A circulaţi mai departe cu viteză mărită;
B reduceţi viteza şi vă angajaţi mult spre dreapta;
C avertizaţi cu farurile vehiculele care circulă din sens opus.
Explicație:
În situația în care din sens opus un vehicul începe depășirea altui autovehicul și nu reușește să revină la timp pe banda lui, cel mai important lucru este prevenirea unei coliziuni. Codul Rutier prevede că toți participanții la trafic au obligația să ia măsuri pentru evitarea accidentelor, chiar dacă nu ei au încălcat regulile. Din motive de siguranță, este necesar să reduceți imediat viteza, să trageți cât mai mult spre dreapta și, dacă este cazul, să opriți pentru a permite vehiculului respectiv să treacă în siguranță. Nu încercați să forțați trecerea sau să vă bazați pe faptul că cel care depășește greșit va reuși să se redreseze la timp. Practic, regula fundamentală spune clar: prioritatea absolută este siguranța, nu respectarea cu orice preț a traseului propriu. Astfel, reacționezi calm, previi accidentul și dovedești că înțelegi responsabilitatea pe care o ai ca șofer față de toți ceilalți participanți la trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
5%
A atunci când cel din faţă rulează cu viteză redusă, fără motiv întemeiat;
B în nicio situaţie, indiferent de ceea ce se întâmplă cu ceilalţi participanţi la trafic;
C atunci când cel din faţă v-a făcut semne obscene.
Explicație:
Comportamentul agresiv la volan nu este niciodată permis pe drumurile publice, conform legislației rutiere din România. Agresivitatea în trafic, fie că înseamnă șicanări, depășiri periculoase, claxonat excesiv sau alte gesturi ostile, pune în pericol atât viața ta, cât și a celorlalți participanți la trafic. Codul Rutier prevede clar că fiecare șofer trebuie să manifeste responsabilitate, calm și respect față de ceilalți, iar orice manifestare de agresivitate este sancționată cu amenzi și chiar cu suspendarea permisului de conducere. În plus, atitudinea agresivă reduce capacitatea de a reacționa corect în situații dificile și favorizează accidentele. De aceea, reține că nu există nicio situație justificată în care să ai voie să fii agresiv la volan – atât legea, cât și bunul simț impun să conduci calm, atent și politicos.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
3%
A conducătorul primului autovehicul, care a oprit brusc;
B conducătorul autovehiculului din spate, care nu a păstrat distanţa de siguranţă în mers;
C ambii conducători.
Explicație:
În situația în care semaforul verde se schimbă în galben iar șoferul care se apropie de semafor este foarte aproape de trecere, legislația rutieră prevede că acesta nu trebuie să oprească brusc, ci trebuie să continue traversarea intersecției dacă oprirea s-ar putea face în condiții de pericol. Oprirea bruscă a autovehiculului în apropierea semaforului, când distanța față de acesta este mică, poate surprinde conducătorul din spate și poate duce la accident. Totuși, responsabilitatea principală îi revine conducătorului care circulă în spate, deoarece Codul Rutier stabilește clar obligația de a păstra o distanță de siguranță față de vehiculul din față, tocmai pentru a putea evita o coliziune în caz de oprire sau încetinire neașteptată. Practic, cel care nu păstrează distanța corectă și produce un accident este considerat vinovat, indiferent că cel din față a frânat brusc, cu excepția cazului în care frânarea a fost una nejustificată. În concluzie, în această situație, șoferul care circula în spate este cel care a greșit, deoarece nu a păstrat distanța necesară pentru a evita impactul. Este esențial să îți formezi deprinderea de a păstra mereu o distanță suficientă față de autovehiculul din față, pentru a putea opri în siguranță, indiferent de manevrele acestuia.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
12%
A suspendarea certificatului de înmatriculare;
B amendă contravenţională şi suspendarea exercitării dreptului de a conduce;
C amendă contravenţională.
