A atunci când nu se respectă obligaţia de reducere a vitezei;
B atunci când nu se respectă normele referitoare la prioritatea de trecere a pietonilor;
C atunci când se încalcă normele legale referitoare la staţionare.
Pentru varianta  A 

OUG - Articolul 101

(1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
9. nereducerea vitezei în cazurile prevăzute de regulament;


Pentru varianta  B 

OUG - Articolul 100

(3) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai a următoarelor fapte:
a) depăşirea coloanelor de vehicule oprite la culoarea roşie a semaforului sau la trecerile la nivel cu calea ferată;
b) neacordarea priorităţii de trecere pietonilor angajaţi în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate şi semnalizate, aflaţi pe sensul de deplasare a autovehiculului, tractorului agricol sau forestier ori tramvaiului;
c) neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor care au acest drept;
d) ...


Pentru varianta  C 

OUG - Articolul 100

(1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
(2) Amenda contravenţională prevăzută la alin. (1) se aplică şi conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai care săvârşeşte o faptă pentru care se aplică 3 puncte de penalizare, conform art. 108 alin. (1) lit. b).

OUG - Articolul 108

(1) Săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe lângă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:
b) 3 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:
1. oprirea nejustificată sau circulaţia pe banda de urgenţă a autostrăzilor ori oprirea pe partea carosabilă a drumurilor expres sau a drumurilor naţionale europene (E);
2. ...
7. staţionarea neregulamentară;
8. ...
A pe toate categoriile de drumuri;
B pe drumurile judeţene, comunale şi locale;
C pe autostrăzi, drumuri expres şi naţionale europene.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.44.
(1) În circulatia pe drumurile publice conducatorii de vehicule pot folosi, în conditiile prevazute de regulament, mijloacele de avertizare sonora si luminoasa aflate în dotare si omologate.
(2) În circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si în timpul zilei luminile de întâlnire.
(3) Conducatorii motocicletelor si mopedelor sunt obligati sa foloseasca luminile de întâlnire pe toata durata deplasarii acestora pe drumurile publice.
Auto DRPCIV
A tractorul;
B autocamionul, deoarece are viteza mai mare;
C autocamionul, pentru că schimbă direcţia de mers.
A nerespectarea semnificaţiei semnalizării rutiere de obligare sau de avertizare;
B nerespectarea dispoziţiilor legale privind asigurarea şi semnalizarea în intersecţii;
C obligarea celor care au prioritate de trecere de a-şi modifica brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească.
Explicație:
Neacordarea priorității înseamnă obligarea celor care au prioritate de trecere de a-și modifica brusc direcția sau viteza de deplasare ori să oprescă. Cea mai des întâlnită situație de neacordare de prioritate se găsește în intersecțiile dirijate prin indicatoare de reglemetare de prioritate, unde autovehiculele care au obligația de a acorda prioritate nu o fac și îi obligă pe cei ce au prioritate să reducă viteza sau să oprească.
Art. 6 din OUG 195/2002
In sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile si termenii de mai jos au urmatorul inteles:
1. acordare a prioritatii - obligatia oricarui participant la trafic de a nu-si continua deplasarea sau de a nu efectua orice alta manevra, daca prin acestea ii obliga pe ceilalti participanti la trafic care au prioritate de trecere sa-si modifice brusc directia sau viteza de deplasare ori sa opreasca;
26. prioritate de trecere - dreptul unui participant la trafic de a trece înaintea celorlalţi participanţi la trafic cu care se intersectează, în conformitate cu prevederile legale privind circulaţia pe drumurile publice;
A nu, întrucât în acest caz staţionarea este interzisă;
B da, deoarece remorca nu face parte din categoria autovehiculelor;
C da, dacă luminile de poziţie sunt aprinse.
A nu;
B da, atunci când conducătorii celorlalte vehicule ar fi obligaţi astfel să treacă peste marcajul respectiv;
C legal, nu este prevăzut.
Regulamentul Rutier
