Studiu de caz CPI Transport Persoane Nr. 82
12 octombrie 2024Lipsa asigurării obligatorii de răspundere civilă auto, la controlul efectuat de autorităţile abilitate, impune:
12 octombrie 2024
Standarde tehnice și aspecte tehnice ale funcționării
Ce obligație are un operator de transport rutier, conform legislației în vigoare, în ceea ce privește aparatul tahograf și limitatorul de viteză montat pe vehiculele cu care efectuează transport rutier de marfă?
Precizați minim două obligații pentru un răspuns corect.
Cum se sancționează, conform legislației în vigoare din domeniul transporturilor rutiere plecarea în cursă cu aparatul tahograf sau limitatorul de viteză ne funcționale?
RĂSPUNS:
- să monteze, numai prin agenți economici autorizați, aparate tahograf și limitatoare de viteză la vehiculele pentru care acestea sunt obligatorii;
- să nu permită plecarea în cursă a vehiculelor care au tahograful/limitatorul de viteză defect;
- să nu permită intervenția persoanelor neautorizate asupra limitatoarelor de viteză și/sau asupra aparatelor tahograf.
Plecarea în cursă cu aparatul tahograf sau limitatorul de viteză nefuncționale este abatere foarte gravă și se sancționează cu amendă contravențională și suspendarea atestatului/certificatului care atestă competența/calificarea profesională a conducătorului auto.
Vizualizări: 1