Explicație:
Depășirea unei coloane de vehicule aflate în așteptare prin intrarea pe sensul opus de circulație este considerată o manevră extrem de periculoasă, pentru că poți provoca accidente frontale cu vehiculele care circulă regulamentar din sens opus. Potrivit Codului Rutier, această manevră se sancționează cu amendă din clasa a doua de sancțiuni, iar șoferului îi sunt reținute și permisul de conducere pentru o perioadă de 60 de zile. Reținerea permisului se face pentru că depășirea unei coloane oprind pe contrasens pune în pericol siguranța circulației pe drumurile publice, iar reținerea permisului urmărește tocmai să prevină comportamentele riscante. Reține: întotdeauna când vezi o coloană de mașini oprite sau care așteaptă și vrei să depășești, ai voie doar dacă poți face această manevră fără a încălca axul drumului și fără a intra pe contrasens. În concluzie, această faptă este gravă, se sancționează atât cu amendă, cât și cu suspendarea permisului, iar motivul principal este riscul major de producere a unor accidente grave.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art. 100
(3) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta în clasa a II-a de sanctiuni si cu aplicarea sanctiunii contraventionale complementare a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 30 de zile savârsirea de catre conducatorul de autovehicul sau tramvai a urmatoarelor fapte:
    a) depasirea coloanelor de vehicule oprite la culoarea rosie a semaforului sau la trecerile la nivel cu calea ferata;
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%
A roşie sau albă;
B roşie sau galbenă;
C galbenă sau albă.
Explicație:
În spatele mașinii, lămpile cu lumină intermitentă sunt semnalizatoarele pe care șoferul le folosește pentru a indica schimbarea direcției de mers sau intenția de a opri sau staționa. Conform Codului Rutier din România, lămpile cu lumină intermitentă montate în partea din spate trebuie să fie de culoare galbenă sau portocalie. Această regulă este stabilită pentru ca ceilalți participanți la trafic să recunoască ușor intenția de semnalizare și să nu confunde semnalizatorul cu stopul, care este de culoare roșie, sau cu lampa de mers înapoi, care este albă. Alegerea culorii galbenă sau portocalie este reglementată pentru claritate și siguranță, astfel încât mesajul transmis de semnalizare să fie cât mai clar posibil pentru ceilalți șoferi sau pietoni. De reținut: în partea din spate a autovehiculului, semnalizatoarele NU pot fi niciodată roșii sau albe, ci doar galbene sau portocalii.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
22%
A să nu poluaţi fonic mediul înconjurător, folosind sistemul de sonorizare la putere maximă;
B să întreţineţi în permanenţă autovehiculul curat, prin spălare şi degresare zilnică;
C să fiţi calm şi să anticipaţi situaţiile astfel încât să evitaţi accelerarea şi frânarea bruscă.
Explicație:
Conduita ecologică la volan înseamnă să conduci astfel încât să reduci poluarea și consumul de combustibil. Codul Rutier și regulamentele europene cer șoferilor să fie atenți nu doar la siguranță, ci și la protejarea mediului. Asta presupune să eviți accelerațiile și frânările bruște, să menții viteza constantă, să nu lași motorul pornit inutil atunci când stai pe loc, să folosești cât mai corect treptele de viteză și să verifici mereu presiunea în anvelope. De asemenea, un autovehicul bine întreținut consumă mai puțin și poluează mai puțin. O conduită ecologică nu înseamnă doar economie pentru șofer, dar și mai puține gaze poluante pentru toți. Este atât o obligație morală, cât și o cerință legală, fiind menționată în legislație la capitolul privind responsabilitatea față de mediul înconjurător. Prin urmare, adoptarea unui stil de condus ecologic îi ajută și pe ceilalți participanți la trafic, nu doar pe cel de la volan.
Dificultate Întrebare: MEDIE
42%
A se apelează la cunoştinţe care au mai întâlnit astfel de situaţii;
B se continuă deplasarea, întrucât defecţiunea se datorează stării drumului public;
C se apelează numai la atelierele specializate, care au personal calificat.
