Auto DRPCIV
A autocamionul şi autoturismul;
B motocicleta şi autoturismul;
C motocicleta şi autocamionul.
A plasarea, în partea din spate, a unui triunghi reflectorizant;
B aprinderea luminilor de avarie;
C aprinderea luminilor de poziţie sau de staţionare.
A vă continuaţi drumul, deoarece degajarea căii ferate se va face de către personalul calificat;
B opriţi şi anunţaţi telefonic poliţia despre acest incident;
C acordaţi sprijin pentru scoaterea vehiculului de pe calea ferată sau, dacă nu este posibil, semnalaţi prezenţa acestuia.
Regulamentul Rutier
Art. 139
(2) Participanţii la trafic, care se găsesc în apropierea locului unde un vehicul a rămas imobilizat pe calea ferată, sunt obligaţi să acorde sprijin pentru scoaterea acestuia sau, când nu este posibil, pentru semnalizarea prezentei lui.
A pe drumurile cu trafic redus;
B pe drumurile cu sens unic, dacă rămâne liberă cel puţin o bandă de circulaţie;
C pe orice drum.
A vehiculul care urcă, deoarece execută o depăşire interzisă;
B dvs.;
C vehiculul care are posibilitatea să se retragă pe un refugiu.
A la orice oră din zi sau noapte, respectându-se semnalizarea rutieră existentă;
B în timpul zilei, fără nicio restricţie;
C pe timpul nopţii, conform unor programe sau intervale orare stabilite de către autorităţile competente.
A vă continuaţi deplasarea, traversând intersecţia odată cu autobuzul, în cazul în care conducătorul acestuia a oprit şi s-a asigurat că prin intersecşie nu circulă alte vehicule;
B vă opriţi în dreptul indicatorului, după care vă continuaţi drumul întrucât, dacă a trecut autobuzul, nu sunt pericole;
C vă opriţi în locul în care aveţi vizibilitate maximă şi vă asiguraţi, chiar dacă în acelaşi mod a procedat şi conducătorul autobuzului.
A atitudinea pozitivă în trafic, calmul, cunoştinţele dobândite şi politeţea;
B iscusinţa şi priceperea de a-şi impune calităţile fizice dobândite;
C mijloacele de semnalizare rutieră şi agenţii de poliţie rutieră.
A cantitatea sângelui pierdut;
B culoarea sângelui scurs;
C fluiditatea sângelui scurs.
A autovehiculele cu gabarit depăşit, faţă de celelalte vehicule, indiferent dacă urcă sau coboară;
B autovehiculele care urcă, faţă de cele care coboară;
C autovehiculele care întâlnesc indicatorul „Prioritate pentru circulaţia din sens invers”.
Auto DRPCIV
A presemnalizarea unei rute ocolitoare pentru camioane;
B accesul autocamioanelor este interzis;
C o intersecţie cu un drum pentru autoturisme la 200 m.
A da, pietonilor angajaţi în traversarea drumului pe trecerea semnalizată şi aflaţi pe sensul lui de mers;
B nu, deoarece circulă pe un drum prioritar;
C da, atât pietonilor, cât şi vehiculelor care se apropie din sens opus şi care schimbă direcţia de mers spre stânga.
A în intersecţiile cu sens giratoriu;
B în zona de acţiune a indicatorului „Staţionarea interzisă”;
C pe arterele cu un singur sens de circulaţie.
A condimentele foarte iuţi;
B medicamentele sau substanţele psihoactive;
C cofeina.
A să reducă viteza, atunci când trece pe lângă un poliţist de circulaţie aflat în serviciu pe drumul public;
B să menţină curate plăcuţele cu numărul de înmatriculare, pentru a fi vizibile;
C să circule cu o viteză inferioară celei prescrise de indicatorul „Viteză minimă obligatorie”.
A tramvaiul;
B dumneavoastră, deoarece circulaţi cu viteză redusă;
C dumneavoastră, deoarece vă intersectaţi cu tramvaiul aflat în mers.
A aşteptaţi să treceţi de respectiva intersecţie, chiar dacă pierdeţi din timpul planificat al călătoriei;
B vă angajaţi în depăşire, întrucât autocamionul dvs. vă permite să rulaţi, în mod legal, cu o viteză mai mare;
C semnalizaţi efectuarea depăşirii şi acceleraţi, pentru ca manevra să dureze cât mai puţin.