Art. 142
Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
    h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabila, daca prin aceasta se stânjeneste circulatia a doua vehicule venind din sensuri opuse, precum si în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducatorii celorlalte vehicule care circula în acelasi sens ar fi obligati, din aceasta cauza, sa treaca peste acest marcaj;
Art. 143
Se interzice stationarea voluntara a vehiculelor:
    a) în toate cazurile în care este interzisa oprirea voluntara;
A să oprească motorul şi să pună în funcţiune luminile de avarie;
B să tracteze autocamionul până la ieşirea din pasajul subteran;
C să anunţe imediat pompierii în legătură cu locul în care se află.
A să nu circule pe sectoarele respective de drum fără autorizaţie de la administraţia drumurilor;
B să circule cu un autocamion a cărui masă totală maximă este mai mare de 3,5 tone, fără a avea montate pe roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate;
C să efectueze depăşiri.
A continuaţi să circulaţi cu aceeaşi viteză, întrucât trecerea peste minge nu este periculoasă pentru autocamion;
B avertizaţi sonor, reduceţi viteza şi circulaţi cu maximă atenţie, întrucât este foarte posibil să apară un copil după minge;
C viraţi brusc în direcţia opusă de rostogolire a mingii.
A exterioară de 10,50 m şi interioară de 8,00 m;
B exterioară de 12,50 m şi interioară de 5,30 m;
C exterioară de 8,00 m şi interioară de 4,30 m.
A o folie de material plastic;
B eşarfe şi triunghiuri de pânză;
C carton rigid.
Explicație:
Imobilizarea unei fracturi (de exemplu la mâini și picioare) se face prin fixarea cu atele a două articulații învecinate fracturii, mai sus și mai jos de locul fracturii. Sub atelă se aplică bandaj moale de tifon (sau vată) pentru prevenirea lezării țesuturilor moi. În cazul în care nu se dispune de atele, imobilizarea se poate face cu eșarfe sau triunghiuri de pânză. Osul fracturat se așează pe bucata de pânză, în poziție cât mai dreaptă, iar colțurile materialului se înnoadă pentru a putea fi suspendat. De exemplu, antebratul se pune pe bucata de pânză iar colturile înnodate se trec in jurul gâtului pentru a susține mâna în poziție orizontală.
A depăşiţi coloana, pe cât posibil printr-o singură manevră;
B păstraţi o distanţă corespunzătoare faţă de cel care circulă în faţă şi sunteţi atent la ceilalţi participanţi la trafic;
C circulaţi foarte aproape de vehiculul din faţă, pentru a nu rămâne în urmă.
A prin apăsarea ritmică cu podul palmelor suprapuse a toracelui victimei, în dreptul inimii;
B prin lovirea cu palmele a obrajilor victimei;
C prin încrucişarea ritmică a braţelor victimei simultan cu respiraţia artificială.
A în locurile special amenajate şi semnalizate prin indicatoare şi marcaje rutiere;
B acolo unde nu există parcări amenajate;
C acolo unde circulaţia în ambele sensuri se desfăşoară fără dificultate.
A pe sectoarele de drum neiluminate;
B la o distanţă mai mică de 5 m faţă de ultimul vagon al unui tramvai;
C pe drumurile naţionale europene.
A biciclistul, pentru că autocamionul are un gabarit mult prea mare;
B biciclistul, pentru că circulă pe un segment de drum secundar;
C conducătorul autocamionului.
A atunci când certificatul de înmatriculare este deteriorat;
B atunci când autocamionul nu este asigurat de răspundere civilă, în caz de pagube materiale produse terţilor prin accidente de circulaţie, conform legii;
C atunci când conducătorul auto nu a plătit taxa de folosire a drumurilor publice.
A pentru lipsa triunghiurilor reflectorizante;
B pentru lipsa trusei medicale de prim ajutor;
C pentru refuzul de legitimare.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Capitolul VII - Raspunderea contraventionala
Art.117.
(1) Imobilizarea unui vehicul se dispune de catre politistul rutier în cazul savârsirii de catre conducatorul acestuia a uneia dintre urmatoarele fapte:
    e) refuza sa se legitimeze;
Auto DRPCIV
A nu, pentru că pe acest sector de drum este interzisă oprirea;
B nu, pentru că pe drumurile naţionale europene circulaţia camioanelor este interzisă;
C da, dacă autoturismul şi motocicleta au loc suficient să treacă unul pe lângă celălalt.