Explicație:
Defecțiunile la mecanismul de direcție sunt extrem de periculoase, deoarece afectează direct controlul asupra direcției mașinii. Din acest motiv, legislația rutieră prevede clar că, atunci când apare o astfel de defecțiune, este obligatoriu să oprești imediat vehiculul, indiferent unde te afli, pentru a nu pune în pericol siguranța ta, a pasagerilor și a celorlalți participanți la trafic. Continuarea deplasării cu o defecțiune la direcție poate duce la pierderea completă a controlului și, implicit, la producerea unor accidente grave. Codul Rutier din România interzice conducerea unui vehicul cu probleme la sistemul de direcție, considerând acest lucru o abatere gravă. Prin urmare, la apariția unor astfel de defecțiuni, trebuie să tragi cât mai repede pe dreapta, să oprești motorul și să soliciți ajutor pentru remedierea problemei, iar vehiculul nu poate fi mișcat pe drumurile publice decât remorcat sau cu mijloace speciale, după efectuarea reparațiilor necesare. Astfel, te protejezi pe tine și pe cei din jur.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
10%
Auto DRPCIV
A interzice circulaţia în ambele sensuri a autovehiculelor;
B interzice circulaţia în ambele sensuri a motocicletelor şi motoretelor;
C interzice circulaţia în ambele sensuri a tuturor vehiculelor.
Explicație:
Indicatorul rotund cu fundal alb și bordură roșie, fără alte simboluri sau semne în interior, semnifică interzicerea circulației în ambele sensuri pentru toate vehiculele, indiferent de tip: autoturisme, motociclete, biciclete, căruțe, mopede, chiar și vehiculele cu tracțiune animală. Asta înseamnă că nu ai voie să intri sau să circuli pe acel sector de drum cu niciun tip de vehicul, de la ambele capete ale drumului. Singurele care pot trece, dacă nu există altă restricție, sunt pietonii, pentru că indicatorul nu se aplică acestora. Scopul indicatorului este să interzică accesul total pe acea porțiune pentru orice vehicul, de obicei din motive de siguranță sau lucrări. Exemplu practic: dacă întâlnești acest indicator la intrarea pe o stradă, trebuie să oprești și să cauți o rută ocolitoare, indiferent ce vehicul conduci.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
28%
Auto DRPCIV
A luminile de poziţie;
B claxonul;
C luminile de întâlnire ale farurilor.
Explicație:
Pe timp de iarnă, când circuli în condiții de zăpadă și vizibilitate redusă, legislația rutieră din România prevede că trebuie să pornești luminile de întâlnire, pe timp de zi (care sunt obligatorii), ca să fii vizibil pentru ceilalți participanți la trafic. Înainte de a porni la drum, trebuie să cureți absolut toate geamurile, parbrizul, oglinzile și blocurile optice de zăpadă sau gheață, astfel încât să vezi bine în toate direcțiile și să nu îi pui în pericol pe ceilalți. Un parbriz acoperit parțial cu zăpadă îți limitează câmpul vizual și crește riscul de accidente. De asemenea, pentru că drumul este alunecos, adopți o viteză mai redusă decât în condiții normale, păstrezi distanță mai mare față de vehiculul din față și folosești frâna și volanul cât mai blând, pentru a preveni derapajul. Adaptarea vitezei și atenției la condițiile de drum este atât o cerință legală, cât și o necesitate pentru siguranță, iar condusul prudent iarna face diferența între o deplasare în siguranță și un potențial accident. Zăpada sau gheața pot acoperi marcajele sau indicatoarele, deci fii atent la drum și folosește tot timpul celelalte repere pentru orientare. Oricând ai o astfel de situație, prioritizează vizibilitatea și controlul asupra autovehiculului: curăță totul, folosește luminile și adaptează-ți viteza!
Regulamentul Rutier
Art. 114
(1) Conducatorii de autovehicule, tramvaie si mopede sunt obligati sa foloseasca instalatiile de iluminare si/sau semnalizare a acestora, dupa cum urmeaza:
    e) luminile de întâlnire atunci când ploua torential, ninge abundent ori în alte conditii care reduc vizibilitatea pe drum;
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
19%
Auto DRPCIV
A alte pericole;
B un drum fără marcaje;
C un drum cu marcaje.