A să circulaţi pe distanţe scurte şi cu luminile de poziţie în funcţiune;
B să folosiţi luminile de poziţie şi să circulaţi cât mai aproape de marginea din dreapta a drumului;
C să folosiţi luminile de întâlnire.
Regulament - Articolul 114

(1) Conducătorii de autovehicule şi tramvaie sunt obligaţi să folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează:
a) luminile de poziţie sau de staţionare pe timpul imobilizării vehiculului pe partea carosabilă în afara localităţilor, de la lăsarea serii şi până în zorii zilei, ziua când plouă torenţial, ninge abundent sau este ceaţă densă ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drumul public;
b) luminile de întâlnire sau de drum, în mers, atât în localităţi, cât şi în afara acestora, după gradul de iluminare a drumului public;
c) luminile de întâlnire şi cele de ceaţă pe timp de ceaţă densă;
d) luminile de întâlnire ale autovehiculelor care însoţesc coloane militare sau cortegii, transporta grupuri organizate de persoane şi cele care tractează alte vehicule sau care transporta mărfuri ori produse periculoase, în timpul zilei;
e) luminile de întâlnire atunci când plouă torenţial, ninge abundent ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drum;
f) luminile pentru mersul înapoi atunci când vehiculul este manevrat către înapoi;
g) luminile indicatoare de direcţie pentru semnalizarea schimbării direcţiei de mers, inclusiv la punerea în mişcare a vehiculului de pe loc.
(2) Pe timpul nopţii, la apropierea a două vehicule care circulă din sensuri opuse, conducătorii acestora sunt obligaţi ca de la o distanţă de cel puţin 200 m să folosească luminile de întâlnire concomitent cu reducerea vitezei. Când conducătorul de autovehicul se apropie de un autovehicul care circulă în faţă să, acesta este obligat să folosească luminile de întâlnire de la o distanţă de cel puţin 100 m.
(3) Pe timpul nopţii sau în condiţii de vizibilitate redusă conducătorii de autovehicule şi tramvaie care se apropie de o intersecţie nedirijată prin semnale luminoase sau de către poliţişti sunt obligaţi să semnalizeze prin folosirea alternantă a luminilor de întâlnire cu cele de drum dacă nu încalcă astfel prevederile alin. (2).
(4) Pe timpul nopţii sau în condiţii de vizibilitate redusă autovehiculele sau remorcile cu defecţiuni la sistemul de iluminare şi semnalizare luminoasă nu pot fi conduse sau remorcate fără a avea în funcţiune pe partea stânga, în faţă o lumină de întâlnire şi în spate una de poziţie.
(5) Luminile de avarie se folosesc în următoarele situaţii:
a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabilă;
b) când vehiculul se deplasează foarte lent şi/sau constituie el însuşi un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic;
c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.
(6) În situaţiile prevăzute la alin. (5), conducătorii de autovehicule şi tramvaie trebuie să pună în funcţiune luminile de avarie, în mod succesiv, în ordinea opririi şi în cazul în care această manevră este impusă de blocarea circulaţiei pe sensul de mers.
(7) Când circulă prin tunel conducătorul de vehicul este obligat să folosească luminile de întâlnire.
A să cedaţi trecerea autovehiculelor care circulă pe prima bandă a autostrăzii şi să nu stânjeniţi în niciun fel circulaţia acestora;
B să semnalizaţi stânga, pentru a-i preveni pe ceilalţi conducători să vă acorde prioritate;
C să opriţi şi să vă asiguraţi din faţă şi din spate.
Explicație:
Atunci când doriți să intrați pe autostradă folosind banda de accelerare, aveți obligația de a ceda trecerea autovehiculelor care circulă pe prima bandă a autostrăzii și să nu stânjeniți în niciun fel circulația acestora. La folosirea benzii de acelerare pe autostradă se va semnaliza stanga, dar nu pentru a-i preveni pe ceilalţi conducători să vă acorde prioritate, ci pentru că avem obligația de a semnaliza orice schimbare a direcției de mers sau schimbare a benzii de circulație. Nu se poate opri pe autostradă, implicit nici pe banda de acelerare, pentru ca oprirea se interzice pe autostradă.
Regulamentul Rutier
Art. 169
(1) Conducătorii de autovehicule care intra pe autostrăzi folosind banda de intrare (de accelerare) trebuie să cedeze trecerea autovehiculelor care circulă pe prima bandă a autostrăzilor şi să nu stânjenească în niciun fel circulaţia acestora.