilizat pe carosabil;
B când vehiculul se deplasează foarte lent şi constituie un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic;
C când autovehiculul este remorcat.
Regulamentul Rutier
Art. 114
(5) Luminile de avarie se folosesc în urmatoarele situatii:
    a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabila;
    b) când vehiculul se deplaseaza foarte lent si/sau constituie el însusi un pericol pentru ceilalti participanti la trafic;
    c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.
A să acţioneze frâna de ajutor, să oprească funcţionarea motorului şi să cupleze o treaptă inferioară de viteză;
B să-i semnalizeze prezenţa pe timp de noapte cu o sursă de lumină;
C să nu oprească prea aproape de următorul autovehicul.
Regulamentul Rutier
Articolul 141
(1) Conducătorii autovehiculelor imobilizate pe drumurile publice, care se îndepărtează de acestea, sunt obligaţi să acţioneze frână de ajutor, să oprească funcţionarea motorului şi să cupleze într-o treapta de viteză inferioară sau în cea de parcare dacă autovehiculul are transmisie automată.
A la semnalul conducătorului grupurilor organizate;
B la semnalul patrulelor şcolare de circulaţie la trecerile pentru pietoni din apropierea unităţilor şcolare;
C când se apropie de o intersecţie sau când este semnalizat cu farurile de un alt participant la trafic.
Regulamentul Rutier
Articolul 89
(1) Oprirea participanţilor la trafic este obligatorie şi la semnalele date de:
    e) membrii patrulelor şcolare de circulaţie, la trecerile pentru pietoni din apropierea unităţilor de învăţământ;
Auto DRPCIV
A indicatorul se adresează conducătorilor mijloacelor de transport public de persoane;
B să circulaţi cu o viteză mai mică de 60 km/h;
C să circulaţi cu o viteză mai mare de 60 km/h.
Auto DRPCIV
A marcaj pe o bandă de decelerare;
B deviere temporară a circulaţiei;
C marcaj pentru spaţii interzise.
Auto DRPCIV
A sfârşitul zonei de acţiune a indicatorului „Staţionarea interzisă”;
B sfârşitul zonei de acţiune a indicatorului „Oprirea interzisă”;
C începutul zonei în care este interzisă oprirea.
Regulamentul Rutier
Articolul 142 - Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
a) în zona de acţiune a indicatorului "Oprirea interzisă";
Auto DRPCIV
A da, deoarece staţia de tramvai este prevăzută cu refugiu pentru pietoni;
B nu;
C da, dacă în staţie nu se află niciun tramvai.
Regulamentul Rutier
Articolul 142 - Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
g) în staţiile mijloacelor de transport public de persoane, precum şi la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;
Auto DRPCIV
A autobuzul;
B autoturismul;
C autocamioneta mov.
Explicație:
Intersecția este dirijată cu indicatoare de reglemntare de prioritate, pe drumul cu prioritate circulă autobuzul, acesta va trece primul prin intersecție. Între autoturism și autocamioneta mov s-a creat o situație de egalitate deoarece ambele vehicule întalnesc indicaorul cedează trecerea, situație în care se va aplica regula priorității de dreapta, autoturismul fiind obligat să îi acorede prioritate de trecere autocamionetei mov deoarece aceasta îi vine din partea dreaptă. Ordinea de trecere este următoarea: autobuzul, urmat de autocamioneta mov iar ultimul prin intersecție va trece autoturismul.
Codul Rutier (OUG 195/2002)Codul Rutier

Art.54.
(1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rând de vehicule stationate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmeaza sa efectueze o întoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna în pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.
7. Intersectii si obligatia de a ceda trecerea

Art.59.
(3) În intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare de prioritate, regula prioritatii de dreapta se respecta numai în cazul în care doua vehicule urmeaza sa se întâlneasca, fiecare intrând în intersectie de pe un drum semnalizat cu un indicator având aceeasi semnificatie de prioritate sau de pierdere a prioritatii.
Auto DRPCIV
A autoturismul alb;
B autoturismul roşu;
C autoturismul albastru.
A dublează marcajele convenţionale în zonele periculoase;
B avertizează conducătorii de autovehicule că depăşesc zona de carosabil marcată şi destinată sensului de deplasare;
C avertizează conducătorii de autovehicule că vor pătrunde într-o zonă supravegheată cu aparatură radar.