Explicație:
Semnul triunghiular cu margine roșie și semnul de exclamare la mijloc are rolul de a te avertiza asupra unui pericol nedefinit sau general la care urmează să fii expus pe sectorul de drum respectiv. Legea obligă șoferul ca, la întâlnirea acestui semn, să acorde o atenție suplimentară și să circule cu o viteză adaptată condițiilor concrete ale drumului și traficului, deoarece pot apărea situații neprevăzute sau pericole care nu au un semn specific. De aceea, trebuie să fii mereu pregătit să reacționezi rapid, să reduci viteza, să observi atent carosabilul și mediul rutier, și să respecți eventuale indicații suplimentare. Scopul acestui semn este să te avertizeze acolo unde riscul este evident, dar nu poate fi individualizat cu un alt semn de avertizare, din acest motiv comportamentul corect este creșterea vigilenței și adoptarea unei conduite prudente la volan, pentru a preveni accidentele.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
3%
Auto DRPCIV
A toate;
B autoturismul verde şi cel roşu;
C autoturismul albastru şi cel galben.
Explicație:
Toate autoturismele din imagine s-au încadrat corect pentru direcția pe care o doresc la traversarea sensului giratoriu. Mașina verde folosește banda din dreapta pentru a ieși la prima sau a doua, ceea ce este corect, roșul și albastrul sunt pe benzi potrivite pentru direcția înainte pentru roșu și ieșirea următoare pentru albastru, iar galbenul folosește banda din stânga pentru a vira la stânga sau pentru a întoarce. Fiecare a semnalizat și a păstrat banda corectă pentru traseul dorit, astfel încât nu există nicio abatere de la regulile sensului giratoriu. La intrarea și la părăsirea sensului, trebuie folosite corect semnalizarea și benzile, iar exemplul din imagine respectă exact aceste reguli.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
10%
Auto DRPCIV
A da, deoarece aţi semnalizat intenţia de a depăşi;
B nu, deoarece linia continuă vă interzice manevra;
C da, deoarece din sens invers nu circulă niciun vehicul.
Explicație:
Linia continuă (cea mai apropiată) și cea discountinuă care separă cele două sensuri de mers are un rol clar stabilit de Codul Rutier: interzice ferm pătrunderea pe contrasens și, implicit, depășirea oricărui vehicul aflat în față, indiferent de motiv. Chiar dacă drumul este liber sau ai vizibilitate, marcajul are prioritate față de dorința de a depăși, iar nerespectarea acestuia atrage sancțiuni severe, inclusiv suspendarea permisului. Pe lângă aspectul legal, depășirea în astfel de condiții poate provoca accidente grave, deoarece poate veni un alt vehicul din față sau poți surprinde pietoni din zona trotuarului. De aceea, trebuie să respecți distanța de siguranță față de mașina din față, să rămâi pe banda ta și să fii pregătit pentru orice situație neprevăzută. Prin urmare, nu ai voie să depășești, iar cea mai sigură și corectă atitudine este să circuli regulamentar, păstrând atenția și răbdarea până când marcajul permite manevra de depășire. Astfel, respecți nu doar legea, ci și siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
4%
Auto DRPCIV
A autoturismul verde;
B autoturismul roşu;
C autocamionul.
Explicație:
Autocamionul albastru circulă pe drumul cu prioritate, deci trece primul prin intersecție. După trecerea acestuia, autoturismul verde care este pe același drum cu prioritate dar din sens opus, va ceda trecerea autocamionului pentru că acesta nu își schimbă direcția de mers, iar mai apoi, va intra ultimul și autoturismul roșu pentru că acesta are cedează trecerea. Practic, ordinea este: primul autocamionul, al doilea autoturismul verde, ultimul autoturismul roșu. Acest lucru rezultă din indicatoarele de prioritate amplasate la fiecare drum care intră în intersecție.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
21%
A da, deoarece viteza de deplasare este mică;
B da, dacă circulă pe drumuri judeţene sau comunale;
C nu, dacă semnalizarea rutieră nu prevede acest lucru.
