A în cazul depăşirii în mod repetat, cu mai mult de 20 km/h, a vitezei maxime legale;
B în cazul neopririi la semnalul agentului de cale ferată;
C în cazul neprezentării în termen de 24 de ore la unitatea de poliţie competentă pe raza căreia s-a produs un accident cu avarierea vehiculului.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art. 79
(1) Conducătorii de vehicule implicaţi într-un accident de circulaţie în urma căruia au rezultat numai avarierea vehiculelor şi/sau alte pagube materiale sunt obligaţi:
    b) să se prezinte la unitatea de poliţie competentă pe raza căreia s-a produs accidentul în termen de cel mult 24 de ore de la producerea evenimentului pentru întocmirea documentelor de constatare.
(2) Se exceptează de la obligaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b):
    a) conducătorii vehiculelor care încheie o constatare amiabilă de accident, în condiţiile legii;
    b) conducătorul de vehicul care deţine o asigurare facultativă de avarii auto, iar accidentul de circulaţie a avut ca rezultat numai avarierea propriului vehicul.

Art. 100
(3) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta în clasa a II-a de sanctiuni si cu aplicarea sanctiunii contraventionale complementare a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 30 de zile savârsirea de catre conducatorul de autovehicul sau tramvai a urmatoarelor fapte:
    g) nerespectarea prevederilor art.79 alin.(2).
A vehiculele cu tracţiune animală, motociclete fără ataş şi biciclete;
B tractoarele şi alte autovehicule lente;
C niciun vehicul.
Regulamentul Rutier
Art. 120. – (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
d) pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri şi în tuneluri. Prin excepţie, pot fi depăşite în aceste locuri vehiculele cu tracţiune animală, motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m;
A pentru conducerea unui autovehicul sub influenţa băuturilor alcoolice;
B pentru infracţiunile care s-au soldat cu moartea sau vătămarea gravă a unei persoane, săvârşite ca urmare a nerespectării regulilor de circulaţie;
C pentru nerespectarea semnalelor poliţiştilor la trecerea coloanelor oficiale.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.114.
(1) Anularea permisului de conducere se dispune în urmatoarele cazuri:
    a) titularul permisului de conducere a fost condamnat printr-o hotarâre judecatoreasca ramasa definitiva pentru o infractiune care a avut ca rezultat uciderea sau vatamarea corporala a unei persoane, savârsita ca urmare a nerespectarii regulilor de circulatie;
A o legătură flexibilă omologată, în lungime de 3-5 m, dacă mecanismul de direcţie şi sistemul de frânare nu sunt defecte;
B o bară rigidă, lungă de peste 4 m;
C o bară metalică, însoţită de un lanţ de siguranţă.
A noaptea, numai în afara localităţilor;
B atât în localităţi, cât şi în afara acestora, după gradul de iluminare a drumului public;
C ziua când se circulă în localităţi.
A să prezinte documentele de călătorie;
B să-l transporte la unitatea de poliţie;
C să permită controlul stării tehnice a vehiculului, precum şi al bunurilor transportate.
A circularea cu viteză redusă în mod nejustificat;
B conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice;
C neîndeplinirea obligaţiei de preschimbare a certificatului de înmatriculare în cazurile prevăzute de lege.
A semnificaţia indicatorului;
B regula priorităţii de dreapta;
C semnificaţia luminii semaforului.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 31 - Participanţii la trafic trebuie să respecte regulile de circulaţie, semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier, precum şi semnificaţia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutieră, în următoarea ordine de prioritate:
a) semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier;
b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) şi b);
c) semnalizarea temporară care modifică regimul normal de desfăşurare a circulaţiei;
d) semnalele luminoase sau sonore;
e) indicatoarele;
f) marcajele;
g) regulile de circulaţie.
A de la lăsarea serii şi până în zorii zilei, precum şi ziua când plouă torenţial, ninge abundent sau este ceaţă densă, ori în alte condiţii meteorologice ce reduc vizibilitatea pe drum;
B când parchezi autovehiculul în locuri special amenajate, dar neiluminate în mod corespunzător;
C la întâlnirea cortegiilor.
A nicio obligaţie, deoarece agenţii căilor ferate dirijează garniturile de tren;
B să vă conformaţi semnificaţiei semnalelor acestora;
C să reduceţi viteza, să vă asiguraţi, iar, dacă trenul nu este în mişcare, puteţi să continuaţi traversarea căii ferate cu atenţie.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.60.
(3) La trecerea la nivel cu o cale ferata industriala, semnalizata corespunzator, conducatorii de vehicule sunt obligati sa se conformeze semnificatiei semnalelor agentului de cale ferata.