Explicație:
Bicicliștii și conducătorii de vehicule cu tracțiune animală nu au obligația să acorde întotdeauna prioritate. Obligația lor de a acorda prioritate apare doar în anumite situații clar precizate în Codul Rutier, de exemplu atunci când patrund pe drumuri publice de pe un drum lateral sau când întâlnesc indicatoare de oprire sau cedează trecerea. Nu există o regulă generală care să le impună să acorde prioritate în orice situație. Fiecare participant la trafic trebuie să respecte regulile specifice fiecărui tip de intersecție sau schimbare de direcție. Este important să reținem că legislația tratează bicicliștii și conducătorii de vehicule cu tracțiune animală la fel ca pe ceilalți participanți la trafic: au drepturi, dar și obligații, iar prioritatea se acordă doar conform regulilor și semnificației indicatoarelor sau marcajelor rutiere, nu întotdeauna sau în mod absolut.
Regulamentul Rutier
Art. 6 - În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:
1. acordare a priorităţii - obligaţia oricărui participant la trafic de a nu îşi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obliga pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să îşi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească;
26. prioritate de trecere - dreptul unui participant la trafic de a trece înaintea celorlalţi participanţi la trafic cu care se intersectează, în conformitate cu prevederile legale privind circulaţia pe drumurile publice;
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
33%
A să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a drumului;
B să reducă viteza;
C să folosească avertizorul sonor.
Explicație:
Când întâlnești un vehicul care circulă noaptea din sens opus pe un drum neiluminat, trebuie să reduci viteza pentru a putea reacționa la timp dacă apare un pericol sau dacă ești orbit de farurile celuilalt vehicul. Reducerea vitezei te ajută să ai un control mai bun asupra mașinii și să eviți accidentele cauzate de vizibilitatea scăzută sau de eventuale obstacole neobservate la timp. Nu este suficient să circuli aproape de marginea drumului sau să folosești claxonul, ci este esențial să adaptezi viteza la condițiile de vizibilitate pentru a conduce în siguranță.
Dificultate Întrebare: MEDIE
46%
A în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice;
B în zona aglomerată a pieţelor;
C în pante şi în rampe.
Explicație:
Staționarea voluntară este interzisă în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăți alăturate drumurilor publice, deoarece blochezi accesul celor care au nevoie să intre sau să iasă cu vehiculul din acele proprietăți. Este interzisă și în pante și rampe pentru că în aceste zone vizibilitatea este sau poate fi redusă, iar un vehicul staționat poate surprinde ceilalți șoferi și poate provoca accidente. Staționarea în zona aglomerată a piețelor este permisă dacă nu există semne sau reguli speciale care să o interzică.
Dificultate Întrebare: GREA
68%
A să transporte în şi pe autoturism obiecte a căror lungime sau lăţime depăşeşte, împreună cu încărcătura, dimensiunile acestuia;
B să aibă aplicate folii sau tratamente chimice pe parbrize, lunetă ori geamuri laterale, care reduc vizibilitatea;
C să circule cu vehiculele avariate mai mult de 30 de zile.
Explicație:
Conducătorilor de autovehicule le este interzis să transporte obiecte care, împreună cu încărcătura, depășesc dimensiunile mașinii, pentru că pot pune în pericol siguranța rutieră, pot bloca vizibilitatea sau pot atinge vehiculele din apropiere. Este interzis și să ai aplicate folii sau tratamente chimice pe parbriz, lunetă sau geamuri laterale dacă acestea reduc vizibilitatea, pentru că orice reducere a vizibilității poate duce la accidente, mai ales pe timp de noapte sau în condiții meteo nefavorabile. De asemenea, nu ai voie să circuli cu un vehicul avariat mai mult de 30 de zile, pentru că acesta poate prezenta defecțiuni care afectează siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic. Aceste reguli există pentru a preveni accidentele, a menține o vizibilitate bună la volan și a asigura că vehiculele de pe drum sunt în stare tehnică bună.
Regulamentul Rutier
Articolul 148 - Se interzice conducătorului de autovehicul sau de tramvai:
6. să transporte în şi pe autoturism obiecte a căror lungime sau lăţime depăşeşte, împreună cu încărcătura, dimensiunile acestuia;
11. să aibă aplicate folii sau tratamente chimice pe parbrize, luneta ori pe geamurile laterale, care restrâng sau estompează vizibilitatea, atât din interior, cât şi din exterior, cu excepţia celor omologate şi certificate, prin marcaj corespunzător, de către autoritatea competentă;
20. să circule cu autovehiculul avariat mai mult de 30 de zile de la data producerii avariei;
Dificultate Întrebare: MEDIE
53%
A să se asigure că distanţa dintre vehicule este suficientă pentru parcarea vehiculului;
B să semnalizeze şi să se asigure că poate executa manevra;
C să nu execute manevra în zona de acţiune a indicatorului „Staţionarea interzisă”.
Explicație:
Când un șofer vrea să intre sau să iasă dintr-un șir de mașini oprite sau parcate, trebuie să se asigure temeinic că această manevră se poate face fără pericol pentru ceilalți participanți la trafic. Primul pas este semnalizarea clară a intenției, cu suficient timp înainte, pentru ca ceilalți să observe și să-ți adapteze comportamentul. Apoi, ai obligația să acorzi prioritate tuturor vehiculelor care circulă pe drumul pe care vrei să intri, atât celor din față, cât și celor din spate. Este interzis să îi incomodezi sau să îi pui în pericol pe ceilalți șoferi sau pietoni prin această manevră. Scopul acestor reguli este să prevină accidentele și blocajele, deoarece ieșirea sau intrarea intempestivă în traficul curent poate surprinde alți conducători și poate duce la coliziuni. Legea cere prudență maximă și respect pentru toți participanții la trafic în astfel de situații pentru siguranța tuturor.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
A folosirea mijloacelor de averizare sonoră;
B remorcarea altui autovehicul;
C staţionarea voluntară pe partea carosabilă.
Explicație:
Un drum național european este un drum public important, marcat cu indicatoare speciale – au prefixul „E” urmat de un număr. Pe astfel de drumuri, legea impune reguli stricte pentru siguranță și fluiditatea circulației. Este interzisă oprirea voluntară pe partea carosabilă, cu excepția locurilor special amenajate și semnalizate, chiar dacă ai nevoie să rezolvi o problemă rapidă sau să aștepți pe cineva. Acest lucru se întâmplă pentru că pe drumurile europene viteza medie de deplasare este mare, traficul este intens și orice vehicul oprit poate produce accidente grave sau ambuteiaje. Codul Rutier prevede și alte interdicții suplimentare pe aceste drumuri, cum ar fi interzicerea întoarcerii sau mersului înapoi, tocmai ca să fie evitate situațiile periculoase. Dacă nu respecți aceste reguli riști amenzi, puncte de penalizare și mai ales poți pune în pericol vieți omenești. Ține minte: pe drumurile naționale europene, obligația principală a șoferului este să asigure un trafic fluent și sigur, fără opriri sau manevre riscante care ar putea pune în pericol participanții la trafic.
Regulamentul Rutier
Art. 142 - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
m) pe partea carosabila a autostrazilor, a drumurilor expres si a celor nationale europene (E);
Art. 143 - Se interzice stationarea voluntara a vehiculelor:
a) în toate cazurile în care este interzisa oprirea voluntara;
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
17%
A să circule numai dacă verificarea medicală lunară este efectuată;
B să circule numai pe sectoarele de drum pe care îi este permis accesul şi să respecte normele referitoare la masele totale maxime autorizate admise de autoritatea competentă;
C să se informeze din timp, la administratorii de drum, în legătură cu eventualele limite maxime şi minime de viteză.
Explicație:
Conducătorul de autovehicul are obligația să circule doar pe drumurile unde are voie, respectând indicatoarele de restricție și regulile de acces pentru anumite categorii de vehicule. De asemenea, trebuie să respecte masele totale maxime admise stabilite pentru drumul respectiv, adică să nu depășească greutatea legală a autovehiculului plus încărcătura. Aceste reguli există pentru a proteja drumurile de distrugeri și pentru a preveni accidentele sau blocajele cauzate de vehicule prea grele sau care nu au dreptul de acces. De exemplu, dacă o stradă are indicator de interzis accesul vehiculelor cu masa mai mare de 3,5 tone, iar tu conduci un autovehicul de 7 tone, nu ai voie să intri pe acel sector de drum.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%