Regulamentul Rutier
Art. 89
(1) Oprirea participantilor la trafic este obligatorie si la semnalele date de:
    c) agentii de cale ferata, la trecerile la nivel;
(2) Persoanele prevazute la alin. (1) lit. a)-d) pot efectua si urmatoarele semnale:
    a) balansarea bratului în plan vertical, cu palma mâinii orientata catre sol sau cu un mijloc de semnalizare, care semnifica reducerea vitezei;
    b) rotirea vioaie a bratului, care semnifica marirea vitezei de deplasare a vehiculelor, inclusiv grabirea traversarii drumului de catre pietoni.
A da, dacă aceasta nu a ajuns încă la linia de tren;
B da, întrucât căruţa este un vehicul lent;
C nu, întrucât depăşirea este interzisă pe trecerile la nivel cu calea ferată şi la mai puţin de 50m înainte de acestea.
A pe marcajul pietonal;
B la o distanţă mai mică de 50 m de marcajul pietonal;
C în intersecţii, inclusiv în cele cu circulaţie în sens giratoriu.
Regulamentul Rutier
Articolul 126 - Se interzice întoarcerea vehiculului:
e) pe marcajul pietonal;
A nu, întrucât trotuarul este rezervat în exclusivitate deplasării pietonilor;
B da, dar numai în acele zone unde există reglementări în acest sens;
C da, când vehiculul trebuie scos de pe partea carosabilă pentru a nu stânjeni autovehiculele aflate în mişcare.
A verifică sistemul de alimentare cu benzină între rezervor şi carburator;
B scoate autovehiculul în afara părţii carosabile sau, când nu este posibil, îl deplasează cât mai aproape de trotuar sau acostament;
C verifică instalaţia electrică.
A oprire pentru toţi participanţii la trafic care, indiferent de sensul lor de mers, circulă din direcţia sau direcţiile intersectate de braţele întinse ale acestuia;
B oprire pentru toţi participanţii la trafic care circulă numai din spatele acestuia;
C oprire pentru toţi participanţii la trafic care circulă numai din faţa acestuia.
A pe drumurile cu mai puţin de două benzi pe sensul de mers;
B în zona de acţionare a indicatorului „Circulaţie în ambele sensuri”;
C în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţi alăturate drumurilor publice.
Regulament - Articolul 142
Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
m) pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres şi a celor naţionale europene (E);

Regulament - Articolul 143
Se interzice staţionarea voluntară a vehiculelor:
a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
d) în dreptul cailor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice;
A da;
B numai dacă sunteţi implicat într-un accident de circulaţie;
C nu.
Codul penal - Articolul 337
Refuzul sau sustragerea de la prelevarea de mostre biologice

Refuzul ori sustragerea conducătorului unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deţinerii permisului de conducere ori a instructorului auto, aflat în procesul de instruire, sau a examinatorului autorităţii competente, aflat în timpul desfăşurării probelor practice ale examenului pentru obţinerea permisului de conducere, de a se supune prelevării de mostre biologice necesare în vederea stabilirii alcoolemiei ori a prezenţei unor substanţe psihoactive se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani.

Regulament - Articolul 185
(1) Constatarea contravenţiei de conducere a unui autovehicul sau tramvai de către o persoana care se află sub influenţa alcoolului se face prin testarea aerului expirat de aceasta cu un mijloc tehnic certificat sau cu un mijloc tehnic omologat şi verificat metrologic.
(2) Conducătorilor de autovehicule sau tramvaie li se recoltează obligatoriu probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei atunci când:
a) rezultatul testării arată o concentraţie mai mare de 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat;
b) în eveniment este implicat un vehicul care transporta mărfuri sau produse periculoase.
(3) Conducătorilor de vehicule li se recoltează obligatoriu probe biologice atunci când rezultatul testării preliminare cu ajutorul unor mijloace tehnice certificate indică prezenţa în organism a substanţelor ori produselor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare.

Regulament - Articolul 186
În cazul accidentelor de circulaţie din care au rezultat numai pagube materiale, conducătorii vehiculelor sunt obligaţi să se supună testării aerului expirat în vederea stabilirii alcoolemiei ori a consumului de produse sau substanţe stupefiante ori al medicamentelor cu efecte similare acestora. Dacă rezultatul testării arată o concentraţie mai mare de 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat sau indică prezenţa în organism a substanţelor ori produselor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare, conducătorii de vehicule sunt obligaţi să se supună recoltării probelor biologice.
A „Circulaţie în ambele sensuri”;
B „Intersecţie cu un drum fără prioritate”;
C „Obligatoriu înainte şi la dreapta”.
A în zona de acţiune a indicatorului „Staţionarea interzisă”;
B în curbe şi în alte locuri unde vizibilitatea este redusă sub 100 m;
C în intersecţiile cu sens giratoriu.
OUG - Articolul 63
(1) Se consideră oprire imobilizarea voluntară a unui vehicul pe drumul public, pe o durată de cel mult 5 minute. Peste aceasta durată, imobilizarea se consideră staţionare.

Regulament - Articolul 142
Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
a) în zona de acţiune a indicatorului "Oprirea interzisă";
b) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la o distanţă mai mica de 50 m înainte şi după acestea;
c) pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte;
d) în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m;
e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;;
f) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mica de 25 m de coltul intersecţiei;
g) în staţiile mijloacelor de transport public de persoane, precum şi la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;
h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjeneşte circulaţia a două vehicule venind din sensuri opuse, precum şi în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în acelaşi sens ar fi obligaţi, din această cauza, să treacă peste acest marcaj;
i) în locul în care se împiedică vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos;
j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificaţiile "Drum îngustat", "Prioritate pentru circulaţia din sens invers" sau "Prioritate faţă de circulaţia din sens invers";
k) pe pistele obligatorii pentru pietoni sau pentru pietoni şi biciclete ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
l) pe platforma caii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puţin de 50 m de acestea, dacă circulaţia vehiculelor pe sine ar putea fi stânjenită sau împiedicată;
m) pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres şi a celor naţionale europene (E);
n) pe trotuar, cu excepţia situaţiei în care administratorul drumului public a executat amenajări care respectă prevederile art. 144 alin. (2) şi (3);
o) pe pistele pentru biciclete;
p) în locurile unde este interzisă depăşirea.
A vehiculele care circulă din dreapta, faţă de cele care vin din stânga;
B vehiculele care aparţin armatei şi poliţiei;
C vehiculele care circulă în interiorul intersecţiei, faţă de cele care intră în intersecţie.